Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin kokeilla ekaa kertaa ruokakassin tilausta, mutta törmäsin ongelmaan

Vierailija
11.12.2021 |

Selailin tuotteita ja mietin mitä tarvitsen. No aloitin hedelmistä. Eihän siitä tullutkaan mitään koska olen itse hyvin tarkka hedelmää valitessani. Tarkistan värin ja muodon. Myös miten kova/pehmeä se on ja onko hedelmän pinta ehjä.
Tuskin ruokakassini keräilijä tekee saman. Olen myös hyvin tarkka vihanneksissa ja perunoissa on tärkeää koko ja muoto.

No jospa jätänkin hevit ostamatta ja siirryn valmiiksi paketoituihin tuotteisiin. Siinä ongelmana on että itse valitsen tuotteen päiväyksen mukaan ja toiseksi hyllyn luona näkee yhdellä silmäyksellä muiden valmistajien vastaavat tuotteet, niin saatan saada halvemmalla.

Monesti myös vasta kaupassa päätän mitä haluan ruuaksi. Näen heti kala- ja lihatiskin tarjoukset ja jos päädyn jommasta kummasta valitsemaan niin pystyn valitsemaan suoraan tiskiltä mielestäni parhaimman raaka-aineen.

Jos siis haluaisin tilata esim pelkkiä taffelin sileitä sipsejä ja puolen litran pepsi maxin ja vaikka bio luvil pesuaineen, niin siinä kohtaa antaisin keräilijän tehdä työnsä.
Jatkan siis kaupassa käyntiä kuten tähänkin asti.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastoilla on keräilijöillä monesti tuotantopalkkiot, eli jonkun rajan ylityttyä saa bonuspalkkaa. Kuka luulee että niillä on aikaa tai halua katsoa mitään päiväyksiä? Kassiin mätetään se mikä ensiksi käteen sattuu.

Aivan niin. Ja myymälässä on eri ihmiset sitä varten, jotka katsoo, ettei hyllyissä ole vanhentuneita ja pilaantuneita/huonolaatuisia tuotteita. Kuten tiedämme, tämä tarkkailu ei ole 100% tehokasta, vaan "mätiä omenia" löytyy milloin mistäkin.

Keräilijä pyrkii tekemään työnsä ripeästi, ei ole aikaa isommin valikoida laatua, kun periaatteessa kaikki myytävä pitäisi olla myyntikelpoista.

Vierailija
42/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäni (ja poikani) tilaa usein ruoat noutopalveluna. Hänen mielestään homma toimii hyvin, ei valittamista. Kun käyn heillä, voin vain todeta, että jääkaappi on täynnä vanhenevia/huonolaatuisia elintarvikkeita. Esim. lapsiperheenä ostavat kerralla useita maitopurkkeja - joissa kaikissa vmp viimeistään ylihuomenna. Salaatit, kurkut jne ovat saaneet kylmää ja nahistuvat muovikääreissään.

Itse en kelpuuttaisi tuommoista "palvelua".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniäni (ja poikani) tilaa usein ruoat noutopalveluna. Hänen mielestään homma toimii hyvin, ei valittamista. Kun käyn heillä, voin vain todeta, että jääkaappi on täynnä vanhenevia/huonolaatuisia elintarvikkeita. Esim. lapsiperheenä ostavat kerralla useita maitopurkkeja - joissa kaikissa vmp viimeistään ylihuomenna. Salaatit, kurkut jne ovat saaneet kylmää ja nahistuvat muovikääreissään.

Itse en kelpuuttaisi tuommoista "palvelua".

Elät heidän kanssa päivittäistä arkea? Tiedät esim kuinka usein he siivoavat jääkaappinsa?

Vierailija
44/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilattu useamman kerran ja hyvin on toiminut. Toki se kauppa pitää valita huolella. Ja se on kyllä ärsyttävää, että todella harvoin saa samalle päivälle noutoajan, pitää tilaus silloin tehdä ennen klo 12, eikä siltikään välttämättä saa. Voisihan sen tilauksen illallakin noutaa, tai en tiedä onko kaikki ajat sitten vain jo menneet, meille kun ei yksikään kauppa toimita kotiin kun asutaan syrjässä.

Mutta ollaan tilattu monta kertaa ja kaksi kertaa on ollut jokin ongelma. Ensimmäisellä kerralla oli patongeista hajonnut paketti ja olivat homeessa, saatiin uusi paketti pahoittelujen kera seuraavan tilauksen yhteydessä. Nyt tilattiin monta purkkia erilaisia Pilttejä ja yksi purkki puuttui, laitettiin palaute ja 10min päästä kauppias soitti ja olisi kotimatkallaan tuonut sen hekilökohtaisesti, mutta asutaan tosiaan niin syrjässä, niin sovittiin että käydään se kaupasta hakemassa kun kuljetaan ohi tai laitetaan maininta seuraavaan tilaukseen. 

Kaikki vihannekset ja hedelmät ovat aina olleet hyviä, kaikessa on ollut pitkä päiväys, tosin tuossa kaupassa on aina hyvää tavaraa, todella harvoin olen siellä törmännyt vanhoihin tai pilaantuneisiin tuotteisiin. Korvaussysteemi toimii, lisätiedoissa annettuja pyyntöjä ym. noudatetaan pilkuntarkasti ja jos ei tiedetä jotakin, niin soitetaan ja kysytään, nykyään kirjoitankin yleisimmät kysymyksen aiheet siihen lisätietoihin. En voi kuin suositella!

Vierailija
45/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastoilla on keräilijöillä monesti tuotantopalkkiot, eli jonkun rajan ylityttyä saa bonuspalkkaa. Kuka luulee että niillä on aikaa tai halua katsoa mitään päiväyksiä? Kassiin mätetään se mikä ensiksi käteen sattuu.

Minulla on muutaman kerran ollut mukana lappu, jossa ovat pahoitelleet esim. jauhelihan päiväystä ja kertoneet niissä olleen toimitusvaikeuksia. Silloin mukana tullut myös joku suklaapatukka tms.

Muuten päiväykset olleet todella hyviä. Olen yli vuoden tilannut lähes joka viikko.

Vierailija
46/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin. Ja myymälässä on eri ihmiset sitä varten, jotka katsoo, ettei hyllyissä ole vanhentuneita ja pilaantuneita/huonolaatuisia tuotteita. Kuten tiedämme, tämä tarkkailu ei ole 100% tehokasta, vaan "mätiä omenia" löytyy milloin mistäkin.

Keräilijä pyrkii tekemään työnsä ripeästi, ei ole aikaa isommin valikoida laatua, kun periaatteessa kaikki myytävä pitäisi olla myyntikelpoista.

Höpsis, hyvin katsovat päiväykset. Välillä ihan soittavat, viimeksi juuri soitettiin, että laitetaanko eri ruisleipä, kun näissä mitä halusit on vain parin päivän päiväyksillä.

Ainoa missä on mennyt vikaan, on ollut nyt syksyllä mandariinit, mutta ne oikeasti jäävät itse kaupassa käydessä useammin kauppaan, niin en usko, että siellä on vaan ollut parempia.

Suosittelen kaikille, joilla on varaa käyttää ja varsinkin, jos kaupassa käynti ärsyttää tai muuten stressaa. Helpottaa arkea niin paljon.

Vierailija
47/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut tuoretta ja voihan poistaa "vaihto sallittu".

Vierailija
48/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se osittain menee. Muutamat kerrat on tilattu, mutta riippuu paljon kaupasta miten hyvin tilaus onnistuu. Hyvälaatuista tavaraa on tullut aina. Mutta yhdestä kaupasta toimituksesta puuttui sitä sun tätä. Toisesta aina korvaavat vastaavalla tuotteella. Päiväykset eivät ole tietenkään vanhoja, mutta ne saattavat olla parin päivän päästä. Johonkin kaupan on nekin tuotteet myytävä.

Kannattaa harjoitella tilaamista.

Jos laitat liian tiukat kriteerit, saat vain ei oota. Jos et laita kriteerejä ollenkaan, saat nopeasti vanhenevia tuotteita.

Vierailija
49/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tilattu useamman kerran ja hyvin on toiminut. Toki se kauppa pitää valita huolella. Ja se on kyllä ärsyttävää, että todella harvoin saa samalle päivälle noutoajan, pitää tilaus silloin tehdä ennen klo 12, eikä siltikään välttämättä saa. Voisihan sen tilauksen illallakin noutaa, tai en tiedä onko kaikki ajat sitten vain jo menneet, meille kun ei yksikään kauppa toimita kotiin kun asutaan syrjässä.

Mutta ollaan tilattu monta kertaa ja kaksi kertaa on ollut jokin ongelma. Ensimmäisellä kerralla oli patongeista hajonnut paketti ja olivat homeessa, saatiin uusi paketti pahoittelujen kera seuraavan tilauksen yhteydessä. Nyt tilattiin monta purkkia erilaisia Pilttejä ja yksi purkki puuttui, laitettiin palaute ja 10min päästä kauppias soitti ja olisi kotimatkallaan tuonut sen hekilökohtaisesti, mutta asutaan tosiaan niin syrjässä, niin sovittiin että käydään se kaupasta hakemassa kun kuljetaan ohi tai laitetaan maininta seuraavaan tilaukseen. 

Kaikki vihannekset ja hedelmät ovat aina olleet hyviä, kaikessa on ollut pitkä päiväys, tosin tuossa kaupassa on aina hyvää tavaraa, todella harvoin olen siellä törmännyt vanhoihin tai pilaantuneisiin tuotteisiin. Korvaussysteemi toimii, lisätiedoissa annettuja pyyntöjä ym. noudatetaan pilkuntarkasti ja jos ei tiedetä jotakin, niin soitetaan ja kysytään, nykyään kirjoitankin yleisimmät kysymyksen aiheet siihen lisätietoihin. En voi kuin suositella!

Ihanko totta puuttuvia tuotteita ei hyvitetä mitenkään muuten kuin pahoittelulla ja toimitetaan seuraavalla kerralla? Ei mitään oikeaa kompensaatiota? Kokemusta näistä ruokatilauksista ei ole, mutta kuulostaa aika välinpitämättömältä palvelulta.

Vierailija
50/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta puuttuvia tuotteita ei hyvitetä mitenkään muuten kuin pahoittelulla ja toimitetaan seuraavalla kerralla? Ei mitään oikeaa kompensaatiota? Kokemusta näistä ruokatilauksista ei ole, mutta kuulostaa aika välinpitämättömältä palvelulta.

Minulle aina reklamoidessa riittää se, että saan maksetun tuotteen. En odota reklamoidessani saavani mitään ylimääräistä, ja reklamaatiot laitan aina asialliseen sävyyn. Luultavasti ne jotka saavat ylimääräisyyksiä, reklamoivat aika eri tyylillä ja kauppias pyrkii lepyttelemään heitä.

Minusta tuo oli kuitenkin juuri hyvää palvelua, että kauppias tarjoutui itse toimittamaan puuttuvan tuotteen ja selvästi seuraa tilanteita, kun 10min päästä palautteesta soitti. 

Ja aivan varmasti saisi ylimääräisyyksiä jos vaatisi tai olisi usein virheitä tilauksissa. Meillä kuitenkin on ollut vain nuo kaksi ja tilattu on monen monta kertaa.

Vierailija
51/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle aina reklamoidessa riittää se, että saan maksetun tuotteen. En odota reklamoidessani saavani mitään ylimääräistä, ja reklamaatiot laitan aina asialliseen sävyyn. Luultavasti ne jotka saavat ylimääräisyyksiä, reklamoivat aika eri tyylillä ja kauppias pyrkii lepyttelemään heitä.

Minusta tuo oli kuitenkin juuri hyvää palvelua, että kauppias tarjoutui itse toimittamaan puuttuvan tuotteen ja selvästi seuraa tilanteita, kun 10min päästä palautteesta soitti. 

Ja aivan varmasti saisi ylimääräisyyksiä jos vaatisi tai olisi usein virheitä tilauksissa. Meillä kuitenkin on ollut vain nuo kaksi ja tilattu on monen monta kertaa.

Ok, jos pidät tarjoutumisena sitä, että "toisin, jos asiat olis toisin". Olen itse hoitanut työssäni paljon asiakasreklamaatioita ja siksi tähän asiaan tartuin, että onko yleinenkin käytäntö? Jos tilatussa tuotteessa on virhe tai sitä ei toimiteta, niin yleensä tällaisissa tapauksissa hyvitetään ihan ilman erillisiä vaatimuksia (en tosin tiedä minkälaiset ehdot ostaja hyväksyy?). Ja tuolta osin olet väärässä, jos kuvittelet, että vaatimalla ja räyhäämällä saisi jotain "ylimääräisyyksiä", yleensä näissä tapauksissa hyvitetään vain pakollinen minimi, vaikka toki joku yksittäinen kauppias saattaa toimia toisin ja ryhtyä lepyttelemään...

Vierailija
52/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, jos pidät tarjoutumisena sitä, että "toisin, jos asiat olis toisin". Olen itse hoitanut työssäni paljon asiakasreklamaatioita ja siksi tähän asiaan tartuin, että onko yleinenkin käytäntö? Jos tilatussa tuotteessa on virhe tai sitä ei toimiteta, niin yleensä tällaisissa tapauksissa hyvitetään ihan ilman erillisiä vaatimuksia (en tosin tiedä minkälaiset ehdot ostaja hyväksyy?). Ja tuolta osin olet väärässä, jos kuvittelet, että vaatimalla ja räyhäämällä saisi jotain "ylimääräisyyksiä", yleensä näissä tapauksissa hyvitetään vain pakollinen minimi, vaikka toki joku yksittäinen kauppias saattaa toimia toisin ja ryhtyä lepyttelemään...

Niin siis kauppias olisi sen purkin tuonut vaikka syrjässä asutaankin, mutta sovin itse tuon että haetaan kun kuljetaan sieltä, koska tästä olisi tullut kauppiaalle useamman kymmenen kilometrin kierto.

Itse en ole kuin muutamia kertoja elämäni aikana saanut jotain ylimääräistä, jos tuote on puuttunut jostakin tilauksesta, ollut viallinen tai jokin tuote pilalla tai hajonnut. Olen 99% kerroista saanut tasan sen ostamani tuotteen uudelleen tai rahan takaisin. Että mitkä paikat sitten automaattisesti antavat jotain ylimääräistä? Ja kaikki joiden tiedän saaneen näitä ylimääräisiä korvauksia, ovat juuri sellaisia, että räyhäävät ja vaativat. Itse taas esitän asiani aina asiallisesti ja kysyn miten toimitaan.

Vierailija
53/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat ei pysty tarjoamaan riittävästi palvelua koska ainakin esim. Turussa toimitusajat noin puolitoista viikkoa. Palkatkaa keräilijöitä lisää.

Vierailija
54/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ostaneet monena vuonna jouluksi ruuat kotiin kuljetuksella. Tuotteet ovat hyvälaatuisia ja ennen ostoskoria voi vertailla mm. tuotteiden kilohintoja ja eri vaihtoehtoja (onko kotimainen jne). Toki, jos harrastaa/suosii alennuslaputettuja tuotteita niin niitä ei valitettavasti voi mukaan poimia.

Ihanan vaivatonta! Ei kauppakassien raatamista autolle, jouluruuhkaa parkkipaikalla/ hallissa ja kassajonossa, ei tavaroiden kantamista sisälle. Riittää, että kuittaa ostokset ja purkaa ne paikoilleen. Joskus on tullut jokin kiva yllätyskin esim. pullo kokista joulutervehdyksenä, jonka voi nauttia "raskaan" kaupassakäynnin jälkeen omalta kotisohvalta, johon jäi aikaa viettää perheen kanssa ja sopia, ettei kukaan syö vielä niitä suklaita, kun ne odottaa aattoa 🧐(ruuat kannattaa tilata viikkoa, paria ennen, koska on ruuhkainen kouluviikko. Monet muutkin näyttää palvelun löytäneen. Jännä! Ei uskois. 😉)

Kun vielä keksisivät jouluruokien valmistuspalvelun lisäpalveluna... 😁😉

Vierailija
55/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en ymmärrä miksi ap:tä ny noin haukutaan. Ilmeisesti siis kaupassa tulee tosi paljon hävikkiä, jos jokainen on niin tarkka, että valitsee tuotteet pisimmällä päiväyksellä ja hedelmät pehmeyden mukaan? Tuskin. Kyllä jotkut vaan on tarkempi kuin toiset, se ny vaan on fakta. Ei se ole mitään itsensä korostamista.

Vierailija
56/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en ymmärrä miksi ap:tä ny noin haukutaan. Ilmeisesti siis kaupassa tulee tosi paljon hävikkiä, jos jokainen on niin tarkka, että valitsee tuotteet pisimmällä päiväyksellä ja hedelmät pehmeyden mukaan? Tuskin. Kyllä jotkut vaan on tarkempi kuin toiset, se ny vaan on fakta. Ei se ole mitään itsensä korostamista.

Se on kyllä totta. Kaikki ei ole kaikille ja se on ihan ok. Automaattisesti toinen henkilö ei ole väärässä, jos hän on eri mieltä.

Vauva av:ssä korostuu somessa nimettömänä ilkeily. Yleensä kannattaa rullata vaan ohi kommentit, missä ei oikeastaan ole mitään sisältöä. Keskustelussa on myös ihan omia kokemuksia kerrottu ja keskustelua aiheen ympärillä. Ne luen itse, koska voi poimia jotain vinkkejä, mitä ei ole tullut itsellä vastaan/ kokeiltua.

Vierailija
57/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kokee noin, ei kannata tilata.

Meillä on ostettu kohta kaksi vuotta kaikki ruokaostokset k-ruoka-palvelun kautta, kertaakaan ei ole tullut päiväysvanhaa, joitakin inhimillisiä sekaannuksia on tullut tuotepuutteiden suhteen tms, mutta ne on aina hyvitetty. Ajan säästö, kun ei tarvitse lähteä kauppaan pyörimään ja ruokahävikin pieneneminen kun on vakio-ostokset on kyllä niin huippujuttu, etten enää koskaan aio palata fyysiseen kaupassakäyntiin.

Vierailija
58/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä käyryys kitketään jo EU asetuksissa. Tosin itse olen kokenut, että käyrä antaa paremman nautinnon

Vierailija
59/59 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt hirveästi ole haukkumista havainnut AP kohtaan. Enemmän ne minusta on yleisiä toteamuksia. Esim toi hedelmien ja vihannesten puristelu. Joku kerta kaupassa seuratkaa hetki sitä teatteria miten jotkut valitsee tomaatteja, ne vaan ei kestä sitä jos useampi ihminen ottaa ja kokeilee kuinka kovia ne on. Ne täytyisi olla puoli raakoja niin sitten kestäisi vähän paremmin, mutta ei moni viitsi niitä kotona kypsyttää.

Ja sit päiväyksistä, eikö noi tilaukset ole aika pikaiseen kulutukseen ettei nyt tarvitse olla pisimmät mahdolliset ajat. Tuoretuotteet muutenkaan kestä kuin pari päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme