Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tilitys avioliitosta ja erosta.

Vierailija
17.03.2015 |

Olen nyt ehkä ensimmäinen mies joka tilittää tänne palstalle tosissaan mutta pakko saada jotain ulos. Olen ollut 20 vuotta naimisissa, 17 vuotta onnellisesti, kaksi vähemmän onnellisesti ja nyt viimeisen vuoden en ole varma että olenko edes naimisissa tai haluaisinko. Ennen vaimoni oli paras ystäväni mutta ajan kuluessa erkaannuimme ja halusimme eri asioita kuin ennen. En olen ollut uskollinen sen myönnän, satunnaisesti seksiä vieraiden kanssa mutta mitään sen enempää tarkoittamatta.

Vuosi sitten rakastuin. Suhdeha siitä muodostui vaikka piti vain pitää hauskaa. Vaimoni sai tietää suhteestani, useampaan kertaa. Oli tietenkin vihainen ja pettynyt ja puhui avioerosta. viimeisestä olinkin sama mieltä. Toinen nainen vei sydämeni totaalisesti. Mietin häntä koko ajan. Ikävöin ja haluan häntä. Ny vaimo on kuitenki kääntänyt takkinsa ja haluaa jatkaa. Minä en. En vaan saa toista naista mielestäni. Haluan olla hänen kanssaan. Kuinkas kertoa vaimolle joka haluaisi pelastaa kaiken että minä en halua.
Toinen nainen alkaa etääntyä minusta kun tilanne vaan roikkuu ilmassa. Ja se pelottaa. Olen todella mustasukkainen hänestä.
Erokin pelottaa. Kuinka siitä selviää taloudellisesti. Joudun ottamaan lainaa aika paljon että saan maksettua puolet vaimolle mikäli ero tulisi. Asumme myöskin pienellä paikkakunnalla, vaimon sukulaisten ympäröimänä mikä ahdistaa mutta olen rakentanut tähän elämäni myös yritykseni on riippuvainen tässä paikasta.
Eipä tästä avautumista varmaan mitään iloa ole. Vähä naurattaa etta tänne kirjoitan. Kai itselleni lähinnä.

Mies 46

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni ymmärsi vasta eron jälkeen kuinka hyvin asiansa olikaan ja haukkui minua turhaan. Uusi rakas olikin vain satua eikä arjen vastaan tullessa yhtään niin ihana.

Vierailija
22/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:45"]Tismalleen samoja juttuja käyn läpi. Äsken unohdin mainita että tuo toinen mies on sinkku.. välillä olen jopa toivonut että hän kyllästyisi tähän tai löytäisi toisen naisen tai tai..
[/quote]

Sun mies ei ansaitse pettävää lutkaa, auta häntä ymmärtämään se ja ota ero. Voi jeesus mikä teitä ihmisiä vaivaa, käyttäydytte, kuin teinit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi ihminen sanoo, että ei se puoliso vaihtamalla parane, ja jotenkin iän myötä alan kallistua tälle kannalle. Tämä siis silloin, jos avioliitossa ei ole väkivaltaa, alkoholiongelmaa tms. selkeää isoa ongelmaa. Jos siis ongelma on lähinnä se, että kyllästyttää tai ei ole mitään ihanaa huumaa enää tms.

Toki sitten on niitäkin, jotka nuorena vaan jotenkin ajautuivat yhteen eivätkä alunperinkään olleet sydämessään rakastuneita. Kun sitten ekan kerran kokee suuren rakkauden 50 v. niin ymmärrän, että tilanne on vaikea.

Vierailija
24/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, oon samassa tilanteessa kuin vaimosi. Mikä miehiä vaivaa kun tulee 50 täyteen tai lähes. Onnko tuo joku geeneihin ohjelmoitu juttu miessukupoulella? Joku kriisi, sitten unohdetaan perhe ja vaimo vaihtoon. Mitään työtä entisen eteen ei enää tehdä. Pari viikkoa sitten paljastui miehen kuukausien salasuhde ja suunnitelmat uudesta elämstä tämän uuden emännän kanssa. Nyt sitten yhteinen koti ja omaisuus myyntiin, talo jota on rakkaudella laitettu ja rempattu. On jo lähes unohtanut lapsensa, niiden asiat ei paljoa tunnu painava. Tervemenoa vaan.

Vierailija
25/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava selkärangaton ukko

Vierailija
26/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin vaimon kanssa ja yrittäisin saada suhteen taas toimimaan.

Teillä on sentään ollut 17 onnellista vuotta takana, joten olette sen velkaa toisillenne, että yritätte vielä saada suhteen toimimaan :) Vaimollasikaan tuskin on helppoa, kun olet pettänyt hänet. Sivusuhde sinun pitää nyt lopettaa ja hoitaa ensin asiat kunnialla loppuun vaimosi kanssa. Aloita jo tänään. Pyydä anteeksi vaimoltasi ja lupaa sitoutua häneen. Jutelkaa. Tehkää asioita yhdessä, käykää kävelyllä. Halaa vaimoasi.

Vierailija
27/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet harrastanut satunnaisesti seksiä usean naisen kanssa eli pettänyt vaimoasi koko liiton ajan, suosittelen, että annat vaimollesi vapauden ja etsiä itselleen kumppanin, joka haluaa vaimollesi olla uskollinen. Uusi rakkautesi arkistuu joku päivä ja ihmettelet, mitä helvettiä tulikaan tehtyä.

Vierailija
28/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 17 v kohdalla sitten päätit vain heittää kaiken romukoppaan, kun ihastuit niin kuin teini? Tulee arki siihen uuteenkin suhteeseen.

Vierailija
29/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:32"]

No jos olet harrastanut satunnaisesti seksiä usean naisen kanssa eli pettänyt vaimoasi koko liiton ajan, suosittelen, että annat vaimollesi vapauden ja etsiä itselleen kumppanin, joka haluaa vaimollesi olla uskollinen. Uusi rakkautesi arkistuu joku päivä ja ihmettelet, mitä helvettiä tulikaan tehtyä.

[/quote]

Juuri näin. Vaimosi on vielä nuori ja hänellä on elämä edessään ja maailma täynnä miehiä. 17 ei ole mikään kovin pitkä aika, joten siitä pääsee kyllä ohi, ettei tarvitse kitua loppuelämää pettävän miehen kanssa. Vaimosi ansaitsee parempaa lopuille 35 vuodelle, mitä hän ehkä elää.

Vierailija
30/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko pettää??????? Tätä ihmettelen suuresti. Jos tulee tunne, että tekisi mieli pettää, niin siinä kohtaa pitäisi hälytyskellot soida ja lujaa ja miettiä, että mikä on omassa parisuhteessa vikana ja yrittää korjata tilanne JO ennen pettämistä.

Jos on pitkään yritetty ja keskusteltu asioista ja todettu että ei tästä enää tule mitään, niin sitten tilanne on ihan toinen. Silloinkin olisi fiksua keskustella puolison kanssa siitä, että nyt kun suhde on tässä jamassa, niin aletaanko katsella muita silläsilmällä ja silti vielä jatketaan yhdessäoloa/asumista vai erotaanko ensin. Jokainen tietää, että jos esim. seksiä tai rakkautta ei saa omalta puolisolta, niin ennemmin tai myöhemmin sitä haetaan muualta. Siltikin näistä pitäisi keskustella eikä vaan toisen selän takana hääräillä.

Vierailija
31/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut vähän sama tilanne, mutta en haikaile ihastuksen perään. Minulle se oli kyllä selvä merkki siitä, että avioliitto oli ihan väljähtänyt ja ankea. Eroa puuhataan nyt, mutta minulla ei ole mitään halua pyrkiä uudenkaan miehen seuraan, koska hän oli vain oire, ei taudin syy. Olen aivan varma, että itselläni syy pettämiseen löytyi kotoa.

Vierailija
32/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuitenkin rakastanut joskus vaimoa? Kun yrität panostaa voit rakastua vielä uudelleen. Täältä ei löydy neuvoa. Jokaisella on oma suhde eikä se että miten jollakin muulla on mennyt kerro miten teillä menee. Jokainen ihminen on yksilö, jokainen suhde erillainen.

Vierailija
33/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei taida haluta yrittää vaimonsa kanssa, koska on pettänyt tämän niin monella tavalla, että suhteen rakentaminen uudelleen vaatisi työtä. Uuden kanssa voi aloittaa ns. puhtaalta pöydältä.

Kun se arki hiipii uuteen liittoon, eikä ole tehnyt töitä omien puutteidensa korjaamiseksi, alkaa se uudenkin puolison satunnainen pettäminen. Oma sukukin vierastaa petturia ja etenkin pienellä paikkakunnalla sosiaalinen tuomio näkyy ja tuntuu. Vanha puoliso on sen sijaan saattanut löytää uuden luotettavamman kumppanin, jonka kanssa viihtyy.

Siinä sitten ap miettii mitä tuli tehtyä ja mustasukkaisena suunnittelee kaikenlaista kiusaa exälleen. Koska itsekäs ihminen ei näe itsessään vikaa ja ajattelee, että exä ajoi hänet tahallaan vieraan syliin, että pääsisi uusia miehiä koeajamaan (unohtaen itse olleensa suhteessa se petturi).

Vierailija
34/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syytä puolisoani pettämisestä. En hakenut suhdetta mutta en vastustellut kun sellainen tuli vastaan.
Olin eron kannalla kun vaimo sitä halusi, olisit edelleen ellet toinen niin sitkeästi haluaisi yrittää uudelleen. Niinkuin jo sanoin tiedän että sellaista elämää avioliittoamme tuskin tulee olemaan mitä haluaisin mutta kuinka voisin vaimolle sanoa etten halua ja satuttaa häntä taas uudelleen. Sanat ei vaan tule suusta.
Haluaisin olla ja elää toisen kanssa mutta en tiedä onko se mahdollista kun ero tuntuu niin vaikealta. Päässäni tiedän että kello tikittää ja olisi tehtävä päätöksiä. Jollain tavalla tunnen olevani velkaa vaimolle vielä
M46

Vierailija
35/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan laita vaimoasi tekemään ratkaisua ja lähtemään ja täten tekemään hänestä kodinrikkojaa!! Nyt olet itse mies(?) ja kannat vastuusi teoistasi. Eli eroat ja olet se perheen rikkoja!

Vierailija
36/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mistä näitä löytyy.

Vierailija
37/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti tuossa ap:n käy, sehän on helppo ennustaa. Omat virheet on kuitenkin saatava tehdä. Ei sitä muuten kehity ja viisastu. Tuskin ap jatkaa vaimonsa kanssa, vaikka kuinka hyvin yritämme perustella sen olevan pitkällä tähtäimellä järkevämpi valinta. Toisten virheistä kun vain on vaikea oppia.

Kun olet tunteesi jos päästänyt noin pitkälle, niin eipä tuosta paluuta ole entiseen. Sitä on uskallettava erota ja katsoa, mitä tuo uusi suhde tuo tullessaan. Muuten asia vainoaa sinua koko lopun elämääsi.

Meidän muiden on helpompi nähdä sivusta ikäkriisisi ja kuihtunut avioliittosi. Minäkin ajattelen niin, että tuo uusi suhde tuo sinulle lopulta vain pettymyksen ja katkerat kyyneleet, mutta ehkä sinun on koettava ja elettävä nekin kasvaaksesi ihmisenä. Joskus vain on mentävä kauas nähdäkseen lähelle.

N36

Vierailija
38/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:13"]Voi luoja mistä näitä löytyy.

[/quote]

Aika läheltä ja surullisen paljon.

Vierailija
39/39 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se uutuuden huuma olisi niin ihanaa arjen keskelle, ymmärrän. Panisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi