Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyajan hirveät lapset

Vierailija
17.03.2015 |

Tapaus 1:
*
Olimme parin kaverin kanssa piknikillä (kesällä) muutama vuosi sitten. Siinä pyörivät kokoajan pari pikkutyttöä, n.7-8v. Ajattelimme, että niistä päästäisiin eroon jos annettaisiin pari karkkia pussistamme. Nehän ottivat karkit ihan mielellään. Siinä sitten juttelimme aina välillä ja ottivat lisää karkkia. Vartin päästä lihavammalla tytöllä oli meidän karkkipussi sylissä ja ahmi niitä kuin olisivat omiaan! Minua ja kavereitani suoraan sanoen vitutti tuollainen porsastelu, ja seuraavan kerran kun tulivat niin sanoimme jotakin porsastelusta ja käytöstavoista. Suuttuivat ja lähtivät pois, mutta siinä vaiheessa alunperin lähes kilon irtokarkkipussissa oli jäljellä noin 100 grammaa. (Olimme varhaisteinejä, emme siis mitään pedariaikuisia. Pakko kertoa.)
*
Tapaus 2:
*
Eilen olin ystäväni kanssa vain hengailemassa nuortenpuistossa (en jaksa selittää). Siellä oli myös bussillinen ykkösluokkalaisia. Kukaan ei käyttäytynyt niin kuin minun lapsuudessani, kaikki kiroilivat, tukistivat ja löivät toisiaan ja esittelivät keskisormiaan. Aika kamalaa mielestäni.
*
Pyydän, älkää nyt aloittako hirveää paskavyöryä aiheesta "meidän Jessica-Emmi-Yosefiina ja Jari-Pecca-Cýllervó ovat täydellisiä ja ei saa yleistää..", koska en nyt yleistä. Tarkoitan vain näitä hirviökakaroita.
Kellään omia kokemuksia?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin kauhistuttaa nykyajan meno, lähikauppaan jos eksyy koulupäivän loppumisen jälkeen niin vitut lentää ja kakaralauma ostelee kiloittain mässyä, sipsejä, limua, keksejä ym. Ei ihmekään että lihovat. Kun minä olin lapsi, niin ei kukaan uskaltanut kiroilla julkisella paikalla, eikä koulun jälkeen menty ostamaan karkkia vaan leikkipuistoon. Ja kyllä, vielä yläasteellakin hengailtiin leikkipuistoissa ja keinuttiin. :D Herkkuja syötiin viikonloppuisin jos yökyläiltiin ja silloin leikittiin, ei menty ryyppäämään ja tupakoimaan bileisiin. Virpomassa kävin vielä 14-v. Ei todellakaan uskallettu puhua isommille, ala-asteella seuraavan luokka-asteenkin oppilaat olivat liian pelottavia. Jos meikkasi tai kulki liian vähissä vaatteissa niin sai ilkkumista ja kovikseksi tai hienostelijaksi haukkumista osakseen. Samoin yläasteella meidän luokalla oli vain muutama "kovis" jotka polttivat, joivat ja harrastivat seksiä ja he olivat kyllä vähän hylkiöitä joita yleisesti paheksuttiin. Ala-asteella näitä tekivät vain muutama tarkkisluokkalainen ja he olivat tietty vanhempia kuin muut. Ja he olivat pohjasakkaa koulussa.

Nykyään ei tarvitse mennä kuin kotikaupungin asemalle perjantai-iltana niin siellä heiluu kymmeniä pikkulapsia viinapullot kädessä ja röökit huulessa ja haistattelevat vastaantulijoille.

Aina puhutaan siitä että nykynuoret oli kauheita jo antiikin aikana, ilmeisesti mä olen elänyt jotenkin poikkeuksellisen pumpulissa.

Vierailija
22/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus riitti minulle tästä aiheesta.

Siis teini täällä päivittelee nykyajan lapsia? Ovat erilaisia kuin minun lapsuudessani...

Ihankuin joku mummo. pespektiiviä ei tosin ole sanoa yhtään mitään.

Teinit kiiruusti johonkin teinipalstoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun iät ja ajat on puhuttu ja päivitelty, kuinka nykyajan nuoret ovat sitä ja tätä. Aika taitaa kullata muistot. Yhtä kamalia sitä oli lapset ja nuoret jo aikoina ennen sinua ap.

Vierailija
24/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:47"]Aloitus riitti minulle tästä aiheesta.

Siis teini täällä päivittelee nykyajan lapsia? Ovat erilaisia kuin minun lapsuudessani...

Ihankuin joku mummo. pespektiiviä ei tosin ole sanoa yhtään mitään.

Teinit kiiruusti johonkin teinipalstoille!
[/quote]
Korjaan vuosina ennen 2010. Silloin en koskaan nähnyt näitä kauhukakaroita. Taitavat olla yleisesti ottaen uudempi ilmiö, kun nyt vasta kaikki valittavat.
Ap

Vierailija
25/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kun jotkut kahdeksanvuotiaat pojat jahtasivat ja heittelivät kivillä sorsanpoikasia. Menin huutamaan heille. Kai oli 12.v tyttönen niin pelottava että juoksivat pois. Hetken päästä joku peloissaan ollut mummeli tuli kehumaan ja kiittämään minua :D

Vierailija
26/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että osa lapsista voi todella hyvin ja paljon paremmin, kuin ennen. Mutta suuri osa lapsia voi todella huonosti, eli kuilu on syventynyt näiden välillä huomattavasti.

Huomaan sen itse lasten kavereista välillä, kuinka hukassa ihan perusturva on jo osalla lapsia. Toivotaan, että heistä kasvaisi kuitenkin tasapainoisia aikuisia, vaikka nyt näyttää aika toivottomalta.

Vierailija
27/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran semmoinen ekaluokkalaisen näköinen poika pyöräili vaarallisesti ja sanoin tyyliin "varo ettet törmää tjsp" vastaus oli "nussi huora puuta!"

Vierailija
28/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon veti pikkumimmit karkkia, jos kilon pussista jäi 100g... Mahtoi tulla oksu tuosta määrästä.

Vierailija
29/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengailtiin eilen nuortenpuistossa..

Kyllä tämä nyt on teini eikä mikään aikuinen.

Vierailija
30/71 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:08"]Aika paljon veti pikkumimmit karkkia, jos kilon pussista jäi 100g... Mahtoi tulla oksu tuosta määrästä.
[/quote]
Meitä oli kolme.
Ap

Vierailija
31/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:33"]siis annoitte heille karkkia että pääsisitte eroon? :D  he taisivat ymmärtää karkin tarjoamisen täysin päinvastoin, sehän vaikuttaa siltä että nimenomaan haluatte heidät roikkumaan seuraanne. sitten vielä suututte, kun lapset käyttäytyvät lasten tavoin, ja haluavat kivoilta tyypeiltä lisää karkkia.. hohhoijaa. 
[/quote]
Sanoimme tyyliin: "mitä te oikein siinä kiehnäätte? meettekö muualle kun haluttais jutella "Sitten sanoin että saatte pari karkkia jos meette matkoihinne. Ei toiminut, ei :D
Ap

Vierailija
32/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:29"]Miks yleensäkin annat ventovieraille lapsille karkkia?

Taidat itse olla huonosti käyttäytyvä aikuinen.
[/quote]
Eikö tekstistä käy selville, että ap ei ole aikuinen. Hän oli tapahtuman aikaan varhaisteini eli n. 12-13.v
[/quote]
Varhaisteini on 11-12v.
[/quote]
Samapa tuo.

Vierailija
33/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:37"]

Minä näen varsin hyvin miten huonosti lapset ja nuoret käyttäytyvät. Olen kohta 17 vuotias vielä 9lk käyvä oppilas ja peruskoulussa sitä voi todistaa parhaiten näiden kauhukakaroiden elämöintiä. (Koulussa on ala-aste ja ylä-aste yhdistetty) Todistin todella huonoa käytöstä viimeksi viime viikolla.. koulussa tarjoiltiin ruuan jälkeen jäätelöä ( tuutteja ) Siihen tuli kolme 10vuotiasta tyttöä, ottivat tuutit ja lähtivät kävelemään ruokalasta pois päin johon keittäjä huomautti että tuutit täytyy syödä ruokalassa. Sitten kuulin kun tytöt sanoivat "pidä tuuttis läski " .. kauheaa !

[/quote]

Ihan koskaan et ole kuullut moista teinien suusta, niinkö... Aika valikoiva sinun kuulosi.

No, joka tapauksessa kyse on samasta niin ala- kuin yläkoululaisillakin. Kaverien edessa halutaan esitää koleeta. Ei sen kummempaa. Jos aikuinen toruu tai ohjeistaa, kakarat haluavat esitää kavereilleen, etteivät muka nolostuneet.

Tuollaista se on ollut aina.

Vierailija
34/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:31"]

Miten niin nykyajan. Ennenkään kaikki lapset olleet samanlaisia, oli huonosti ja vielä huonommin käyttäytyviä ja jotkut tosin käyttäytyivät hyvin silloin kun vanhempansa olivat läsnä, mutta niitä vähän halveksittiin. Kokemusta  50-luvulta asti. 

[/quote]

Ero onkin just tuo että ennen käytösnormit ja -koodit oli tarkempia. Se ei ole vain paha juttu. Jos kaikki on kaupan, kaikki joustaa niin millään ei ole enää väliä hirveesti. Annan jopa muslimeille arvoa siinä, että heille tietyt asiat ovat jämptejä - vastaavaa asennetta saa ainakin naisista hakea Suomessa.

Siksi vaikea ymmärtää, miksi Suomi on mennyt niin paljon mukaan "joustamiskulttuuriin". Ei nähdä kolikon kääntöpuolelle. Paitsi tietenkin persut ym.

Vierailija
35/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut? Mitä pahaa minä tein :/
Ap

Vierailija
36/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:36"]

Joo. VOI KAUHISTUS. VOI JEESUS. HERRANJUMALA!!!

Menes nyt teini demiin siitä valittamasta.

[/quote]

Kyseisten kakaroiden äiti bongattu...

Vierailija
37/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:36"]

Joo. VOI KAUHISTUS. VOI JEESUS. HERRANJUMALA!!!

Menes nyt teini demiin siitä valittamasta.

[/quote]

Kyseisten kakaroiden äiti bongattu...
[/quote]
Hahaa :D

Vierailija
38/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurillemme voisi tehdä hyvää miehistyä vielä hieman lisää. Jyrkkyys tietyissä asioissa, periaatteet ja komento eivät ole pahuutta. Suomalainen feminiini pehmoilu on alkanut iljettää ja huolestuttaa yhtä aikaa. Se ei vie moraalisesti hyvään tulokseen. Rakkautta pitää olla, samoin kunnioitusta ja hyveellisyyttä, mutta ei niin, että selkeys/rajat katoavat unelmahötöksi ja yhdeksi mössöksi. "Mössömaailma" itse asiassa on pois hyveistä ja selkeästä moraalista.

Tässä muuten musiikillisesti hyvä kappale muslimien arvoista:

He ymmärtävät pyhyyttä, eli juuri sen, että kaikki ei ole neuvoteltavissa tai ostettavissa. Siitä heille hatunnosto.

Vierailija
39/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:57"]Kulttuurillemme voisi tehdä hyvää miehistyä vielä hieman lisää. Jyrkkyys tietyissä asioissa, periaatteet ja komento eivät ole pahuutta. Suomalainen feminiini pehmoilu on alkanut iljettää ja huolestuttaa yhtä aikaa. Se ei vie moraalisesti hyvään tulokseen. Rakkautta pitää olla, samoin kunnioitusta ja hyveellisyyttä, mutta ei niin, että selkeys/rajat katoavat unelmahötöksi ja yhdeksi mössöksi. "Mössömaailma" itse asiassa on pois hyveistä ja selkeästä moraalista.

Tässä muuten musiikillisesti hyvä kappale muslimien arvoista:

He ymmärtävät pyhyyttä, eli juuri sen, että kaikki ei ole neuvoteltavissa tai ostettavissa. Siitä heille hatunnosto.
[/quote]
Hip hurraa, muslimeissa on jotain hyvääkin.

Vierailija
40/71 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel, kun aikuiset ihmiset jaksavat valittaa, kun "lapset söi mun karkkeja"! Onko taas velat asialla, kun moisesta valittavat?

Olihan tuosta joku aika sitten juttua uutisissakin, oliko Oulussa kun tavaratalo avattiin ja näiden "aikuisten lasten" piti päästä sellaisella vauhdilla avajaiskarkkeja hakemaan, että lapsiakin tönittiin ja kaadettiin ja lapset jäivät ilman karkkeja.

Todella lapsellisiksi on suomalaiset "aikuiset" nykyään menneet, ovat ennemminkin aikuisia lapsia kuin aikuisia.