Keskolaisille joululahjaksi alennus omaan kauppaan: Pettymys purkautui somessa
"kodintekniikkaa saa 15 prosentin lisäalennuksella ja muuta käyttötavaraa 25 prosenttia halvemmalla."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0ba4fb3a-7bb1-493c-97c5-aa4a25fd35b7
Siis miksi ihmeessä tästä valitetaan? Saa ostaa mitä tarvitsee eikä sitä normaali turhaa kräsää mitä firmat antaa lahjapakkauksissa. Itse olisin tosi tyytyväinen tuollaiseen alennukseen sen sijaan että saisin jonkun lahjapakkauksen missä todennäköisesti pelkkää itselle turhaa tavaraa.
Kommentit (74)
Minusta vaikka edes pieni lahjakortti olis ollut parempi, vaikka 10 e niin voi ostaa mieluisat jouluherkut. En tarvitse mitään kodintekniikkaa ja jos tarvitsen, niin gigantista saa puolet halvemmalla. Meikitkin on mammuttipäivillä tms usein -50 %, joten niiden oston voi ajoittaa sinne eikä käyttää rupusta 15 % alea. Itselle olisi ihan turha lahja! Kannustaa vaan turhaan kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin viime vuonna yhdelta kolmikirjaimiselta kiinteistöhuoltofirmalta muovinen 10x15cm eväsrasia. :D Asiakasyritys oli tuonut toimistolle laatikollisen konjakkeja ja sanonut, että ne pitää jakaa työntekijöille, mutta mitä tapahtuikaan? Toimiston toimihenkilöt (kourallinen) pitivät pullot itsellään. Onneksi asiakas kyseli lahjoista työntekijöiltä joulun jälkeen ja nosti metakan. Onneksi.
Teillä on vissiin denoja toimistohommissa
Ihan ahneita vaan. Kaikki nimittäin kelpaa.
Nykyisessä työpaikassani ei anneta joululahjoja. Ex-työpaikassa sain mm. kuorintasukat (ei ollut käyttöä). Mieluummin ilman kuin saisin sellaisia lahjoja, joille ei ole käyttöä.
Mielestäni tuo ale on ihan paras lahja - saa ostaa just sellaista tavaraa kuin haluaa, halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kummallista, koska korona-aikaan kaupoilla menee entistä paremmin. Voitot kääritään pomojen ja omistajien taskuihin.
Kyllä ne voitot päätyy ihan omistajille vain. Pomot saa liksaa kuten muutkin työsuhteessa olevat.
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit vaikka mieheltäsi tai omilta vanhemmiltasi aattona kuoren missä on lappu, että maksamme 15% ostamastasi kodintekniikasta tammikuun ajan, niin olisit tyytyväinen? :D
Työnantaja lasketaan ilmeisesti sukulaiseksi nykyään.
Mun työnantaja antoi ohuen trikoopipon jossa firman logo. Yleensä ei saada mitään eli tämä oli ruhtinaallinen panostus.
Muistaakseni keskon työntekijänä sai muutenkin alennusta käyttötavaroista. Aikoinaan keskolla oli kyllä hyviä joulupaketteja mm. kerralla neljä Taika-mukia yms. paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikka edes pieni lahjakortti olis ollut parempi, vaikka 10 e niin voi ostaa mieluisat jouluherkut. En tarvitse mitään kodintekniikkaa ja jos tarvitsen, niin gigantista saa puolet halvemmalla. Meikitkin on mammuttipäivillä tms usein -50 %, joten niiden oston voi ajoittaa sinne eikä käyttää rupusta 15 % alea. Itselle olisi ihan turha lahja! Kannustaa vaan turhaan kulutukseen.
Eli -50% on mielestäsi parempi tarjous kuin -50% ja -15% ja normaali henkilökunta-ale yhteensä?
Saavat ostaa alessa kalliimmalla kuin jossakin toisessa liikkeessä normaalihinnalla. Hieno joululahja!
Kyllä useampi tuhat keskolaista saa tänäkin vuonna tuotepaketin joululahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin 20 prossaa alea ja lisäksi 25 prossaa
Normaalisti elektroniikka -10% nyt -15%
Käyttötavarat normaalisti -15% nyt -25%
Eli ei todellakaan kuvailemallasi tavalla.
Kauppiaat kiittää
Toivottavasti noiden valittajien nimet tulee työnantajan tietoon, niin että voivat antaa niille potkut.
Olen s-ryhmällä töissä. Joo, saadaan kinkut joululahjaksi, mutta lisäksi saadaan Keskon kaltainen lisäale. Ei siinä mitään, kiitollinen olen, mut on toi nyt tyhmää et mun "tarttee" käyttää rahaa omaan työnantajaan että saan jotain hyötyä.
Toisella osuuskauppalla jätetään kinkut ja alet antamatta ja lyödään palkkaan 500e extraa. Arvaatte varmaan kumpaa arvostaisin enemmän👍
https://kymenseudunosuuskauppa.fi/news/kso-palkitsee-tyontekijoitaan-yl…
Vierailija kirjoitti:
Olen s-ryhmällä töissä. Joo, saadaan kinkut joululahjaksi, mutta lisäksi saadaan Keskon kaltainen lisäale. Ei siinä mitään, kiitollinen olen, mut on toi nyt tyhmää et mun "tarttee" käyttää rahaa omaan työnantajaan että saan jotain hyötyä.
Toisella osuuskauppalla jätetään kinkut ja alet antamatta ja lyödään palkkaan 500e extraa. Arvaatte varmaan kumpaa arvostaisin enemmän👍
https://kymenseudunosuuskauppa.fi/news/kso-palkitsee-tyontekijoitaan-yl…
No aika koruton lahja tuollainen verottajan ruokkiminen.
Ihme kitinää. Monilla työpaikoilla ei ikinä anneta mitään joululahjoja. Ehkä nämä valittajat ovat saaneet parempia lahjoja aikaisemmin ja kun taso nyt laskee, ulistaan siitä somessa. Hyvä osoitus siitä, ettei oikeasti kannattaisi antaa enää mitään joululahjoja missään työpaikoissa, kun aina on joku vinkumassa. Tai ehkä kuitenkin Kesko voisi vielä antaa nyt lisälahjaksi kaikille omille lahjannälkäisille työntekijöilleen jonkin yrityksen logolla varustetun heijastimen, pipon tai kynän tai muun härpäkkeen, kuten on ihan normaalia monessa paikassa.
Eikö tuo ole hyvä lahja kun voi ostaa sillä summalla kun haluaa tai tarvitsee? Jos saisi 50 euron lahjakortin niin valitus tulisi kun on niin vähän... Yleensähän nuo lahjakassit ovat niitä inhottuja kun on aina vääränlaisia kippoja tai väärää karkkia.
Ei ole kitinää, vaan kyllähän se ironisella tuntuu, että sun ”pitää” maksaa ite saadaksesi ”lahjan” hyödynnettyä.
Kelpaisi minulle tuo lahja. Me on aikaisemmin saatu joululounas työpaikan ravintolassa. Nyt sekin oli omakustanteinen.
Sairaalan työntekijöitä arvostetaan näin paljon.
Kysyn kaikilta valittajilta: minkä joululahjan te annoitte työnantajallenne?
Meillä ei saa töissä mitään lahjoja tai muistamisia koskaan mihinkään aikaan vuodesta. Joskus tulee sähköposti massajakeluna, jossa lukee hyvää joulua.