Tiedättekö toistenne PIN-koodit?
Siis sen nelinumeroisen koodin, joka pitää antaa ottoautomaatilla?
Meillä sattui eilen näin:
Olin lähdössä kauppaan. Mies sanoi, että hänenkin pitäisi käydä kaupungilla nostamassa käteistä, muttei millään jaksaisi lähteä kun töissä sen verra rankka päivä ollut. Sanoin sitten, että kyllä mä voin käydä nostamassa kun anyways käyn kaupungilla, ja että antaa vain korttinsa ja tunnusluvun mukaan. Katsoi minua järkyttyneenä ja sanoi:"En kai mä nyt SULLE sitä kerro!"
Anteeksi mitä? Luuletko että ryöstän sut tai jotain? Ei kuulemma, mutta ei osannut myöskään perustella. Itsekkin tietää mun tunnusluvun kun kerran joutui käymään mun puolesta automaatilla.
Mä en oo varastanut mieheltä tai keneltäkään koskaan mitään. En muutenkaan ole epärehellinen ihminen. Loukkaa aika rankasti että oma mies ilmeisesti uskoo mun putsaavan sen tilin jos kertoo tunnusluvun/PIN-koodin.
Kävin sit vaan yksin kaupassa ja mies erikseen automaatilla. Mun ei kuulema pitäis olla loukkaantunut, mutta vähän vaikeaa!
Loukkaantuisitko sinä siitä, että miehesi voisi kuvitella sinun varastavan häneltä (rahaa)?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:29"]Ei ole tarvetta tietää.
[/quote]
Ei mullakaan, mutta tässä selvisikin, ettei mies luota minuun. Miten itse reagoisit jos saisit tietää, että puolisosi uskoo sinun vievän hänen rahansa?
Ap
Pidättekö verkkopankkitunnuksetkin piilossa kotona?
Mulla nykyinen miesystävä ei varmasti koodiaan antaisi, ja on kyllä huomauttanut mulle että näki mun maksaessa bensan koodini, ja ettei sitä saa näyttää kellekään.
Yhden exän koodin muistan vieläkin, hän mainitsi joskus että tietäähän hän mistä minut löytää. Joo, niillä parilla satasella nyt ei kovin pitkälle olisi päässytkään.
Jotenkin kummallista tuo kyllä mielestäni on. Miksi kukaan on sellaisen ihmisen kanssa johon ei pätkän vertaa voi luottaa. Miten sitä kotona piilottaa kaiken, kortit ja lompakot ja tunnukset?
No on toi kyl aika ihmeellistä :D Luulis et on sen verran luottamusta puolisoon. M21
Tiedetään ainoastaan kirjastokortin pin-koodit.
Tämä nyt ei vaan ole niitä "mutta kun me luotetaan toisiimme niin hirveesti"-asioita. Ei ollenkaan luottamusasia. Eikä ap:n mieskään sitä sillä perustellut. Hän on omaksunut järkevän ajatusmallin siitä, että pankki on antanut tiliä koskevat tiedot juuri hänen käyttöönsä, eikä niitä oikeasti voi toiselle antaakaan ilman, että rikkoo tiliä avatessaan tekemänsä sopimuksen.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:32"]Pidättekö verkkopankkitunnuksetkin piilossa kotona?
Mulla nykyinen miesystävä ei varmasti koodiaan antaisi, ja on kyllä huomauttanut mulle että näki mun maksaessa bensan koodini, ja ettei sitä saa näyttää kellekään.
Yhden exän koodin muistan vieläkin, hän mainitsi joskus että tietäähän hän mistä minut löytää. Joo, niillä parilla satasella nyt ei kovin pitkälle olisi päässytkään.
Jotenkin kummallista tuo kyllä mielestäni on. Miksi kukaan on sellaisen ihmisen kanssa johon ei pätkän vertaa voi luottaa. Miten sitä kotona piilottaa kaiken, kortit ja lompakot ja tunnukset?
[/quote]
Mä itseasiassa tiedän missä mies pitää noita pankki-papereitaan, mutta hän varmaan luulee etten tiedä. Tottakai mä tiedän, mähän täällä oon päivät pitkät lapsien kanssa ja siivoan. Meinasin miehelle sanoa, että jos haluaisin hänet ryöstää niin enköhän olisi tehnyt sen jo aikaa sitten, kun tiedän missä hän säilyttää tärkeitä papareitaan.
Mietinkin tässä sitä, että ei kai pelkää mun tyhjentävän tiliä, mutta että voisin parikymppiä silloin tällöin viedä. En tiedä, tuohonkaan ei olisi mitään perusteita. Alkaa suoraan sanottuna v*tuttamaan! :(
ap
En loukkaantuisi. Minusta parisuhde tai edes liitto ei tarkoita sitä, että olisi oikeus tietää toisen henkilökohtaiset tunnusluvut ja salasanat. Ja korttien tunnusluvut ovat kyllä vihoviimeinen asia, mitä kannattaa luovuttaa yhtään kenellekään.
Tiedetään kaikki koodit ja salasanat. Mä hoidan pankkiasiat ja tarkistan miehen sähköpostit, pyynnöstä käyn kattoo myös hänen facebookistaan viestit. Myös hän tietää mun kaikki salasanat. Eipä meillä oo mitään salattavaa toisiltamme.
Oletteko siis naimisissa? Jos olette niin sitten vähän erikoista. Me kyllä tiedetään kännykän, ja korttien koodit. Pankkitunnuksetkin varmaan mies kertoisi jos jaksaisin opetella. Täytyy kyllä myöntää vähän OT, mutta mä en muista mun miehen puhelinnumeroa ulkoa vaikka ollaan oltu 5v. naimisissa, pitäs varmaan opetella hätätilanteen varalta o_O
Eiköhän se ole salasanan nimikkeellä kulkeva, eikä Pin-koodi?
Anyway, tiedämme toistemme fb salasanat, puhelimien pin-koodit (näyttölukitusta ei ole kuin teinillä, tosin senkin koodin tiedän), nettipankki tunnukset, automaattikortin tunnukset. Miksi emme tietäisi?
Tiedetään ja ollaan käytetty myöskin toistemme kortteja, tosin meillä on myöskin aivan suhteen alusta asti ollut yhteiset rahat luonnostaankin. Tiedetään puhelinten pin-koodit, facebookkien ja sähköpostien sun muiden salasanat (lähetän joskus miehen puolesta spostia, hänen pyynnöstään) ja ainoa joka muistaa meidän nettipankkitunnukset on minä. Mies siis kysyy multa omia nettipankkitunnuksiaan kun niitä tarvitsee :D Mielestäni ihan erityisen outoa että miehestäsi on ok pystyä käymään sinun tililläsi mutta ei päin vastoin. Haluaako salata sinulta tilinsä saldon jos on erityisen varakas? Tai sitten epäilee suhteen kestävyyttä?
Kysykääpä huvikseen pankeistanne, että kuinka suositeltavaa on antaa oman henkilökohtaisen tilin tunnuslukuja ja koodeja yhtään kenellekään, kun kyseessä on vain yhden, oikeustoimikelpoisen ihmisen tilistä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:43"]Kysykääpä huvikseen pankeistanne, että kuinka suositeltavaa on antaa oman henkilökohtaisen tilin tunnuslukuja ja koodeja yhtään kenellekään, kun kyseessä on vain yhden, oikeustoimikelpoisen ihmisen tilistä.
[/quote]
No sehän nyt on aivan päivän selvää mitä pankki vastaa koska eiväthän he voi ottaa tuollaisesta vastuuta eikä pidäkään. Eri asia on kahden ihmisen keskinäisen luottamuksen laatu ja kuinka asiat käytännössä hoituvat, esimerkiksi kun meillä on käytännössä yhteiset rahat mutta ei olla nähty syytä sotkea pankkia siihen. Ja minä hoidan esimerkiksi laskujen maksun ja vaikkapa tarvittaessa päiväraha- ja asumistukihakemukset jos niihin ollaan oikeutettuja. Tietysti jokainen näin toimiva kantaa myös vastuun ja riskit itse ja varmasti tietää sen! Ja tietenkään ketään ei täydy siihen pakottaa. Tässä ei keskusteltu nyt pankin mielipiteestä vaan miehen epäjohdonmukaisesta käytöksestä (ok tietää toisen pin mutta ei ok että toinen tietää omansa) sekä siitä miltä se tässä yhteydessä vaikuttaa.
Minusta on rehellisesti kammottava ajatus, jos parisuhde tarkoittaa _ihan_ kaiken jakamista! Sähköposteja, facebookin salasanoja, pankkien tunnuslukuja... Sekö on luottamuksen mittari, että pitää luopua käytännössä kaikesta henkilökohtaisesta?
Ei tiedetä toistemme pin-koodeja, ei s-posti tai fb-salasanoja, ei mitään tuollaisia. Meillä ei toisaalta olisi aloituksessa kuvattua tilanetta edes syntynyt, koska olisin nostanut miehelle käteistä omalta tililtäni, ja jos summa olisi ollut isompi, mies olisi siirtänyt rahat minun tililleni.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:59"]
Minusta on rehellisesti kammottava ajatus, jos parisuhde tarkoittaa _ihan_ kaiken jakamista! Sähköposteja, facebookin salasanoja, pankkien tunnuslukuja... Sekö on luottamuksen mittari, että pitää luopua käytännössä kaikesta henkilökohtaisesta?
[/quote]
Jos kyseessä olis pakko niin asia olis eri. Meillä kumpikin tietää salasanat ja koodit käytännöllisyyden takia. Kumpikaan ei mene ilman pyyntöä toisen sähköpostiin tai facebookiin mutta olen joutunut joskus tarkistamaan joitain asioita ja mieskin on joskus katsonut jotain mun pyytämiä asioita. Ja meillä mä hpoidan laskujen maksut ja muut pankkiasiat niin siksi kaikki pankkitunnukset on mulla. Mies ei taida edes muistaa omaa tunnustaan. Mitä se muita nyppii, jos parisuhteessa molemmille nää asiat on ihan ok ja tulevat luonnostaan?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:59"]
[/quote]
No, mä en ole mieheltä niitä tietoja pyytänyt, tieto on vaan tullut esille kun on pyytänyt katsomaan s-postista jotain tms. Luotetaan kyllä toisiimme muutenkin näin 18 vuoden yhdessäolon jälkeen. Mies on myös reissutyössä, joten pyytää hoitamaan paljon asioita puolestaan.
Tiedetään ja myös puhelimien koodit, nettipankkitunnukset, s-postien salasanat jne.