Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä elintarviketta sulla on kaapissa tai jääkaapissa, mitä et usko

Vierailija
11.12.2021 |

kovin monella olevan?

Itsellä on pieni muovinen sitruunanmallinen sitruunamehupurkki, jota käytän ruoanlaittoon ja leivontaan aina välillä. Myls Aromat-mauste taitaa olka melko harvinainen, parasta ikinä keitoissa.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin löytyy sitruunamehutiiviste, misotahna, piparjuuri ja hapankaali. Tällä hetkellä ei ole merilevää (yleensä on).

Vierailija
62/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahinia. 

Pistän paremmaksi... multa löytyy kreikkalaista tahinihunajalevitettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kokeiluna ostettu puolukka-karpalo-rosmariini -mehutölkki. En suosittele. Maistuu homeelta.

Vierailija
64/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mince pie - piirakoita. 

Vierailija
65/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä. Sitruunamehua on varmasti jokaisella, ruusuvettä oli jo 70-luvulla kaikilla. Nämä muutkin on aivan normaaleja mausteita ja ruokakaapin sisältöjä, miten ohra voi olla jotekin outoa... Mutta hauskahan se on lukea, mitä joku pitää eksoottisena. Varmaan omat outouteni ovat toiselle aivan arkikauraa.

Minulla ehkä oudoin on erilaiset väriaineet, joita kävin ostamassa itämaan kaupasta. 70-luvun entiset väritoosat eivät ole kyllä lähellekään tyhjiä, kun eipä sitä väriä tarvitse mitään grammoja kerrallaan laittaa. Ne olivat noin 2*4 senttiä suuria. Luultavasti käytän näitä värejä lähinnä jäälyhtyihin ja johonkin sokerikuorruutteeseen, jahka teen jotain sokerikuorrutettavaa. En ole tehnyt 40 vuoteen sokerikuorrutetta.

Toinen, itselleni tosi outo on japanilainen merilevä. Kokeilin sitä kauhean yliannostuksen mahdollisiin kilpirauhasvaivoihin. En huomannut mitään vaikutusta.

Mun mutsi sairastui jodimyrkytykseen 80-luvulla luontaistuotekaupan merileväpillerit ilmeisesti syynä. Laihtui ja hiukset väheni puoleen, pulssi toistasataa viikkokausia, ei ollut hyvä olo.

Vierailija
66/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajalla ja (syötävillä) kukkasilla kuorrutettua vuohenjuustoa.

Vierailija
67/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä. Sitruunamehua on varmasti jokaisella, ruusuvettä oli jo 70-luvulla kaikilla. Nämä muutkin on aivan normaaleja mausteita ja ruokakaapin sisältöjä, miten ohra voi olla jotekin outoa... Mutta hauskahan se on lukea, mitä joku pitää eksoottisena. Varmaan omat outouteni ovat toiselle aivan arkikauraa.

Minulla ehkä oudoin on erilaiset väriaineet, joita kävin ostamassa itämaan kaupasta. 70-luvun entiset väritoosat eivät ole kyllä lähellekään tyhjiä, kun eipä sitä väriä tarvitse mitään grammoja kerrallaan laittaa. Ne olivat noin 2*4 senttiä suuria. Luultavasti käytän näitä värejä lähinnä jäälyhtyihin ja johonkin sokerikuorruutteeseen, jahka teen jotain sokerikuorrutettavaa. En ole tehnyt 40 vuoteen sokerikuorrutetta.

Toinen, itselleni tosi outo on japanilainen merilevä. Kokeilin sitä kauhean yliannostuksen mahdollisiin kilpirauhasvaivoihin. En huomannut mitään vaikutusta.

Mun mutsi sairastui jodimyrkytykseen 80-luvulla luontaistuotekaupan merileväpillerit ilmeisesti syynä. Laihtui ja hiukset väheni puoleen, pulssi toistasataa viikkokausia, ei ollut hyvä olo.

Söikö annoksen mukaisen määrään? Merilevä on yksi maailman terveellisimmistä ruoka-aineista. Tosin 40- vuotta sitten saattoi myös tuotteiden laadunvalvonta olla heikompaa.

T.Eri

Vierailija
68/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannabutteria. Tulee hyviä keksejä.

Vierailija
69/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että sitruunamehutiiviste on kovin yleinen ja Aromat-maustetta on moni ihmetellyt mitä se on. Nuo on enemmän jäänteitä menneiltä vuosikymmeniltä kuin nykytrendien mukaisia ruoka-aineita. Ap

Se sitruunan näköinen purkkihan juuri löytyy lähes kaikkien jääkaapista. Sitruunamehua tarvitsee vähän väliä, ja harva viitsii joka kerta ryhtyä puristamaan oikeaa sitruunaa. Miksi ihmeessä se olisi "jäänne menneiltä vuosikymmeniltä"? Nykyäänhän paljon useammin tehdään ruokia, joihin menee sitruunamehua. En minä ainakaan sitä vielä 20 vuotta sitten käyttänyt kovinkaan usein, nykyään sitä on aina jääkaapissa.

No ehkä mä olen sitten harvinainen, kun multa löytyy aina tuoretta sitruunaa jääkaapista...  

Niin multakin löytyy, ihan jo gin tonicin takia 😜

Vierailija
70/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cannabutteria. Tulee hyviä keksejä.

No varmasti 😂

Vierailija
71/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granaattiomenamelassia ja itsetehtyä vorschmackia.

Vierailija
72/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo mikään ruokahifistelijä ja jopa multa löytyy se sitruunamehupullo kaapista ja joskus jopa samanmoinen limepullo, hui!

Aromat taas on karseaa sotkua, ostaako sitä joku alle 65v? Mulle tulee siitä mieleen mummolan maustehylly, joka sisälsi tuota, valkopippuria ja kokonaisia mustapippureita.

Ruokahifistelijät tosin eivät ikinä käyttäisi pullotettua sitruunamehua vaan suosivat tuoretta.

Vierailija
73/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olen ainoa, mutta meidän jääkaapista löytyy aina Kefalotiriä saganakia varten, samoin tapenadetahnaa, tällä kertaa vain kalamatoista tehtyä. Sitruunaa on sekä pullossa että tuoreena aina. Ja maustelaatikossa tietysti tsatsikimaustetta ja valikoima muita kreikkalaisia mausteita.

Vierailija
74/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaista matcha-teejauhetta.

Mulla on kanssa aina tätä. Terveellisempää kuin kahvi ja virkistää paremmin.

Vierailija
75/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegemite.

Asutko Australiassa?

Vierailija
76/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa pissaa säilössä...

Jaa mutta kysyitkin elintarviketta.

Mullakin on sun pissaa säilössä, käytän sitä kyllä myös elintarvikkeena.

Vierailija
77/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minultakin löytyy sitruunamehutiiviste, misotahna, piparjuuri ja hapankaali. Tällä hetkellä ei ole merilevää (yleensä on).

Samaten täällä. Myös tahinia löytyy!

Vierailija
78/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo samainen sitruunamehupullo löytyy kyllä ja lisäksi 2 tuoretta sitruunaa :). Mitään erikoisuuksia ei löydy tällä kertaa. No kissan nutriplusgeeli siellä on mutta sitä en syö itse. 

Vierailija
79/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sitruunamehu ja aromat ole ihan perustarvikkeita jotka löytyy melkeen jokaisesta keittiöstä? Mulla ehkä vähemmän tyypilisenä kaapista löytyy lanzarotelta tuotu mojo verde picante, vaahterasiirappi, chian siemenet, kiinasta tuotua kukkateetä, karamellin makuista kahvisiirappia  

Mulla on kanssa chiaa ja vaahterasiirappia, en pidä noita mitenkään erikoisena. 

Vierailija
80/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilon purkki naga jolokia chili pyrettä. Sillä maustan koko vuoden ruoat tuliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi