Helvetin allergiakausi, hermot menee!
Nenä kutisee korvissa asti, tekisi mieli tunkea pulloharja poskionteloon. Niistää saa jatkuvasti, limakalvot ovat niin huonossa kunnossa että liman mukana tulee verta. Hengitys vinkuu ja keuhkot tuntuvat karstaisilta. Silmät vetistävät ja toisaalta kuivuvat päähän kun ottaa lääkettä. Ja koko ajan väsyttää. Se joka väittää että väsyttämättömiä allergialääkkeitä on olemassa, valehtelee.
Pahinta on, että näin lappilaisena kärsin vasta kaukokulkeumista, kunnon kausi siite- ja katupölyineen on vasta edessä! Oireet alkavat vuosi vuodelta aiemmin.
Kommentit (7)
Mulla oli allergia (heinä lähinnä, ehkä vähän muitakin siitepölyjä) lapsesta asti 27-vuotiaaksi, jonka jälkeen aloin syömään D-vitamiinia 2000-5000 IU päiväannoksia (talvella enemmän, kesällä vähemmän) ja nyt on heinänuha pysynyt poissa 5 vuotta. Sattumaako? Jaa-a, mutta on noita tutkimuksia vino pino aiheesta, joten kovasti veikkaan D:tä auttajaksi.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:27"]
Nenä kutisee korvissa asti, tekisi mieli tunkea pulloharja poskionteloon. Niistää saa jatkuvasti, limakalvot ovat niin huonossa kunnossa että liman mukana tulee verta. Hengitys vinkuu ja keuhkot tuntuvat karstaisilta. Silmät vetistävät ja toisaalta kuivuvat päähän kun ottaa lääkettä. Ja koko ajan väsyttää. Se joka väittää että väsyttämättömiä allergialääkkeitä on olemassa, valehtelee.
Pahinta on, että näin lappilaisena kärsin vasta kaukokulkeumista, kunnon kausi siite- ja katupölyineen on vasta edessä! Oireet alkavat vuosi vuodelta aiemmin.
[/quote]
Mitä allergialääkkeitä syöt? Toivottavasti reseptillä saatavia ja olet ymmärtänyt käydä erikoislääkärillä allergiasi vuoksi.
Itse nimittäin kärvistelin vuosikausia kärsien allergiasta ja vetelin reseptivapaita kunnes sain oikeasti tehoavat lääkkeet lääkärin määrääminä. Kyllä helpotti! Unohda siis heinixit, histecit ja muut ja hae oikeasti auttavat lääkkeet...
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:27"]
[/quote]
Oletko varma, että Lapissa ei vielä ole katupölyä? Oulussa jo katupölyaika tuntuu olevan melkein pahimmillaan. Itse kun en oireile kuin sille, niin on helppo sanoa mistä johtuu.
Meillä on muksu 12v ihan superallerginen. Myös kaikille siitepölyille. Nye on koivun sietystä vuosi takana ja lääkäri on muutamaan otteeseen määrännyt symbioflor-kuurit, sanoi että se on tehokkain probiootti mitä löytyy ja saattaa helpottaa allergioitakin yhdessä maitohappobakteereiden kanssa. Lasten ja usein sairastelevien kannattaa aloittaa prosta ja sen jälkeen 1 ja 2, mutta terveet aikuiset voivat aloittaa suoraan ykkösen ja jatkaa kakkosella. Olikohan pari viikkoa sitä yhtä käytetään, siis yksi pullo loppuun. Sitä siedätystä suosittelen myös! Lapset saa ainakin ihan julkisessa terveydenhuollossa, jos on vaikeat oireet.
Allergia on se mikä väsyttää. Koita vaikka olla ilman lääkkeitä, olet silti väsynyt.
T. Toinen allergikko
Sama juttu täällä.. Raskaus pahentaa ja tuntuu että siitepöly/pölyallergian takia olen nyt viimeviikkoina ollut allerginen myös pähkinöille, pavuille, tomaatille ja porkkanalle.. Viimeksi nämä ovat allergisoineet kun oli pikkulapsi..
Jaksamisia <3
Mä oon kehittänyt fyysisen allergian lisäksi sellaisen henkisenkin "allergian" kevättä kohtaan, tulen tosi ahdistuneeksi ajatuksesta että kohta taas pölisee kuukausi tolkulla ja pelkään niitä oireita jo kauan etukäteen, pilaan kivasti elämäni tällä ainaisella hermoilulla :p