Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri suuttui

Vierailija
12.12.2021 |

Hain töitä toisesta paikasta ja nyt nykyinen työkaverini on suuttunut. Hänen mielestään en saisi lähteä, kun he jäisivät pulaan. Toivottavasti saan uuden paikan. Ikävä ihminen on hän, kun näin reagoi.
Milloin ei saa vaihtaa työpaikkaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämä,sun duunit,mitä se hälle kuuluu!

Vierailija
2/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas kävi niin, että kun kerroin työkaverille että mulla on neuvottelut menossa uuden työpaikan kanssa, tää työkaveri totes, että sitten hänkin lähtee ja pisti samantien hakemukset sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukan ei ole korvaamaton. Aina tulee uusia täytämään lähtenen henkilön työpaikan .Työpaikoilla tehdän työtä ei kytätä mitä toiset tekee. Jos tuntuu työt kuormituu yhden niskaan? Jokaisessa työpaikassa on esimies, on luottamusnainen tai luottamusmies. Rakentavassa mielessä pyytää palaveria asiasta kaikkien kanssa. Jos vikko palaverit puuttuu työ- yhtieisöstä? Asioista kannataa aina puhua suoraan niin työyhteisöt,kuin elämässä itsesään. Nostaa kissa heti pöydälle!Niin jää turhat luulot,kuvitelmat olettamukset pois ja pahat mielet. Aina kannataa vaihtaa työpaikka,jos ei pääse työssä kehitymään,työ kuormitaa ja on palkka kuopassa.Onnea sinulle uuteen työpaikan.

Vierailija
4/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertoa työkavereille yhtään mitään aikeistaan ennen kuin on satavarmaa, että lähtee? Tai edes silloin.

Vierailija
5/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertoa työkavereille yhtään mitään aikeistaan ennen kuin on satavarmaa, että lähtee? Tai edes silloin.

Meillä oli tai on siellä vieläkin pari kaveria jotka tekivät lähtöä jo 15v sitten.

Vierailija
6/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ehkä kannata kertoilla hölösuuna kaikkia aikeitaan, ennen kuin ne varmasti toteutuvat.

Vierailija
7/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas kävi niin, että kun kerroin työkaverille että mulla on neuvottelut menossa uuden työpaikan kanssa, tää työkaveri totes, että sitten hänkin lähtee ja pisti samantien hakemukset sisään.

Siis haki samaa työpaikkaa?

Vierailija
8/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpöä koko aloitus.

Mutta pitäähän noita uusia aloituksia tehdäkin, että sivu pyörii😄

Vierailija
9/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
10/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a68v. kirjoitti:

Kukan ei ole korvaamaton. Aina tulee uusia täytämään lähtenen henkilön työpaikan .Työpaikoilla tehdän työtä ei kytätä mitä toiset tekee. Jos tuntuu työt kuormituu yhden niskaan? Jokaisessa työpaikassa on esimies, on luottamusnainen tai luottamusmies. Rakentavassa mielessä pyytää palaveria asiasta kaikkien kanssa. Jos vikko palaverit puuttuu työ- yhtieisöstä? Asioista kannataa aina puhua suoraan niin työyhteisöt,kuin elämässä itsesään. Nostaa kissa heti pöydälle!Niin jää turhat luulot,kuvitelmat olettamukset pois ja pahat mielet. Aina kannataa vaihtaa työpaikka,jos ei pääse työssä kehitymään,työ kuormitaa ja on palkka kuopassa.Onnea sinulle uuteen työpaikan.

Joka paikassa ei ole  luottamushenkilöä (henkilömäärän alaraja on jotain 15-20 henkilöä ennen kuin pitää olla luottamusmies).

Olin työpaikassa, jossa oli 8 työntekijää. Näistä puolet oli omistajaperheen jäseniä. Minulla oli kohtuuton työmäärä, jonka vuoksi työpäiväni venyivät etenkin ruuhka-aikoina 10-12-tuntisiksi. Esihenkilön (omistaja) mielestä kyse oli vain minun organisointikyvyn puutteesta eikä ylitöitä saanut tulla. Kerran viikossa oli oikeudenkäynti, jota kutsuttiin palaveriksi. Siinä haukuttiin viikon aikana tekemättä jääneistä tai väärin tehdyistä töistä. Kissan saattoi nostaa pöydälle mutta sinne pöydälle se jäi. Vain johto oli oikeassa.

Alkukesästä henkinen paha olo muuttui fyysisiksi oireiksi. Onneksi sain iästäni huolimatta uuden työpaikan, jossa aloitin syyskuun alussa. Samoihin aikoihin sieltä lähti kaksi muutakin perheen ulkopuolista.

Vierailija
11/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te lörpötätte omia henkilökohtaisia asioita työpaikoilla? Lähtemisestä kerrotaan vasta sitten kun on ensin irtisanoutunut.

Vierailija
12/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla onkin varmaan tosi kivaa siellä työpaikalla, jos et saa paikkaa.

Vierailija
13/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tästä opin, ettei kannata pomolle lojaalina työntekijänä kertoa kaikkea. En arvannut, että lörpöttelee muille.

Vierailija
14/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun muidenkin ystävieni kanssa suunnitelmistani, miksen työpaikan kautta saaduille ystävillenikin. No, eivät he kyllä suuttuisi, vaan tsemppaisivat ja toivoisivat, että uuden työn saan, kun sitä kerran haluaisin.

Vierailija
15/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä  vakipaikalla ihminen joka on ollut aiemmin esimiestehtävissäkin asti muttei pärjännyt ja palasi ruohonjuuritason hommiin, jotain suojatyön tyyppistä puolen viikon puuhastelua teki ainakin alkuun sitten. On nyt ollut kuntoutustuella 50% työajalla ja jossain työkokeilukierteessä jo ainakin vuoden, ja joka kerta kun on jäämässä meiltä pois tällaiselle työkokeilujaksolle (menee muualle siis siksi aikaa määräajaksi) niin ilmoittaa koko henkilöstölle "lähdöstään" sähköpostilla tyyliin "Olen viimeistä päivää työssä, kiitos yhteistyöstä". Kuluu muutama kuukausi ja ilmaantuu taas listoille. Käy muutenkin ns. hitaalla, en tiedä onko psyykkisen kuormituksen aiheuttamaa tyhmentymistä mutta usein tuntuu olevan ihan pakka sekaisin vaikka on ollut alalla ainakin 20v. Parin kuukauden sisällä pitäisi laskujeni mukaan taas palata meille ja lokakuussa viimeksi tuli em. sähköposti-ilmoitus. Ikää nippanappa yli 50v. joten hänestä ei olla tällä menolla ihan hetkeen eroon pääsemässä. 

Vierailija
16/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a68v. kirjoitti:

Kauniita sanoja, mutta joka tuöpaikassa ei todellakaan ole henkilöä jonka kanssa puhua, saatika mitään viikkopalavereja. Voit sellaisia vaatia jos haluat olla se hankala työntekijä eli lisää ongelmia.

Vierailija
17/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun muidenkin ystävieni kanssa suunnitelmistani, miksen työpaikan kautta saaduille ystävillenikin. No, eivät he kyllä suuttuisi, vaan tsemppaisivat ja toivoisivat, että uuden työn saan, kun sitä kerran haluaisin.

Itse pidän työn ja ystävyyden erillään.

Vierailija
18/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään mies tällä kertaa.

Edistystä

Vierailija
19/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis haki samaa työpaikkaa?

Ei, vaan ihan muita työpaikkoja. Ei vaan halunnut enää jäädä, kun ties että olen lähdössä.

Vierailija
20/20 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän työn ja ystävyyden erillään.

Mitä olisikaan menettänyt, jos toimisin samoin. No, jokainen tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi