Suomessa ei ole mitään tarvetta tienata yli 3-4 tonnia kuussa
Asumisen pystyy maksamaan ja kaikki järkevät ostokset pystyy tekemään kun tuon tienaa. Sitä enemmän saa kulumaan vain ostamalla kaikenlaista hömppää.
Lisäksi verotus hoitaa sen ettei paljoa enemmän jää käteen vaikka tienaisi yli tuon.
Kommentit (68)
Brutto 7000, netto 4000. Lainalyhennykset ja remonttikustannukset, kyllä saa kivasti kulumaan. Ei oo esim. Varaa semmoseen turhakkeeseen kuin matkustelu.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vaan Helsinkiin asumaan! Helposti saa laitettua leijonanosan 6000eur kuukausipalkasta asuntolainan lyhennyksiin.
Varmaan jos pitää ostaa joku kattohuoneisto.
Olen vuoroviikkoäiti, jolla on kaksi lasta ja asun Helsingissä. Aika vaikea olisi kustantaa omistusasunto kehä 1:n sisällä ja lasten harrastukset, jos palkka olisi ap:n toiveiden mukainen. Lasten isä on pienituloinen, joten minä maksan kaikki muut lasten kulut paitsi asumisen ja ruuan isänsä luona, mun luona tosin syövät usein isäviikoillakin. Mitään elareita en tosiaankaan saa :D
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa asua jossakin kaukana takametsien pikkuisessa taajamassa kun päästelee suustaan moisia höpöjuttuja. Tuollaiset mitättömät summat ei isommissa kaupungeissa riitä mitenkään hyvään elämään.
Espoossa.
Ongelma on se että ns "hyvään" elämään tarvitaan suomessa tyyliin kymmenen miljoonaa. Ero 4 tonnin ja 10 tonnin kkpalkan välillä on elämänlaatu kantilta katsottuna nolla tai negatiivinen.
Jos olen väärässä, niin mihin juttuun sillä 10 tonnin jätkällä olisi varaa joka merkittävästi muuttaisi elintasoa?
3000 ei ole yhtään mitään. Mun palkka nousee tammikuussa 6000 eurosta 7000 euroon ja sekään ei tunnu oikein miltään. Olisi kiva tietää miltä tuntuisi tienata esim 100 000 euroa kuussa. Sen on pakko jo tuntua joltain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa asua jossakin kaukana takametsien pikkuisessa taajamassa kun päästelee suustaan moisia höpöjuttuja. Tuollaiset mitättömät summat ei isommissa kaupungeissa riitä mitenkään hyvään elämään.
Espoossa.
Ongelma on se että ns "hyvään" elämään tarvitaan suomessa tyyliin kymmenen miljoonaa. Ero 4 tonnin ja 10 tonnin kkpalkan välillä on elämänlaatu kantilta katsottuna nolla tai negatiivinen.
Jos olen väärässä, niin mihin juttuun sillä 10 tonnin jätkällä olisi varaa joka merkittävästi muuttaisi elintasoa?
niin. pitäisköhän sitten tuolle ryöstöverotukselle tehdä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Tää on aina yhtä hassu keskustelu. Se muutaman satasen ero kuukaudessa on vuositasolla tuhansia euroja. Ei kai sillä rahalla sinällään mitään tee, mutta jos vaikka eläkepäiviä ajattelee niin jopa maltillisella 100€ kuukausisijoituksella 30 vuoden päästä eläkkeelle lähtiessä rahaa on jo n 150000€. Sillä voi tehdä monenlaista mukavaa. Se on ero 3000€ ja 4000€ palkan välillä, jos muuten elämä pysyy samana.
30v jälkeen 150 tonnia on vain 82 tonnin arvoista koska inflaatio.
Lisäksi verot plus pankin palkkiot
T. AP
Parempi olisi tienata rahaa Maassa, kuin tonneja Kuussa.
Mistä sinä tiedät, mihin toiset ihmiset tarvitsevat rahaa ja mihin eivät ja mikä on kenellekin tarpeellista ja mikä ei. Hoida omat asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa.
Milläs sitten yritysten kymppimiljarditukiaiset kustannettaisiin ja kenuille sotaleikkikaluja hankittaisiin? Ei riitä, että ehdotat niiden asioiden poistoa, joita itse et nyt käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun järki on sitä tasoa, että parempi vaan siirtyä holvikaaren alle
Onks sulla jotain järkevää sanottavaa tähän, vai tulitko vain huutelemaan? Ole hyvä toki ja kerro asiasi.
Mun mielestä alottajalla on kyllä hyvä pointti. 3000 € brutolla pärjää, ja saadakseen kerrytettyä säästöjä ihan kunnolla, on tienattava vähintään 6000 €, kiitos verotuksen. Siihen yltääkin sitten ne kansanedustajat, johtajat ja lääkärit.
Mihin sä niitä säästöjä tarviit? Mukaasi et saa mitään? Suurin osa ne paskoo lentokoneeseen tai muuhun turhuuksiin, niihin mistä jos jostakin näkee sen että palkka on ollut aika paljon liian iso kun jää niin paljon paskottavaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa.
Pitäisi. Nythän ei suomessa ole rikkaita ollenkaan sitä pienen pientä eliittiryhmää lukuunottamatta. Ei täällä ole sellaisia palveluita joita on usan ylemmälle keski luokalle koska suomessa ei ole markkinoita niille.
Itse menen aina lontooseen törsäämään.
Kuka muka tienaa alle 2100€/kk?!
T: Laura Räty.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, mihin toiset ihmiset tarvitsevat rahaa ja mihin eivät ja mikä on kenellekin tarpeellista ja mikä ei. Hoida omat asiasi.
Tuttuja katsomalla huomaa kyllä ettei ole mitään eroa elämisen laadussa. Ainoat jotka elävät vähän huonommin ovat työttömiä.
4100 e/kk. Palkka nousi (eli duuni vaihtui) viime kuussa 1500 e. Pakko myöntää että tuntuu äveriäälle. Emmä sit loppupeleissä tiedä, paljonko faktuaalisesti jää käteen.
Vierailija kirjoitti:
4100 e/kk. Palkka nousi (eli duuni vaihtui) viime kuussa 1500 e. Pakko myöntää että tuntuu äveriäälle. Emmä sit loppupeleissä tiedä, paljonko faktuaalisesti jää käteen.
Tulet pettymään. Takaan sen.
Tule 3kk jälkeen tänne kirjoittamaan muuttuiko se elämä sitten paremmaksi.
Tienaan 8.000 ja helposti menee. Kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tarvetta voittaa loton päävoitto niin voi lähteä suomesta pois.
Mikä sua estää lähtemästä nyt?
Tää on aina yhtä hassu keskustelu. Se muutaman satasen ero kuukaudessa on vuositasolla tuhansia euroja. Ei kai sillä rahalla sinällään mitään tee, mutta jos vaikka eläkepäiviä ajattelee niin jopa maltillisella 100€ kuukausisijoituksella 30 vuoden päästä eläkkeelle lähtiessä rahaa on jo n 150000€. Sillä voi tehdä monenlaista mukavaa. Se on ero 3000€ ja 4000€ palkan välillä, jos muuten elämä pysyy samana.