Olisipa ihanaa jos saisi englantilaisen herrasmiehen aviomieheksi
Sellainen ihana 40v+ herrasmies, joka olisi sivistynyt ja pitäisi historiasta, taiteesta sekä klassisesta musiikista. Jos olisi vielä varakaskin siihen päälle ja asuisimme kauniissa kartanossa miehen verhoillessa minut ylelliseen silkkiin ja kauniisiin koruihin - se olisi unelma.
N28
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Joku skotti tai englantilainen historioitsija olisi mun mieleen. Vielä jos pukeutuisi muodollisen kuivakasti.
Mainitsemasi tyyli tarkoittanee siis nukkavieru slipoveria ja pitkiä mustia liituraitahousuja?
No kokeilepa viedä sellainen mies sitten saunaan suvun kanssa, siis niin että miehet keskenään, naiset keskenään. Engelsmannisi kuikuilee kylpytakki päällä ja kauhistuu paljaita perseitä ja k*lleja. "Good Lord" tulee toki lausuttua hienolla oxford-englannilla.
---> yritän siis sanoa, että kulttuurierot suomalaisten kanssa on valtaisat. Läheisellä ystävälläni on englantilainen keskiluokkainen mies, joka ei siis suinkaan ole sieltä herkkähipiäisimmästä päästä tai hienosto-sisäoppilaitoksessa kasvanut, ja hän äimistelee normaaleja suomalaisia asioita. Esim. sitä, että vauva näkee äitinsä ja isänsä ihan alasti. Viimeistään siinä vaiheessa pitää kuulemma peitellä intiimit paikat, kun lapsi osaa istua ja tarttua asioihin. Kipee ajattelutapa. Kuulemma englannissa yleinen. Kukaan lapsista ei näe vanhempiaan tai keitään muitakaan sukulaisia alasti koskaan. Kun taas me suomalaiset muistamme lapsuudestamme ronskit mummot ja tädit, jotka heittivät tissit olkapäälle pestessään niiden alta ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
No kokeilepa viedä sellainen mies sitten saunaan suvun kanssa, siis niin että miehet keskenään, naiset keskenään. Engelsmannisi kuikuilee kylpytakki päällä ja kauhistuu paljaita perseitä ja k*lleja. "Good Lord" tulee toki lausuttua hienolla oxford-englannilla.
---> yritän siis sanoa, että kulttuurierot suomalaisten kanssa on valtaisat. Läheisellä ystävälläni on englantilainen keskiluokkainen mies, joka ei siis suinkaan ole sieltä herkkähipiäisimmästä päästä tai hienosto-sisäoppilaitoksessa kasvanut, ja hän äimistelee normaaleja suomalaisia asioita. Esim. sitä, että vauva näkee äitinsä ja isänsä ihan alasti. Viimeistään siinä vaiheessa pitää kuulemma peitellä intiimit paikat, kun lapsi osaa istua ja tarttua asioihin. Kipee ajattelutapa. Kuulemma englannissa yleinen. Kukaan lapsista ei näe vanhempiaan tai keitään muitakaan sukulaisia alasti koskaan. Kun taas me suomalaiset muistamme lapsuudestamme ronskit mummot ja tädit, jotka heittivät tissit olkapäälle pestessään niiden alta ja niin edelleen.
Olen suomalainen mutta täysin samaa mieltä engelsmannin kanssa. Jotkin suomalaiset tavat ovat todella outoja ja hävettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Seksitön liitto, jäykkä kolea aviomies?
Ei kiitos.
Tuosta en tiedä, mutta kylmät asunnot on totta.
mies53v
Oletko AP heikkotasoinen? Englannissa on nuoriakin aatelisia kartanoissaan. Kuka jonkun kääkän haluaa?
Olisiko sillä sellainen knalli ja keppi, sekä rusetti?
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut siellä 10v, ja seurustellut monen aritokraatin kanssa. Siellä ei sitten naisella saa välttämättä olla mielipidettä. Naiset arvostellaan ulkonäön ja varallisuuden mukaan. Suomalaiset miehet parempia.
Just, joo. Vain sun unelmissasi.
Minä - toisin kuin sinä - olen tavannut brittiaateliin kuuluvia miehiä, vaikken olekaan seurustellut heidän kanssaan. Sen verran tuttava olen ollut, että voin vakuuttaa väitteesi olevan puhdasta hölynpölyä. Ihan samanlaisia miehiä he ovat kuin muutkin.
Se oli aivan aivan ihanaa. Unelmien täyttymys.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Olen asunut Englannissa jo 15vuotta, enkä ole vielä tavannut yhtään kuvailemaasi miestä.
En ole asunut Englannissa enkä edes Iso-Britanniassa, mutta jo tv-ohjelmistakin päätellen olen kanssasi samaa mieltä. Yhtä harvassa ovat siellä kuin Suomessakin, paitsi että täältä löytää kartanon vielä pienemmällä todennäköisyydellä. Englannissa sentään on niitä aatelisiakin, mutta eiköhän ne pyöri omissa pienissä piireissään, ei ap-palstan mammojen kanssa.
Vihreänä ottaisin karvaisen afganistanilaisen maantierosvon.
Mä tykkäisin elää rikkaan englantilaisylhäisön elämää maalla. Harrastan ratsastusta ja hevosia, joten kävisin joka päivä ratsastamassa. Muut ajat voisin lukea kirjastohuoneessa ja hoitaa tiluksia. Voisin opetella metsästämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut siellä 10v, ja seurustellut monen aritokraatin kanssa. Siellä ei sitten naisella saa välttämättä olla mielipidettä. Naiset arvostellaan ulkonäön ja varallisuuden mukaan. Suomalaiset miehet parempia.
Kertoisitko vähän minkätyylinen ja näköinen olet jos olet päässyt monen aristokraatin kanssa seurustelemaan?
Huorahtava
Mitä sinulla on tarjota hänelle, jotta valinta kohdistuisi juuri sinuun?
Mun äidin sukulaisia asuu aika paljon Britanniassa ja äitikin on syntynyt siellä. Minusta brittimiehet on kyllä ihan kivoja ja verrattuna moniin suomalaisiin: todella avarakatseisia ja sivistyneitä. Mutta onhan siellä etenkin tuöväenluokassa aika junttia meininkiä ja vaimonhakkaajia. Nää aateliset ovat tietysti oma lukunsa, mutta aika monia tuntevina tiedän, että se pönötys on vaan yksi ja pieni osa heidän elämää. Monilla on ihan tavallinen ammatti ja elämä, josta perinteet on vain pieni osa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulla on tarjota hänelle, jotta valinta kohdistuisi juuri sinuun?
Rakkaus ei ole työhaastattelu.
et ole selvästikään ikinä tavannut tälläistä brittiläistä "herrasmiestä". Hampaat sulaa suussa ja rahat menee teenjuontiin ja kaikkiin mahdollisiin lisensseihin.
Jep, ja sama mitä ilmeisemmin Saksassa. Suomessa tasa-arvo toteutuu todella hyvin. Se vain unohtuu meiltä kun katsellaan maailmaa suomalaisen silmin.