Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyynärsauvat ja kaupassa käynti?

Vierailija
17.03.2015 |

Miten onnistuu? Eihän sitä kärryä saa työnnettyä/koria kannettua kun molemmat kädet ovat varattuja.

t. Juuri nilkkansa murtanu

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jalka murtui aikana, jolloin voit myös saada joistain kaupoista kotiinkuljetuksen. Tilanne ei ole ihan toivoton, ennenaikaan olisit kuollut nälkään ja unhoittunut kotiisi.

Ystävää avuksi auton kanssa, monen viikon ruoat kotiin yhdessä?

Vierailija
2/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:51"]

Onneksi jalka murtui aikana, jolloin voit myös saada joistain kaupoista kotiinkuljetuksen. Tilanne ei ole ihan toivoton, ennenaikaan olisit kuollut nälkään ja unhoittunut kotiisi.

Ystävää avuksi auton kanssa, monen viikon ruoat kotiin yhdessä?

[/quote]

Tätä mä mietin, mutta tulis aika kalliiksi pidemmän päälle. Tuo kepeillä kävely sujuu jo ihan hyvin, joten jos kehittelis jonkun tavan käydä kaupassa...

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri myös nilkka murtunut ":D". En kyllä käynyt 6 viikkoon yksin kaupassa. Ei olisi onnistunut. Tietysti sitten varmaan onnistuu jos jalalle voi jo vähän varata ja pärjäät yhdellä kepillä :)

Vierailija
4/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aika useassa kaupassa ole pyörätuoleja, jos sinne saakka pääsee kepakkojen kanssa.

Vierailija
5/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:56"]

Mulla oli juuri myös nilkka murtunut ":D". En kyllä käynyt 6 viikkoon yksin kaupassa. Ei olisi onnistunut. Tietysti sitten varmaan onnistuu jos jalalle voi jo vähän varata ja pärjäät yhdellä kepillä :)

[/quote]

Jos ostais aina vaa vähä kerralla ja terveellä jalalla/kepillä huitois sitä koria eteenpäin?

AP

Vierailija
6/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen ostoslistan kanssa asialle.

Vierailija
7/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuis tosi huomionhakuiselta mennä sinne kauppaan kyynärsauvoilla ostoksille. Marttyyrinä siellä tökkis jotain koria eteenpäin? Ei kiitos, tosi noloa ja vaivaannuttavaa.

Vierailija
8/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:04"]Tuntuis tosi huomionhakuiselta mennä sinne kauppaan kyynärsauvoilla ostoksille. Marttyyrinä siellä tökkis jotain koria eteenpäin? Ei kiitos, tosi noloa ja vaivaannuttavaa.
[/quote]

Yksinelävälle ei oikein ole muita vaihtoehtoja, jos ei ole ketään kuka voisi siellä kaupassa käydä puolesta. Siinä mitään marttyyrimaista tai noloa ole.

Vierailija
9/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepitä markettiin, jossa on lainapyörätuoli. En tiedä onko missään enää, mutta 10 v sitten oli ainakin, kun itse loukkasin.

Vierailija
10/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:58"]

Eikö aika useassa kaupassa ole pyörätuoleja, jos sinne saakka pääsee kepakkojen kanssa.

[/quote] Tuota minakin tulin kirjoittamaan. USAssa on kaupoissa sahkokayttoisia pyoratuoleja joissa edessa ostoskori. Kassalla pakataan ostokset ja pakkaaja tulee lastaamaan ne autoon. Automaattia ajelee yhdella jalalla ihan hyvin. Eihan tassa ole mitaan probleemaa.

Vierailija
11/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jalkapöytä paketissa 6kk ja pakko oli keppien kanssa käydä joskus kaupassa. Vähän hassulta näyttää, mut selkäreppu vatsan puolelle ja ostokset suoraan reppuun. Kassalla sit repun tyhjennys liukuhihnalle ja sit tavarat takaisin reppuun. Pikaista paranemista!

Vierailija
12/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:11"]

Mulla jalkapöytä paketissa 6kk ja pakko oli keppien kanssa käydä joskus kaupassa. Vähän hassulta näyttää, mut selkäreppu vatsan puolelle ja ostokset suoraan reppuun. Kassalla sit repun tyhjennys liukuhihnalle ja sit tavarat takaisin reppuun. Pikaista paranemista!

[/quote]

Kiitos! Näin mä taidan tehdä!! Saako kysyy mitä kävi kun oli noin pitkään :O

AP

Vierailija
13/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:07"]

Jepitä markettiin, jossa on lainapyörätuoli. En tiedä onko missään enää, mutta 10 v sitten oli ainakin, kun itse loukkasin.

[/quote]

Siitä pyörätuolista harvoin ylettyy muualle kuin alahyllylle, ota kaveri avuksi, jos mahdollista. Sujuu helpommin. T: pyörätuolissa istuva

Vierailija
14/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:11"]

[/quote]

Hienoa! AV:ltä löytyy apu ongelmaan kuin ongelmaan! :)

Vierailija
15/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaat ostoskärryn aisaan ja siinä hyppelet yhdellä jalalla kauppareissun ajan.

Vierailija
16/19 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös etsiä myyjän, ojentaa ostoslistan (mielellään aika simppelin) ja pyytää häntä tuomaan tuotteet korissa suoraan kassalle:) mä tein omassa lähikaupassa näin ja ihan hyvin onnistui ja myyjä tuntui ymmärtäväiseltä! Tsemppiä!

Vierailija
17/19 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärsauvoihin saa nykyään (siis niiden käsikahvojen päähän) magneetit jotka vedetään silikonitupella kiinni ja niiden avulla saadaan ne yhteen, kädet vapaaksi esim. kepit hellaan, jääkaappiin, kaupan liukuhihnan sivuun tai vaikka kassakoneeseen yms. kiinni ja siten kädet vapautuvat vaikka lompakon, avainten kaivamiseen yms.

Verkkokaupoissa ainakin linctus, algolin OmaArki niitä myyvät ja turvaksi.oy@gmail.com niitä valmistaa ja myy.

Kannattaa tutustua. Oma asioinnin itsenäisyys ainakin lisääntynyt.

Kolme vuotta ollut sauvat itsellä käytössä ja kyllä näiden magneettien hankkiminen ehdottomasti kannatti!

Vierailija
18/19 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuolella puuttuu toinen jalka kokonaan. Hän kantaa ostokset korissa sauvojen varassa. Toiset ihmiset voisi ottaa hänet paremmin huomioon eikä kiireessä töniä jne siinä on iso kaatumisriski!

Vierailija
19/19 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuis tosi huomionhakuiselta mennä sinne kauppaan kyynärsauvoilla ostoksille. Marttyyrinä siellä tökkis jotain koria eteenpäin? Ei kiitos, tosi noloa ja vaivaannuttavaa.

Öö mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi