Häviääkö nuo pirskatin banaanikärpäset jos en osta vähään aikaan banaaneja?
Kommentit (16)
valitettavasti niitä on kuulemma nyt joka kämpäs vaikka kuinka.. mä oon kolemsti siivonnu koko keittiön, myrkyttänyt, kerännyt roskapussiin roskat suoraan ulos (eli roskapöntöt ollu tyhjillään 3 päivää) Mikään ei auta, aina tulee lisää!!!!!!!!!!!!!!!!!! YÖK
Sinne ne kuulemma sitten kerääntyvät.
Ja eräs tuttu oli unohtanut vajaan punkkupullon keittiöön ja aamulla se tosiaan oli täynnä kärpäsiä. Siinä meni punkku vääriin suihin!
Hei
Olen kokeillut monta kertaa ja toimii hyvin, parhaillaan lasi keittiön pöydällä.
Laita lasiin esim. 1 desilitra omenaviinietikkaa ja sekaan loraus omenamehua, tosin muukin käy esim. mehutiiviste. Sinne ne kuolee.
Kun pahoin pelkään onko meillä omenaviinietikkaa...
Olen lisännyt viiniin tai viinietikkaan pari tippaa fairya, kun työkaveri neuvoi sen rikkovan pintajännityksen.
Toimii
Kiva testi, kassotaan aamulla kummassa enemmän kääpäsiä...
Alkoipas muuten pikku kärpäset pörräämään etikkakuppien ympärillä. Kjäh, kjäh, aamullapa nähdään kuis on käynyt..
Mikä pettymys; ei yhtään oma-aloitteisesti mennyttä kärpästä kummassakaan astiassa. Vain neljä kärpästä jotka mä sain sinne puhallettua tai huiskastua astian reunalta. Kyllä niitä tosiaan astian reunalla muutama istuskelee mutta ovat näköjään sen verran viisaita (?) etteivät itse liemeen hyppää :( Vai olikohan mulla sekoitussuhde tms väärä.....
niin niitä kärpäsiä tulee varmaan naapurin puolelta tuuletuskanavia pitkin ja ikkunoista (tai ties vaikka v:maiset naapurit annostelisivat niitä asuntoonne postiluukusta). Siis ei auta, jos yksin yrittää päästä niistä eroon, vaan koko talo pitäisi saada mukaan. (Voitte vaikka viedä joka naapurille kertakäyttömukillisen viinietikkaa ja mehua tai tiskiainetta.)
Äidilläni ei ole koko kesänä ollut yhtään banaanikärpästä omakotitalossa syrjäkylällä.
kastele n 2 viikkoon ollenkaan, näin ne munat kuolee sieltä.
laittakaa omenaviinietikan joukkoon loraus fairya. siksi että omenaviinietikka houkuttelee ne sinne ja fairy rikkoo pintajännityksen ja kärpänen hukkuu heti kun se pistää koipensa seoksen pinnalle.
[b] [color=black] loukun ohje, jotta nämä aloitukset saatais karsittua pois. :/
Ap huomasi testissään että banaanikärpäsille oli selvästi mieluisampaa se astia missä oli myös omenamehua. Me ei asuta kerrostalossa vaan omakotitalossa keskustassa. Täytyy myöntää että selvästi ovat vähentyneet mutteivät kuitenkaan loppuneet. Valitettavasti.
Mä tein vaan niin et laitoin muutamia banaaninviipaleita (tai omenan) muovipussiin, pussi auki pöydälle(sellainen 2-3l pakastepussi) pussin varsin pitkäksi, ja aamulla kaikki kärpäset oli pussissa. Pussi vaan kiinni solmulla ja roskiin tai minne kukakin nyt ne kärpäset haluaa tunkea. Vaikka sinne naapurin postiluukkuun ;)
Mä tuun nääs hulluksi kohta noitten kärpästen kanssa....
säilytä kaikki hedelmät/vihannekset jääkaapissa, vie roskis ja etenkin biosellainen monta kertaa päivässä, pidä keittiön pinnat puhtaina ruokatahroista, kaikki ruuat purkkiin/kaappiin/jääkaappiin.