Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin kokeilla ekaa kertaa ruokakassin tilausta, mutta törmäsin ongelmaan

Vierailija
11.12.2021 |

Selailin tuotteita ja mietin mitä tarvitsen. No aloitin hedelmistä. Eihän siitä tullutkaan mitään koska olen itse hyvin tarkka hedelmää valitessani. Tarkistan värin ja muodon. Myös miten kova/pehmeä se on ja onko hedelmän pinta ehjä.
Tuskin ruokakassini keräilijä tekee saman. Olen myös hyvin tarkka vihanneksissa ja perunoissa on tärkeää koko ja muoto.

No jospa jätänkin hevit ostamatta ja siirryn valmiiksi paketoituihin tuotteisiin. Siinä ongelmana on että itse valitsen tuotteen päiväyksen mukaan ja toiseksi hyllyn luona näkee yhdellä silmäyksellä muiden valmistajien vastaavat tuotteet, niin saatan saada halvemmalla.

Monesti myös vasta kaupassa päätän mitä haluan ruuaksi. Näen heti kala- ja lihatiskin tarjoukset ja jos päädyn jommasta kummasta valitsemaan niin pystyn valitsemaan suoraan tiskiltä mielestäni parhaimman raaka-aineen.

Jos siis haluaisin tilata esim pelkkiä taffelin sileitä sipsejä ja puolen litran pepsi maxin ja vaikka bio luvil pesuaineen, niin siinä kohtaa antaisin keräilijän tehdä työnsä.
Jatkan siis kaupassa käyntiä kuten tähänkin asti.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa minua häiritsevä juttu on, että välillä on niin paljon ostajia ja varattuja aikoja, että kotiinkuljetus menisi liian monen päivän päähän.

Vierailija
22/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kaikesta näköjään kehittää ongelman 🤣

Eihän nyt joku Alepan kassa osaa valita oikeanlaista banaania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouksessa onkin aina ne parhaat raaka-aineet.

Vierailija
24/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on just niitä tyyppejä, jotka puristelee kaikki tomaatit ennen valintaansa. Tosi mukavaa varsinkin nyt korona aikana!

Mun mies on tollainen. Tympii mennä sen kanssa kauppaan kun heviosastolla menee tunti, leivistä pitää aina kaivaa alimmaiset, maidoista ne taaimmaiset jne. Jmalauta mä jaksa tuntitolkulla siellä kaupassa pyöriä.

Vierailija
25/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että asiakas tilaa uudelleen jos keräilijä tekee huonoja valintoja? Olet ennakkoluuloinen, kun kuvittelet olevasi joku uniikki lumihiutale. Ikävä tuottaa pettymys muutkin osaa tehdä vastaavia valintoja.

Tilasin keväällä 20 kotiin ostokset, mutta sitten lopetin.

Pari kertaa tuli ihan mätä kurkku. Sitten vietiin tuotteet väärään osoitteeseen ja kun ne haettiin sieltä, ne oli heitelty laatikkoon sikinsokin ja keksit oli muruina pussissa.

Lupasivat reilun hyvityksen, mutta eipä kuulunut, joten sitten lopetin ja vaihdoin jopa kauppaa.

Päivämäärät oli kyllä aina hyvät.

Vierailija
26/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä ajatellut että tästä joku voisi ottaa nokkiinsa. Taidan sitten olla vähän turhan tarkka ostosteni kanssa. En todellakaan tarkoittanut että keräilijä olisi joku huithapeli joka vaan heittää kamat kassiin. Sori, jos joku nyt pahoitti mielensä.

Ap

Ihan itse sanoit ettei se keräilijä kelpaa sinulle kuin sipsipussin keräilyyn. Sinusta se oli kivasti sanottu?

Vierailija
27/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut hyvälaatuisia tuotteita kun olen tilannut kotiin. Tilasin jo ennen koronaakin, kun autottomana on hankala tehdä isompia ostoksia. Helpottaa huomattavasti arkea.

Vierailija
28/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain hyviä kokemuksia ruuan tilaamisesta netistä. Aina saanut priimaa. Banaaneihin lisäsin viesti että mielellään vihreitä )kun lapsi ei syö kypsiä) ja tämä toive toteutui. Samoin kun kerran oli pussit umpisolmussa jolloin niitä ei voinut uusiokäyttää, mutta lisätietoihin toiveen lisääminen korjasi tuonkin asian. Mainittava, että pidän itseäni myös hyvin tarkkana ostoksia valitessa ja silti mitään ongelmaa ei ole ollut. Tietenkään yhtä tehokasta hintavertailua ei ole mahdollista tehdä, kuin silloin kun käy itse paikan päällä kaupassa, mutta minusta tuossa kotiinkuljetuksessa on niin isot hyödyt että teen tilauksen kuukausittain.

Vierailija
29/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan hönö? Siksihän noita tilataan, ettei tartte itte miettiä. Kyllä ne ovat priimaa tavaraa, ei niitä muuten kukaan tilaisi toista kertaa. Kun olet noin tarkka, että tahdot juuri tietyt tuotteet, eikä toisten valitsemat käy, voit tilata kaupan kotiinkuljetuksella sipsisi jne. Niitä ei noissa ruokabokseissa ole muutenkaan, vaan niissä on päivällistarvikkeet. Tilaukset tyssäsisivät kyllä siihen, jos ruoan tilalla tulisi sipsejä.

Vierailija
30/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos taas kaupallamme mahdollisuudesta hoitaa asiat turvallisesti ja vaivattomasti. Keräilijänne teki hienoa työtä taas kerran.

Vierailija
31/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastoilla on keräilijöillä monesti tuotantopalkkiot, eli jonkun rajan ylityttyä saa bonuspalkkaa. Kuka luulee että niillä on aikaa tai halua katsoa mitään päiväyksiä? Kassiin mätetään se mikä ensiksi käteen sattuu.

Vierailija
32/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan hönö? Siksihän noita tilataan, ettei tartte itte miettiä. Kyllä ne ovat priimaa tavaraa, ei niitä muuten kukaan tilaisi toista kertaa. Kun olet noin tarkka, että tahdot juuri tietyt tuotteet, eikä toisten valitsemat käy, voit tilata kaupan kotiinkuljetuksella sipsisi jne. Niitä ei noissa ruokabokseissa ole muutenkaan, vaan niissä on päivällistarvikkeet. Tilaukset tyssäsisivät kyllä siihen, jos ruoan tilalla tulisi sipsejä.

Tuota noin,oliko nyt vikaa sun lukemisebn ymmärtämisessä,puhumme ruokakaupan kotiinkuljetuksesta,emme ruokaboxeista.

Vierailija
33/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan keräilijät valitsevat vain hyvälaatuisia tuotteita toimitukseen.

No ne tuotteet pysyy hyvinä kun niitä ei puristella huonoksi. Keräily tapahtuu usein ihan aamulla niin ei ole puristelijat vielä kerinneet pilata niitä. Kauppaan tullessaan tuotteet on hyviä, kypsyysasteissa ym voi olla heittoa hieman mutta toki se pitää ottaa käyttäjänkin huomioon. Ja joku tykkää kypsemmästä ja toinen vähemmän.

Vierailija
34/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kaikesta näköjään kehittää ongelman 🤣

Eihän nyt joku Alepan kassa osaa valita oikeanlaista banaania.

Mutta silti on pätevä ministeriksi.....

Vierailija
35/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt itsekin mutta rohkaistuin sitten tekemään koetilauksen. Ihan tyytyväinen olin ja voisin kokeilla uudestaan. Ainoastaan miinusta tuli siitä, että korvasivat kysymättä Arlan lempi ruokakerman jollain Floran kasvirasvavalmisteella, joka oli pelkkää lisäainetta ja karmean makuista. Soittivat kuitenkin erikseen ja kysyivät saako vaippamerkkiä vaihtaa ja sanoivat siinä, että kaikkea muuta löytyi.

Vähän kyllä harmittaa, että heräteostoksia netistä tilaamalla ei voi tehdä. Hedelmät esimerkiksi tulee ostettua sen mukaan mikä näyttää kaupassa hyvälle ja sitä ei netistä tilaamalla tiedä. Tai joku uutuustuote jää kokeilematta, kun siihen ei erikseen törmää.

Vierailija
36/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastoilla on keräilijöillä monesti tuotantopalkkiot, eli jonkun rajan ylityttyä saa bonuspalkkaa. Kuka luulee että niillä on aikaa tai halua katsoa mitään päiväyksiä? Kassiin mätetään se mikä ensiksi käteen sattuu.

T ap

Vierailija
37/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan loukkaantunut. Vaan sinä olet naurettava. Ne keräilijät ovat ihan yhtä tarkkoja kuin sinäkin.

Kun nykyään on internet ja some, niin tuskinpa mikään liike uskaltaa lähettää asiakkaille kovin huonoja tuotteita. Tieto siitä leviäisi kulovalkean tavoin netissä. Mutta tiedän elävästä elämästä tapauksia, jolloin huonokuntoinen vanhus tilasi ruokakaupasta (puhelimitse tai käsinkirjoitetulla lapulla) ruokaa ja tarvikkeita kotiintuotuna.  Tämä tapahtui ennen koronaa.  Hänelle tuotiin ruokapakkauksia, joiden päiväys oli melkein ohi eikä huonon näön omaava vanhus pystynyt seuraamaan eräpäiviä. Aiheutin pienen skandaalin, kun  eräällä viikonloppuvierailulla kieltäydyin syömästä pilaantunutta ruokaa. Oli pakko toimia niin,  sillä mukanani oli pikkulapsi, joka olisi voinut saada ruokamyrkytyksen.  Tuohon aikaan sen maan kauapt eivät olleet auki pyhäpäivinä eivätkä illalla, joten uutta ruokaa ei voinut hakea. Joku vuosi sitten toinen vanhus  tilasi ruokaa isosta tavaratalosta tai lähikaupasta. Hänelle toimitettiin joka kerta jättikokoisia hedelmiä, valtavia kynttiläpakkauksia ja muita tuotteita isoissa pakkauksissa. Hänellä oli onneksi varaa maksaa niistä.

Vierailija
38/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samaa mieltä ap:n kanssa. Minäkin haluan itse valita ostokseni, erityisesti hevi-osastolla, mutta katson myös tarjoukset ja kokoan ostokseni niiden perusteella. Siksi en ole edes harkinnut ruokakassin tilausta.

Vierailija
39/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kyllä ajatellut että tästä joku voisi ottaa nokkiinsa. Taidan sitten olla vähän turhan tarkka ostosteni kanssa. En todellakaan tarkoittanut että keräilijä olisi joku huithapeli joka vaan heittää kamat kassiin. Sori, jos joku nyt pahoitti mielensä.

Ap

Ap, olet ihan kuin minä. ☺️ Samasta syystä minäkään en tilaa ruokaostoksia.

Ja niille, jotka kehittävät aloituksesta jotain mitä siinä ei ole, sanon: ihan sama! Hyvä, että ne kuhmuiset omenat menevät kaupaksi teille! Valitsin nimittäin kaupassa tarkkaan kotimaisia omenoita, kun suurin osa oli mustelmilla ja kolhuilla, eikä missään nimessä priimaa. Minun jälkeeni tuli keräilijä, joka muitta mutkitta latoi nopeasti samoja omenia pussiin. Ajattelin siinä kohtaa, että jopas on meininki.

Vierailija
40/59 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote=Vierailija Aina ollut hyvälaatuisia tuotteita kun olen tilannut kotiin. Tilasin jo ennen koronaakin, kun autottomana on hankala tehdä isompia ostoksia. Helpottaa huomattavasti arkea.[/quote]

Minun on taloudelisista syistä mahdotonta tilata ruokaa kaupasta.  Yksin asuvan ja pienellä työeläkkeellä olevan  täytyy olla tarkka rahan kanssa. Kaupassakäynti tarkoittaa sitä, että ostan yhdestä liikkeestä voileipämargariinin ja maitotölkin halvalla, toisesta leivän. Jos raha riittää, ostan porkkanoita, halpoja tomaatteja tai omenoita.  Toimittaako joku ruokakauppa niin pieniä ostoksia kotiin? Paljonko  toimitus maksaa? Pienessä asunnossa ei ole säilytystilaa, joten ei voi hankkia suuria määriä muutenkaan. En uskalla viedä päivittäistavaroita  kellariin. Sinne on joskus murtauduttu. Korvaako vakuutus varastetun  jauhopussin tai säilyketölkit? Tuskinpa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme