Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako taaperoa nipistää?

Vierailija
17.03.2015 |

Onko täysin kiellettyä ja törkeää nipistää vaikeasti uhmailevaa lasta? Vai onko sallittua?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä sitä pitäis nipistää :Dd

Vierailija
2/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sinut vähän raiskata vai säilyykö senkin jälkeen luottamuksesi raiskaajaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa nipistää taaperoa. Mieti nyt vähän.

Vierailija
4/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikillään saa sillai, ettei satuta, mutta vähän pysäyttää tilanteen. 

Saa musta myös vähän napsasta hiuksista. Aina sen verran, ettei missään tapauksessa satuta. Lapsi vain hetken seisahtuu, kun jotain tuollaista tapahtuu. 

Mulla ainakin niin hemmetin villit pojat, että joskus pakko tulla fyysisestikin väliin jollain tapaa. 

Ei sen kummempaa kuin ottaa käsivarresta ja viedä jäähylle. Ei tarvitse välttämättä viedä mihinkään, jos ehtii hätiin näillä keinoin. Jäähy on paljon nöyryyttävämpi ja ehkä traumaattinenkin joillekin lapsille. 

Kerran pikku näpsäys voi olla paljon parempi. 

Vierailija
5/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sieltä yks järkeväkin kommentti, kiitos!

Vierailija
6/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kommentin 8 kirjoittaja. 

Nyt vasta tarkemmin katsoin, että kyse ihan taaperosta eli alle kolmivuotiaasta. 

Sitten olenkin vähän eri mieltä. Ajattelin sellaista yli neljävuotiasta, joka jo vähän ymmärtää tekojansa. Taaperoa ei saa kyllä nipistää tai yhtään tukistaa tms. 

Lain mukaanhan ei ketään saa, mutta laki on vähän elämälle vieras. 

Vierailija
7/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Vierailija
8/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa nipistää. Ihan samalla tavalla kuin lapsi ei saa nipistää sinua.

Rimpuilevaa lasta saa pidellä paikallaan ja antaa ohjeita toivottavasta käytöksestä, ja tämä jos mikä on varmasti tarpeeksi ikävää taaperolle. Mutta se että vanhempi turvautuu väkivaltaan, edes vähäiseen...

Miten ihmeessä selität silloin lapselle että se ei saa nippaista sinua takaisin? Tai kavereita jotka vievät lelut tarhassa?

Väkivallaton kasvatus ei tarkoita sitä ettäkö keinoja ei olisi. Käytä nyt vähän mielikuvitusta ihminen!

Vierailija
9/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, menipä kummaksi. 

Joku sanoo, että on kommentin 8 kirjoittaja. Mutta ei kyllä ole, koska se olen minä!

Sinänsä ihan järkevä kirjoitus, ei siinä mitään, mutta minä se en ole. 

Anonyymipalstat ovat tässä suhteessa ärsyttäviä, mutta omapahan vailinta tänne tulla. 

Vierailija
10/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero on pieni ja muutenkin täysin riippuvainen sinusta.

Etsi joku auktoriteetti, jonka alaisuudessa olet täysin avuton. Sen jälkeen pyydä tätä nipistelemään sinua.

Koska taapero ei osaa puhua tai hälyttää apua, muista teipata suusi ja raajasi ennen kuin sinua aletaan nipistelemään.

Vierailija
11/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nipistelemään vaikka työkavereitasi.

Vierailija
12/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa. Nipistäminen sattuu ihan vitusti. Tai siis jos nipistää oikeasti kovaa.

Vierailija
13/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SAA.

Vierailija
14/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksivuotias kummityttö nipistelee vanhempiaan mennen tullen :D ne ei tykkää mutta musta se on huvittavaa :)

Vierailija
15/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tietenkään kovaa. Lapsi nippanappa tunsi kun nipistin niskoista. Olen kyllä ihmeissäni miten paljon negatiivia kommentteja tullut, olen aatellut, että pieni "kuri" on ihan normia. Ja siis lapseni täyttää kesällä 3v. eli ei mikään pikkutaapero ole.

-ap

Vierailija
16/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuria pitää pystyä pitään ilman väkivaltaakin ja sitä se nipistelykin on, vaikkakin pientä.  Ite oon aikoinaan saanu pari kertaa vitsasta takamuksille (ei siis mitään verinaarmu-iskuja, vaan semmosta nippailua) ja ne on kyllä elävästi mielessä, vaikka en muuten juuri lapsuudesta muista (sillon aikanaan ei vielä ollut lakia tästä asiasta). Eli vaikka se nipistäminen/tukistaminen/vastaava on vanhemmalle pieni juttu, se ei ole sitä lapselle!

Vierailija
17/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis väkivalta on OK? Älä sitten itke, kun lapsi siinä murrosiässä tempaisee äitiä pitkin poskia, kun menet pitämään "kuria".

Vierailija
18/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä lapsena välillä (harvoin) nipistettiin ja tukistettiin, eikä tosiaankaan mitään traumoja jäänyt. Minkälaisia pullamössöjä naistä nykylapsista kasvaa, jos ei pienen pientä nipistystäkään kestetä..

Vierailija
19/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tosiaankaan ymmärrä, miksi toisia ei saa tarkoituksella satuttaa, niin voi tyytyä ihan vaan siihen selitykseen, että se on laissa kielletty, ja lakia pitää noudattaa.

T. Kahden villin pojan äiti itsekin.

Vierailija
20/26 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole juuri ne kurittomat pullamössöt jotka teini-iässä äitejään mäiskivät..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän