Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyisitkö kirjoittamaan gradun valmiiksi viikonlopussa?

Vierailija
18.03.2015 |

Jos kaikki tutkimusdata on kasassa ja eka versio kirjallisuusosuudesta olisi jo valmiina?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon

Vierailija
2/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta silloin se ei olis paras mahdollinen versio vaan viimeistelemätön. Välillä hyvä ottaa taukoa ja kun palaa gradun pariin, tuleekin uusia asiota mieleen ja saa joitain kohtia syvennettyä ja laatua parannettua. Siksi en jätä viime tinkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on kyllä todella lyhyt aika suoltaa niin paljon tekstiä. Itse kirjoitin graduni kahdessa viikossa ja kyllä siinäkin tuli kiire. Tekstiä tuli tosin toistasataa sivua, eli en ollut erityisen tehokas tiivistämisessä. Eli en uskaltaisi luvata, vaikka olenkin tarvittaessa tosi nopea.

Vierailija
4/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:33"]Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon
[/quote]

Pystyisitkö? Ja sitten alkuun vastataan "riippuu ihmisestä"... Viittaatko että riippuu mikä persoonistasi on päällä sillä hetkellä?

Vierailija
5/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaisen version varmaankin, mutta kielenhuolto ja muu viimeistely tuskin mahtuisi viikonloppuun.

Vierailija
6/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:29"]

Jos kaikki tutkimusdata on kasassa ja eka versio kirjallisuusosuudesta olisi jo valmiina?

[/quote]

Jos ei matskua ole sentään 1000 sivua niin voin hoitaa homman ns. haamukirjoittajana. Kevyesti.

Vierailija
7/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vuodessa.

Vierailija
8/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:33"]Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon [/quote] Pystyisitkö? Ja sitten alkuun vastataan "riippuu ihmisestä"... Viittaatko että riippuu mikä persoonistasi on päällä sillä hetkellä?

[/quote]

En viitanut

Vierailija
9/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:33"]Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon [/quote] Pystyisitkö? Ja sitten alkuun vastataan "riippuu ihmisestä"... Viittaatko että riippuu mikä persoonistasi on päällä sillä hetkellä?

[/quote]

En viitanut

[/quote]

En viitannut

Vierailija
10/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:38"]

En edes vuodessa.

[/quote]

Olen saamassa graduani valmiiksi ja koko projektiin on mennyt noin kaksi vuotta.

Vierailija
11/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi eikä pitäisi kenenkään muunkaan.

Vierailija
12/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla? Vaikka raakadata tulis annettuna, siihen pitää tutustua ja se pitää analysoida.

Itse en mitenkään ehtisi parissa päivässä valita sopivimpaa analyysimenetelmää ja tehdä analyysiä, saati pohtia vielä johtopäätöksiä. Ei riittäs tunnit, vaikken väsyis enkä tuhlais aikaa syömiseen tai vessassa käymiseen.

Vierailija
13/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pystyisi ikinä, taidan olla turhan vaatimaton

Vierailija
14/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:46"]

Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla? Vaikka raakadata tulis annettuna, siihen pitää tutustua ja se pitää analysoida.

Itse en mitenkään ehtisi parissa päivässä valita sopivimpaa analyysimenetelmää ja tehdä analyysiä, saati pohtia vielä johtopäätöksiä. Ei riittäs tunnit, vaikken väsyis enkä tuhlais aikaa syömiseen tai vessassa käymiseen.

[/quote]

Minustakin tuntuu aika mahdottomalta saada viikonlopussa noin iso urakka valmiiksi.

Vierailija
15/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla?

[/quote]

Tutkimusdata on gradun tekijän aiemmin tuottama, mutta ollut "hyllyllä" jonkin aikaa.

Vierailija
16/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No jos kirjallisuuskatsaus on jo valmis ja aineisto kerätty niin eiköhän siinä vaiheessa ole jo ajatus siitä, miten haluaa käsitellä ainestoa.

Vierailija
17/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:50"]

[/quote]

No jos kirjallisuuskatsaus on jo valmis ja aineisto kerätty niin eiköhän siinä vaiheessa ole jo ajatus siitä, miten haluaa käsitellä ainestoa.

[/quote]

Graduun tarvitaan myös tiivistelmä, johdanto ja loppupäätelmät, jotka myös vie aikaa.

Vierailija
18/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. 40 sivuiseen kandiinkin meni pari viikkoa täysiä työpäiviä.

Vierailija
19/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tosiaan jatkaa omaa, aiempaa tutkimustaan, niin ehkä sitten. Riippuu kyllä alasta, joku luonnontieteellinen IMRD-pläjäys voisi onnistuakin. Varmasti jäisi silti keskeneräinen tai hutaistu vaikutelma, mutta sehän riittää, että se hyväksytään!

Vierailija
20/23 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla?

[/quote]

Kaikkien niiden. Ei se gradu tarkoita sitä että henkilö olisi joku oppinut.