Mitä ajattelette jos joku on tosi lihava?
Joskus kadulla näkee selvästi yli 100kg naisia. En tuomitse mutta mietin mikä siihen on johtanut ja millaista hänen elämä on. Varsinkin jos on nuori.. Elämä menee hukkaan.. Mitä ajatuksia teillä? Mitä uskotte että siinä on taustalla?
Kommentit (316)
Ei kai kukaan kuljeskelee kaduilla tuomitsemassa muita mutta kyllä mua säälittää etenkin nuoret alle 30-vuotiaat ja vielä enemmän ylipainoiset lapset. Faktahan se on, että paino vaikuttaa elämään ja oli syy mikä tahansa, jokainen ansaitsee parempaa ja yksilön pitäisi olla valmis tekemään töitä sen eteen, että saa painonsa normaaliksi vielä kun on nuori tai lapsi. Joku varmaan tulee nyt kertomaan sairaudestaan mutta kyllä moni on ylipainoinen ilman sairauksia (ainakaan fyysisiä) joten silloin vaaditaan töitä, jotta paino lähtee.
Onhan se vastenmielisen näköistä. En ikimaailmassa haluaisi olla läski. Onneksi siihen voi sentään itse vaikuttaa.
Lähinnä surettaa. Elämä menee hukkaan. Kerran kävin yöllä kaupassa ja näin todella ylipainoisen ihmisen ostoksilla. Mietin että ei varmaan kehtaa päiväsaikaan edes käydä. Kyse ei ollut mistään satakiloisesta ihmisestä (se on vielä ok) vaan 200-300 kg kokoisesta.
Olen itsekin ollut hieman ylipainoinen ja oikeasti se oli raskasta fyysisesti. Hengästyin pienestäkin ja kenkien sitominen oli vaikeaa. Tiedän ettei kaikilla ylipainoisilla ole tällaisia ongelmia, mutta itsellä oli enkä halua enää siihen takaisin. Normaalipainoisena jaksaa paljon enemmän!
Vierailija kirjoitti:
En ole uskaltanut tehdä omaa avausta mutta hävettääkö teitä muita kulkea oikein lihavan tuttavan kanssa kaupungilla? En minäkään heitä ole koskaan haukkunut/syrjinyt ja tapaan näitä huomattavan lihavia tunteestani huolimatta, mutta jotenkin julkisilla paikoilla liikkuessa tulee nolo olo.
Ei hävetä.. miksi hävettäisi? Miksi sinua se hävettää?
Oksennan kun vain näen ylipainoisen läskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajattele mitään, mutta toisten kyseenalaistajista ajattelen, että onpa pikkusieluisia ja törkeitä.
Aivan oikein. Nämä "ajattelijat" ovat äärimmäisen vioittuneita ihmisiä, joilla on kova tarve kiusata. Painosta on tullut heille jotenkin hyväksyttävä kiusaamiskohde.
Lisäksi nämä kiusaajat ovat todella tyhmää väkeä, joka ei ymmärrä edes perusasioita. Lässyttävät jotain sloganeitaan muka syistä - ja viesti on tietysti se, että ylipainoiset ovat muka heitä itseään huonompia ihmisiä. Eivät ole.
Jep.
Ahdistun heidän puolestaan.
Olen itse muutaman kilon ylipainoinen ja saan jo pahoja oireita - mikä sitten on 100 kg+: n elämä?
Pakosti tulee väkijoukossa katsottua että ei hitto - 30 naista joista 1 laiha ja 1 normaalipainoinen. Järkyttävää
Peruspullukoista en ajattele oikein mitään.
Semmoisista näkyvän ylipainoisista mietin mikä on heidät siihen tilaan saanut. Jos ovat nuoria tai nuorehkoja niin ajattelen, että kamalaa olla nyt jo siinä kunnossa.
Kyllä siinä on aina fiilis, ettei se kynä ole penaalin terävimpiä. Esimerkiksi korkeakouluissa en ole hirmuisesti nähnyt lihavia naisia. Heillä on äly ja kyky ymmärtää ruokavalion merkitys terveellisyyteen.
M35
Ajattelen, etten sano hänelle mitään lihavuudestaan. Tietää ihan varmasti ilman sivullisten päänaukomisiakin, ettei ole nykyaikaisten suomalaisten vartaloihanteiden mallinen.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, en varmaan edes huomaa heitä. Olen tosi vähän kiinnostunut ihmisistä ympärilläni, kelailen vain omia juttuja kulkiessani.
Suurin osa tekee niin. Loppupelissä. Miettii vain omia juttujaan tai miltä itse näyttää🤷 Etenkin jos on kovin ulkonäkö keskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä on aina fiilis, ettei se kynä ole penaalin terävimpiä. Esimerkiksi korkeakouluissa en ole hirmuisesti nähnyt lihavia naisia. Heillä on äly ja kyky ymmärtää ruokavalion merkitys terveellisyyteen.
M35
Kuljet eri korkeakouluissa (monikossa) ihan työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi etukäteen, mutta ajattelen että hän on tyhmä ja saamaton, täysin vailla mitään itsekuria. Ei tee mitään asioita kunnolla.
Tähän on yksi käytännön esimerkki minua lähellä, yksi työkaverini joka on roimasti ylipainoinen ja töissäkin menee aina vähän siitä missä aita on matalin ja sitten muut kärsivät siitä.
Tiedän että kamala kommentti enkä sanoisi tuota koskaan ääneen mutta näin ajattelen.
Lihavuustutkija ja lääkäri kumoaa painonpudotukseen usein liitettyjä väittämiä: "Potilaillani on usein parempi itsekuri kuin minulla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Kuljet eri korkeakouluissa (monikossa) ihan työksesi?
Pidän työn puolesta esitelmiä yms ja toisinaan olen päivätyön ohella tuntiopettajana useammassa ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi etukäteen, mutta ajattelen että hän on tyhmä ja saamaton, täysin vailla mitään itsekuria. Ei tee mitään asioita kunnolla.
Tähän on yksi käytännön esimerkki minua lähellä, yksi työkaverini joka on roimasti ylipainoinen ja töissäkin menee aina vähän siitä missä aita on matalin ja sitten muut kärsivät siitä.
Tiedän että kamala kommentti enkä sanoisi tuota koskaan ääneen mutta näin ajattelen.
Yhden ihmisen takia ajattelet näin?
Mites esim.Martti Ahtisaari,Nobelin rauhanpalkinnon saanut? Tyhmä ja saamaton?
Voi voi..
Martti Ahnesaari sai Nobelin Rahanpalkinnon. Tekopyhä hurskastelija, jolle kelpasi verottomat tulot ja optiot.
Onko mahdotonta ajatella ihmisiä samanarvoisina, vaikka oltaisiin hyvin erilaisia?
Jokainenhan meistä on yksilö ja omanlaisensa erilaisine ominaisuuksineen. Ajatelkaa pintaa syvemmälle.
Ihailen kuinka hyvin kehittynyt ihminen hän onkaan. Toivon myös hänelle mielessäni kaikkea hyvää ja lähetän Jumalan rakkautta, koska minä olen sellainen rakastajasielu. He tarvitsevat ehkä rakkautta enemmän kuin toiset, koska elämme tuomitsevassa ja kateellisessa ihmiskunnassa.
Missä ollaan kasvatettu ihmisiä, jotka arvostelevat toisten ulkonäköä?
Kannattaisi pohtia tervettä arvomaailmaa.