Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V***n smoothie-blenderöijät klo 23 jälkeen

Vierailija
18.03.2015 |

Herään usein aamuisin klo 5.30 töihin ja käyn mielelläni ajoissa nukkumaan (n. klo 22 viimeistään). Asun talossa, jossa äänieristykset ovat mitä ovat ja naapureideni uusi blenderi on alkanut tulla vähän liian tutuksi. Jostain syystä sitä on pakko käyttää melkein joka ilta klo 23 tai jopa sen jälkeen. Saatanallinen jyräys alkaa kuulua juuri niihin aikoihin, kun olen nukahtamassa. Hiljaisuus taloyhtiössä on tietääkseni klo 22 ja viikonloppuisin klo 23. Onko tämä oikein vai pitäisikö käydä sanomassa, jos ei tajua, että se ääni kuuluu joka ikiseen asuntoon tässä rapussa ja varmasti myös naapurirapussakin? Elämisen äänet my ass. Kohta alan minäkin blenderöidä aamukuudelta niin saavatpahan herätyksen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ongelman ystävällisesti selittäminen kasvotusten toimisi parhaiten. :)

Vierailija
2/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan se minä. Anteeks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:14"]

Varmaankin ongelman ystävällisesti selittäminen kasvotusten toimisi parhaiten. :)

[/quote]

Sehän tässä ongelma onkin, että en ole edes varma kykenenkö ystävälliseen kommunikointiin heidän kanssaan. Aivoja tuskin noilta löytyy, koska jopa minä ymmärrän hiljentää volyymia klo 22 jälkeen sen verran, etten esim. poraa reikää seinään. Akkuporakoneesta kuuluu nimittäin melkein yhtä voimakas ääni kuin tuosta blenderistä. Muutenkin kaikki pieninkin narahdus kuuluu läpi seinien ja sitten pitää vielä käyttää tuollaisia helvetin laitteita keskellä yötä.

Olen vihainen, sillä yöuneni menivät taas pilalle, kun en saanut enää unta kunnolla tuon kauhuherätyksen jälkeen. Onneksi tänään on iltavuoro.

Ap

Vierailija
4/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:17"]

[/quote]

Sehän tässä ongelma onkin, että en ole edes varma kykenenkö ystävälliseen kommunikointiin heidän kanssaan. Aivoja tuskin noilta löytyy, koska jopa minä ymmärrän hiljentää volyymia klo 22 jälkeen sen verran, etten esim. poraa reikää seinään. Akkuporakoneesta kuuluu nimittäin melkein yhtä voimakas ääni kuin tuosta blenderistä. Muutenkin kaikki pieninkin narahdus kuuluu läpi seinien ja sitten pitää vielä käyttää tuollaisia helvetin laitteita keskellä yötä.

Olen vihainen, sillä yöuneni menivät taas pilalle, kun en saanut enää unta kunnolla tuon kauhuherätyksen jälkeen. Onneksi tänään on iltavuoro.

Ap

[/quote]

Ongelma on siis sinun asenteesi.

Muuta maalle

Vierailija
5/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:17"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ongelma on siis sinun asenteesi.

Muuta maalle

[/quote]

Eipä näitä elämäntapablenderöijiä varmaan haittaa, jos minä blenderöin aamupalani klo 6.00 sopivasti ennen kuin hiljaisuus loppuu. Kaupunkilaisihminen on itsekäs paska.

Vierailija
6/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tehnyt smoothieita tehosekoittimella jopa kahdeltatoista illalla, mutta asun rivarissa ja seinän takana on naapurin keittiö..

Vierailija
7/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette käytä korvatulppia niin saa rauhassa nukuttua?

Vierailija
8/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, naapuri ei ihan oikeasti välttämättä ymmärrä, että se ääni kuuluu muihin asuntoihin. Jos et ovelle halua mennä, tai et tiedä mistä asunnosta ääni tulee, laita rappukäytävään lappu.

t. itsekin blenderöijä, nykyisin tosin vain klo 9-21.

Vierailija
9/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kosto ei nyt varmaan ole paras keino asian selvittämiseksi. Sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin jutella naapurillesi, postiluukusta lähetetyt lappuset saavat sinut vaikuttamaan turhan nipolta. Ymmärrän kyllä että olet ärsyyntynyt, syystäkin. Ja niille ketkä kehottavat muuttamaan, niin ei kerrostaloista ikinä tiedä etukäteen millaiset naapurit saa, ja kaikkien ei ole mahdollista muuttaa rivariin tai omakotitaloon vaikka haluaisikin omaa rauhaa.

Vierailija
10/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita lappu asiasta postiluukusta. Vai onko hauskempaa kiukutella?

Vierailija
11/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen sitä mieltä että kerrostaloasuminen on mitä on, ja ääniin pitää tottua, mutta itse blenderin käyttäjänä olen tässä tapauksessa ap:n puolella. Blenderin ääni on todella kantava, se ei paljon eroa porakoneesta. En käytä omaani hiljaisuuden jälkeen. Sama koskee ruokaprosessoria.
Mielestäni tuosta voi kyllä ystävällisesti sanoa, henkilöt eivät varmaankaan ymmärrä kuinka kuuluva ääni blenderistä lähtee.

Vierailija
12/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalle muutto auttaa. Itse olen valintaani tyytyväinen. Kerrostaloissa asuvat, mekkalasta valittavat ihmiset ovat naurettavia, koska sitä saa mitä tilaa. Ei ihmistä ole luotu asumaan betonisissa laatikostoissa toistensa alla / päällä / vieressä.

Vierailija
13/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, miksi pitäisi kymmenen jälkeen illalla remontoida, käyttää tehosekoitinta, siirtää kovaäänisesti huonekaluja tai muuten vain mekastaa tarpeettoman kovaäänisesti. Ei tarvitse lopettaa elämistä, mutta noita kovaäänisimpiä puuhia voisi pyrkiä tekemään silloin, kun ei ole hiljaisuus. Eikä tämä mielestäni ole mitään turhaa nipottamista. Nämä "hanki korvatulpat tai muuta metsän keskelle" -ihmiset ovat muuten todella rasittavia ja ilmeisesti näitä metelöitsijöitä itsekin.

Vierailija
14/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihmeessä jollain tavalla viestiä, että blenderin ääni kuuluu muihin asuntoihin. En kyllä ymmärrä, miten eivät sitä itse tajua, en itse ainakaan kehtaa ikinä käyttää blenderiä kymmenen jälkeen illalla, sillä ääni on todella kauhea. Toivottavasti kuitenkin lopettavat meluamisen, kun huomautat siitä heille. Itselläni aiempi naapuri kosti, kun pyysimme kauniisti lopettamaan kovaäänisen meluamisen yöaikaan. Huudatti sitten jatkossa musiikkia läpi yön järjettömän kovalla. Onneksi pääsimme pois siitä talosta!

Vierailija
15/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleiskone kovaääninen. En siis käytä sitä kovin myöhään illalla tai kovin aikaisin aamulla. Vanhassa asunnossa naapuri teki jotain smoothieita klo 6 aamulla. Se sopi minulle, eipähän tarvinnut herätyskelloa. 

Vierailija
16/30 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korvatulpat ovat haitallisia korville - siksi! Korvat rupee kutisee ja hikoilee ihan saatanasti, korvatulpat tönii korvavaikun syvälle korvaan ja korvalääkäri sanoi, että tulppien käyttö aiheuttaa poskiontelotulehdusta. 

Vierailija
17/30 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun keskustellaan kerrostalossa meluavista naapureista, niin aina tulee joku tai jotkut jotka heittää tämän "muuta maalle/omakotitaloon"-kommentin. Eihän se ihan näin ole, ne jotka ei osaa/tahdo sopeutua elämään kerrostalossa, ottaa huomioon muita, olla meluamatta hiljaisuuden aikaan, niin eikö juuri heidän pitäisi muuttaa omakotitaloon tai maalle meluamaan kauas muista.

Vierailija
18/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhe blenderin alle niin ääni vaimenee 50pros. Se ääni tulee juurikin siitä pöydästä.

Vierailija
19/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää käydä sanomassa. Blenderöity kama säilyy myös jääkaapissa pari päivää että päiväsaikaan kannattaa niitä eväitä blendailla.

Vierailija
20/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkaan yöllä usein kermavaahtoa. En ajatellut lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi