Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon äidit jaatte tietoa läheisten kanssa lapsen virstanpylväistä?

Vierailija
12.12.2021 |

Itsellä tilanne etten saa lapsenlapsista oikein mitään "tietoja", olisi hauska katsoa vaikka päiväkodista saatua kansiota ja miten päiväkodin touhut ovat muuttuneet siitä kun omat lapset olivat pieniä. Olen siis itse näiden lasten isoäiti. Lasten äiti ei oma-aloitteisesti näytä kansiota tai esim. tuo sitä meille mummolaan, vaikka olen pyytänyt. No, olen tämän hyväksynyt.

Nyt kun pyysin whatsapp-kuvaa lastenlasten tulevista joulutodistuksista ja ehkä videotakin tai kuvia esityksistä, miniä ykskantaan totesi ettei sellaisia kuvia lähettele. Heidän kotiinsa saa kuulemma mennä katsomaan, mutta valmistelen sukujoulua ja auton ajaminen on minulle hankalaa, niin enhän minä sinne pääse. Asettaako tahallaan ehdon ettei saa viestillä lähettää, jotta voi kiristää....? Kertokaa äidit minulle.

Haluaisin nyt kuulla mikä tällaisen ajatusmaailma takana on, ettei voi mitään tuollaisia tärkeitä asioita jakaa edes isovanhemman kanssa? Perustelin miniälle, että voin näyttää todistukset sitten omalle äidillekin, jonka luona tämä perhe vierailee välimatkan takia niin harvoin ja isomummikin haluaisi nähdä.

Olen tosi loukkaantunut, ihan kuin suljettaisiin ulos heidän elämästään. Itsensä kanssa joutuu työstämään pettymyksen ja kiukun tunteita, onko minulla mitään velvollisuutta ottaa enää yökylään tai käydä heidänkään luona kahvilla enää, kun en "saa" suhteesta mitään ja tulee ulkopuolinen olo, salaillaan asioita. Ymmärrän, että olen mennyt joskus liian pitkälle, esim. kysellyt ja patistellut lasten lääkäriasioissa, mutta sain näpeilleni siinä, enkä enää kysele.

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen siis anopilleen eli lastensa mummolle.

Kateellinen mistä?

Vierailija
22/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? No enpä ole tullut edes ajatelleeksi tuollaisia jakaa sukulaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia ei halua lähetellä kuvia ja videoita kun haluat jakaa ne eteenpäin. Myöskään jotkut päiväkodin kansiot ei sulle kuulu.

Vierailija
24/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin voi olla. En tiedä miten tätä kateutta lähtisi miniän kanssa työstämään, kun käyttää omia lapsiaan siinä välineenä. Ehdotuksia otan vastaan. Niin surullinen tilanne ja tämäkin taas ennen joulua, en tiedä kuinka kauan äitini elää ja joudun hänelle sanomaan taas, ettei todistuskuvaa ole, eikä juhlakuvia. Niin haluaisin kertoa ja näyttää suvun vanhimmalle nuorimman polven kuulumisista, mutta ei.

Niin ja puhelimessa lapset saavat kyllä kertoa asioitaan, kiitos siitä miniälle. Se vaan, etten minä pysty ulkoa muistmaan mikä numero tai suoritus oli kenenkin, siksi haluaisin kuvat. Ja kun en voi matkustaan nyt ennen joulua heillekään katsomaan kun en ehdi. käyttääkö miniä tätä hyväkseen, tiedä häntä.

Et voi olla tosissasi.

Mistä tällaisia tulee...

Vierailija
25/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos isovanhempi pyytäisi? eiväthän kaikki pyydä tai ole edes kiinnostuneita.

Vierailija
26/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo saa olla täysin varma siitä, että miniä ei ole hänelle kateellinen.

Oli hän sitten sen omassa kiemuraisessa päässä itselleen miten tahansa perustellut.

Vierailija
27/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vaikutat juuri sellaiselta tunkeilevalta ihmiseltä, jolle minäkään en olisi noita lähettänyt.

Tosin en ymmärrä miksi päiväkodin kansiot kuuluisivat kenellekään perheen ulkopuoliselle yleensäkään.

N57

Vierailija
28/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä aloituksestasi että kommenteistasi käy hyvin ilmi, että jaat sinulle luottamuksella kerrottuja tietoja eteenpäin kaikille jotka vain jaksavat kuunnella. Meillä oli sama ongelma ja koska emme halunneet tietojen leviävän kaikkialle, oli ainoa ratkaisu lakata kertomasta juuri mitään. Kaltaisesi toisten yksityisyyttä kunnioittamattomat isovanhemmat ovat yllättävän laaja ongelma.

Vierailija
29/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos isovanhempi pyytäisi? eiväthän kaikki pyydä tai ole edes kiinnostuneita.

Eivät kuulu ulkopuolisille.

Vierailija
30/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla joten aika paljon tulee laitettua isovanhemmille videoita, valokuvia ja hauskoja anekdootteja lasten arjesta. Oletan että sanovat jos eivät niitä halua tai jättävät katsomatta.

Vierailija
31/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitat vain miniästä? Entä lasten isä, eli poikasi? Valitatko hänelle samalla tavalla, että he muka sulkevat sinut ulos, vai onko nuorempi nainen aina kaiken pahan alku ja juuri?

Poika suostuisi näihin kaikkiin, kun olen kysynyt häneltä suoraan ja kahden kesken. Yllättäen myöhemmin onkin jutellut vaimonsa kanssa, eikä todistuskuvaa voikaan enää lähettää, tulee kaikkia syitä. Että näin, kyllä se jotain kertoo kuka perheessä määrää ja keneen voi kritiikkiä osoittaa, eikö?

Niin siis sulle on kerrottu mitkä on ne syyt, miksei lähetetä, mutta et usko. Mitkä ne syyt on?

Vierailija
32/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poikasi voi kertoa lasten arvosanoja. Miksi vaadit valokuvia.

Vierailija
33/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ne pitäisi kertoa?

Vierailija
34/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin voi olla. En tiedä miten tätä kateutta lähtisi miniän kanssa työstämään, kun käyttää omia lapsiaan siinä välineenä. Ehdotuksia otan vastaan. Niin surullinen tilanne ja tämäkin taas ennen joulua, en tiedä kuinka kauan äitini elää ja joudun hänelle sanomaan taas, ettei todistuskuvaa ole, eikä juhlakuvia. Niin haluaisin kertoa ja näyttää suvun vanhimmalle nuorimman polven kuulumisista, mutta ei.

Niin ja puhelimessa lapset saavat kyllä kertoa asioitaan, kiitos siitä miniälle. Se vaan, etten minä pysty ulkoa muistmaan mikä numero tai suoritus oli kenenkin, siksi haluaisin kuvat. Ja kun en voi matkustaan nyt ennen joulua heillekään katsomaan kun en ehdi. käyttääkö miniä tätä hyväkseen, tiedä häntä.

Niin siis sulle ei riitä, että sulle lapset kertoo miten koulussa menee kun sä haluat todistuksista kuvia, jotta voit esitellä niitä eteenpäin. Selvästi et ole luottamuksen arvoinen ja siksi sulle ei kukaan mitään lähetä. Sitä paitsi mitä eroa on sillä, että lapset kertoo asioita tai se että näkisit ne paperit itse, miksi pitää saada kuvia jos et kerran niitä missään jaa tai näytä?

Vierailija
35/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta onhan se merkittävästi helpompaa ottaa valokuva kuin kertoa.

Ainoa syy, miksi itse salaisin todistuksen kaltaisia asioita lasten mummolta olisi, jos tämä julkaisisi niitä luvatta somessa.

Vierailija
36/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy, miksi itse salaisin todistuksen kaltaisia asioita lasten mummolta olisi, jos tämä julkaisisi niitä luvatta somessa.

Ihan typerä ajatus. En ole koskaan kuullut, että mummoille lähetettäisiin kuvia todistuksista. Näyttäminenkin on vähän siinä ja siinä, se on kuitenkin lasten yksityisasia, eikä mikään yleinen tiedote.

Vierailija
37/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerä ajatus. En ole koskaan kuullut, että mummoille lähetettäisiin kuvia todistuksista. Näyttäminenkin on vähän siinä ja siinä, se on kuitenkin lasten yksityisasia, eikä mikään yleinen tiedote.

Tietenkin oletin, että asia on lapsille ok. Isommat lapset voivat lähettää itsekin kuvan todistuksesta mummolle.

Vierailija
38/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin oletin, että asia on lapsille ok. Isommat lapset voivat lähettää itsekin kuvan todistuksesta mummolle.

Lapset sanoi puhelimessa itse, että äiti sanoi, että kertominen riittää eivätkä he SAA lähettää niitä kuvia minulle. Eli kielletään, vaikka lapset itsekin voisivat haluta ja pojalleni asia on ok. Miniä päsmäröi, kyllä niissäkin vaan joskus puutteita on.

Vierailija
39/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset sanoi puhelimessa itse, että äiti sanoi, että kertominen riittää eivätkä he SAA lähettää niitä kuvia minulle. Eli kielletään, vaikka lapset itsekin voisivat haluta ja pojalleni asia on ok. Miniä päsmäröi, kyllä niissäkin vaan joskus puutteita on.

Fiksu äiti.

Lopeta tuo typerä marmatuksesi!

Vierailija
40/172 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä nuori ihminen kadehtisi vanhaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi