Kiva käydä töissä jotta voin maksaa muiden asuntolainoja..
KL: Suomessa on mahdollista lyhentää asuntolainaa Kelan maksamilla asumistuilla.
Kelan mukaan 17 112 omistusasunnossa asuvaa ruokakuntaa sai asumistukea 2020.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5caf3bca-1dfc-407c-aac4-3f8f16191…
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyvänä maksat joka tapauksessa muiden asumista. Mikä sitten on parasta, maksaa tilapäisesti jonkun omaa asuntoa vai syytää jatkuvalla syötöllä rahaa asuntosijoittajille tai koijaamoille.
Miksi mun pitäisi maksaa mistään muiden asumisesta? Maksakoon asumisensa itse tai muuttakoon sitten johonkin alkoholistien asuntolaan. En minä halua muiden sijoituksia kustantaa.
Kaikki pienituloiset eivät ole alkoholisteja. Työstä pitäisi saada sellainen palkka jolla voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea voi tarvita monesta syystä. Ihminen voi mm. jäädä työttömäksi, sairastua vakavasti tms, jolloin tulot romahtaa. Olisiko järkevää että hän siirtyy vuokralle tämän takia, vai että hän asuu kodissaan ja pääsee yli vaikeasta tilanteesta? Tukikin mitä hän saa on melko pieni, varsinkin verrattuna siihen mitä vuokra-asunnosta saisi. Haluatteko siis että verorahoilla tuetaan asuntosijoittajia ja firmoja ja taloudellisen eriarvoistumisen kasvua, vai yleistä hyvinvointia ja tasavertaisuutta?
Ei nyt pdä taas olla tyhmä ja tehdä poikkeuksista jotakin yleistä sääntöä. Työtön joka ei pysty kustantamaan asuntoaan ja rahoitusvastikkeita, asuu aivan liian kalliisti. Jokin suoja-aika tietysti on, mutta ei nyt sentään jatkuvaa siipeilyä pidä sallia. Hyvä muistaa, että todellisuudessa nuo ihmiset eivät omista edes asuntoaan.
Vierailija kirjoitti:
No me saadaan asumistukea about 20e/kk että sillä ei kauheesti lainoja lyhennellä. Mutta halvemmaksi tämä tulee kuin se, että myydään kämppä ja muutetaan vuokralle jolloin saataisiin huomattavasti enemmän asumistukea.
Pummien pitää kuolla pakkasella
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä. Sinun ei ole pakko käydä töissä, vaan voit ihan hyvin siirtyä tuohon toiseen joukkoon, jonka elämä on niin helppoa ja antoisaa. Ihme kitinää.
Minä tein juuri noin. En siksi, että olisi harmittanut verojen maksaminen, vaan työni oli ankeaa ja ahdistavaa ja tuntui että pilaan muunkin elämän. Irtisanouduin ja mietin nyt ihan rauhassa mitä haluaisin tehdä. Enkä edes tunne syyllisyyttä siitä, että siirryin nyt ainakin vähäksi aikaa pummiksi. Mies maksaa veroja yli 4000€/kk, ajattelen oman työttömyyskorvaukseni (sitten kun sellaista alan 3kk karenssin jälkeen saada) veronpalautuksena miehen maksamista veroista.
Onneksi tämä systeemi romahtaa kohta.
Tukien saajat on inhottavaa pohjasakkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me saadaan asumistukea about 20e/kk että sillä ei kauheesti lainoja lyhennellä. Mutta halvemmaksi tämä tulee kuin se, että myydään kämppä ja muutetaan vuokralle jolloin saataisiin huomattavasti enemmän asumistukea.
Pummien pitää kuolla pakkasella
Olen näin pummina periaatteessa samaa mieltä, mutta samalla mielissäni siitä että pummina elää aika mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyvänä maksat joka tapauksessa muiden asumista. Mikä sitten on parasta, maksaa tilapäisesti jonkun omaa asuntoa vai syytää jatkuvalla syötöllä rahaa asuntosijoittajille tai koijaamoille.
Miksi mun pitäisi maksaa mistään muiden asumisesta? Maksakoon asumisensa itse tai muuttakoon sitten johonkin alkoholistien asuntolaan. En minä halua muiden sijoituksia kustantaa.
Kaikki pienituloiset eivät ole alkoholisteja. Työstä pitäisi saada sellainen palkka jolla voi elää.
Kyllä palkalla elää jos pitää kulut aisoissa. Omistusasunto ei ole ihmisoikeus.
Että ihminen ihan asuu jossain Kangaslammella 70-luvulla rakennetussa betonikorsukaksiossa ja kehtaa vielä omistaa sen, osittain tai jopa kokonaan... jopa näin alempana keskiluokkaisena tunnen kyllä vähän huvittavaa siitä että tällaisesta tunnetaan kateutta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt lässytä taas. Toimeentulo tulee palkasta ja sossutuista. Jos et ressukka ymmärrä, ettei kaikilla työnantajilla ole todellakaan varaa maksaa vaatimaasi megapalkkaa, joka johtaisi koko firman kaatumiseen.
Ei, kaikille aloille ei siloin syntyisi korvaavia työpaikkoja. Se on fakta. Sen jälkeen olisi tuvat täynnä sohvalla haisevia narisoijoita muiden elätettävänä.
Tilapäiset maksukyvyttömyydet voidaan hoitaa sosiaalitukien kautta. Mitään asuntotukea ei pidä lainojen maksuun antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt lässytä taas. Toimeentulo tulee palkasta ja sossutuista. Jos et ressukka ymmärrä, ettei kaikilla työnantajilla ole todellakaan varaa maksaa vaatimaasi megapalkkaa, joka johtaisi koko firman kaatumiseen.
Ei, kaikille aloille ei siloin syntyisi korvaavia työpaikkoja. Se on fakta. Sen jälkeen olisi tuvat täynnä sohvalla haisevia narisoijoita muiden elätettävänä.
Ja nytkö ei muka ole?
Olin vajaa kymmenen vuotta sitten puolisen vuotta työttömänä. Asuin jo silloin velattomassa asunnossa, mutta sain Kelalta 40 euroa kuukaudessa asumistukea yhtiövastiketta varten, koska työttömyyskorvaukseni oli niin pieni. Tuo 40 euroa kattoi silloin vajaan neljänneksen yhtiövastikkeestani.
Sain yllättäen työpaikan, ja samana päivänä otin yhteyttä Kelaan ja pyysin että tuen maksu lopetetaan. He lupasivat tehdä sen, ja onnitteluvat työpaikan saannin johosta.
Älkää puhuko tällä palstalla ihan roskaa, että Kela maksaisi jonkun asuntolainoja. Ottakaa asioista selvää.
Asumistukea ei saa rahoitusvastikkeen maksuun. Siinä huomioidaan korot, mutta ne ovat nykyisellä korkotasolla yleensä hyvin pienet, eli murto-osa asumistuesta kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia että maksat minun sijoitusasunnosta. Maksat lainasta kuukausittaisen lyhennyksen. En yhtään valita vaan olen tyytyväinen.
Kuinka moni kommentoija luki kyseisen jutun alusta loppuun? Kommentoidaan vaikka oikeasti ei ole otsikkoa enempää tietoa?
Kyllä! Asumistukea saa myös omistusasuntoon.
Vähän sama kuin otsikko olisi
”Tiesitkö etävanhempi että maksat lähivanhemman lainanlyhennyksen?”
Todellisuus (elatusmaksuun vaikuttaa molempien menot/tulot.) ja isoin meno on yleensä asuminen.
Asiat eivät todellakaan ole niin mustavalkoista mitä lehdet yrittävät niistä tehdä klikkiotsikoillaa
Vierailija kirjoitti:
Olin vajaa kymmenen vuotta sitten puolisen vuotta työttömänä. Asuin jo silloin velattomassa asunnossa, mutta sain Kelalta 40 euroa kuukaudessa asumistukea yhtiövastiketta varten, koska työttömyyskorvaukseni oli niin pieni. Tuo 40 euroa kattoi silloin vajaan neljänneksen yhtiövastikkeestani.
Sain yllättäen työpaikan, ja samana päivänä otin yhteyttä Kelaan ja pyysin että tuen maksu lopetetaan. He lupasivat tehdä sen, ja onnitteluvat työpaikan saannin johosta.
Älkää puhuko tällä palstalla ihan roskaa, että Kela maksaisi jonkun asuntolainoja. Ottakaa asioista selvää.
Väärin! Kela maksaa osittain osakkaan rahoitusvastiketta jos semmoinen taloyhtiössä on, eli käytännössä veronmaksajat osallistuvat lainanmaksuun. Eli kaikki yhtiön rempat jatkossa rahoitusvastikkeeseen eikä omana lainana jotta voi pahana päivänä siirtää sen Kelalle
Tuliko jollekin oikeasti yllätyksenä että omistuskämppäänkin voi saada asumistukea?