Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tatuointivärien koostumus tunnetaan huonosti ja värit saattavat sisältää terveydelle vaaralliseksi luokiteltuja aineita. Tatuointiväreistä on löydetty esimerkiksi syöpää aiheuttavia, perimää vaurioittavia ja lisääntymiselle vaarallisia aineita."

Vierailija
11.12.2021 |

Miltä tämä tuntuu, tatuoinnin omistaja?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta tulee mieleen kaveri joka seuraa jotain "kemikaalikuorma"-blogia lähes fanaattisesti eikä enää värjää hiuksiaan tai käytä tavallista dödöä vaan jotain suolakiveä, vaatteetkin pesee pesupähkinöillä (ja uskokaa, se ihminen muuten haisee!). Vastustaa myös tatuointeja ja kävi poistattamassa ainoansa sen jälkeen kun kuuli  ensimmäisen kerran tatuointivärien syöpäriskistä. Minulla on 12 kuvaa ja jokaisen jälkeen tulee kaverilta sama hilpeä viesti "saat syövän". 

Mutta samalla tämä kaveri polttaa, sähkötupakkaa koska tutkimus on kuulemma osoittanut ettei siinä ole syöpää aiheuttavia aineita kuten normaalissa tupakassa ja juo  punaviiniä koska sehän on vain terveellistä. 

Vierailija
42/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin itseni tatuoimisen jo 15 v sitten, ja ihan hyvä niin. Tuossa nuo mukana roikkuu jota silloin nuorena tuli otettua, niille en enää mitään voi, enkä ala poistelemaan kun rahareikiä on muuallakin.

Sen mitä olen huomannut, niin edelleen osasta tatuointeja välillä nousee esim. ääriviivat koholleen niin, että ne ihan tunutvat kun sormella silittää. Mietin että ehkä tämä on jotain allergista juttua? Keho yrittää poistaa vierasainetta?

Nyt jos näillä aivoilla päättäisin, niin en olisi yhtään tatuointia ikinä ottanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuulemma käyttää alkoholia ja tupakkaa. Ei nekään terveellisiä ole.

Noissa on se ero että alkoholia voi olla nauttimatta joka päivä, kuten myös tupakkaa, mutta tatuointi on 24/7/365 siinä iholla.

Vierailija
44/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ja alkoholinkäyttö on nekin yleisempää tatuoiduilla. Ylipäätään on kyse ihmisryhmästä, joka elää keskimääräistä epäterveellisemmin.

Vierailija
45/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummilla,91v, on tatuointeja.

Elää terveenä kun pukki eikä flunssaa kummempia sairauksia ole ollut. Hyvältä näyttää edelleen eikä kadu yhtäkään. Ei juo,ei polta, oli aikoinaan ammatiltaan hammaslääkäri.

Mulla on myös ollu jo kymmenisen vuotta kuvia, eikä syöpä ole iskenyt kumpaankaan.

Jos ei tykkää tatuoinneista, sen voi pitää ihan vaan omana tietonaan.

Kiitos.

Vierailija
46/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ne kauneustoimenpiteetkään mitenkään terveellisiä ole - mikroblading-kulmat, ja nykyään kuulema myös huuliin voi ottaa "kestorajaukset", kuten myös luomiin...? Ainaki kulmissa se väri syötetään kai ihon alle ja siksi se pysyy niin kauan? Mitähän kaikkea ne sisältää? Itse en voi pitää edes korvakoruja, sillä ihoni tulehtuu jos tungen lävistysreikiin jonkun korun, vaikka olisi kultaa tai hopeaa.

Vierailija
47/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani ripsienpidennyksistä, moni saa liimasta tosi pahat oireet.

Vierailija
48/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu että ruoasta on löydetty myös, lopetatko syömisen?

En koska

1) tarvitsen ruokaa ja

2) elintarvikkeita tutkitaan tarkasti ja niiden koostumuksista ja pitoisuuksista on selvöt raja-arvot.

Tatskamuste joka jää pysyvästi ihon alle ei kuulu tutkimuksen piiriin eikä kenelläkään ole aavistustakaan siitä mitä se sisältää.

Vierailija
49/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tunnu miltään. Lisää on tulossa.

"– Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että tällä hetkellä markkinoilla olevat tuotteet olisivat erityisen vaarallisia. En lähtisi kauheasti hermostumaan siitä, jos vielä ottaa tatuoinnin niin sanotusti vanhoilla väreillä, sosiaali- ja terveysministeriön Korhonen toteaa."

Kärpäsestä härkänen taas. Hyvä että saadaan yhteneväinen sääntely alalle.

Vierailija
50/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rommirusina kirjoitti:

Tästä keskustelusta tulee mieleen kaveri joka seuraa jotain "kemikaalikuorma"-blogia lähes fanaattisesti eikä enää värjää hiuksiaan tai käytä tavallista dödöä vaan jotain suolakiveä, vaatteetkin pesee pesupähkinöillä (ja uskokaa, se ihminen muuten haisee!). Vastustaa myös tatuointeja ja kävi poistattamassa ainoansa sen jälkeen kun kuuli  ensimmäisen kerran tatuointivärien syöpäriskistä. Minulla on 12 kuvaa ja jokaisen jälkeen tulee kaverilta sama hilpeä viesti "saat syövän". 

Mutta samalla tämä kaveri polttaa, sähkötupakkaa koska tutkimus on kuulemma osoittanut ettei siinä ole syöpää aiheuttavia aineita kuten normaalissa tupakassa ja juo  punaviiniä koska sehän on vain terveellistä. 

Taisit keksiä koko hemmon. Jokainen tietää että elintarvikkeiden makuaineet voivat höyrystettyinä olla hyvinkinnepäterveellisiä, ja vaikka punaviiniä kuten muitakin ravintoaineita vahditaan tosi huolella, niin päivittäinen juominen ei ole terveellistä.

Tatskamyrkyt on kuitenkin ihan omaa luokkansa ja myrkytys jatkuu lopun elämäsi jokainen sekunti.

Vierailija
51/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja jotkut heikkolahjaiset ovat tykittäneet koko kroppansa täyteen erilaisia kiekuroita, symboleja ja merkityksellisiä tekstinpätkiä...

Mitä näitä on, aitolehmien myllyt jne.

Vierailija
52/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä shampoosi sisältää? Hiusvärisi? Meikkisi? Dödösi? Aineet, joita kylvät ihoosi ja jotka imeytyvät elimistöösi.

Himoliikkuja äidilläni jolla ei ole yhtään tatuointia löydettiin syöpä, joten enköhän minä tatuoitu läski ole turvassa! Olen 48v ja ottanut ekan kuvan ollessani 17v, jos nyt näihin kuolen niin veikkaan että se ei ihan heti tapahdu.  

Niin, sinulla tuo kuorma on tatskojesi lisäksi.

🥳😂

Vierailija
53/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanohiukkaset päätyvät jopa solujen sisälle

https://www.aamulehti.fi/tiedejateknologia/art-2000007597190.html

Hah Jos menisi myös geeneihin ja syntyisi laikukkaita lapsia.

Vierailija
54/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme öyhötystä taas. Tuokin kokenut tatuoija ja itsekin vahvasti tatuoitu Lumilampi oli ihan coolisti ja vain hyvillään uudistuksesta. Tatuoituja ei kauheasti kiinnosta, koska terveysriski on marginaalinen, hyvä tietysti jos se jatkossa poistuisi kokonaan.

Tatuoimattomat tatuointien vihaajat sen sijaan täällä lällättelee kuin kakarat 🤦‍♀️

Vierailija
55/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puolusta enkä vastusta tatuointeja, mutta olen hyvin huolissani ap:n kaltaisten psyykestä.

En minä herännyt tähänkin aamuun sillä ajatuksella, että ryhdynpä nyt julistamaan jotain omaa hulluuttani. Hänpä heräsi.

Tatuointivärit ovat myrkyllisiä ja karsinogeenisia, mutta mikäpä ei olisi? Tupakointi, viina, liika liha ravinnossa ja liikkumaton elämäntapa sekä ihmissuhteiden puute ovat tiettävästi tappavampia.

Moni tatuoitu ihminen on elänyt terveenä satavuotiaaksi ja moni tatuoimaton kuollut esimerkiksi puukon terään nuorena.

Kattavaa tutkimusta aiheesta ei ole, mutta nuo värit koteloituvat arpikudokseen eivätkö katkaise keuhko- tai maksavaltimoa kuten puukko, eivätkä johda itsemurhaan kuten viina ja krooninen yksinäisyys joillekin tekee.

Rauhoitu, hyvä ihminen ennen kuin verenpaineesi nousee liikaa. Aloitus liittynee tämän aamun uutiseen

https://yle.fi/uutiset/3-12191206

Älä viitsi pelleillä.

Tämänkaltaisia tatuoidut sitä, tatuoidut tätä -ketjuja tulee lähes yhtä paljon kuin yrttimiehen spammausta. Pelkään että kyseessä on erittäin epävakaa yksilö.

” En minä herännyt tähänkin aamuun sillä ajatuksella, että ryhdynpä nyt julistamaan jotain omaa hulluuttani. Hänpä heräsi.”

Niinpä heräsit sinäkin, kauhea paasaus. Eiköhän se ole sinun mielenterveytesi joka paasauksen perusteella on pettänyt.

Mene nukkumaan, nuku pitkään.

Vierailija
56/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puolusta enkä vastusta tatuointeja, mutta olen hyvin huolissani ap:n kaltaisten psyykestä.

En minä herännyt tähänkin aamuun sillä ajatuksella, että ryhdynpä nyt julistamaan jotain omaa hulluuttani. Hänpä heräsi.

Tatuointivärit ovat myrkyllisiä ja karsinogeenisia, mutta mikäpä ei olisi? Tupakointi, viina, liika liha ravinnossa ja liikkumaton elämäntapa sekä ihmissuhteiden puute ovat tiettävästi tappavampia.

Moni tatuoitu ihminen on elänyt terveenä satavuotiaaksi ja moni tatuoimaton kuollut esimerkiksi puukon terään nuorena.

Kattavaa tutkimusta aiheesta ei ole, mutta nuo värit koteloituvat arpikudokseen eivätkö katkaise keuhko- tai maksavaltimoa kuten puukko, eivätkä johda itsemurhaan kuten viina ja krooninen yksinäisyys joillekin tekee.

Rauhoitu, hyvä ihminen ennen kuin verenpaineesi nousee liikaa. Aloitus liittynee tämän aamun uutiseen

https://yle.fi/uutiset/3-12191206

Älä viitsi pelleillä.

Tämänkaltaisia tatuoidut sitä, tatuoidut tätä -ketjuja tulee lähes yhtä paljon kuin yrttimiehen spammausta. Pelkään että kyseessä on erittäin epävakaa yksilö.

” En minä herännyt tähänkin aamuun sillä ajatuksella, että ryhdynpä nyt julistamaan jotain omaa hulluuttani. Hänpä heräsi.”

Niinpä heräsit sinäkin, kauhea paasaus. Eiköhän se ole sinun mielenterveytesi joka paasauksen perusteella on pettänyt.

Mene nukkumaan, nuku pitkään.

Samaa katsoin, itse vaahtoaa sylkiroiskuen, kyllä ihminen osaa olla ääliö, on vissiin myrkyt tehneet tehtävänsä.

Vierailija
57/57 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja jotkut heikkolahjaiset ovat tykittäneet koko kroppansa täyteen erilaisia kiekuroita, symboleja ja merkityksellisiä tekstinpätkiä...

Osa heistä vastustaa rokotuksia, koska ei halua kehoonsa ylimääräisiä aineita.

Joo, tämä ihan naurattaa! On NIIN totta! 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi