Mitä elintarviketta sulla on kaapissa tai jääkaapissa, mitä et usko
kovin monella olevan?
Itsellä on pieni muovinen sitruunanmallinen sitruunamehupurkki, jota käytän ruoanlaittoon ja leivontaan aina välillä. Myls Aromat-mauste taitaa olka melko harvinainen, parasta ikinä keitoissa.
Kommentit (132)
Purkki ranskalaista hanhenrasvaa ja teriyakikastiketta Japanista
Tuoreita kaffir-limetin lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lasisessa purkissa tuota sitruunamehua, mutta en ole mihinkään sitä käyttänyt, ja itse asiassa luulin ostaessa, että se oli tarkoitettu juotavaksi. ;)
Pitäisi heittää pois, kun en sitä mihinkään tarvitse.
Sitruunamehu kirkastaa melkein minka tahansa ruoan makua. Lisaa vahan kun ruoka on valmis, voit yllattya.
Green Goddess salaatinkastiketta. Srirachamayo kastiketta. Kimchee. Beef chimichangas.
Minulla on jääkaapissa tuoreita granaattiomenoita.
Ja monenlaisia kuivattuja hedelmiä: viikunoita, taateleita, luumuja, päärynänpaloja, omenarenkaita jne.
Ja juu, varmaan monella muullakin on kuivattuja hedelmiä,mutta onko jääkaapissa! 😉😁
Säilytän jääkaapissa myös ihovoiteita, seerumeita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hydrokortisonivoidetta
Syötkö sitä?
joskus on niinkin käynyt.
Mulla on itse tehtyä porkkana-omenamarmeladia, peuranlihasäilykettä ja hirvenmaksapateeta. Pakastimessa on monenlaista riistaa, mm. hirven munuaisia ja kieliä, sekä sian pään puolikkaita (koiranruuaksi).
Norjalaista ruskeaa juustoa on aina jääkaapissa. Ihanaa vohveleiden päällä ja kastikkeisiin antaa makua.
RUF appelsiinisokeria. Tuotu ulkomailta. On suuri harmi ettei sitä myydä Suomessa. Aivan mahtavaa leivonnassa.