Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kampaajat tekevät minulle sporttisen järkevän kampauksen vastoin tahtoani

Vierailija
12.12.2021 |

Vaikka rakastan romanttista, naisellista tyyliä ja sen aika sanonkin. Ei auta, järkevä tätitukka on aina päässä kampaajalta lähtiessäni. Lukemattomia kampaajia käyty läpi. Jos yritän selittää, etten halua lättänää lyhyttä tätitukkaa, saattaa saada sellaisen korkean tupeeratun tätitukan....

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin kampaajaa siinä vaiheessa, kun kerroin haluavani hiusteni harmaantuvan luonnollisesti. Silloinen kampaajani oli sitä mieltä, ettei se käy, pitää laittaa kiharoita ja väriä. Nykyinen kampaajani taas sanoi ettei missään tapauksessa, kun n. 5 vuoden harmaantumisen jälkeen kysäisin, että pitäisiköhän kokeilla vaihteeksi taas väriä.

Olen kyllä tyytyväinen siihen, hiukseni ovat harmaantuneet todella kauniisti ja ovat nyt kivasti melkein kuin raidoitetut.

Vierailija
22/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua, ap.

Olen etsinyt 15 vuotta kampaajaa, joka ymmärtäisi toiveitani. Luottokampaajani muutti ja siitä alkoi piina. Minulle eivät tosin leikkaa tätitukkaa, vaan oudon päätä pitkin valuvan lirun, joka vielä föönataan litteäksi. Tämä useissa eri kampaamoissa ja siitä huolimatta, että vien mukana kuvat itsestäni hyvin leikatussa hiusmallissa. Tiedän ja voin todistaa, että sellainen on saatu leikattua ennenkin. Miksi ei enää?

Nyt olen saattanut löytää hyvän kampaajan, joka osasi ottaa huomioon hiusten kasvusuunnan ja leikata niihin volyymia. Yllätys, hän ei ole suomalainen. Jos hän leikkaa hiukseni yhtä hyvin vielä toisenkin kerran, en enää koskaan varaa aikoja muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeät ohjeet kampaajalle. Voit myös näyttää kuvan haluamastasi mallista. Kampaaja yleensä "esittelee" kampauksen lopuksi joka puolelta. Tässä vaiheessa sanot, että tämä ei ole kampaus jonka tilasit ja vaadit korjaamaan.

Vierailija
24/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeät ohjeet kampaajalle. Voit myös näyttää kuvan haluamastasi mallista. Kampaaja yleensä "esittelee" kampauksen lopuksi joka puolelta. Tässä vaiheessa sanot, että tämä ei ole kampaus jonka tilasit ja vaadit korjaamaan.

Pituutta ei saa takaisin millään vaatimisella.

Vierailija
25/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... ja kun tilaamasi, kuvien kanssa suunniteltu pitkä polkka onkin kananprse ei millään tavalla yhdistettynä ohennettuihin sivuhiippoihin, kuinka se korjataan?

Tai kun permanentti on polttanut pois kolmanneksen hiuksista?

Tai kun neljä vuotta kasvatetut, pitkät hiukset on ohennettu läpinäkyviksi?

Saatat saada hyvityksenä lyhyeksi leikkuun ja hoitoaineen. Kyllä lämmittää mieltä!

En enää anna yhdenkään amiksen pilata hiuksiani. Saavat kasvaa villinä ja vapaana.

Vierailija
26/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua, ap.

Olen etsinyt 15 vuotta kampaajaa, joka ymmärtäisi toiveitani. Luottokampaajani muutti ja siitä alkoi piina. Minulle eivät tosin leikkaa tätitukkaa, vaan oudon päätä pitkin valuvan lirun, joka vielä föönataan litteäksi. Tämä useissa eri kampaamoissa ja siitä huolimatta, että vien mukana kuvat itsestäni hyvin leikatussa hiusmallissa. Tiedän ja voin todistaa, että sellainen on saatu leikattua ennenkin. Miksi ei enää?.

Sama vaiva minulla! Pidän hiuksiani n. hartiapituisina. Lähinnä käyn siis leikkauttamassa vähän latvoja. Silti aina kampaaja lopuksi föönaa ja suoristaa hiukset lopuksi ties miten monen tökötin kanssa ja tulos on poskia pitkin valuva, lättänä ja ohut "verho". Ihan hirveä. Joka kerta kampaajalta tultuani menen suoraan suihkuun ja pesen tukan. Se auttaa vähän, mutta täysin niiden kampaajalla tukkaan tungettujen aineiden vaikutus poustuu vadta usean pesun jälkeen. Sitten tukka on taas ilmava ja runsas. En ymmärrä, miksi kampaajat haluavat latistaa sen nuolaistun näköiseksi.

Vierailija
27/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua, ap.

Olen etsinyt 15 vuotta kampaajaa, joka ymmärtäisi toiveitani. Luottokampaajani muutti ja siitä alkoi piina. Minulle eivät tosin leikkaa tätitukkaa, vaan oudon päätä pitkin valuvan lirun, joka vielä föönataan litteäksi. Tämä useissa eri kampaamoissa ja siitä huolimatta, että vien mukana kuvat itsestäni hyvin leikatussa hiusmallissa. Tiedän ja voin todistaa, että sellainen on saatu leikattua ennenkin. Miksi ei enää?.

Sama vaiva minulla! Pidän hiuksiani n. hartiapituisina. Lähinnä käyn siis leikkauttamassa vähän latvoja. Silti aina kampaaja lopuksi föönaa ja suoristaa hiukset lopuksi ties miten monen tökötin kanssa ja tulos on poskia pitkin valuva, lättänä ja ohut "verho". Ihan hirveä. Joka kerta kampaajalta tultuani menen suoraan suihkuun ja pesen tukan. Se auttaa vähän, mutta täysin niiden kampaajalla tukkaan tungettujen aineiden vaikutus poustuu vadta usean pesun jälkeen. Sitten tukka on taas ilmava ja runsas. En ymmärrä, miksi kampaajat haluavat latistaa sen nuolaistun näköiseksi.

Olen päätellyt, että se näyttää siistin, viimeistellyn ja laitetun näköiseltä.

Arvaa vaan mille minä näytän, kun mulla on varsin kiharat ja pöyhkeät hiukset, ja sitten ne nuolaistaan suoristusraudalla pitkin poskea. 😶

Vierailija
28/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja päättää usein tietävänsä paremmin.

Jos sanoo, että otsatukkaan vain tasoitus, kun on puoli vuotta yrittänyt kasvattaa sitä, niin taatusti se lähtee taas lyhyeksi.

Luovutin, leikkaan nykyään itse.

Vierailija
29/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiukset on lyhyet kampaajalle mennessäsi, niin ei niistä saa leikkaamalla lisää mitään naisellista, kuohkeaa kiharakampausta. Kampaajan vaihtaminen ei siis auta, vaan on ensin kasvatettava omaa tukkaa pitemmäksi 2-3 vuotta.

Ja sitten tusinataitoinen kampaaja tuhoaa yhdellä käynnillä vuosien kasvatuksen tuloksen, vaikka kuinka selität ettet halua, että varsinaisesta pituudesta otetaan kuin muutama sentti. Näin on käynyt itselleni useamman kerran, ja itku kurkussa lähtenyt kampaajalta kotiin "kasvattamaan hiuksia".

Lyhyestä tukasta luovuin, kun jokainen kampaaja leikkasi sellaisen keski-ikäisen mammatukan, vaikka olisin halunnut rikotun mallin. Ja kyllä, näytin kuvia ja selitin juurta jaksain, mutta ei silti onnistu.

Kokemusta on. Menin uudelle kampaajalle lyhennyttämään pitkäksi venähtänyttä tukkaa, sanoin heti kätteltyssä, että lyhennystä noin 10 cm. Ja mitä teki tämä miespuolinen kampaaja? Lyhensi 30 cm ja leikkasi lupaa kysymättä mallin, joka hänen mielestään sopi ikäiselleni paremmin. Kirosin, ääneti, ja lähdin kotiin - kasvattamaan hiuksia.

Vierailija
30/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näitä kampaajia vaivaa kun pitää naisen hiukset nyrsiä lyhyiksi ja värjätä ällöttävän punaisiksi, vielä vaan? En ole kampaajalla käynyt varmaan kohta 10 vuoteen koska jo silloin tekivät tuon. Kasvatin pitkät hiukset (enkä värjää) joita siskoni (hyvä kampaaja) leikkaa, eli siistii latvoja. Minulla on aika hurja hiustenkasvu ja olen joskus ajatellut että voisin lahjoittaa peruukin tekoon mutta taidan pitää omassa päässäni kaikki mitä kasvaa.

Kyllä minä katson kampaajani kanssa värikartasta millaisen värin tai raidat haluan. Ei ole tullut yllätyksiä.

Vierailija
31/31 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostutte maksamaan työstä, joka ei ole sitä mitä haluatte. Kyllä ne pikkuhiljaa alkaa uskoa kun tarpeeksi moni riitauttaa maksun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi