Miehen vanheneminen ärsyttää =(
Ollaan samanikäisiä, 52v. Itse olen hyvässä kunnossa, ei mitään perussaurauksia, liikun, syön terveellisesti tms.
Mutta mies... Mikään ei enää huvita, joka paikkaan sattuu, on verenpainetta, ei saa nukuttua, selkä vaivaa, rytmihäiriöitä. Mies syö mitä sattuu, käyttää alkoholia ei juuri liiku. Mitä tuollaisella ukolla enää tekee, varsinkin se valitus ottaa aivoon. Teen kotona kaiken, autan vanhempiani, autan aikuisia lapsia ja mies vain makaa sohvalla. Miestä ei saa enää kävelylle, teatteriin, elokuviin, reissuille, kyläilemään, mihinkään. Miten te vastaavassa tilanteessa jaksatte?
Kommentit (44)
Jos olette avioliitossa niin olet luvannut olla rinnalla niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Mitäs läksit leikkiin, nyt on leikki kestettävä.
Kysymykseni oli: Miten te vastaavassa tilanteessa jaksatte?
Ap
Kun vaimo vaan nalkuttaa valittaa määrää, mies voi päättää ettei tee mitään ennen kuin vaimo lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun vaimo vaan nalkuttaa valittaa määrää, mies voi päättää ettei tee mitään ennen kuin vaimo lopettaa.
Eikö kannattaisi pitää terveydedtä huolta ihan itsensä takia? Ja tässä tapauksessa mies on se valittaja.
Jaksoin siten etten ollut juuri koskaan kotona. Ja myöhemmin erosin.
On olemassa miestyyppi joka vanhetessaan noudattaa syöksykierrekaavaa jossa vihaisuus, kärttyisyys, kaiken naiselta tulevan virikkeen lähtökohtainen torjuminen ja järkyttävä negatiivisuus lisäntyy lisääntymistään.
Siinä on elämäniloinen kumppani täysin tekemättömän paikan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseni oli: Miten te vastaavassa tilanteessa jaksatte?
Ap
No, palstamiesmammathan täällä on sitä mieltä, että seksuaalisen suuntautumisensa voi valita, joten suosittelen vaihtamaan hiipuvan kärttyukon vetreään naiseläjään.
Mun mies makasi eilen koko päivän sohvalla, joi alkoholituotteita, kertoi sovinistisia vitsejä, haukkui naisia, kourin kun kävelin ohi ja suuttui kun ei saanut päivän päätteeksi. Ja se on 38, mitä hittoa???
Vierailija kirjoitti:
Mun mies makasi eilen koko päivän sohvalla, joi alkoholituotteita, kertoi sovinistisia vitsejä, haukkui naisia, kourin kun kävelin ohi ja suuttui kun ei saanut päivän päätteeksi. Ja se on 38, mitä hittoa???
Eroa.
Voisiko miestä kannustaa johonkin nuoruuden aktiviteetin pariin? Onko miehellä kavereita? Työkavereita tai muita? Ei ehkä olisi paha tunkea miehen mukana lääkärin vastaanotolle! Menette pariskuntana! Kerrot siellä, mistä olet huolissaan. Onko kotona jotain projektia, mikä miestä innostaisi?!? Korjaamista tai uuden rakentamista?? Tiedän kaveripiirissä, että mies innostui kovasti kun alkoi suunnittelemaan karhunkierrosta! Osti hienot retkeilyvarusteet ja nyt ovat porukalla menneet sinne jo kahtena syksynä. Miten olisi uusi auto? Sitä on pakko ulkoiluttaa ja viedä ajelulle! Nuo sun ehdottamat aktiviteetit ovat selvästi sinun intresseissä, ei miehen. Yritä keksiä jotain sellaista, mistä hän innostuu! Ehkä hän sitten myöhemmin suostuu noihin sinun juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa.
Se on ollut ihan normaali treenaava nuorimies, yhtäkkiä havahduin että siitä on tullut kaljamahainen sovinistisika :D jospa tää on joku vaihe, tein nimittäin sen nuoren miehen kanssa lapsiakin..
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole pelkästä vanhenemisesta ja krempoista kyse.
Asenne ja suhtautuminen. Yksi tähtää johonkin positiiviseen ja pyrkii pitämään elämää yllä vanhenemisesta huolimatta. Toinen on vaipunut välinpitämättömyyteen itsensä ja elämisen suhteen. Vaikuttaa dramaattisesti parisuhteeseen.
Ottakaa tämä huomioon kun jakelette noita hölmöjä "odotas kun itse vanhenet" kommentteja
Kyllä fyysinen olo vaikuttaa ihan hirveästi henkiseen puoleen ja jotkut muuttuvat sairauksista vaikka eivät haluaisikaan. Esimerkiksi kivussa oleminen on jo itsessään tosi väsyttävää.
No minun ex oli 6v vanhempi. Valitus alkoi jo nelikymppisenä. Ei sitä negatiivisuutta jaksanut montaa vuotta. Nyt on 6v nuorempi mies ja ihan eri maata, positiivinen ja aktiivinen. Jaksaa makkarissakin.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla ferritiini huonona , tai kilppari, elä syytä heti toista , olet selvästi narsisti.
Tai testosteroni.
Vierailija kirjoitti:
Niin se vain on että kaikki me vanhenemme. Tuossa iässä biologinen kello näyttää jo maallisen taipaleen ehtoopuolta. On muistettava että parisataa vuotta sitten vain harvat elivät noin vanhoiksi. Joten ei ihme jos tulee kremppaa yms.
Johtui suuresta lapsikuolleisuudesta.
Kyllä sitä miestäkin sun kulahtaminen ärsyttää, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa.
Se on ollut ihan normaali treenaava nuorimies, yhtäkkiä havahduin että siitä on tullut kaljamahainen sovinistisika :D jospa tää on joku vaihe, tein nimittäin sen nuoren miehen kanssa lapsiakin..
Tässä vaiheessa on hyvä havahtua siihen, että ilmeisesti tällä nuorella miehellä oli nuori tyttöystävä, joka on nykyään vaihdevuosi-ikäinen nainen. Vaihdevuodet pyörittävät aika tehokkaasti naisen mielialaa kropan lisäksi. Omalle mielialamuutokselle voi olla täysin sokea, muut ovat muuttuneet idiooteiksi ympärillä... eiku 🙄
Älähän ap nyt kuvittele liikoja itsestäsi. Ikäisesi on alkanut rupsahtamaan hurjaa vauhtia, mutta peilistäsihän sinä kiellät sen. Hyväksy itsesi. Narsistit pyrkii syyllistämään toista siihen, mitä itse tuntee ja näyt tuntevan sen kurjan olotilan mikä iässäsi tuntee. Ei ihme kun mies nääntyy takiasi.
Palstamiesten mielestä tilanne ratkeaa sillä että naiselle iskee vaihdevuodet, ai s...tana mikä tyyppiesimerkki negatiivisuudesta! Ei tehdä mitään, ei tähdätä mihinkään, ei paranneta omaa terveyttä eikä tehdä mitään parisuhteen eteen. Silleen onkin sitten kiva elää niinkö?
Enää onkin jäljellä vain 1 kysymys, Miksi tämä ap:n kuvaama miestyyppi haluaa sen naisensa pitää kun mikään hänessä ja yhteisessä elämässä ei kiinnosta? Miksi se nainen on oltava?