Työkkäri katkaisi etuudenmaksun
Työkkäri katkaisi etuudenmaksun hakemuksen käsittelyn ajaksi koska halusi selvityksen miksi lopetin edellisen "työpaikkani" vapaaehtoispalokunnassa!
En ole vielä edes saanut penniäkään, yli kuukausi mennyt jo kun tein tyomarkkinatuki hakemuksen. En olisi ikinä uskonut että tarttuvat näin joka asiaan. VPK toiminta on täysin vapaaehtoista ja maksutonta, käytännössä lopetin harrastuksen edellisessä asuinpaikkakunnassani ja nyt siitä rangaistaan.. Mikä avuksi, eivät antaneet puhelimessakaan juuta eikä jaata, vaan että menee 26 päivää käsittelyssä (!). Tukea ei siis tule edes takautuvasti koska etuudenmaksu on nyt katkaistu. Kyseessä kuntakokeilu.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun irtisanoutumiseni on erilainen, mutta kerron.
Irtisanouduin työstä jossa oli esimiehen suunnalta painostamista seksiin.
Koska en vienyt oikeuteen, tuli 3 kk karenssi, ei mitään tuloja. TE toimisto pyyhkii... selvityksellä jonka koittaa kirjoittaa.
Ei pelkäävä nainen jaksa jo muutenkin kamalassa tilanteessa mennä oikeuskäsittelyihin kuvaamaan hirviömäisiä tilanteita.
Kuluu helposti pari vuotta toipumiseen. Tietysti pieni pelko on aina. Hain töitä ja 6 kk päästä sain.
Nyt on esimies nainen. Ihanaa.
Enkä ole nuori nainen.TE-toimistossa ei tehdä päätöksiä asiakkaan tunteiden perusteella. Jos ei kerro edes luottamusmiehelle tai työterveyteen tai nosta oikeusjuttua, niin miksi ihmeessä pitäisi tehdä muuta kuin antaa karenssi?
Tuossa tilanteessa olisi kannattanut hankkia lääkärinlausunto. Se riittää, työkkäri ei valvo kenenkään oikeusjuttuja.
Jos työtön jää sairaslomalle niin hän ei saa lapsikorotuksia, moni ei pärjää 500 eurolla.
Minä jäin työttömänä sairaslomalle ja sain lähemmäs 900e nettona.
Oliko tuo ansiosidonnaisesta laskettu vai onko tuossa asumistuki mukana, kun kaikki ei saa muita tukia.
Palkasta. En saa asumistukea.
Palkasta, ei työtön saa palkkaa
Olin töissä ennen työttömyyttä.
Kaikki ei saa samaa rahaa kuin sinä vaan tuon 500 netto, vaikka 2 lasta eli ei voi jäädä sairaslomalle.
Miksi lapsellisille pitäisi maksaa enemmän työttömyyskorvausta kuin muille? Miten se kaksi lasta tapaus on enemmän työvoiman tarvitsijoiden käytettävissä kuin muut?
Sen takia kun on enemmän syöjiä.
Vai ootko sä läski joka ei saa vauvaa?
Voi kun oletkin "viisas"! Ei työttömyyskorvaus olekaan koko suvun elättämiseen tarkoitettu, vaan maksetaan vain oikeasti työttömistä henkilöistä.
Lapset asuu siellä työttömän perheessä senkin epäonnistunut lapseton
Itsekäs lapseton
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä te vänkäätte...
Ootteko kaikki humalassa tai jättäneet pillerit ottamatta?Aivan uskomaton idiootti-ketju!
Lapsettomat haukutaan tästä eteenpäin epäonnistuneiksi. Tee se vauva nyt vaan, älä ole itsekäs
Ei olekaan kunnon vehjettä, kun ei vauvaa tule
Vierailija kirjoitti:
Se on ihmisen itsensä vika niinkuin työttömänkin.
Ja syöpä johtuu huonoista elintavoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihmisen itsensä vika niinkuin työttömänkin.
Ja syöpä johtuu huonoista elintavoista
Miksi joit alkoholia niin miksi?
Jos ihmisellä on syöpä niin hän ei halua ymmärrystä vaan haukkumiset huonoista elintavoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on syöpä niin hän ei halua ymmärrystä vaan haukkumiset huonoista elintavoista.
Nyt tiukemmaksi koko yhteiskunta ja ihmiset vastuuseen omasta käytöksestä.
Ei tarvitse juoda alkoholia ja vetää itseään täyteen kemikaaleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystuki + yleinen asumistuki jok on max 85% asumismenoista. Se on aika paljon se.
Jo, mutta pitää asua yksin vuokralla, jotta saa asumistuen.
Puolison kanssa asuva ei saa asumistukea.
Asumistukea saa vain jos myös puoliso on työtön.
Monella lapsiperheellä ei ole edes saunavuoroa, koska puoliso ei pysty kulkemaan vuorotöihin ilman autoa.
100 000 asukkaan kaupungissa menee arkena koululaisvuorot ja viikonloppuna lauantaina viimeinen linja-auto klo 17.00.
Asumistukeen oikeuttavien tulorajat: https://www.kela.fi/tulojen-ylarajat
Asumistukea kyllä saa jos puolison on töissä. Kunhan on sellaisessa työssä jossa ei tienaa niin paljoa että ylittää tulorajat tuen saamiseen. Jos on esim just päälle tonnin tulot, takuuvarmasti saat täyden tuen melkeinmpä. Voitte aivan itse kokeilla kelan laskureita, itsekin saan asumistukea vaika puoliso töissä.
Minä saan peruspäivärahan ja mies palkkaa 1000e. Asumistukea 0e.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Joka keikasta saa palkan, jolle lähdet.
T. vpk lainen
Osassa paikoista saa, ja osassa ei. Ja esimerkiksi haja-asutusalueilla on puolivakinaisia palokuntia joille maksetaan.
Tietäisit tämän jos olisit oikeasto VPKlainen, etkä vain sellaisen tuttu.
T: 3 vuotta aikanaan vpk:ssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiukemmaksi koko yhteiskunta ja ihmiset vastuuseen omasta käytöksestä.
Ei tarvitse juoda alkoholia ja vetää itseään täyteen kemikaaleja
Syöpähoidot pitää itse maksaa eikä verorahoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystuki + yleinen asumistuki jok on max 85% asumismenoista. Se on aika paljon se.
Jo, mutta pitää asua yksin vuokralla, jotta saa asumistuen.
Puolison kanssa asuva ei saa asumistukea.
Asumistukea saa vain jos myös puoliso on työtön.
Monella lapsiperheellä ei ole edes saunavuoroa, koska puoliso ei pysty kulkemaan vuorotöihin ilman autoa.
100 000 asukkaan kaupungissa menee arkena koululaisvuorot ja viikonloppuna lauantaina viimeinen linja-auto klo 17.00.
Asumistukeen oikeuttavien tulojen rajat: https://www.kela.fi/tulojen-ylarajat
Asumistukea kyllä saa jos puolison on töissä. Kunhan on sellaisessa työssä jossa ei tienaa niin paljoa että ylittää tulorajat tuen saamiseen. Jos on esim just päälle tonnin tulot, takuuvarmasti saat täyden tuen melkeinmpä. Voitte aivan itse kokeilla kelan laskureita, itsekin saan asumistukea vaika puoliso töissä.
Minä saan peruspäivärahan ja mies palkkaa 1000e. Asumistukea 0e.
Tästä lähtien kun joku kertoo ettei saa vauvaa tai että on syöpä niin saa kunnon haukkumiset päälle. SUOMI vuonna 2021. Itse aiheutettua
kaikki.
Osalla on paljon seksi kumppaneita eikä sitten saa vauvaa eli itse aiheutettua, kunnon hakkumiset ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien kun joku kertoo ettei saa vauvaa tai että on syöpä niin saa kunnon haukkumiset päälle. SUOMI vuonna 2021. Itse aiheutettua
kaikki.
Eiks tuo ole vähän sama kuin vuokra-asunto ja omistusasunto. Ne, ketkä ei saa vauvaa tai sairastaa syöpää haukutaan.
Itse hain joskus saikun jälkeen kuntoutustukea ja sen saamisessa kesti useita kuukausia. En sitten idiootti tajunnut alkaa hakemaan työkkäritukea välissä samaan aikaan kuntoutustuen kanssa mikä olisi pitänyt tietenkin tajuta ja olin aika rahallisessa kusessa jonkun aikaa. Ei olisi tullut mieleenkään, että päätöksessä menee kuukausitolkulla että sitä odotellessaan kannattaa hakea toista tukea. Tsemppiä!
Joku sanoi, että ihminen on epäonnistunut jos asuu vuokralla niin nyt pitää haukkua epäonnistuneeksi ne jotka ei saa vauvaa, naureskellaan heille, luusereille.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko kaikki humalassa tai jättäneet pillerit ottamatta?Aivan uskomaton idiootti-ketju!
Idioottiketju kirjoitetaan yhteen ilman väliviivaa.
Tuliko fiksu olo?
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että ihminen on epäonnistunut jos asuu vuokralla niin nyt pitää haukkua epäonnistuneeksi ne jotka ei saa vauvaa, naureskellaan heille, luusereille.
Tuhkamuna, onko tuhka pimppaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkamuna, onko tuhka pimppaa
Jos joku ei saa lasta niin kutsutaan häntä tuhka pimpaksi työpaikalla
Ootteko kaikki humalassa tai jättäneet pillerit ottamatta?
Aivan uskomaton idiootti-ketju!