Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Stckkan tavasta?

Vierailija
20.03.2015 |

http://www.iltalehti.fi/talous/2015032019390462_ta.shtml

Kehtaavatkin kyykyttää työntekijöitään noin, eipä tarvii siinä kaupassa asioida enää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:11"]Nyt vähän järkeä hei!
Stocka antaa lisätunteja niin paljon kuin vakituiset jaksavat hullareiden aikaan tehdä! Se työtuntimäärä vaan ei riitä! Tarvitaan lisää aputyövoimaa.
Miten itse ratkaisisit tilanteen?
[/quote]

Ei ainakaan urheiluseurojen avulla - mieluummin yksi työtön maisteri viideksi päiväksi Herkun kassalle pakkaamaan tarjouskakkuja kuin joukko nuoria opettelemaan työelämän sääntöjä ja kantamaan vastuuta omasta harrastuksestaan. Av-mammat maksavat mieluummin itse pari sataa lisää nuoren harrastuskuluja kuin suosivat mitään epäeettistä niin kuin Stockmann. He ovat yhtä suoraselkäisiä kaikessa kulutuksessaan, kiertävät kaukaa kaikki halpatuotantomerkit, tehotuotetut broilerit eivätkä lennä Finnairilla.

Vierailija
22/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:06"] Siis eikö nuo talkootyöläiset saa mitään palkkaa tai korvausta? [/quote] Seura joka näitä talkoolaisia lähettää, saa pienen avustuksen talkootyötä vastaan. Se ei kuitenkaan todellakaan lähellekään vastaa palkkaa jonka normaalit työntekijät saisivat vastaavasta työstä. Tiedän kun poikani pelaa urheiluseurassa josta lähetetään näitä hiton talkoolaisia. Sieltä tuli pitkä lista montako henkeä tarvitaan millekin puolelle, ja osaan erityisvaatimuksia kuten että pitää olla miehiä kun on ilmeisesti fyysisesti raskaahkoja töitä. TÖRKEÄÄ! [/quote] Sinne ei kukaan pakota. Niissä hommissa ei olisi myöskään normimyyjiä vaan palkattuja extroja. En ole Stockalla töissä mutta en nyt olisi vielä soittamassa Amnestylle kuinka urheiluseuroille on tarjottu mahdollisuus tienata. Eihän sinne Hulluille Päiville kukaan mene jos kerran mokkapalojen myynti on kannattavampaa.

[/quote]

Miksi lisätöitä ei tarjota omille työntekijöille tai extroille? Koska heille pitää maksaa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:06"] Siis eikö nuo talkootyöläiset saa mitään palkkaa tai korvausta? [/quote] Seura joka näitä talkoolaisia lähettää, saa pienen avustuksen talkootyötä vastaan. Se ei kuitenkaan todellakaan lähellekään vastaa palkkaa jonka normaalit työntekijät saisivat vastaavasta työstä. Tiedän kun poikani pelaa urheiluseurassa josta lähetetään näitä hiton talkoolaisia. Sieltä tuli pitkä lista montako henkeä tarvitaan millekin puolelle, ja osaan erityisvaatimuksia kuten että pitää olla miehiä kun on ilmeisesti fyysisesti raskaahkoja töitä. TÖRKEÄÄ! [/quote] Sinne ei kukaan pakota. Niissä hommissa ei olisi myöskään normimyyjiä vaan palkattuja extroja. En ole Stockalla töissä mutta en nyt olisi vielä soittamassa Amnestylle kuinka urheiluseuroille on tarjottu mahdollisuus tienata. Eihän sinne Hulluille Päiville kukaan mene jos kerran mokkapalojen myynti on kannattavampaa.

[/quote]

Miksi lisätöitä ei tarjota omille työntekijöille tai extroille? Koska heille pitää maksaa palkkaa.
[/quote]

Luuletko ettei siellä ole johtoa myöten Hulluilla Päivillä kaikki töissä? Haloo. Siellä tekee oma väki toimistohommista alkaen öisin hyllytystä ja hyvällä tuurilla saat tavaratalojohtajan pakkaamaan ostoksesi. Lisätunteja on tarjolla kaikille (toisin kuin suurin osa tavan marketeista ei Stocka ainakaan ennen ole käyttänyt vuokratyövoimaa). Määräaikaisiakin palkataan. Nää talkoolaiset on osa yrityksen yhteiskuntavastuuohjelmaa, jolla osallistutaan oman alueen ihmisten arkeen tarjoamalla ylimääräisiä juttuja, kuten tämä tai tavarapalkintoja arpajaisiin esim.päiväkodeille.

Vierailija
24/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, meni maku Stockasta.

Vierailija
25/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:11"]Nyt vähän järkeä hei!
Stocka antaa lisätunteja niin paljon kuin vakituiset jaksavat hullareiden aikaan tehdä! Se työtuntimäärä vaan ei riitä! Tarvitaan lisää aputyövoimaa.
Miten itse ratkaisisit tilanteen?
[/quote]

Ei ainakaan urheiluseurojen avulla - mieluummin yksi työtön maisteri viideksi päiväksi Herkun kassalle pakkaamaan tarjouskakkuja kuin joukko nuoria opettelemaan työelämän sääntöjä ja kantamaan vastuuta omasta harrastuksestaan. Av-mammat maksavat mieluummin itse pari sataa lisää nuoren harrastuskuluja kuin suosivat mitään epäeettistä niin kuin Stockmann. He ovat yhtä suoraselkäisiä kaikessa kulutuksessaan, kiertävät kaukaa kaikki halpatuotantomerkit, tehotuotetut broilerit eivätkä lennä Finnairilla.
[/quote]

Tiedätkö että todellakaan työttömille ei kelpaa viiden päivän pätkätyöt!

Vierailija
26/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin.

Vierailija
27/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin.
[/quote]

Ei ihme jos ei palkata jos olet noin tyhmä.
Urheiluseurat ovat siellä aina ylimääräisenä. Olleet jo vuosikausia. Tekemässä töitä, jotka eivät ole välttämättömiä yritykselle. Muista boikotoida myös Keskon kauppoja ja ainakin meidän S-Market härskisti käyttää TETtiläisiä ja kesäisin teinejä 150 euron viikkopalkalla. Ei muuta kuin boikottiin.

Vierailija
28/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:23"]

[/quote]

Tiedätkö, miksi lisätöitä ei tarjota omille työntekijöille tai palkata lisää väkeä? Koska lisätöitä tarvitaan hetkellisesti enemmän kuin oma väki kykenee joustamaan vaarantamatta terveyttään. Osa omasta väestä tekee jatkuvasti sen verran ylimääräistä, että sitä on seurattava, koska ylityötkin on rajattu. Toisia ei saa vapaaehtoisesti paikalle silloin kun sitä tarvitaan.

Käytän opiskelijajärjestöjä messuilla, koska alaamme opiskelevilla on paljon paremmat edellytykset kertoa tuotteista, lisäksi heillä on intoa perehtyä alaansa liittyvään toimintaan ja tuen opiskelijatoimintaa. Muissakin hetkellisissä tilanteissa on hyviä kokemuksia. Olen käyttänyt tilapäistyöntekijöitäkin ja messuedustajia, mutta ensimmäiset ajattelevat esim. Messuilla olevansa vasta opettelemassa ja jälkimmäiset eivät yritäkään ymmärtää mitään asiakkaan meidän tuotteisiin liittyvistä tarpeista.

Rahallakin on merkitystä, opiskelijajärjestölle tai muulle motivoituneelle porukalle maksaa mielellään vähän ylimääräistä, kun tietää heidän klaaraavan asian. Palkattu ulkopuolinen väki maksaa, mutta lisäksi siitä seuraa paljon jälkikäteistä paperityötä ja selvittelyä. Lopputulos lisäväessä järjestöiltä on, että homma on sujunut ja hoidettu, kun lasku on maksettu, vaikka lasku on ollutkin vaihtoehtoja vähän kalliimpi.

t. Yrittäjä

Vierailija
29/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin. [/quote] Ei ihme jos ei palkata jos olet noin tyhmä. Urheiluseurat ovat siellä aina ylimääräisenä. Olleet jo vuosikausia. Tekemässä töitä, jotka eivät ole välttämättömiä yritykselle. Muista boikotoida myös Keskon kauppoja ja ainakin meidän S-Market härskisti käyttää TETtiläisiä ja kesäisin teinejä 150 euron viikkopalkalla. Ei muuta kuin boikottiin.

[/quote]

Miten niin mä olen tyhmä jos mulle kelpaisi satunnainen työ? Menisin oikein mielelläni ruuhka-apulaiseksi jouluisin ja pakkaamaan jos jotenkin pääsisi.

Vierailija
30/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:08"]

Todella törkeää on! Talkootyönä voi tehdä jotain hommaa sukulaiselle tai naapurille, tai sitten yleishyödylliselle järjestölle tai harrastusporukalle, mutta että jumalauta pitäisi talkoina tehdä töitä pörssifirmalle! Ei, ei ja ei! Jos Stockmann tarvitsee lisää ihmisiä, niin heitä pitää ihan palkata. Tai antaa lisää tunteja nykyisille. Eikä näin että teetetään jollain urheiluseuralaisilla nimellistä pikkukorvausta vastaan talkootyötä. 

[/quote]

Palkatonta työtä tarkoittavalla kuntouttavalla työtoiminnalla alkaa olla jo niin ikävä maine, että terminä siitä ollaan luopumassa. Itse toiminta tietenkin tulee jatkumaan entisestään laajentuneena ja näitä palkattomia työntekijöitä tullaan nykyisestä poiketen antamaan myös yrityksille. Työttömät rupevat tekemään ilman ansiotarkoitusta suoritettavia työtehtäviä osana työelämävalmiuksia edistävää sosiaalista kuntoutusta.

Näin tulee tapahtumaan, kunhan  23.10.2014 jätetty Sosiaalihuollon työelämäosallisuutta tukevan lainsäädännön ja palvelujärjestelmän uudistustarpeita arvioivan työryhmän loppuraportti lainsäädäntöehdotuksineen saadaan runnottua päätökseen.

Ihan sama lakiin kirjattu tavoite on ollut kuntouttavalla työtoiminnallakin, mutta käytännössä siitä on tullut kuntien ja yhdistysten ilmaistyöntekijöiden automaatti. Nyt tämä automaatin päivitettävä versio rupeaa suoltamaan palkatonta työvoimaa myös yrityksille.

Oikeastaan vähemmällä olisi päästy, jos olisi nimetty kuntouttava työtoiminta uudelleen ilman joutavia lätinöitä. Ilman ansiotarkoitusta tehtävä työ kuulostaa ihan rehelliseltä orjatyöltä, mutta ei sen toteamista varten olisi tarvinnut myllätä koko alaa koskevaa lainsäädäntöä.

http://sakutimonen.com/2015/03/tyota-ilman-ansiotarkoitusta/

Vierailija
31/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat ei taida muistaa, että myyjien työaikoja sitoo tietyt normit. Yksi ja sama myyjä ei voi olla monella osastolla samaan aikaan => pakko palkata osa-aikaisia. Niitä taas ei saa palkata, jos ei kysytä jo palkatuilta osa-aikaisilta, otatko lisätöitä. Mutta kun ne on jo osa-aikaisena yhdellä osastolla, ei ne pääse samaan aikaan toiselle ja kas - syntyy tilanne, jossa ei saa palkata lisäapua, koska osa-aikaiset haluaa täydet tunnit.

Vierailija
32/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttaisin, että myös esimerkiksi suunnilleen kaikki festarit, jotka tietääkseni ovat ihan voittoa tavoittelevia, käyttävät talkootyöläisiä, suuri osa myös ihan kokonaan palkatta. Olin muutamia vuosia sitten eräällä Suomen suosituimmista festareista töissä, tuntipalkka varmaan jotain 5 euron luokkaa, mutta työ ihanan rentoa, pääsi festareille ilmaiseksi, sai tehdä sen määrän tunteja, mitä jaksoi ja ruokaa ja (alkoholitonta) juomaa oli tarjolla reilusti. En kokenut itseäni riistetyksi, vaan olin tyytyväinen siitä, että minun ei tarvinnut maksaa yli satasta festarilipuista, vaan minulle maksettiin tuosta keikasta.

Vierailija
33/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin. [/quote] Ei ihme jos ei palkata jos olet noin tyhmä. Urheiluseurat ovat siellä aina ylimääräisenä. Olleet jo vuosikausia. Tekemässä töitä, jotka eivät ole välttämättömiä yritykselle. Muista boikotoida myös Keskon kauppoja ja ainakin meidän S-Market härskisti käyttää TETtiläisiä ja kesäisin teinejä 150 euron viikkopalkalla. Ei muuta kuin boikottiin.

[/quote]

Miten niin mä olen tyhmä jos mulle kelpaisi satunnainen työ? Menisin oikein mielelläni ruuhka-apulaiseksi jouluisin ja pakkaamaan jos jotenkin pääsisi.
[/quote]

Olet tyhmä kun et toistosta huolimatta ymmärrä, että talkoolaiset eivät ole mikään normaalityövoimaa korvaava orjaryhmä vaan osa yrityksen yhteiskuntavastuuohjelmaa. Heidän olemassaolonsa on yhdentekevää, ne hyllytykset ja pakkaukset tehtäisiin omin voimin jos heitä ei olisi, kyse on pienistä hanttihommista ja vastalahjaksi seura saa rahaa eikä mene veronkierroksi. Mutta älä huoli, kun tulevaisuudessa pitää jatkaa talouskuria niin loppuu lahjoitukset ja urheiluseurojen tukeminen. Yhtään oikeaa työpaikkaa se ei kuitenkaan tuo lisää.

Vierailija
34/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinne aina palkataan lisäporukkaa oman väen lisäksi Hullujen Päivien aikaan.

Vierailija
35/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:50"]Huomauttaisin, että myös esimerkiksi suunnilleen kaikki festarit, jotka tietääkseni ovat ihan voittoa tavoittelevia, käyttävät talkootyöläisiä, suuri osa myös ihan kokonaan palkatta. Olin muutamia vuosia sitten eräällä Suomen suosituimmista festareista töissä, tuntipalkka varmaan jotain 5 euron luokkaa, mutta työ ihanan rentoa, pääsi festareille ilmaiseksi, sai tehdä sen määrän tunteja, mitä jaksoi ja ruokaa ja (alkoholitonta) juomaa oli tarjolla reilusti. En kokenut itseäni riistetyksi, vaan olin tyytyväinen siitä, että minun ei tarvinnut maksaa yli satasta festarilipuista, vaan minulle maksettiin tuosta keikasta.
[/quote]

Suunnilleen jokainen kauppa ottaa vastaan TETtiläisiä hyllyttämään ja siivoamaan. Eivätkä maksa siitä penniäkään. Mutta sehän ei ole ollenkaan sama asia!

Vierailija
36/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:06"]

Siis eikö nuo talkootyöläiset saa mitään palkkaa tai korvausta?

[/quote]

Seura joka näitä talkoolaisia lähettää, saa pienen avustuksen talkootyötä vastaan. Se ei kuitenkaan todellakaan lähellekään vastaa palkkaa jonka normaalit työntekijät saisivat vastaavasta työstä. Tiedän kun poikani pelaa urheiluseurassa josta lähetetään näitä hiton talkoolaisia. Sieltä tuli pitkä lista montako henkeä tarvitaan millekin puolelle, ja osaan erityisvaatimuksia kuten että pitää olla miehiä kun on ilmeisesti fyysisesti raskaahkoja töitä. TÖRKEÄÄ!

[/quote]Eipä kukaan siellä pakotettuna ole vaan ihan omasta halustaan. Mun mielestä ihan hyvä systeemi. Kaikki hyötyvät.

Vierailija
37/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko tehdä jotain myös harrastelijateattereille? Lipuista pitää maksaa mutta suurin osa näyttelijöistä saa vain pennosia! Kyllä pitäisi palkata oikeita näyttelijöitä, niitä on työttömänä vaikka kuinka.

Vierailija
38/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin. [/quote] Ei ihme jos ei palkata jos olet noin tyhmä. Urheiluseurat ovat siellä aina ylimääräisenä. Olleet jo vuosikausia. Tekemässä töitä, jotka eivät ole välttämättömiä yritykselle. Muista boikotoida myös Keskon kauppoja ja ainakin meidän S-Market härskisti käyttää TETtiläisiä ja kesäisin teinejä 150 euron viikkopalkalla. Ei muuta kuin boikottiin. [/quote] Miten niin mä olen tyhmä jos mulle kelpaisi satunnainen työ? Menisin oikein mielelläni ruuhka-apulaiseksi jouluisin ja pakkaamaan jos jotenkin pääsisi. [/quote] Olet tyhmä kun et toistosta huolimatta ymmärrä, että talkoolaiset eivät ole mikään normaalityövoimaa korvaava orjaryhmä vaan osa yrityksen yhteiskuntavastuuohjelmaa. Heidän olemassaolonsa on yhdentekevää, ne hyllytykset ja pakkaukset tehtäisiin omin voimin jos heitä ei olisi, kyse on pienistä hanttihommista ja vastalahjaksi seura saa rahaa eikä mene veronkierroksi. Mutta älä huoli, kun tulevaisuudessa pitää jatkaa talouskuria niin loppuu lahjoitukset ja urheiluseurojen tukeminen. Yhtään oikeaa työpaikkaa se ei kuitenkaan tuo lisää.

[/quote]

Ja sä et ymmärrä että ne vitun talkoolaiset vie leivän jonkun köyhän suusta. Ennen kuin pääsin takaisin työmarkkinatuelle niin olisin juurikin ottanut tuollaisia ns. talkootöitä että olisin saanut jostakin vaikka vähänkin rahaa! Mä olen monta kertaa tyrkyttänyt itseäni erilaisille yrityksille kiireavuksi mutta nyt ymmärrän syyn miksen kelvannut. Syy on kauppiaiden ja vitun urheiluseurojen!

Vierailija
39/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]Kyllä mä olisin voinut mennä pakkaamaan jouluostoksia mutta tietenkin palkan kanssa. Tuolla tavalla viedään loputkin vähäiset työpaikat mistä voisi vähän saada lisätienestejä ilman varsinaista pätevyyttä. En osta Stockalta enää mitään! Nyt se meni ainakin mun osalta äyteen boikottiin. [/quote] Ei ihme jos ei palkata jos olet noin tyhmä. Urheiluseurat ovat siellä aina ylimääräisenä. Olleet jo vuosikausia. Tekemässä töitä, jotka eivät ole välttämättömiä yritykselle. Muista boikotoida myös Keskon kauppoja ja ainakin meidän S-Market härskisti käyttää TETtiläisiä ja kesäisin teinejä 150 euron viikkopalkalla. Ei muuta kuin boikottiin. [/quote] Miten niin mä olen tyhmä jos mulle kelpaisi satunnainen työ? Menisin oikein mielelläni ruuhka-apulaiseksi jouluisin ja pakkaamaan jos jotenkin pääsisi. [/quote] Olet tyhmä kun et toistosta huolimatta ymmärrä, että talkoolaiset eivät ole mikään normaalityövoimaa korvaava orjaryhmä vaan osa yrityksen yhteiskuntavastuuohjelmaa. Heidän olemassaolonsa on yhdentekevää, ne hyllytykset ja pakkaukset tehtäisiin omin voimin jos heitä ei olisi, kyse on pienistä hanttihommista ja vastalahjaksi seura saa rahaa eikä mene veronkierroksi. Mutta älä huoli, kun tulevaisuudessa pitää jatkaa talouskuria niin loppuu lahjoitukset ja urheiluseurojen tukeminen. Yhtään oikeaa työpaikkaa se ei kuitenkaan tuo lisää.

[/quote]

Ja sä et ymmärrä että ne vitun talkoolaiset vie leivän jonkun köyhän suusta. Ennen kuin pääsin takaisin työmarkkinatuelle niin olisin juurikin ottanut tuollaisia ns. talkootöitä että olisin saanut jostakin vaikka vähänkin rahaa! Mä olen monta kertaa tyrkyttänyt itseäni erilaisille yrityksille kiireavuksi mutta nyt ymmärrän syyn miksen kelvannut. Syy on kauppiaiden ja vitun urheiluseurojen!

[/quote]Syy on vittu aina muissa vitun ihmisissä vaikka itse olet varmasti vitun ammattitaitoinen ja vitun hyvinkäyttäytyvä.-

Vierailija
40/48 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:58"]

[/quote]

[/quote]Syy on vittu aina muissa vitun ihmisissä vaikka itse olet varmasti vitun ammattitaitoinen ja vitun hyvinkäyttäytyvä.-

[/quote]

Tässä tapauksessa on mitä suurimmassa määrin! Ei tuollainen talkootyöllä teetetty työ ole rehellistä yritystoimintaa. Moni ihminen on kuule hajoamispisteessä ja todella epätoivoinen kun ei saa töitä vaikka kuinka yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi