Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva käydä töissä jotta voin maksaa muiden asuntolainoja..

Vierailija
12.12.2021 |

KL: Suomessa on mahdollista lyhentää asuntolainaa Kelan maksamilla asumistuilla.
Kelan mukaan 17 112 omistusasunnossa asuvaa ruokakuntaa sai asumistukea 2020.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5caf3bca-1dfc-407c-aac4-3f8f16191…

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vajaa kymmenen vuotta sitten puolisen vuotta työttömänä. Asuin jo silloin velattomassa asunnossa, mutta sain Kelalta 40 euroa kuukaudessa asumistukea yhtiövastiketta varten, koska työttömyyskorvaukseni oli niin pieni. Tuo 40 euroa kattoi silloin vajaan neljänneksen yhtiövastikkeestani.

Sain yllättäen työpaikan, ja samana päivänä otin yhteyttä Kelaan ja pyysin että tuen maksu lopetetaan. He lupasivat tehdä sen, ja onnitteluvat työpaikan saannin johosta.

Älkää puhuko tällä palstalla ihan roskaa, että Kela maksaisi jonkun asuntolainoja. Ottakaa asioista selvää.

Jos sun yhtiövastikkeessa on mukana esim korjausvelkaa, niin olisit saanut saman prosentin myös niistä kuluista. Eli kyllä yhteiskunta valitettavasti maksaa ihan turhia kuluja.

Vierailija
42/46 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa toisten asuntolainoja. Nimenomaan niiden vuokranantajien asuntolainoja joille asumistuet menee.

Niillä omaan omistusasuntoon asumistukea saavien pennosilla ei kukaan tee mitään , se ei ole tässä se on ongelma vaan asuntosijoittajan saama valtion raha omaisuutensa kasvattamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä. Sinun ei ole pakko käydä töissä, vaan voit ihan hyvin siirtyä tuohon toiseen joukkoon, jonka elämä on niin helppoa ja antoisaa. Ihme kitinää.

Minä tein juuri noin. En siksi, että olisi harmittanut verojen maksaminen, vaan työni oli ankeaa ja ahdistavaa ja tuntui että pilaan muunkin elämän. Irtisanouduin ja mietin nyt ihan rauhassa mitä haluaisin tehdä. Enkä edes tunne syyllisyyttä siitä, että siirryin nyt ainakin vähäksi aikaa pummiksi. Mies maksaa veroja yli 4000€/kk, ajattelen oman työttömyyskorvaukseni (sitten kun sellaista alan 3kk karenssin jälkeen saada) veronpalautuksena miehen maksamista veroista.

Mies siis elättää sinut, kun työ tuntui ankealta.

Pummiksi siirtyminen ilman syyllisyyttä.

Oletko miettinyt laskea ylläpitokulujasi? Toisaalta, shoppailuun vapautuu nyt aikaa...

Vierailija
44/46 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä käyvänä maksat joka tapauksessa muiden asumista. Mikä sitten on parasta, maksaa tilapäisesti jonkun omaa asuntoa vai syytää jatkuvalla syötöllä rahaa asuntosijoittajille tai koijaamoille.

Miksi mun pitäisi maksaa mistään muiden asumisesta? Maksakoon asumisensa itse tai muuttakoon sitten johonkin alkoholistien asuntolaan. En minä halua muiden sijoituksia kustantaa.

Sinä itse jonnekin joutoväen ja yhteiskunnan nettosaajien ym. perässävedettävien kivirekien asuntolaan kuuluisit.

Jos ehkä teetkin töitä, et missään tapauksessa ole maksanut verojen muodossa yhteiskunnalle takaisin saamaasi ilmaista koulutusta, terveydenhuoltoa ja ilmaista koko elämääsi vähintäänkin 19-vuotiaaksi asti. Ja jos Sinulla nyt vielä on lapsiakin niin huh huh mikä rasite olet niille "sijoittaville" veronmaksajille.

Tuossa lauseessasi tulee esille tuo postmodernin työssäkäyvän, keskiluokkaisen, ruuhkavuosiaan elävän ihmisen henkinen alamittaisuus ja infantiilius: "Minä en halua mistään mitään veroja maksaa."

Pitää paikkansa, etten minäkään ole maksanut yhteiskunnalle takaisin peruskoulu-, lukio- ja terveydenhuoltoetujani jotka olen saanut, ja että olen nettosaaja minäkin, kun siihen seuraavaksi arvatenkin takerrut, mutta minä en uhoakaan tuollaiseen röyhkeään ja  vähä-älyiseen sävyyn mitättömistä asumistuista kuten Sinä, ikäänkuin Sinä olisit kenellekään toiselle mitään asuntoa maksanut. Oletkohan maksanut edes omaasi?

Sinä olet sellainen tyypillinen kaunainen neokommunisti, ilmeisesti kaupunkilainen, joka on valmis itse maksamaan entisistä tuloistaan satasen kuussa siitä, että joku toinen ei ala saada jatkossa viittäkymppiä lisää.

Vierailija
45/46 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vajaa kymmenen vuotta sitten puolisen vuotta työttömänä. Asuin jo silloin velattomassa asunnossa, mutta sain Kelalta 40 euroa kuukaudessa asumistukea yhtiövastiketta varten, koska työttömyyskorvaukseni oli niin pieni. Tuo 40 euroa kattoi silloin vajaan neljänneksen yhtiövastikkeestani.

Sain yllättäen työpaikan, ja samana päivänä otin yhteyttä Kelaan ja pyysin että tuen maksu lopetetaan. He lupasivat tehdä sen, ja onnitteluvat työpaikan saannin johosta.

Älkää puhuko tällä palstalla ihan roskaa, että Kela maksaisi jonkun asuntolainoja. Ottakaa asioista selvää.

Porukka alapeukuttaa tätä, koska ovat niin pirun kateellisia siitä, että joku asuu velattomassa omistusasunnossa. Palstan sosialistien mukaan kukaan ei saisi omistaa mitään, paitsi he itse.

On tää kyllä köyhien, tyhmien ja yksinkertaisten luusereiden palsta. Joista huomattavan suuren osan pääasialliset tulot muodostuvat Kelan tuista, koska ovat tyhmiä ja yksinkertaisia.

Vierailija
46/46 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä käydä töissä kun kaikki rahat valuu pummien elättämiseen?

Ehkä yhteiskuntarauhan takia?  Suomessa ei tarvitse asua korkeiden aitojen takana paossa todellista maailmaa.