Mitä mieltä Stckkan tavasta?
http://www.iltalehti.fi/talous/2015032019390462_ta.shtml
Kehtaavatkin kyykyttää työntekijöitään noin, eipä tarvii siinä kaupassa asioida enää.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin. [/quote] Ei ihme jos ei palkata jos olet noin tyhmä. Urheiluseurat ovat siellä aina ylimääräisenä. Olleet jo vuosikausia. Tekemässä töitä, jotka eivät ole välttämättömiä yritykselle. Muista boikotoida myös Keskon kauppoja ja ainakin meidän S-Market härskisti käyttää TETtiläisiä ja kesäisin teinejä 150 euron viikkopalkalla. Ei muuta kuin boikottiin. [/quote] Miten niin mä olen tyhmä jos mulle kelpaisi satunnainen työ? Menisin oikein mielelläni ruuhka-apulaiseksi jouluisin ja pakkaamaan jos jotenkin pääsisi. [/quote] Olet tyhmä kun et toistosta huolimatta ymmärrä, että talkoolaiset eivät ole mikään normaalityövoimaa korvaava orjaryhmä vaan osa yrityksen yhteiskuntavastuuohjelmaa. Heidän olemassaolonsa on yhdentekevää, ne hyllytykset ja pakkaukset tehtäisiin omin voimin jos heitä ei olisi, kyse on pienistä hanttihommista ja vastalahjaksi seura saa rahaa eikä mene veronkierroksi. Mutta älä huoli, kun tulevaisuudessa pitää jatkaa talouskuria niin loppuu lahjoitukset ja urheiluseurojen tukeminen. Yhtään oikeaa työpaikkaa se ei kuitenkaan tuo lisää.
[/quote]
Ja sä et ymmärrä että ne vitun talkoolaiset vie leivän jonkun köyhän suusta. Ennen kuin pääsin takaisin työmarkkinatuelle niin olisin juurikin ottanut tuollaisia ns. talkootöitä että olisin saanut jostakin vaikka vähänkin rahaa! Mä olen monta kertaa tyrkyttänyt itseäni erilaisille yrityksille kiireavuksi mutta nyt ymmärrän syyn miksen kelvannut. Syy on kauppiaiden ja vitun urheiluseurojen!
[/quote]Syy on vittu aina muissa vitun ihmisissä vaikka itse olet varmasti vitun ammattitaitoinen ja vitun hyvinkäyttäytyvä.-
[/quote]
Tässä tapauksessa on mitä suurimmassa määrin! Ei tuollainen talkootyöllä teetetty työ ole rehellistä yritystoimintaa. Moni ihminen on kuule hajoamispisteessä ja todella epätoivoinen kun ei saa töitä vaikka kuinka yrittää.
[/quot
Perusta kauppa tai urheiluseura.
Olet selvästi vain hiomaton timantti.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:58"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin. [/quote] Ei ihme jos ei palkata jos olet noin tyhmä. Urheiluseurat ovat siellä aina ylimääräisenä. Olleet jo vuosikausia. Tekemässä töitä, jotka eivät ole välttämättömiä yritykselle. Muista boikotoida myös Keskon kauppoja ja ainakin meidän S-Market härskisti käyttää TETtiläisiä ja kesäisin teinejä 150 euron viikkopalkalla. Ei muuta kuin boikottiin. [/quote] Miten niin mä olen tyhmä jos mulle kelpaisi satunnainen työ? Menisin oikein mielelläni ruuhka-apulaiseksi jouluisin ja pakkaamaan jos jotenkin pääsisi. [/quote] Olet tyhmä kun et toistosta huolimatta ymmärrä, että talkoolaiset eivät ole mikään normaalityövoimaa korvaava orjaryhmä vaan osa yrityksen yhteiskuntavastuuohjelmaa. Heidän olemassaolonsa on yhdentekevää, ne hyllytykset ja pakkaukset tehtäisiin omin voimin jos heitä ei olisi, kyse on pienistä hanttihommista ja vastalahjaksi seura saa rahaa eikä mene veronkierroksi. Mutta älä huoli, kun tulevaisuudessa pitää jatkaa talouskuria niin loppuu lahjoitukset ja urheiluseurojen tukeminen. Yhtään oikeaa työpaikkaa se ei kuitenkaan tuo lisää. [/quote] Ja sä et ymmärrä että ne vitun talkoolaiset vie leivän jonkun köyhän suusta. Ennen kuin pääsin takaisin työmarkkinatuelle niin olisin juurikin ottanut tuollaisia ns. talkootöitä että olisin saanut jostakin vaikka vähänkin rahaa! Mä olen monta kertaa tyrkyttänyt itseäni erilaisille yrityksille kiireavuksi mutta nyt ymmärrän syyn miksen kelvannut. Syy on kauppiaiden ja vitun urheiluseurojen! [/quote]Syy on vittu aina muissa vitun ihmisissä vaikka itse olet varmasti vitun ammattitaitoinen ja vitun hyvinkäyttäytyvä.- [/quote] Tässä tapauksessa on mitä suurimmassa määrin! Ei tuollainen talkootyöllä teetetty työ ole rehellistä yritystoimintaa. Moni ihminen on kuule hajoamispisteessä ja todella epätoivoinen kun ei saa töitä vaikka kuinka yrittää. [/quot Perusta kauppa tai urheiluseura. Olet selvästi vain hiomaton timantti.
[/quote]
En perusta. Mulla on nyt raha-asiat kunnossa mutta muistan vielä kipeästi ajan kun olin pulassa eikä apua saanut mistään.
Olipa sittenkin hyvä, etten päässyt duuniin Hullareille n. 5 v kaupan alan kokemuksesta huolimatta! Ei harmita enää
Harmi, ettei liitto voi ajaa asiaa kunnolla, kun eihän kukaan nimellään uskalla työnantajaansa vastustaa...
Boikottiin menee tuo kauppa.
Siis eikö nuo talkootyöläiset saa mitään palkkaa tai korvausta?
Todella törkeää on! Talkootyönä voi tehdä jotain hommaa sukulaiselle tai naapurille, tai sitten yleishyödylliselle järjestölle tai harrastusporukalle, mutta että jumalauta pitäisi talkoina tehdä töitä pörssifirmalle! Ei, ei ja ei! Jos Stockmann tarvitsee lisää ihmisiä, niin heitä pitää ihan palkata. Tai antaa lisää tunteja nykyisille. Eikä näin että teetetään jollain urheiluseuralaisilla nimellistä pikkukorvausta vastaan talkootyötä.
Siellä on jo vuosia ollut urheiluseurojen talkoolaisia keräämässä seuralle rahaa - ei kukaan ole niin tyhmä että menee ilmaiseksi ruuhka-aikaan pakkaamaan muiden ostoksia Stockalle. Seurat saavat sitten könttäsumman toimintaansa, eli ei sen suurempaa riistoa kuin joku partiolaisten keksin myyminen.
Eikö noi urheiluseurat oo kautta aikojen tehnyt tuollaisia keikkahommia? Omalta kouluajalta muistan, että luokkakaverit oli tekemässä inventaariota jossain firmassa ja pikkuveljen futisporukka oli purkamassa hyllyjä jossain hallissa. Varmaan jostain olisi saanut ihan oikeitakin työntekijöitä muuttoa hoitamaan, mutta taisi olla sponsoriyritys joka tapauksessa, joka futisjengin siihen otti.