Teini häiriköi leffassa ja sai läimäyksen
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1426496716913.html
Nainen kyllästyi teinipojan häiriköintiin ja karkin viskelyyn ja antoi avokämmenellä naamalle. Teinin huoltaja ei nostanut syytettä. Taisi tietää, että hänen pilttinsä ei ole kaikkein kilteimmästä päästä.
Kommentit (67)
Vetäisin kyllä aivan täysiä turpaan, jos joku persesilmätön "vapaan kasvatuksen" saanut nulikka tulisi viskomaan minua yhtään millään. Ja isä tai äiti saisi kämmensyrjää nenäluuhun sitten jälkeenpäin. Istu alas ja ole hiljaa!
Haluaisin kätellä pojan huoltajaa, ei ole sentään yksi niistä curling meuhkaajista jotka olisi ehtinyt tiedottaa tuosta jo Facebookkia ja Iltasanomia myöten ja vaatia päitä vadille.
Minäkään en tuossa tapauksessa kehtaisi vaatia rangaistusta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:11"]
Vetäisin kyllä aivan täysiä turpaan, jos joku persesilmätön "vapaan kasvatuksen" saanut nulikka tulisi viskomaan minua yhtään millään. Ja isä tai äiti saisi kämmensyrjää nenäluuhun sitten jälkeenpäin. Istu alas ja ole hiljaa!
[/quote]
Eli pahoinpitelisit alaikäisen lapsen. No, ehkä olet henkisesti hänen tasollaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:11"]
[/quote]
Ja sitten ihmetellään, kun lapset ja nuoret eivät osaa käyttäytyä. :D Ja mistä he oppii...esimerkistä!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:11"]
[/quote]
Eli pahoinpitelisit alaikäisen lapsen. No, ehkä olet henkisesti hänen tasollaan.
[/quote]
No voihan pahoinpitely!,suuri on vahinko kun teini saadaan ruotuun ja ymmärtämään typerä käytöksensä!
Juuri sinä olet niitä vanhempia joita lapsi vie kuin pässiä narussa ja hänestä kasvaa ihmishirviö.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:11"] Vetäisin kyllä aivan täysiä turpaan, jos joku persesilmätön "vapaan kasvatuksen" saanut nulikka tulisi viskomaan minua yhtään millään. Ja isä tai äiti saisi kämmensyrjää nenäluuhun sitten jälkeenpäin. Istu alas ja ole hiljaa! [/quote] Eli pahoinpitelisit alaikäisen lapsen. No, ehkä olet henkisesti hänen tasollaan. [/quote] No voihan pahoinpitely!,suuri on vahinko kun teini saadaan ruotuun ja ymmärtämään typerä käytöksensä! Juuri sinä olet niitä vanhempia joita lapsi vie kuin pässiä narussa ja hänestä kasvaa ihmishirviö.
[/quote]
Sivistyneessä yhteiskunnassa ei jaeta omankädenoikeutta. Jos teini/lapsi ei osaa käyttäytyä, ota yhteyttä järjestyksenvalvojaan tai muuhun vastaavaan henkilöön. Vai hyväksyisitkö itse sen, jos joku täysi-ikäinen henkilö pamauttaisi lastasi kasvoihin?
Ei varmasti enää häiriköi elokuvissa! Mua vaan hämäsi toi "huoltaja ei enää vaadi.." Eli se aluksi vaati? Anyway ihan oikein.
Jos tuo lapsi olisi ollut tyttö ja lyöjä olisi ollut mies, minkälainen olisi ihmisten reaktio?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:04"]Taas naiset käyttämässä fyysistä väkivaltaa miehiä kohtaan. Entä jos poika olisikin lyönyt nyrkillä takaisin? Ehkä järkevintä tuossa tilanteessa olisi ollut kutsua vartija paikalle.
[/quote]
Toi on poika. Ei mies. Sai vähän kasvatusta, ei tee uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:32"]
Ei varmasti enää häiriköi elokuvissa! Mua vaan hämäsi toi "huoltaja ei enää vaadi.." Eli se aluksi vaati? Anyway ihan oikein.
[/quote]
Jos et osaa käyttäytyä oikein elokuvissa, se oikeuttaa minua lyömään sinua naamaan? M26
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:32"]Jos tuo lapsi olisi ollut tyttö ja lyöjä olisi ollut mies, minkälainen olisi ihmisten reaktio?
[/quote]
Ihan samanlainen. Pikkupissis oppisi
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:04"]Taas naiset käyttämässä fyysistä väkivaltaa miehiä kohtaan. Entä jos poika olisikin lyönyt nyrkillä takaisin? Ehkä järkevintä tuossa tilanteessa olisi ollut kutsua vartija paikalle. [/quote] Toi on poika. Ei mies. Sai vähän kasvatusta, ei tee uudestaan.
[/quote]
Niin, hän oli kaiken lisäksi alaikäinen, mikä tekee asiasta vielä pahemman. Kysehän on lapsen pahoinpitelystä. Lisäksi teini-ikäinen poika on kyllä täysin kykenevä tekemään vahinkoa lyömällä, jos vain haluaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:32"]
[/quote]
Jos et osaa käyttäytyä oikein elokuvissa, se oikeuttaa minua lyömään sinua naamaan? M26
[/quote]
Jos heittelen sua jollakin ja en kuuntele puhetta.
N19
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:32"] Ei varmasti enää häiriköi elokuvissa! Mua vaan hämäsi toi "huoltaja ei enää vaadi.." Eli se aluksi vaati? Anyway ihan oikein. [/quote] Jos et osaa käyttäytyä oikein elokuvissa, se oikeuttaa minua lyömään sinua naamaan? M26 [/quote] Jos heittelen sua jollakin ja en kuuntele puhetta. N19
[/quote]
Valitan jollekin vastuuhenkilölle ja vaadin, että sinut poistetaan salista. En halua syytettä pahoinpitelystä. M26
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:04"]
Taas naiset käyttämässä fyysistä väkivaltaa miehiä kohtaan. Entä jos poika olisikin lyönyt nyrkillä takaisin? Ehkä järkevintä tuossa tilanteessa olisi ollut kutsua vartija paikalle.
[/quote]
Juuri näin!
Vai voitteko muka kuvitella tilannetta sukupuolet käännettynä? Mies muka kyllästyisi teinitytön karkinviskelyyn ja läimäyttäisi avokämmenellä?
Naiset ovat hallitsemattomissa tunnekuohuissaan lopulta väkivaltaisempia kuin miehet.
Se lyöjä maksoi siitä lyönnistä ihan kivat korvaukset, joten kyllä hän sai rangaistuksen, vaikka asiaa ei oikeuteen viety. Sopimuksia voidaan tehdä ja tuossakin lyöjälle oli parempi maksaa useita satasia kuin menettää työnsä. Lyötykin voitti, koska oikeus ei olisi määrännyt niin isoja korvauksia kuin mitä hän sai.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:44"]Se lyöjä maksoi siitä lyönnistä ihan kivat korvaukset, joten kyllä hän sai rangaistuksen, vaikka asiaa ei oikeuteen viety. Sopimuksia voidaan tehdä ja tuossakin lyöjälle oli parempi maksaa useita satasia kuin menettää työnsä. Lyötykin voitti, koska oikeus ei olisi määrännyt niin isoja korvauksia kuin mitä hän sai.
[/quote]
Paljon se sai korvauksia?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:44"]Se lyöjä maksoi siitä lyönnistä ihan kivat korvaukset, joten kyllä hän sai rangaistuksen, vaikka asiaa ei oikeuteen viety. Sopimuksia voidaan tehdä ja tuossakin lyöjälle oli parempi maksaa useita satasia kuin menettää työnsä. Lyötykin voitti, koska oikeus ei olisi määrännyt niin isoja korvauksia kuin mitä hän sai. [/quote] Paljon se sai korvauksia?
[/quote]
Sen verran, että huoltaja ei viitsinyt lähteä oikeuteen selvässä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:11"] Vetäisin kyllä aivan täysiä turpaan, jos joku persesilmätön "vapaan kasvatuksen" saanut nulikka tulisi viskomaan minua yhtään millään. Ja isä tai äiti saisi kämmensyrjää nenäluuhun sitten jälkeenpäin. Istu alas ja ole hiljaa! [/quote] Eli pahoinpitelisit alaikäisen lapsen. No, ehkä olet henkisesti hänen tasollaan. [/quote] No voihan pahoinpitely!,suuri on vahinko kun teini saadaan ruotuun ja ymmärtämään typerä käytöksensä! Juuri sinä olet niitä vanhempia joita lapsi vie kuin pässiä narussa ja hänestä kasvaa ihmishirviö.
[/quote]
Sivistyneessä yhteiskunnassa ei jaeta omankädenoikeutta. Jos teini/lapsi ei osaa käyttäytyä, ota yhteyttä järjestyksenvalvojaan tai muuhun vastaavaan henkilöön. Vai hyväksyisitkö itse sen, jos joku täysi-ikäinen henkilö pamauttaisi lastasi kasvoihin?
[/quote]
Jos lapseni käyttäytyisi noin niin laittaisin hänet lastenkotiin välittömästi. Tuosta ei pitäisi selvitä millään ulosheittämisellä ja puhuttelulla.
Taas naiset käyttämässä fyysistä väkivaltaa miehiä kohtaan. Entä jos poika olisikin lyönyt nyrkillä takaisin? Ehkä järkevintä tuossa tilanteessa olisi ollut kutsua vartija paikalle.