Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka vaihtaneet älypuhelimen ns.tavalliseen matkapuhelimeen?

Vierailija
19.03.2015 |

Viisi vuotta älypuhelimia, 7 eri puhelinta, (samsungeja, iphone, htc, nokia) joista pari hajonnut putoamalla ja nyt sain tarpeekseni. Ostin nokian peruspuhelimen joka maksoi alta parikymppiä. Käytännössä puhelin on samanlainen joka mulla oli vuonna 2009 ennen älypuhelinhömpötystä.

Saa nähdä tuleeko älypuhelinta ikävä, ja mitkä ovat hyvät ja mitkä huonot puolet. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain tavallinen puhelin, akkukin kestää lataamatta viikon!

Kotona käytän nettiä koneella tai tabletilla, en tarvitse nettiä puhelimeen.

Vierailija
22/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:16"]

Mä käytän älypuhelimen sovelluksia päivittäin että en kyllä luopuisi. Joutuisin lopettamaan harrastuksenikin ilman sitä!

[/quote]

Eikö niitä sovelluksia voi käyttää tavallisella tietokoneella? Tabletilla nyt ainakin voi...

Vai onko sun harrastus joku nimenomaan älypuhelimeen liittyvä?

[/quote]Harrastan geokätköilyä enkä oikein rupea läppäriä tai tablettia raahaamaan mukana metsässä kun kännykkäänkin saa jopa paremmat sovellukset. Joskus alkuaikoina kuljin pelkän tulostetun kartan kanssa, mutta eipä sekään ilmaista olisi aina tulostella maastokarttoja. Extempore-kätköilyn voisi myös unohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:21"]

Mä käytän älypuhelimen sovelluksia päivittäin että en kyllä luopuisi. Joutuisin lopettamaan harrastuksenikin ilman sitä!

[/quote]

Eikö niitä sovelluksia voi käyttää tavallisella tietokoneella? Tabletilla nyt ainakin voi...

[/quote]Harrastan geokätköilyä enkä oikein rupea läppäriä tai tablettia raahaamaan mukana metsässä kun kännykkäänkin saa jopa paremmat sovellukset. Joskus alkuaikoina kuljin pelkän tulostetun kartan kanssa, mutta eipä sekään ilmaista olisi aina tulostella maastokarttoja. Extempore-kätköilyn voisi myös unohtaa.

[/quote]

ok, meillä on erillinen gps-laite tuohon (lapsetkin harrastaa, heillä ei älypuhelinta)

Vierailija
24/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin 11 geokätköilet :) ?

Vierailija
25/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:21"]

[/quote]

[/quote]

ok, meillä on erillinen gps-laite tuohon (lapsetkin harrastaa, heillä ei älypuhelinta)

[/quote]Mulla ei ole erillistä gepsiä enkä oikein näe siinäkään mitään etua että hifistelisin jonkun vanhan rotjakkeen kanssa ja sitten ostaisin kaikki pelit ja herkut erikseen. Enkä osais sitä gepsiä ees käyttää, en mä niin nörtti sentään ole :)

Vierailija
26/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:24"]

Missäpäin 11 geokätköilet :) ?

[/quote]Ympäri Suomea, mutta pääasiassa Turussa, kohta täytyy alkaa jo suunnata kauemmas kun lähiseudut on jo nuohottu...

Vierailija
27/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä olen ollut kun en aiemmin hankkinut älypuhelinta. Viime kesänä vasta.

Vierailija
28/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosin älypuhelinta. Vuodesta 2013 minulla on ollut Lumia, jota en pudottele eli se ei mene rikki. Puhelin on yhä kuin uusi, ei valittamista. Peruspalikkaan verrattuna älykännykässä on monia ylittämättömän hyviä puolia ainakin minun mielestäni. Nopea nettiinpääsy missä tahansa on loistava keksintö, kaikenlaiset kartat ja muistiinpanosovellukset myös. Yksi parhaimmista keksinnöistä. En vaihtaisi mistään hinnasta :) Mutta it's just me.

Vierailija
29/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Joitain juttuja ikävä, kuten bussiaikataulujen tarkistamista, mutta on tässä puolensakin. Puhelin ei hajoa niin herkästi ja lataus tosiaan kestää paremmin.

Vierailija
30/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla omassa käytössä Nokian vanhahko puhelin. Työkäytössä Lumia ja Samsungin note. Oman puhelimen vaihdan vasta, kun se hajoaa. Saa nähdä, kauanko vielä kestää, nyt on viides vuosi menossa.

Vierailija
31/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut älypuhelimen tavalliseen, ettei tulisi nörttäiltyä pitkin päivää!

Vierailija
32/32 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten on harmittanut se, että älypuhelimet on tuhottoman kalliita eivätkä kestä yhtään mitään. Viimeisen puhelimen ostin kuukausi sitten ja se hajosi kaksi viikkoa vanhana pudottuaan kerran. En myöskään koskaan tottunut suojapusseihin/kuoriin, en edes niihin ohuisiin silikonisuojiin. Ärsyttäviä. Kameraa ja taskugooglea tulee ehkä eniten ikävä, mut toisaalta surffailu pitkin päivää ja muu nörtteily on vienyt enemmän elämästä kuin antanutiloa. Yllättävän positiivinen suhtautuminen asiaan. Odotin paskaryöppyä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä