Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei ole mitään tarvetta tienata yli 3-4 tonnia kuussa

Vierailija
12.12.2021 |

Asumisen pystyy maksamaan ja kaikki järkevät ostokset pystyy tekemään kun tuon tienaa. Sitä enemmän saa kulumaan vain ostamalla kaikenlaista hömppää.

Lisäksi verotus hoitaa sen ettei paljoa enemmän jää käteen vaikka tienaisi yli tuon.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan tarvetta, mutta halua on monilla. Minulle on riittäny 10 vuoden ajan työmarkkinatuki + asumistuki eli noin 850 €/kk, ilman mitään pimeitä tuloja.

Vierailija
62/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vaan Helsinkiin asumaan! Helposti saa laitettua leijonanosan 6000eur kuukausipalkasta asuntolainan lyhennyksiin.

No saa kyllä muuallakin, jos on tyhmä ja ostaa jonkun miljoonatalon tuolla palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto 7000, netto 4000. Lainalyhennykset ja remonttikustannukset, kyllä saa kivasti kulumaan. Ei oo esim. Varaa semmoseen turhakkeeseen kuin matkustelu.

Ei helvetti että ihmiset ovat huonoja käyttämään rahaa. Luulisi että tuolla palkalla äo on yli 100.

Vierailija
64/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä eri mieltä. Alle 3000 euron bruttopalkalla on vaikea saada hyvää elintasoa. Nykyisin. Vaikka eläisi nuukastikin.

Vierailija
65/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve tulee tietenkin siitä millä hinnalla tehtävään saadaan rekrytoitua sellainen työntekijä kuin halutaan saada. Itse tienaan 3700/kk ja en tekisi tätä työtä senttiäkän halvemmalla. 

Vierailija
66/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 1600 - 1800e nettona vaihtelevasti. Pärjää PK-seudulla hyvin kun ei ole lapsiperhettä, velkoja, lainaa tai vuokraa isompia määräaikaisia laskuja. Ei tarvitse katsoa hintalappuja ruokakaupassa. Olen kiitollinen.

Vierailija
67/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan tarvetta, mutta halua on monilla. Minulle on riittäny 10 vuoden ajan työmarkkinatuki + asumistuki eli noin 850 €/kk, ilman mitään pimeitä tuloja.

Tämä on juuri se ongelma. Joku muu maksaa nyt sinun puolestasi asiat. Toki jos on hyvä perustelu ettei kykene elättämään itseään niin ymmärrän. Usein se perustelu on kuitenkin laiskuus ja tätä en voi sietää.

Jokaisen työikäisen suomalaisen tulisi kyetä itse elättämään itsensä ja perheensä. Näin siksi että olisi jotain toivoa jakaa sitä sosiaaliturvaa opiskelijoille, vanhuksille ja muille joiden säännöllinen tulonsaanti ei ole aidosti pelkästään itsestä kiinni.

Vierailija
68/68 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun järki on sitä tasoa, että parempi vaan siirtyä holvikaaren alle

Onks sulla jotain järkevää sanottavaa tähän, vai tulitko vain huutelemaan? Ole hyvä toki ja kerro asiasi.

Mun mielestä alottajalla on kyllä hyvä pointti. 3000 € brutolla pärjää, ja saadakseen kerrytettyä säästöjä ihan kunnolla, on tienattava vähintään 6000 €, kiitos verotuksen. Siihen yltääkin sitten ne kansanedustajat, johtajat ja lääkärit.

Mihin sä niitä säästöjä tarviit? Mukaasi et saa mitään? Suurin osa ne paskoo lentokoneeseen tai muuhun turhuuksiin, niihin mistä jos jostakin näkee sen että palkka on ollut aika paljon liian iso kun jää niin paljon paskottavaksi...

Kiitos opetuksistasi. En mielestäni sanonut tuossa tarvitsevani säästöjä mihinkään. Tienaan 2900 € bruttona, ja pärjään ja olen tyytyväinen. En mistään hinnasta ottaisi tonnin tai parinkaan palkankorotusta, koska sen mukana tulisi kuitenkin lisää vastuuta ja pidemmät työpäivät.  Näin on hyvä. Jos tarjottaittaisiin 6000 € brutoa, oisin harkita. En tunne tarkalleen, missä kohtaa verotus alkaa hellittämään, että palkankorotus oikeasti kannattaisi eikä kaikki kuluisi veroihin.

Eläkkellee tuskin ehdin ikinä, olen sen verran sairas ja eläkeikäkin huitelee jossain 74 vuodessa. Niin vanhaksi en tule elämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi