pettäisitkö?
Olen näitä juttuja lueskellut...esim. seksittömyydestä. En millään ymmärrä miten joku voi olla edes kahta viikkoa ilman seksiä saati kuukausia...viikkokin on jo pitkä aika. Kuinka moni pettäisi jos, ajatellaan että, ei ole tehnyt mitään väärin...esim. tekee tasapuolisesti kotitöitä ja hoitaa lapsia tasapuolisesti...tekee ruokaa yms. Eli ei omassa toiminnassa pitäisi olla sen suhteen ongelmia että pitäisi toisen pihdata. Itsellä menis kyllä ehkä jos kerran kuussa vaan olis seksiä...niin aivan varmasti harkitsisin ainakin ihan tosissaan.
Kommentit (11)
Minulla seksittömyyden kokemus riippuu täysin syistä. Jos se on selvä lääketieteellinen ongelma, olen ollut pisimmillään pari kuukautta ilman yhdyntää (raskausjuttuja). Olen varma, että kroonisempikin vika olisi siedettävä, mutta sitten ostaisin kumipillun. Se olisi vaimollekin OK. Mutta tietysti muuta läheisyyttä, erotiikkaa, alastomuutta, pelehdintää jne. pitäisi olla päivittäin ja on ollut noina aikoina.
Jos taas kyse on siitä, että vaimoa ei vain haluta, se on raskasta. Vaikka periaatteessa tiedän, ettei hän voi haluja kehittää sen paremmin kuin salamatervehtyä jostain vaivasta, ikävät ajatukset tulevat mieleen. En ole siinäkään tilanteessa pettänyt, mutta alkanut piittaamattomammaksi ja ärsyyntyväksi, mikä on ajanut suhteen kriisiin. Olemme selvinneet siitäkin.
Vanhemmiten (35-40) haluni ovat selvästi vähentyneet ja muuttuneet yhdyntä- ja temppukeskeisyydestä hempeily ja läheisyyspainotteiseksi, joten en usko meidän suhteen siihen enää kaatuvan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:26"]Etkö nää asiassa siis mitään moraalitonta? Taasko siellä yksi mies haluaa uikuttaa sitä, että on oikeutettu pettämään?
[/quote] Tämä oli vaan kysymys! Ei ole aikomusta pettää, eikä ole tarvettakaan. Mut lähinnä vaan mietin tota, jos ei ole mitään terveydellisiä syitä toisella olla harrastamatta seksiä mut, ei haluis erotakaan...siis se joka ei seksiä halua. Luin vaan joskus jonkun seksuaaliterapeutin vai mikä lie kirjoituksen lehdestä tästä aiheesta. Se kirjoitti siinä että, jos se osapuoli mikä ei seksiä halua, mut ei halua eroa silti antaa, nii silloin tämän haluttoman osapuolen pitäisi etsiä tälle toiselle rakastaja.
Tämähän on vaan keskustelua...ei tästä tartte kenenkään hernettä nenään vetää :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:26"]Etkö nää asiassa siis mitään moraalitonta? Taasko siellä yksi mies haluaa uikuttaa sitä, että on oikeutettu pettämään? [/quote] Tämä oli vaan kysymys! Ei ole aikomusta pettää, eikä ole tarvettakaan. Mut lähinnä vaan mietin tota, jos ei ole mitään terveydellisiä syitä toisella olla harrastamatta seksiä mut, ei haluis erotakaan...siis se joka ei seksiä halua. Luin vaan joskus jonkun seksuaaliterapeutin vai mikä lie kirjoituksen lehdestä tästä aiheesta. Se kirjoitti siinä että, jos se osapuoli mikä ei seksiä halua, mut ei halua eroa silti antaa, nii silloin tämän haluttoman osapuolen pitäisi etsiä tälle toiselle rakastaja.
[/quote]Olipa paksua tekstiä. En nyt jaksa uksoa, että monikaan seksuaaliterapeutti kehottaisi puolisoa hakemaan mihelle rakastajaa, jos itse on haluton jne. Lienet lukenut vain tämän yhden artikkelin ja se jostakin kumman syystä pisti silmäsi ja teki sinuun suuren vaikutuksen. Tuttavani on seksuaaliterapeutti, enkä usko suin surminkaan, että hän kehottaisi tällaiseen
Missään olosuhteissa ei tarvitse pettää. Pahimmat paineet voi laukaista itse, ja jos tilanne on kroonistunut, niin sitten yritetään puhumalla, ja jollei sekään auta, niin on aika harkita eroa. Sitä uutta ei siis todellakaan pidä ottaa kolmanneksi pyöräksi, vaan ryhtyä etsimään vasta kun entinen on selvästi entinen ja vähän hajurakoa jää näiden väliin. Jotkut pariskunnat voivat myös sopia vapaasta suhteesta, eikä siinäkään kai mitään vikaa ole, kunhan kaikki osapuolet hyväksyvät tilanteen. Mutta pettäminen - jo sanakin kertoo, että kyseessä on mitä halpamaisin toiminta.
En ole pettänyt miestäni ja en tiedä pystyisinkö edes pettämään. Ajatuksissa kyllä, mutta oikeasti voisi jäädä tekemättä, niin puutteessa en ole tuskin koskaan vaikka olisi kuinka pitkä tauko.
Olen pettänyt, petän edelleen ja tulen varmasti pettämään jatkossa. En näe siinä moraalisesti mitään väärää. Toki useat parisuhteet missä olen ollut, on kaatunut siihen, että olen joko a) ilmoittanut meneväni tai b) puoliso on tonkinut yksityisyyttäni ja löytänyt viiteitä uskottomuudesta. Silti kainalooni etsiytyy uusi kumppani jossain vaiheessa. Miksi petän? Miksi sinä peset hampaat? Miksi haavoitat toisia omalla käytöksellä? Syöthän sinäkin välillä banaanin sijaan omenan.
Ihmetyttää kyllä ko. terapeutti. Eikö sillä pettajän rakastajalla/rakastajattarella ole mitään arvoa? Onko hänen merkityksensä olla vaan joku toisten avioliittoa ylläpitävä paineiden purku- luukku. Kun näitä konsteja saada avioliitto toimimaan mietitään, niin onko se tehtävä sen ulkopuolisen kustannuksella. Aika usein nämä toiset naiset/miehet ovat yksinäisiä, rakkautta ja oikeaa parisuhdetta etsiviä itse, jotka erehtyvät varatun (yleensä just eroamassa olevan tms...) kelkkaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:16"]
Olen näitä juttuja lueskellut...esim. seksittömyydestä. En millään ymmärrä miten joku voi olla edes kahta viikkoa ilman seksiä saati kuukausia...viikkokin on jo pitkä aika. Kuinka moni pettäisi jos, ajatellaan että, ei ole tehnyt mitään väärin...esim. tekee tasapuolisesti kotitöitä ja hoitaa lapsia tasapuolisesti...tekee ruokaa yms. Eli ei omassa toiminnassa pitäisi olla sen suhteen ongelmia että pitäisi toisen pihdata. Itsellä menis kyllä ehkä jos kerran kuussa vaan olis seksiä...niin aivan varmasti harkitsisin ainakin ihan tosissaan.
[/quote]
Empimättä pettäisin.
En pettäisi missään tilanteessa. Kun olen luvannut olla uskollisessa suhteessa, niin sen lupauksen myös pidän. Jos en voisi olla kumppanilleni rehellinen ja pitämään itse tekemiäni sopimuksia, ei olisi parisuhteessa olemisessa minusta paskankaan vertaa järkeä. Kenenkään ei myöskään ole pakko ryhtyä yksiavioiseen suhteeseen tai uskotella kumppanille pystyvänsä sellaiseen, jos itse tietää ettei pysty tai sen onnistumiselle on ehtoja. Jos tilanne olisi omalla kohdalla seksin puutteen suhteen sietämätön, olisi varmaan pakko nostaa kissa pöydälle ja a) vaatia yhteistyötä suhteen parantamiseksi b) keskustella muutetaanko suhde avoimeksi / voiko käydä vieraissa c) erotaanko, jos mikään muu ei kumppanille kelpaa. Toki ensimmäinen vaihtoehto olisi se kaikkein mieluisin, mutta jos toinen ei ala minkäänlaiseen yhteistyöhön suhteen onnellisuuden lisäämiseksi, niin eipä sitä suhdetta pysty määräänsä enempää yksinkään hoitamaan. N27
Etkö nää asiassa siis mitään moraalitonta? Taasko siellä yksi mies haluaa uikuttaa sitä, että on oikeutettu pettämään?