Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat metsäkokemukset

Vierailija
18.03.2015 |

Mikä on kamalin metsässä sattunut kokemuksesi?

Minulla se kun eksyin ja pelkäsin etten löydä pois sieltä. Paniikki oli kova mutta kaikki päättyi parhain päin, se helpotuksen tunne oli mahtava kun kuulin autotien äänen ja tiesin olevani turvassa!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuin mustikassa ollessa maa-ampiaispesään. Perus ampparifobiakin löytyy jo valmiiks, mutta onnekseni olin hyttysten takia jo valmiiksi peittävästi pukeutunut, huppukin päässä. Sohaisin siis marjapuimurilla pesäkoloon, ja näin niiden lähtevän tulemaan pesästä ulos. Tiputin ämpärin ja poimurin, nousin seisomaan, käänsin selkäni pesälle, ja laitoin kädet kasvojen eteen, ja silmät kiinni aloin kiroamaan ja huutamaan niin maan perusteellisesti :D

En oikein muista selkeästi miten kauan siinä seisoin, mies oli kauempana ja luuli varmaan minun seonneen. Ikuisuudelta se aika tuntui, kauhea pörinä vaan kuului. En liikkunut mihinkään. Pikkuhiljaa pörinä lakkasi, mieskin oli tullut lähemmäs, muistaakseni. Viimeiset hetket vaan hoin "joko ne meni joko ne meni joko ne meni". Kun mies tokaisi kymmenennen kerran että kyllä, uskalsin laskea kädet, ja meinasin kaatua maahan ekalla askeleella, kun jalat olivat niin hyytelöä. Yksikään ei pistänyt.

Huojuin samantien takaisin mökille, taisin seuraavan päivänä vasta hakea ämpärin ja poimurin :D

Vierailija
2/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattunut mitään erityisen kamalaa. Kerran meni hirvikärpänen pimppiin, mutta sekin lähinnä nauratti, kun illalla saunassa kaivelin pois. Maa-ampiaispesä on kestopelko ja sellaisia olen nähnyt, mutta en onneksi päälle astunut. Jonkun kerran olen myös ollut eksyksissä, kerran pari tuntia kaverin kanssa. Lähinnä metsässä on ollut aivan mahtavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjareissuilla kohtaamani eläimet ovat olleet pelottavia. Pienen lepikon takaa alkoi kuulua ryskettä ja kukapa se siellä: nuori hirvi, joka kyllä säikähti varmasti yhtä paljon kuin minäkin. Se teki täyskäännöksen ja paineli matkoihinsa. Minulta marjastushalu lopahti, joten poljin henki kurkussa isommalle tielle ja siitä kotiin.

Isoja lintuja olen kohdannut jonkin kerran. Tiesin, että lähimetsissä liikkuin hullu metso, mutta luulin sen olevan eri suunnalla, vaan siinäpä se oli mustikkametsässäni. Jos menin liian lähelle, se alkoi pitää ääntä tulla lähemmäs koko ajan uhkaavampana. Lopulta ei auttanut kuin paeta autoon, jolla olin liikkeellä. Toisella kertaa iso lintu istui kuusen ltvassa ja aina kun menin liian lähelle, alkoi kuulua kova ääni, mutta se ei sentään hyökkäillyt. Pois minä silloinkin lähdin aika pian.

Vierailija
4/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mitä ne hirvikärpäset tekee iholla? Juuttuu vissiin kiinni, mutta purevatko tms?

Vierailija
5/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:39"]

Ot, mitä ne hirvikärpäset tekee iholla? Juuttuu vissiin kiinni, mutta purevatko tms?

[/quote]

Punkit juuttuvat leuoistaan kiinni, eivät hirvikärpäset. Purevat ne kyllä, mutta eivät viihdy ihmisessä loppujen lopuksi. Sen verran kyllä maistelevat, että punaisia paukamia ilmaantuu usempiakin jopa yhdestä yksilöstä. Todennäköisesti myös levittävät punkkien tapaan jotain tauteja, joista ei vielä ole ollut paljonkaan puhetta tai tuttkimuksia.

Vierailija
6/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:28"]Oltiin metsäretkellä koulusta ja opettaja nosti metelin, kun vuolin itsestäni poispäin. Olis muka itteen päin pitänyt vuolla. -.-
[/quote]

Mä pienempänä käänsin kesken vuolemisen puukon itteäni päin ja siitä lähtien on kaunis neljän tikin arpi komeillu etusormessa :D

Vierailija
7/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 2 vk putkeen metsässä armeijassa. Enåä en metsään mene.

Vierailija
8/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime sunnuntaina kävelin kunnon kuusikossa hankikantoko kun oli ja samalla mietin sitä naista jota karhu puri. annas olla. hirmu ropina alkoi kuulua sivusta ja jotakin ruskeaa vilisi puiden välissä. Hirvihän se siellä meni.

Vierailija
9/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin n. 10-vuotiaina kaverin kanssa läheisessä "metsässä". Oikeesti tyyliin joku pururata ja pari metriä puita reunoilla. Oli aika myöhä, tosi pimeetä ja yhtäkkiä jotain välähtää meidän vierestä matalalta ohi. Saatiin aivan järjettömät hepulit ja juostiin täysillä kotiin, minä hitaampana perässä kirkuen hysteerisesti älä jätä älä jätä odota älä jätä. Kaverin kotioven takana tasattiin sit hengitystä ja hetken päästä sieltä metsän suunnalta tulee kaverin kissa. Ikinä en oo oikeessa metikössä pelännyt niin kuin siinä kaupunkimetsässä.

Vierailija
10/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin metsäretkellä koulusta ja opettaja nosti metelin, kun vuolin itsestäni poispäin. Olis muka itteen päin pitänyt vuolla. -.-

Vierailija
11/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina marjastamassa käydessäni pelkään että jostain tupsahtaa yhtäkkiä karhu tai hirvi, se on kauheaa. :(

Vierailija
12/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä pelotti että tipun suohon ja se imaisee minut

Vierailija
13/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin teininä marjametsässä. Paikan piti olla tuttu kun oma metsä ja satoja kertoja siellä liikkunut mutta ajatuksissani kuljin liian kauas. Eikä tietenkään puhelinta mukana. Neljä tuntia istuin kannolla, järkeilin ettei kannata lähtee etten päädy kauemmas, ja luotin siihen että porukat tulee etsimään. Sit vihdoin alko kuulua ryske lepikosta. Vähän säikähdin et jos on karhu, mut se oli meidän koira. Isä oli päästäny vapaaks, jos koira löytäis nopeemmin mut.

Vierailija
14/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 km riistakolmiolaskenta=parisataa hirvikärpästä

Vierailija
15/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kamalin kokemus oli kun olin metsässä ja luulin etten osaa sieltä pois mutta sitten näin viereisen pyörätien ja tiesin olevani turvassa.

Vierailija
16/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienimetsällä meinasin astua jonkun koppelon päälle. Jestas sitä mekkalaa, kun 2 koppeloo mekasti kilpaa. Meinasin saada paskahalvauksen:)

Vierailija
17/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:28"]Oltiin metsäretkellä koulusta ja opettaja nosti metelin, kun vuolin itsestäni poispäin. Olis muka itteen päin pitänyt vuolla. -.-
[/quote]

Opettajasi ei vissiin kauheasti pitänyt sinusta?

Sori, huono läppä. :')

Vierailija
18/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin kokemukseni oli kun olin metsässä ja luulin etten osaa sieltä pois mutta sitten huomasinkin sammuneeni kaupungin puistoon.

Vierailija
19/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin kokemukseni oli huomasin olevani metsässä.

Vierailija
20/49 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pissalla ja pelotti että joku näkee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi