Pystyisitkö kirjoittamaan gradun valmiiksi viikonlopussa?
Jos kaikki tutkimusdata on kasassa ja eka versio kirjallisuusosuudesta olisi jo valmiina?
Kommentit (23)
Pystyisin, mutta silloin se ei olis paras mahdollinen versio vaan viimeistelemätön. Välillä hyvä ottaa taukoa ja kun palaa gradun pariin, tuleekin uusia asiota mieleen ja saa joitain kohtia syvennettyä ja laatua parannettua. Siksi en jätä viime tinkaan
Viikonloppu on kyllä todella lyhyt aika suoltaa niin paljon tekstiä. Itse kirjoitin graduni kahdessa viikossa ja kyllä siinäkin tuli kiire. Tekstiä tuli tosin toistasataa sivua, eli en ollut erityisen tehokas tiivistämisessä. Eli en uskaltaisi luvata, vaikka olenkin tarvittaessa tosi nopea.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:33"]Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon
[/quote]
Pystyisitkö? Ja sitten alkuun vastataan "riippuu ihmisestä"... Viittaatko että riippuu mikä persoonistasi on päällä sillä hetkellä?
Jonkinlaisen version varmaankin, mutta kielenhuolto ja muu viimeistely tuskin mahtuisi viikonloppuun.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:29"]
Jos kaikki tutkimusdata on kasassa ja eka versio kirjallisuusosuudesta olisi jo valmiina?
[/quote]
Jos ei matskua ole sentään 1000 sivua niin voin hoitaa homman ns. haamukirjoittajana. Kevyesti.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:33"]Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon [/quote] Pystyisitkö? Ja sitten alkuun vastataan "riippuu ihmisestä"... Viittaatko että riippuu mikä persoonistasi on päällä sillä hetkellä?
[/quote]
En viitanut
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:33"]Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon [/quote] Pystyisitkö? Ja sitten alkuun vastataan "riippuu ihmisestä"... Viittaatko että riippuu mikä persoonistasi on päällä sillä hetkellä?
[/quote]
En viitanut
[/quote]
En viitannut
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:38"]
En edes vuodessa.
[/quote]
Olen saamassa graduani valmiiksi ja koko projektiin on mennyt noin kaksi vuotta.
En pystyisi eikä pitäisi kenenkään muunkaan.
Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla? Vaikka raakadata tulis annettuna, siihen pitää tutustua ja se pitää analysoida.
Itse en mitenkään ehtisi parissa päivässä valita sopivimpaa analyysimenetelmää ja tehdä analyysiä, saati pohtia vielä johtopäätöksiä. Ei riittäs tunnit, vaikken väsyis enkä tuhlais aikaa syömiseen tai vessassa käymiseen.
en pystyisi ikinä, taidan olla turhan vaatimaton
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:46"]
Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla? Vaikka raakadata tulis annettuna, siihen pitää tutustua ja se pitää analysoida.
Itse en mitenkään ehtisi parissa päivässä valita sopivimpaa analyysimenetelmää ja tehdä analyysiä, saati pohtia vielä johtopäätöksiä. Ei riittäs tunnit, vaikken väsyis enkä tuhlais aikaa syömiseen tai vessassa käymiseen.
[/quote]
Minustakin tuntuu aika mahdottomalta saada viikonlopussa noin iso urakka valmiiksi.
Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla?
[/quote]
Tutkimusdata on gradun tekijän aiemmin tuottama, mutta ollut "hyllyllä" jonkin aikaa.
[/quote]
No jos kirjallisuuskatsaus on jo valmis ja aineisto kerätty niin eiköhän siinä vaiheessa ole jo ajatus siitä, miten haluaa käsitellä ainestoa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:50"]
[/quote]
No jos kirjallisuuskatsaus on jo valmis ja aineisto kerätty niin eiköhän siinä vaiheessa ole jo ajatus siitä, miten haluaa käsitellä ainestoa.
[/quote]
Graduun tarvitaan myös tiivistelmä, johdanto ja loppupäätelmät, jotka myös vie aikaa.
En todellakaan. 40 sivuiseen kandiinkin meni pari viikkoa täysiä työpäiviä.
No jos tosiaan jatkaa omaa, aiempaa tutkimustaan, niin ehkä sitten. Riippuu kyllä alasta, joku luonnontieteellinen IMRD-pläjäys voisi onnistuakin. Varmasti jäisi silti keskeneräinen tai hutaistu vaikutelma, mutta sehän riittää, että se hyväksytään!
Minkä alan gradun saa tehdä valmiista tutkimusdatasta pelkkää tekstiä suoltamalla?
[/quote]
Kaikkien niiden. Ei se gradu tarkoita sitä että henkilö olisi joku oppinut.
Varmaan riippuu ihmisestä. Teen itse juuri graduani ja itse en viikonloppuna ehtisi kirjoittaa noin paljon