Palveluihin tunnistautumista käsittelevä keskustelu poistettiin. Vuoden ehkä tärkein aihe.
Miksi ihmeessä palveluihin rekisteröitymistä koskeva keskustelu poistettiin. Aihe on erittäin tärkeä. Joku vitsi siellä oli ja, joku vi hervassa arivihje, mutta muuten oli rankkaa ja aiheellista tekstiä.
Kommentit (22)
Kirja 1984 ei ole manuaali valvontayhteiskunnan luonnista.
Tämä on nyt liian kuuma aihe tänne. Ei saa herättää ihmisissä kyseenalaistavia ajatuksia. Otetaan nyt vaan kiltisti vastaan mitä on tulossa. Kaikkihan on kuitenkin omaksi parhaaksemme.
Varmaan joku igor jankuttaja rupesi spämmimään taas kerran sitä harhaista digi-id propagandaroskaansa joten se poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku igor jankuttaja rupesi spämmimään taas kerran sitä harhaista digi-id propagandaroskaansa joten se poistettiin.
Ollaanko Eu:ssa mielestäsi iigoreita?
https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/e…
Digitaalinen identiteetti eurooppalaisille
Henkilökohtainen digitaalinen lompakko EU:n kansalaisille ja asukkaille
https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/e…
Harmittaa, kun juuri olin kirjoittamassa, että me kaikki jaetaan ja tuotetaan itsestämme ja sijainnistamme tälläkin hetkellä - täälläkin kirjoittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Euroopan unionin sivut harhaista propagandaroskaa? Oletko itse igor vai paljastitko juuri näkemyksesi että eu on sinun mukaasi venäjämielinen?
Alkuperäinen otsikko oli toki väärin. Ei Alkoon ole tulossa tunnistautumista tai viinakorttia. Mutta moni asia on totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroopan unionin sivut harhaista propagandaroskaa? Oletko itse igor vai paljastitko juuri näkemyksesi että eu on sinun mukaasi venäjämielinen?
Et osaa näköjään spinnatakaan. Mees kutsuntatoimistoon niin pääset rintamalle.
Kasvojentunnistus on yksi pelottava asia. Tätä on kuitenkin helppo perustella sillä, että rosvot tunnistetaan väkijoukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa näköjään spinnatakaan. Mees kutsuntatoimistoon niin pääset rintamalle.
Menes nyt igor sinne vodkalasin äärelle takaisin ja anna normaalien ihmisten keskustella.
Venäjän trollikirjoitus on toki hyvä paikallistaa ja ilmoitta muille, mutta teollinen kanssa ei pidä alkaa täällä riitelemään. Se vai ruokkii Trullia.
Minä olen vähentänyt kaikkien korttien käyttöä ja nostan käteistä. En halua ostotietojani rekistereihin.
No poistettiin myös aloitus, jossa kerrottiin Pekka Haaviston jälleen ylittäneen valtuutensa lahjoittaessaan rahaa Afrikkaan. Erittäin tärkeä asia tietää, kun Haavistoa yritetään niin kovasti rummuttaa presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähentänyt kaikkien korttien käyttöä ja nostan käteistä. En halua ostotietojani rekistereihin.
Olet fiksu. Olen alkanut tehdä sama, ja alan tehdä enenevissä määrin. Suosittelen kaikille. Ja muutenkin kaikin mahdollisin keinoin suojelemaan yksityisyyttänne kaikissa asioissa.
Mä itse asiassa juuri poistin veikkaustilini. En tunnistautumisen pakollisuuden vuoksi, koska en tiennyt siitä, mutta olisin tehnyt sen viimeistään sen vuoksi. Huomasin myös, että verkkosivuillaan kyselevät samoja asioita kuin pankki. En aio kertoa kaikkia tietojani kaikille.
Kamala ajatella myös, että kaikki kirjoitukseni, mielipiteeni ja asenteeni vauvapalstalla kytkeytyvät Sanomatiliini, joka minulla on Hesarin tilauksen takia.
Tämän viestin perusteella voidaan jäljittää nimeni, ostohistoriani ja olinpaikkansa. Tämän lisäksi vain tänne kirjoitetuista jutuista voidaan tehdä päätelmiä asenteistani, varallisuudestani ja jopa ostotarkoitoksista.
Vierailija kirjoitti:
Kamala ajatella myös, että kaikki kirjoitukseni, mielipiteeni ja asenteeni vauvapalstalla kytkeytyvät Sanomatiliini, joka minulla on Hesarin tilauksen takia.
Tämän viestin perusteella voidaan jäljittää nimeni, ostohistoriani ja olinpaikkansa. Tämän lisäksi vain tänne kirjoitetuista jutuista voidaan tehdä päätelmiä asenteistani, varallisuudestani ja jopa ostotarkoitoksista.
No miksi olet jatkuvasti kirjautuneena Sanoma-tiliisi? Kirjaudu ulos ja nollaa evästeet niin voila, toimintaasi ei enää yhdistetä tiliisi.
"Kahdeksan maata yhdistyy muodostaakseen Digital ID -ryhmän. Työryhmän puheenjohtajana toimii Australian Digital Transformation Agency, ja muut jäsenet ovat Isosta-Britanniasta, Hollannista, Kanadasta, Israelista, Suomesta, Singaporesta ja Uudesta-Seelannista."
https://twitter.com/lotta_hallstrom/status/1502195276697776128
Taisi tämä olla Marinin todellinen syy reissata toiselle puolelle maapalloa
Keskusteltiin siis peleihin tunnistautumusesta, Alkon asiakasrekisteristä ja hyvinvointialueiden aloteeaessa mm palomiesten tiedonsaantimahdollisuudesta saada sosiaalitoimesta tietoja palojen ennaltaehkäisyyn. Hyvin asiallinen ketju.