Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millainen katastrofi luottotietojen menetys sinulle oli/olisi?

Vierailija
19.03.2015 |

Miten vaikutti elämääsi, jos olet sen kokenut? Paljonko ulosotossa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään vaikuttaisi. En käytä luottokorttia tmv.

Vierailija
2/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi minulle täysin mahdoton ajtus. En voisi hyväksyä, etten osaisi elää tulojeni mukaan. Minulle ei voisi käydä niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nyt tilanne, että olisi mahdollisuus saada pankista 13000€ lainaa ja maksaisin sillä pois vippivelat yms. Ja lyhentäisin sitä lainaa 300€/kk. Tai toinen vaihtoehto on antaa mennä ulosottoon ja sitten maksuhäiriömerkintä.. Ap

Vierailija
4/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:44"]

[/quote]

Luottotiedot voi menettää myös jos jättää laskut maksamatta. Tosin koska et tiennyt tätä niin et ole koskaan ollut niin huonossa elämäntilanteessa. Good for you.

Vierailija
5/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voisiko luottotietojen menetystä määritellä katastrofiksi, mutta helvetinmoinen häpeä se ainakin olisi. Välttäisin viimeiseen asti.

Vierailija
6/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tottakai otat tuon yhdistelylainan!!! Luottotietojen menetys vaikuttaa ihan kaikkeen, monta vuotta. Pankin kanssa on paljon helpompi sumplia asioita.

Mulle luottotietojen menetys olisi ihan katastrofi. Hävettäisi hirveästi. Nyt on pari luottokorttia ja kohta maksettu muut kulutusluotot pois, tyhmä olen ollut kun olen ne ottanut mutta sen verran mulla vielä riittää järkeä että hoidan ne kunnialla loppuun. Muutama kuukausi vielä ja olen "selvillä vesillä" :)

Vierailija
7/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin luottotietoni 19vuotiaana.
Hyvä uskoisena uskoin sukulaiseni kaikki lupaukset yms. että maksaa varmasti takaisin puhelinliittymää ja osamaksukauppaa.. Näin ei ollut ja opiskeliana mulla ois pitäny saada revittyä 250e/kk jostain sukulaiseni laskuihin Tai siis minun.. minun nimellähän ne p*rkeleet oli!

Velkaa kasaantu sitten muistakin laskuista kun yritin jotenkin edes pitää pakkaa kasassa. Sitten vaan kaikki romahti.

Enää maksettavaa ei paljoa ole.

Luottotiedottumuus on haitannut koko nuoruuttani. kaikki arjen asiat pitää miettiä,kääntää ja vääntää..
Vakuutukset maksaa kerralla yms.

Siitä onnellisessa tilanteessa olen että minulla on vuokra omakotitalo ja auto rahoituksella.. isoja alku summia on saanut maksaa.

Vierailija
8/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisin itseni hirveäksi luuseriksi.

Vierailija
9/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo juuri mitenkään vaikuttanut. Tietenkään kaikkea ei enää saa. Parikyt tonnia ulosotossa ja sitä maksan 180e kuussa + 140e lainaa jonka vanhempani on taanneet. On se aika iso lovi 1000e tuloista.

Vierailija
10/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:44"]

[/quote]

Luottotiedot voi menettää myös jos jättää laskut maksamatta. Tosin koska et tiennyt tätä niin et ole koskaan ollut niin huonossa elämäntilanteessa. Good for you.

[/quote]

Ootko tyhmä vai etkö osaa lukea? Luottotietojen menetys ei vaikuttaisi vastaajaan mitenkään, sillä hänellä ei ole käyttöä luottokortille, tarvetta asuntolainalle jne.

Hän ei millään muotoa ilmaissut kuvitelleensa, että luottotiedot menetetään luottokortin liikavingutuksella.

Vierailija
11/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla elämä vain hankaloitui hieman. Ei suuria ongelmia. Velkaa on paljon. Kaikki isotkin ostokset pitää maksaa käteisellä. -Tai siis toki mulla visa electron on, tilillä pitää vain olla aina rahaa kaikkiin ostoksiin.

Vierailija
12/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin potkut töistä, meillä elämän pitää olla virheetöntä, myös perheen osalta.

Vierailija
13/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:57"]

Menetin luottotietoni 19vuotiaana. Hyvä uskoisena uskoin sukulaiseni kaikki lupaukset yms. että maksaa varmasti takaisin puhelinliittymää ja osamaksukauppaa.. Näin ei ollut ja opiskeliana mulla ois pitäny saada revittyä 250e/kk jostain sukulaiseni laskuihin Tai siis minun.. minun nimellähän ne p*rkeleet oli! Velkaa kasaantu sitten muistakin laskuista kun yritin jotenkin edes pitää pakkaa kasassa. Sitten vaan kaikki romahti. Enää maksettavaa ei paljoa ole. Luottotiedottumuus on haitannut koko nuoruuttani. kaikki arjen asiat pitää miettiä,kääntää ja vääntää.. Vakuutukset maksaa kerralla yms. Siitä onnellisessa tilanteessa olen että minulla on vuokra omakotitalo ja auto rahoituksella.. isoja alku summia on saanut maksaa.

[/quote]

Minä olisin varmaan ollut niin "villi" että olisin muuttanut ulkomaille ja aloittanut alusta. Joku raja sillekin miten "aikuiset" hyväksikäyttävät nuoria. Tai että yhteiskunta vaatii samaa vakavaraiselta ikäihmiseltä kuin elämänsä alussa olevalta nuorelta. 

Vierailija
14/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:11"]Saisin potkut töistä, meillä elämän pitää olla virheetöntä, myös perheen osalta.
[/quote]

Oletko pankissa töissä

Vierailija
15/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun puolivälin jälkeen ollut ehkä muutaman vuoden väli jolloin on "luottotietoja" ollut, velkaa oli parhaimmillaan nelisen miljoonaa mummon markkaa, eipä tuo isommin ole elämää haitannut.

Uuden laman ja konkurssin myötä palattiin taas vanhaan totuttuun, eli palkkapussilla käyvät ensin verottaja, sitten vouti ja pankki - lopuilla saa sitten pistää ranttaliksi.

Vierailija
16/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:46"]Itsellä nyt tilanne, että olisi mahdollisuus saada pankista 13000€ lainaa ja maksaisin sillä pois vippivelat yms. Ja lyhentäisin sitä lainaa 300€/kk. Tai toinen vaihtoehto on antaa mennä ulosottoon ja sitten maksuhäiriömerkintä.. Ap
[/quote]
Miksi tätä pitää edes miettiä? Otat sen lainan tottakai.

Vierailija
17/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota se laina. Jos laskut menevät ulosottoon, velkasummat nousevat huimasti, koska joudut maksamaan myös oikeuskulut ja ulosottomaksut. Siis nämä ovat helposti satoja euroja per lasku. Lisäksi elämäsi voi hankaloitua, jos menetät luottotiedot. Vakuutusten, luottokorttien, liittymien, asunnon ym. hankkiminen vaikeutuu.

Vierailija
18/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa elämään siten, että kolmasosa palkasta menee aina ulosottoon. Muuten ei vaikuta.

Vierailija
19/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi katastrofi. Matkustan paljon, ja luottokortti on mulle ehdottoman välttämätön. En voisi koskaan kuvitella tilannetta, että mulla olisi niin pahoja maksuhäiriöitä, että luottotiedot menisivät.

Vierailija
20/24 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli katastrofi, mutta ei kuolemaksi.

Olen saanut asunnon, matkustanut ulkomailla, maksanut autolainaa. Uusia lainoja en saa, mutta esim. Kytkypuhelimen olisin saanut maksamalla käsirahan. No en ottanut, päätin ettei enää osamaksuja.