Saan lahjaksi pörrösukat ja paitulin, niitä on jo viidetoista kaapin hyllyllä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paituli?
Googleta. Yöasu, joka muistuttaa liian leveää, muodotonta t-paitaa, ja jossa on joku typerä teksti.
Minä oikein toivoin pörrösukkia, koska viime jouluna saatuihin on tullut reikä.
Vanhimmat voit jo heittää pois ja sanoa, että ovat kuluneet kovassa käytössä.
Haluaisin pitkän lämpöisen yöpaidan, mummomallia ja villasukkia vaikka kahdet.
T: nimim. Viluinen
Vierailija kirjoitti:
Ei, ne olisi parempi viedä pelastusarmeijaan, seurakuntaan, spr:lle, turvakotiin - ihan mihin tahansa, mutta EI heittää pois. Kerää vaikka viisi vuotta kerrallaan ja vie sitten kassillisen pois.
Mun tuttava saa joka vuosi uuden kravatin. Hänellä on niitä jo monta kymmentä
Vierailija kirjoitti:
Kiitä kauniisti ja lahjoita asunnottomille, pelastusarmeijalle tms.
Kannattaa kysyä paikalliselta turvatalolta, ottavatko vastaan, sekä paikalliselta vapaaehtoisten pyörittämältä eläinsuojalta. Niillä on usein kirppispöytä jossain, jonne otetaan tavaraa myyntiin. Hope ry varmasti ottaa vastaan, koska he auttavat myös esimerkiksi tulipalossa asuntonsa menettäneitä, ei vain köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttava saa joka vuosi uuden kravatin. Hänellä on niitä jo monta kymmentä
Taitaa olla jo vanha pappara sitten.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastikko joku vielä ostaa niitä pörrösukkia? Joskus penskana moisia saatu muttei onneksi enää sen jälkee. Ihan karmee vaatekappale.
Onneksi on!
Mulla on nytkin pörrösukat jalassa. Ja viime yönä oli paituli. Joten kelpaisi tuo lahja mulle...
En ymmärrä alkuunkaan sitä pörrösukka- ja paitulikaaosta jouluna. Rumia. Vielä lahjaksi. Mainokset antaa ymmärtää, et väki viettää noissa vetimissä joulun. En käsitä. Jouluhan on juhla jolloin pukeudutaan vähän fiinimmin!
Jos saat lahjaksi tai muuten vaan ei toivottua tavaraa, ne ovat sen jälkeen sinun ja voit tehdä niille ihan mitä itse haluat. Kiitä ystävällisesti ja lahjoita eteenpäin. Miksi täyttäisi kaappisi turhilla tavaroilla, ei mitään järkeä. Joissain rakennuksissa elelee turkiskuoriaisia ja niiden toukat syötä mm. tekstiiliä. Älä jätä kaappeihin tuhoeläimille ravintoa jaa ne ajoissa tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä alkuunkaan sitä pörrösukka- ja paitulikaaosta jouluna. Rumia. Vielä lahjaksi. Mainokset antaa ymmärtää, et väki viettää noissa vetimissä joulun. En käsitä. Jouluhan on juhla jolloin pukeudutaan vähän fiinimmin!
Nehän saadaan lahjaksi eikä niihin silloin pukeuduta. Tosin itse tykkään pukeutua rennosti jouluun, mutta en sentään paituliin enkä todellakaan fiinisti.
Ne pörrösukat ei kauaa kestä kun on jo reikä. Käyttöön vain ja voi kun saisikin paitulin vanhan tilalle.
Mullakin meinasi alkaa toistua se kaava, mutta sanoin, että ei enää pörrösukkia kiitos. Ongelma ratkaistu. Suosittelen kokeilemaan.
Sanot lahjoittajalle, että kiitos viidentoista vuoden pörrösukista ja paituleista, nyt niitä on tarpeeksi. Jos haluat ostaa lahjan, niin toivoisin paistinpannua tai mitä nyt mieluummin ottaisitkaan.
Kyllähän nuo vuodessa jo kuluvat, ota käyttöön vaan. Voit myös koettaa lahjoittaa niitä esim. kaupunkisi palvelu- ja hoivakodeille tai kotihoitoon. Moni mummo 80-luvun reikäisessä yöpaidassaan ja pohjattomissa villasukissaan ilahtuisi ikihyviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ne olisi parempi viedä pelastusarmeijaan, seurakuntaan, spr:lle, turvakotiin - ihan mihin tahansa, mutta EI heittää pois. Kerää vaikka viisi vuotta kerrallaan ja vie sitten kassillisen pois.
Mitä seurakunta tekis pörrösukilla ja luulis turvakodillakin olevan tarve ja tilantarve hyödyllisemmille tarvikkeille ku pörrösukat
Mikä on paituli?