raskaana rv 25, työt alkaa, ei mahdollisuutta lämpimään ruokaan
Joten mitä söisin työpäivän aikaan jotta energiaa olisi ja tietenkin nälkä pysyisi poissa? Työpäivä klo 8-16, eli varmaan viiden aikaa n olen kotosalla ja silloin vasta lämpimän ruoan voin syödä. Onkohan tästä vauvalle jotain haittaa?
Kommentit (6)
Mulla oli harjoittelu 7h päivässä 8-15+matkat päälle ja mullakaan ei ollut mahdollisuutta ruokailla. Ihan hyvin meni. Söin aamulla paljon ja sitten kotona seuraavaksi kunnon ruuan. Terve lapsi syntyi.
Jos se ruoka on ravintoarvoiltaan riittävän laadukasta ja sitä säilytetään asianmukaisesti (kylmätilat tarvittaessa ym.), niin mitäpä haittaa siitä olisi.
Esim. kanasalaatti ja patonki, rahka, voileivät, hedelmät, onhan näitä.
Nykyäänhän saa kaikenmaailman välipalajuomia, patukoita jne. Banaaneja, omenoita... Ei mitään ongelmaa.
Millainen työpaikka se on, jossa ei ole mahdollisuutta ruokailla? Sosiaalitilat+jääkaappi+mikro tai ruokala tai kauppoja lähellä? Itse syön usein valmissalaatin tai leivän lounaaksi.
Ei se vauva tiedä onko mahassasi lämmintä vai kylmää ruokaa. Voileipä tai salaatti leivän kera käy lounaasta oikein hyvin, kun siinä on tarpeeksi proteiinia.