Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissalla voi testauttaa onko kala, liha tai ravut vielä syömäkelpoisia

Vierailija
12.12.2021 |

Aika usein testautan pakastettuja tuotteita kissalla ennenkuin teen niistä ruokaa. Tänään oli pakkasessa kaksi pussia katkarapuja (parasta ennen päiväys 2 viikon sisään kummassakin) ja avattuani ne toisessa pussissa ravut olivat ihan yhtenä könttinä ja toisessa irtonaisina. Sulatin kummastaki pussista muutaman ravun ja annoin kissalle maistettavaksi toisen pussin ravut menimät hotkaisemalla ja toisen ei. Nuuhkaisi kerran ja käveli pois. En siis tehnyt noista ruokaa, mutta koemielessä sulatin nekin ja oli niissä pikkuisen erilainen tuoksu, mutta ei mikään mädäntyneen haju. ilm. olivat päässeet kertaalleen sulamaan jossain vaiheessa.

Lihan kanssa sama. Jos ei kissalle raaka sisäfile tai ulkopaisti kelpaa on parempi pistää poistoon. Koirille varmaan uppoaa kaikki, joten niiden kanssa tuskin sama konsti toimii.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lemmikki mikään jätemylly ole.

Itse en ainakaan ottaisi riskiä jos ruoka onkin näkymättömästi pilaantunut vaikka jollain botuliinimyrkyllä. Olisi karmeaa sairastuttaa lemmikki omalla käytöksellä ja sitten siivota kissan oksennuksia matoilta, sängystä, sohvalta tai lähteä eläinlääkäripäivystykseen.

Jos en itse söisi ruokaa, niin en sitä lemmikillekään antaisi. Joku katkarapupussi on tosi halpa verrattuna eläinlääkärin päivystysmaksuun.

Kissa ja koira ei varmasti syö niin pilaantunutta ruokaa että saisivat ruokamyrkytyksen. Eihän niitä olisi olemassakaan jos niin hölmöjä olisivat.

Vierailija
22/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko avannossa virtausta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja onko avannossa virtausta

täh?

Vierailija
24/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lemmikki mikään jätemylly ole.

Itse en ainakaan ottaisi riskiä jos ruoka onkin näkymättömästi pilaantunut vaikka jollain botuliinimyrkyllä. Olisi karmeaa sairastuttaa lemmikki omalla käytöksellä ja sitten siivota kissan oksennuksia matoilta, sängystä, sohvalta tai lähteä eläinlääkäripäivystykseen.

Jos en itse söisi ruokaa, niin en sitä lemmikillekään antaisi. Joku katkarapupussi on tosi halpa verrattuna eläinlääkärin päivystysmaksuun.

Kissa ja koira ei varmasti syö niin pilaantunutta ruokaa että saisivat ruokamyrkytyksen. Eihän niitä olisi olemassakaan jos niin hölmöjä olisivat.

Botuliinimyrkyt on hajuttomia ja mauttomia. Ja en todellakaan ymmärrä miksi pitää 1) hillota kotona niin paljon ruokaa että ehtii mennä huonoksi ja 2) tieten tahtoen tarjota mahdollisesti huonoksi mennyttä ruokaa lemmikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi