Laihduttamisen ihanuus ja kamaluus.
Et pitikin päästää ittensä niin mahtavaski ryhävalaaksi. Se harmittaa ja se sanottakoon näin alkuunsa. Laihduttaminen on ollut oikeastaan aika helppoa. Takapakkeja tullut, mutta en ole luovuttanut. Pituutta mulla 165cm ja, kun aloitin urakan oli painoa 98kg. Ja nyt 80.2kg. Iso urakka siis jo tehtynä ja matka jatkuu, Silti tulee niitä heikkoja hetkiä ja ajatuksia, että kauheesti on vielä kiloja karisteltava. Ja sitten sitä soimaa itseään ja ruoskii, että itsehän olen tähän tilaan itseni saanut. Haaveissa on, että jonakin kauniina päivänä painaisi sen 60-65kg.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:30"]
Onnea tosi hienosta painonpudotuksesta! Tuohon ei moni pystykään! Ole tosiaan iloinen siitä mitä olet saavuttanut, äläkä mieti kauheasti sitä kuinka kaukana tavoite vielä on. Itse tein sen virheen että kun olin jo päässyt 10 kg päähän tavoitepainostani, edelleen koin että olen kamala ryhävalas ja iljettävä, ja masennuin siitä että vielä pitäisi jaksaa 10 kg laihduttaa. Ja masennuttuani asiasta aloin taas syödä liikaa ja lihoin takaisin, korkojen kera. Nyt taas uutta yritystä päällä, nyt en niin mieti tavoitepainoja vaan olen iloinen yhdestäkin kilosta jonka saan pois.
[/quote]
Olen toki tyytyväinen mitä olen jo saanut pois. Ei vaan aivot ja mieli pysy mukana. Ja ainahan sitä jokaisella on ne heikot hetkensä. Ei vaan tahdo peilistä nähdä sitä jo uutta minää ja karistettuja kiloja. On niin sokea omalle kuvalleen ja jumisa siinä mitä näki monen vuoden ajan.
Pikku etapein minäkin tässä etenen kohti maalia ja olen tyytyväinen jokaisesta kadotetusta grammasta. Se on aina lähempänä. Välillä tulee repsahduksia. Kuuluu asiaan. Ja joskus ne sivuuttaa ihan huitahait tuosta vaan ja toisinaan sapettaa oma moka.
Kyllä tämä tästä. Kiirettä en pidä ja en ole luonut itselleni mitään eärealistisia tavoitteita ja aikatauluja.Tämä on matka minkä aikana oppii yhtä ja toista. Ja hyvä niin.
t. ap
Onneksi olkoon!
Mun mielestä laihtumisen ihanuutta on itsetunnon ja itsekunnioituksen vahvistuminen sen fyysisen hyvän olon lisäksi. Luonne vahvistuu kun luopuu joistakin lihottavista mieliherkuista. Aluksi se on vaikeaa, mutta aika pian huomaa ettei niitä tarvitse mihinkään eikä niitä lopulta enää kaipaakaan. Ja sokerista luopuminen terävöittää makuaistia, ruoka maistuu enemmän.
Tsemppiä! Musta tuntuu että noin kokonaisvaltaisella projektilla ja elämänmuutoksella on paljon enemmän hyötyä pidemmän päälle. Itse oon jotenkin tässä viimeisen 5 vuoden aikana lipsunut 59 kilosta 72 kiloon. Oon yrittänyt mutta luulen etten tarpeeksi tavoitteeseen sitoutuen... mutta n. 10kg:n pudottaminen tuntuu aika helvetilliseltä, kun on niin vähästä kiinni. :D Kaikkea aurinkoista sun kevääseen, ihan mahtavaa!
Onnea tosi hienosta painonpudotuksesta! Tuohon ei moni pystykään! Ole tosiaan iloinen siitä mitä olet saavuttanut, äläkä mieti kauheasti sitä kuinka kaukana tavoite vielä on. Itse tein sen virheen että kun olin jo päässyt 10 kg päähän tavoitepainostani, edelleen koin että olen kamala ryhävalas ja iljettävä, ja masennuin siitä että vielä pitäisi jaksaa 10 kg laihduttaa. Ja masennuttuani asiasta aloin taas syödä liikaa ja lihoin takaisin, korkojen kera. Nyt taas uutta yritystä päällä, nyt en niin mieti tavoitepainoja vaan olen iloinen yhdestäkin kilosta jonka saan pois.