Keksikää mulle motivaatio laihduttaa
Kommentit (27)
Tsemppiä ap! Olen itse 162cm ja painoa 57kg. Tiedän et bmi on ihan ok, mutta mutta... Raskauden jäljiltä maha on löysä säkki ja tissit roikkuu. Pitäis kiinteytyä , mutta ei innosta yhtään... Suklaata olis kiva mättää :D
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:16"]
Voisiko nutraus toimia? Siis täysinutraus jonkun aikaa. Haluan nopeita tuloksia heti. Se auttaa motivoimaan jatkossa.
ap
[/quote]
Kyllä se varmaan toimii ihan hyvänä alkustarttina, mutta äkkiähän se kilot tulevat takaisin, jos et muuta normaalia ruokavaliotasi. Mikä sulla on se heikko kohta syömisessä? Herkut? Millaiset herkut? Oletko tunnesyöjä? Kerro mitä yleensä olet syönyt tähän asti.
[/quote]
Mun heikkous on tunnesyöminen ja säännölliset ruoka-ajat. En syö säännöllisesti ja jos on huolia murheita tai stressiä niin sorrun syömään kaikkea hyvää.
ap
Jos en ois niin ujo, niin voisin tarjoutua lenkkeilyseuraks. Itselläkin vähän motivaatio hukassa.
Kun meinaat ahmia herkkuja, mieti tätä: hetki suussa, ikuisuus vyötäröllä!
Sinuna aloittaisin sillä että herkut ja lisätty sokeri pois, kerran viikkoon vaikka herkkupäivä koska totaalikieltäytyjä repsahtaa helpommin.
Kaikki alle 3km matkat kävellen tai pyörällä, tulee hyötyliikuntaa ja raitista ilmaa mikä saa hyvälle mielelle. Osta joku halpa askelmittari ja aseta päivätavoite josta et lipsu, itsellä on polar loop aktiivisuusmittari ja olen nyt ihan koukussa kävelyyn :D Syö säännöllisesti kolmen tunnin välein ettei nälkä pääse liian isoksi, lautasmallin mukaan puolet kasviksia, mutta hiilarit korvaan usein uunissa paahdetuilla kasviksilla tai keitetyillä pakastekasviksilla kun se puolikas on salaattia. Loput 1/4 lautasesta sitten esim kanaa ja raejuustoa/muuta proteiinia.
Juo tarpeeksi vettä! Hieman alle kaksi litraa, itse laitan jääkaappiin 1,5l kannun jossa veden lisänä sitruunamelissaa ja jäitä. Kannullisen lisäksi juon aamupalalla 3dl lasillisen niin päivätavoite täyttyy.
Mene päivä kerrallaan, valinta kerrallaan. Jos repsahdat, älä lannistu vaan valitse taas seuraavalla kerralla viisaammin.
Tsemppiä projektiin :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:16"]
Voisiko nutraus toimia? Siis täysinutraus jonkun aikaa. Haluan nopeita tuloksia heti. Se auttaa motivoimaan jatkossa.
ap
[/quote]
Kyllä se varmaan toimii ihan hyvänä alkustarttina, mutta äkkiähän se kilot tulevat takaisin, jos et muuta normaalia ruokavaliotasi. Mikä sulla on se heikko kohta syömisessä? Herkut? Millaiset herkut? Oletko tunnesyöjä? Kerro mitä yleensä olet syönyt tähän asti.