Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postissa paketti ja poikaystävä armeijassa, kuka saa hakea?

Vierailija
20.03.2015 |

Kuka hakee paketin. Viimeinen säilytyspäivä on 10.4. Poikkis siis armeijassa, ja jos tulee vkl kotiin, niin vasta illalla jolloin posti jo kiinni, eikä se ole auki viikonloppuisin. Kuka siis voi hakea paketin, pitääkö hänen tehdä joku "valtakirja" (vai mikä se onkaan nimeltään) jotta esim minä voin hakea sen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman valtakirjaa ei saa hakea kukaan muu kuin se, jolle paketti on osoitettu. poikkeuksena alaikäinen lapsi, jolloin huoltaja voi hakea paketin. 

Vierailija
2/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakirjalla voit hake. Yleensä saapumisilmoituksen (paperisen) kääntöpuolella on sellaunen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain valtakirjalla kohon väärensin äitini nimen. Hän oli ulkomailla.

Vierailija
4/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:21"]Mä hain valtakirjalla kohon väärensin äitini nimen. Hän oli ulkomailla.
[/quote]
Tätä mäkin ehdottaisin jos poikaystäväsi ei tule lomille jolloin voi itse allekirjoittaa sen. Ja tietenki kysyt häneltä ensin luvan saatko väärentää hänen nimensä.

Vierailija
5/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen paketin voi hakea kuka tahansa. Viime viikolla mieheni haki minulle osoitetun paketin ilman valtakirjaa.

Kirjattuihin lähetyksiin pitää olla valtakirja.

Vierailija
6/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:26"]Tavallisen paketin voi hakea kuka tahansa. Viime viikolla mieheni haki minulle osoitetun paketin ilman valtakirjaa.

[/quote]
Väärin toimittu postilta.

Vierailija
7/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. En ole aikasemmim edes vilkaissut tuon paperin toista puolta, mutta tosiaan siinä se valtakirja on. :)
Mä luulin että pitää tehdä erilliselle paperille "kirje", jossa lukis jotain että Minä Matti Meikäläinen valtuutan Maija Mehiläisen hakemaan minulle suunnatun paketin tms. :D
Ap

Vierailija
8/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyykö matkahuolto/posti johonkin kun he antavat minun paketit vaimolleni ilman mtn. valtakirjoja? He siis tuntevat meidät ja tietävät että olen antanut luvan, mutta jos pilkun tarkaan mennään niin saisivatko he antaa?

Vierailija
9/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:28"]Okei. En ole aikasemmim edes vilkaissut tuon paperin toista puolta, mutta tosiaan siinä se valtakirja on. :)
Mä luulin että pitää tehdä erilliselle paperille "kirje", jossa lukis jotain että Minä Matti Meikäläinen valtuutan Maija Mehiläisen hakemaan minulle suunnatun paketin tms. :D
Ap
[/quote]
Voi sen tehdä niinkin ja postin sivuilla on ihan oma kaavake jonka voi täyttää vaikka vuodeksi ja sillä saa hakea toisen paketit :) harvemmin jos tarvitsee niin voi kirjoittaa siihen pakettikortin toiselle puolelle :)

Vierailija
10/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:26"]Tavallisen paketin voi hakea kuka tahansa. Viime viikolla mieheni haki minulle osoitetun paketin ilman valtakirjaa.

[/quote]

Juurikin näin!
Ystäväni mies on postissa töissä ja luotan kyllä hänen sanaansa.

Vierailija
11/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pilkuntarkkaan mennään niin ei saisi antaa ilman asianmukaisesti täytettyä valtakirjaa. T. Postilla töissä

Vierailija
12/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:28"]Syyllistyykö matkahuolto/posti johonkin kun he antavat minun paketit vaimolleni ilman mtn. valtakirjoja? He siis tuntevat meidät ja tietävät että olen antanut luvan, mutta jos pilkun tarkaan mennään niin saisivatko he antaa?
[/quote]

Meidän pikkukunnassa ihan samanlaista toimintaa. Emme siis hlö kohtaisesti tunne niitä postin työntekijöitä, mutta jos äitini saa paketin niin minä olen useinkin hakenut niitä, sanonut vaan hyllypaikan ja saanut paketin. :-o

Vierailija
13/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:32"]

Jos pilkuntarkkaan mennään niin ei saisi antaa ilman asianmukaisesti täytettyä valtakirjaa. T. Postilla töissä

[/quote]

Vähän sama kun ennen korttipäätteitä myyjän olisi pitänyt kysyä henkkarit aina yli 50€ ostoksesta, mutta tutussa kaupassa ei koskaan kysytty.

Vierailija
14/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on postista (soitin johonkin neuvontanumeroon) sanottu että kirjaamattoman kirjeen saa hakea kuka vaan, kun on esittää se postin "saapumisilmoitus". Itsekin juuri poikkiksen ollessa armeijassa hain sen paketteja...:)

Vierailija
15/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlehan meille aina kertoo miten asiat on...

Voiko toinen henkilö noutaa paketin puolestani? 

Jos lähetys on tavallinen postipaketti, voi toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestasi lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella. Jos paketti on kirjattu, tarvitaan lisäksi valtakirja. Huomioi, että Kirjattu kirje, Saantitodistuskirje tai Postivakuutettu lähetys voidaan noutaa toisen puolesta vain valtakirjalla, lisäksi lähettäjä voi halutessaan rajoittaa lähetyksen ainoastaan henkilökohtaisesti luovutettavaksi. Valtakirjapohjan löydät osoitteesta www.posti.fi/henkiloasiakkaat/hinnatjaohjeet/valtakirja.html.

Vierailija
16/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:20"]

Ilman valtakirjaa ei saa hakea kukaan muu kuin se, jolle paketti on osoitettu. poikkeuksena alaikäinen lapsi, jolloin huoltaja voi hakea paketin. 

[/quote]

Kyllä minä ainakin olen haknut aina vaimoni paketit ilman mitään valtakirjoja. Ne antaa tavallisen postipaketin sille, joka sitä osaa tulla hakemaan ja varmistavat hakijan henkilöllisyyden. Kirjatut lähetykset on sittten toinen juttu.

Vierailija
17/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:26"]Tavallisen paketin voi hakea kuka tahansa. Viime viikolla mieheni haki minulle osoitetun paketin ilman valtakirjaa. Kirjattuihin lähetyksiin pitää olla valtakirja. [/quote] Väärin toimittu postilta.

[/quote]

Kylläpä on taas paljon tietämättömiä paskanpuhujia. Ei tarvi valtakirjaa. Ap voi hakea paketin, posti ottaa hänen nenkilötietonsa ylös ja jos hän olisi hakenut paketin luvatta, hän jäisi siitä kiinni.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/01/17/voiko-toiselle-tulleen-paketin-noutaa-ilman-valtakirjaa

"Tavallisen paketin voi toinenkin noutaa, jos on mukana saapumisilmoitus, jossa on lähetyksen yksilöllinen lähetystunnus. Lisäksi pitää olla noutavalla henkilöllä henkilötodistus, niin sillä tavalla voi noutaa lähetyksen."

Vierailija
18/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:28"]

Syyllistyykö matkahuolto/posti johonkin kun he antavat minun paketit vaimolleni ilman mtn. valtakirjoja? He siis tuntevat meidät ja tietävät että olen antanut luvan, mutta jos pilkun tarkaan mennään niin saisivatko he antaa?

[/quote]

Saa antaa. Itse haen kaikki meidän perheen paketit, koska posti on työmatkani varrella. Ei siihen mitään valtakirjoja tarvita. Lähetystunnus ja ajokortti riittää, ilman henkilöllisyyden tunnistamista pakettia ei saa mukaansa.

Vierailija
19/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, huumepilsut odottavat ottajaansa. Jaksamista!

Vierailija
20/24 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 07:32"]

[/quote]

soopaa