Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka vaihtaneet älypuhelimen ns.tavalliseen matkapuhelimeen?

Vierailija
19.03.2015 |

Viisi vuotta älypuhelimia, 7 eri puhelinta, (samsungeja, iphone, htc, nokia) joista pari hajonnut putoamalla ja nyt sain tarpeekseni. Ostin nokian peruspuhelimen joka maksoi alta parikymppiä. Käytännössä puhelin on samanlainen joka mulla oli vuonna 2009 ennen älypuhelinhömpötystä.

Saa nähdä tuleeko älypuhelinta ikävä, ja mitkä ovat hyvät ja mitkä huonot puolet. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallinen puhelin." Anteeksi, ap, mutta tavallinen puhelin on sellainen, jolla voi ottaa kuvia, navigoida ja selata nettiä. Enemmistö myydyistä puhelimista on näitä "älypuhelimia". Pikemminkin noista ominaisuuksiltaan todella karsituista luureista, joihin niin romanttisesti suhtaudut, tulisi puhua tyhmäpuhelimina.

Vierailija
2/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:16"]

Mä käytän älypuhelimen sovelluksia päivittäin että en kyllä luopuisi. Joutuisin lopettamaan harrastuksenikin ilman sitä!

[/quote]

Geokätköily?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:44"]

"Tavallinen puhelin." Anteeksi, ap, mutta tavallinen puhelin on sellainen, jolla voi ottaa kuvia, navigoida ja selata nettiä. Enemmistö myydyistä puhelimista on näitä "älypuhelimia". Pikemminkin noista ominaisuuksiltaan todella karsituista luureista, joihin niin romanttisesti suhtaudut, tulisi puhua tyhmäpuhelimina.

[/quote]

enpä ole tutkimusta aiheesta kehittänyt, mutta mm.gigantti lokeroi puhelimet matkapuhelimiin ja erikseen älypuhelimiin. Eli ei se nyt ihan noinkaan mene. Perinteinen matkapuhelin ei ehkä ole enää nykyään yleisin malli, mutta se on silti ns.tavallinen matkapuhelin. 

Vierailija
4/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpuhelimena kaiken kestävä ja kovaa käyttöä kokenut nokialainen missä akku kestää melkein viikon ja omana leikkiluurina älypuhelin samsung xcover2 akku kestää kanssa päivän jos käyttää nettiä,navigaattori päällä pitää olla jatkuvasti laturissa,pelkkä leikkikalu.

Vierailija
5/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:44"]"Tavallinen puhelin." Anteeksi, ap, mutta tavallinen puhelin on sellainen, jolla voi ottaa kuvia, navigoida ja selata nettiä. Enemmistö myydyistä puhelimista on näitä "älypuhelimia". Pikemminkin noista ominaisuuksiltaan todella karsituista luureista, joihin niin romanttisesti suhtaudut, tulisi puhua tyhmäpuhelimina.
[/quote]

Hahaha a! Joskus olen katsonut esim bussissa vieressäni pikku kännykkäänsä näyttäviä kynäniskoja, joilla kalibrin keskittymiskyky. Minusta jotenkin surullista että se naama täytyy olla kiinni ruudussa 24/7. Joutuisiko muuten vaikkapa, hui, ajattelemaan?

Vierailija
6/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman toista vuotta jaksoin työnantajan antamaa "älypuhelinta", kunnes totesin että hommatkaa minulle ihan oikeilla nappuloilla varustettu peruskapula, jos meinaatte että minun tulisi niihin puheluihin vastatakin.

Lääppi ja lääppi vaikka kuinka, niin ei suostunut puhelua avaamaan, ja jos sattui soittamaan näihin "ihaniin" vastaajallisiin numeroihin, niin oli suorastaan orgastinen elämys kun sai sen puhelun sammutuskuvakkeen jostain näkymään.

Puhelin on puhelin, ja kaiken muun hoidan koneella kun suurin osa työpäivästä ja aika ison osan vapaa-ajastakin sellainen on nokan edessä auki. Jonnekin mennessä ei ole tarvetta leikkiä lelujen kanssa.

Vierailija
7/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sitöä jatkuvaa latailua ei jaksa vanha Erkkikään.

27 jatkaa...

Vierailija
8/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairaan kipeä käsistä älypuhelimen takia:(

[/quote] :D Mulla on jo oikean puoleinen olkanivelkin kipeytynyt älypuhelimen käytöstäni - ilmeisesti?

Vierailija
9/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan hirveät niskakivut jotka älypuhelimen ja padin ylikäytöstä hyvin suurella todenäköisyydellä johtuvaa :( Koukutus vaan on niin hirveän suuri. Kuinka moni teistä näpyttää tätä tällä hetkellä älypuhelimella tai padilla?? :D

Vierailija
10/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Enpä tiedä noista niskakivuista, vaikka ensimmäisen verkkoyhteydellä (WAP) varustetun kännyn ostin 15 v. sitten vuonna 00. Siitä lähtien se kännyn verkkoyhteys "johonkin" on ollut auki aina valveilla ollessa.

Vierailija
11/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:24"]

Missäpäin 11 geokätköilet :) ?

[/quote]Ympäri Suomea, mutta pääasiassa Turussa, kohta täytyy alkaa jo suunnata kauemmas kun lähiseudut on jo nuohottu...

[/quote]

Älä ainakaan Tampereelle. Siellä useaan geokätköön paskannettu.

Vierailija
12/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias nainen, enkä voisi edes tmmärtää, kuinka tulisin toimeen ilman älypuhelinta. Navigointi, nopea tiedonetsintä jne. Tablettia en tartte, liian iso kassiin. Ja kotona käytän läppäri. I really do love my iphone! En ole riippuvainen enkä pelaa.

Vierailija
13/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen puhelin on ihan hyvä! 

Vierailija
14/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsteri!!

Vierailija
15/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on matkassa vain peruspuhelin, kotona nettikäytössä älypuhelin.

Vierailija
16/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairaan kipeä käsistä älypuhelimen takia:(

Vierailija
17/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä ostanutkaan mitään älypuhelinta.

Vierailija
18/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän älypuhelimen sovelluksia päivittäin että en kyllä luopuisi. Joutuisin lopettamaan harrastuksenikin ilman sitä!

Vierailija
19/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikö niitä sovelluksia voi käyttää tavallisella tietokoneella? Tabletilla nyt ainakin voi...

Vai onko sun harrastus joku nimenomaan älypuhelimeen liittyvä?

Vierailija
20/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin älypuhelimen melko pian kun se tuli markkinoille. Oli kyllä älytön vehje. Soitteli mihin sattui itsekseen, lataus kesti päivän. YhHDEN päivän. Oli siinä kivoja toimintojakin, mutta annoin sen pois. Ostin neljä kolmenkympin puhelinta. Otatin netin niistä pois, etten vahingossa käytä, kun on tavallinen liittymä, eikä puhepakettia.

Riittää mulle. IPad ja läppäri on sitten nettikäyttöön.

Siis aukun kesto oli päivän, ei lataaminen toki niin kauan kestänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi