Olen juonut 3 kuppia kahvia, miksi tärisen?
Apua, ei oo koskaan käynyt näin.
1 kahvi aamulla ja 2 kuppia n. 3h sisään. Kahvia jokaisessa kupillisessa n. 2dl.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:35"]
Oletko syönyt mitään?
[/quote] Tuplapatukan.
Joskus väsymys on sitä luokkaa, ettei edes kahvi piristä ja silloin minullakin saattaa tulla käsien tärinää ja sydämen tykyttelyä. Miksi joit 3 kuppia (6 dl?) kahvia noin lyhyessä ajassa?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:39"]Joskus väsymys on sitä luokkaa, ettei edes kahvi piristä ja silloin minullakin saattaa tulla käsien tärinää ja sydämen tykyttelyä. Miksi joit 3 kuppia (6 dl?) kahvia noin lyhyessä ajassa?
[/quote]
Paljon kahvia?? Monen kahvimuki on 2,5dl ja niitä juodaan aamutuimaan pari kolme..
Ootko ollut jossain urheilusuorituksessa tänään? Sen jälkeen pitää syödä paljon, muuten verensokeri laskee ja alkaa tärisyttämään ja heikottamaan.
Oletko syönyt mitään?
[/quote] Tuplapatukan.
[/quote]
Kofeiini vaikuttaa elimistön insuliinintuotantoon ja laskee verensokeria. Alhaisen verensokerin oireisiin kuuluu mm. käsien tärinä.
Kofeiinille voi myös olla yliherkkä ja siitä seuraa monemoista oiretta, joista tärinä voi olla yksi. Muita on vaikkapa rytmihäiriöt, ahdistus, keskittymiskyvyn puute, hikoilu, ärtyneisyys, paniikkihäiriöt ym.
Onko tuo normaaliannoksesi vai juotko yleensä vähemmän?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:46"]
Onko tuo normaaliannoksesi vai juotko yleensä vähemmän?
[/quote] Yleensä juon vain kupin päivässä. Kahvi maistui tänään erityisen hyvältä, joten join lisää. Varmaan pitäis syödä niin helppais. Ap
Yhyy olen syönyt tänään vain Tupla-patukan, miksi tärisyttää?
Itsellä juuri sama tällä hetkellä paitsi söin aamulla pari leipää ja join kahvia, aamukahvin jälkeen ei tullu oikeen mitään seuraamuksia. Mutta kun otin toisen kahvin puol 11 aikaan, ja puol tuntia kahvinjuonnin jälkeen, aloin hikoilla, kädet ja jalat tärisivät, pahoinvointia oli, sekavassa olotilassa olin ja aloin itkemään hysteerisesti. Ja sama tapahtu 13:30 kun olin juomassa kolmatta kahvia.
Oletko syönyt mitään?