Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pulassa! Just huomasin, että henkkarit vanhentuneet ja

Vierailija
12.12.2021 |

nyt useissa paikoissa saatetaan alkaa kysymään henkilöpapereita koronapassin myötä (urheilutalot, uimahallit jne.). No pitää pysyä kotona, en baariin ei kyllä ole tarvetta mennä. Tässä on niin tottunut vapaaseen liikkuvuuteen, ei ole totuttu siihen, että henkilöllisyyttä tarkistetaan ko paikoissa. Omaa hölmöyttähän tämä on, mutta joskus aikoinaan ei tarvinnut miettiä. Valtakirjalla toki voi postilähetykset noutaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos hankkisit pikimmiten uudet henkkarit? Jos ei sormenjälkiä tarvitse käydä antamassa niin itselle ainakin passi tuli juuri ihan muutamassa päivässä.

Vierailija
2/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhentunutkin kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei kelvannut vanha passi. Joo tottakai uudet henkkarit hankitaan!  :)

Vierailija
4/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole voimassa olevaa henkkaria, uusi on haettava poliisilaitokselta. Itse kävin Kilossa. Tuore passikuva on oltava. Virkailija kyseli, kunnes vakuuttui siitä, että minä olen minä. Sitten sain henkkarin mukaan ja se maksoi 50€. Ota myös se vanha henkkari mukaan poliisilaitokselle.

Vierailija
5/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ei kelvannut vähän aikaa sitten vanhentunut passi?

Vierailija
6/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ajokortti kelpaa?

Vierailija
7/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole voimassa olevaa henkkaria, uusi on haettava poliisilaitokselta. Itse kävin Kilossa. Tuore passikuva on oltava. Virkailija kyseli, kunnes vakuuttui siitä, että minä olen minä. Sitten sain henkkarin mukaan ja se maksoi 50€. Ota myös se vanha henkkari mukaan poliisilaitokselle.

Passissa vanha kelpaa vuoden uutta noudettaessa.

Mutta nimmari ja sormenjäljet ei saa olla kuutta vuotta vanhempia.Eli joka toisella passilla vaaditaan käynti poliisiasemalla.

Ainoo vaan, että esim. minulla sai ajan vasta 2,5 kuukauden päähän ja senkin pienestä kunnasta 100:n kilsan päästä. Omassa kaupungissa ajanvaraussysteemissä eka aika oli vielä myöhemmin.

Olisko sama käytäntö henkkareissa.

Pikapassin olis saanu nopeammin, En tiedä siinä miten toi nimikirjoitus ja sormenjälkiasiat olisi siinä hoidettu.

Vierailija
8/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ajokortti kelpaa?

Ei kelpaa esim. pankissa. Ei monessa muussakaan paikassa. Terkkariin sillä voi vielä ilmoittautua.

Vierailija
9/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nimmari ja sormenjäljet ei saa olla kuutta vuotta vanhempia.Eli joka toisella passilla vaaditaan käynti poliisiasemalla.

Ainoo vaan, että esim. minulla sai ajan vasta 2,5 kuukauden päähän ja senkin pienestä kunnasta 100:n kilsan päästä. Omassa kaupungissa ajanvaraussysteemissä eka aika oli vielä myöhemmin.

Pikapassin olis saanu nopeammin, En tiedä siinä miten toi nimikirjoitus ja sormenjälkiasiat olisi siinä hoidettu.

Teet hakemuksen netissä, kuva myös sitä kautta. Ne sormenjäljet voi käydä jonottamassa, tuosta on ollut paljon juttua. Jossain onnistuu hetkessä, jossain joutuu jonottamaan tuntikausia.

Vierailija
10/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henkkarit on vanhentuneet 5 vuotta sitten. On kelvannut postissa. Kauppojen kassoilla tuntuu olevan kassakohtaista kelpuuttaako vai ei, yleensä joo. Alkossa ei joskus myyty n 50v patulle, kun oli vanhentuneet henkkarit 😁 kassa sai aika kovaa kuittia kaikilta jonossa olevilta.

Virallisiin paikkoihin ei kelpaa.

Vierailija
11/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ajokortti kelpaa?

Ei kelpaa esim. pankissa. Ei monessa muussakaan paikassa. Terkkariin sillä voi vielä ilmoittautua.

Kelpaa pankissa rahan nostamiseen, mutta ei mm. nettipankkitunnusten saantiin, missä pitää olla vahva tunnistautuminen.

Vierailija
12/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet hakemuksen netissä, kuva myös sitä kautta. Ne sormenjäljet voi käydä jonottamassa, tuosta on ollut paljon juttua. Jossain onnistuu hetkessä, jossain joutuu jonottamaan tuntikausia.

Tietysti hakemuksen tein netissä.Vain ajanvarauksella.

Täällä ei alkukesästä jonottamalla päässyt. Voi olla, että käytäntöä on muutettu.

Vierailija
13/13 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin pitää käydä ottamassa se kuva, onneks se lähtetään suoraan poliisiasemalle.  On kyllä aika ihmeellistä, että jollain käy jopa 5v henkkarit ja jotkut eivät hyväksy kun on muutama päivä menneet ns. vanhaksi :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan