Mitä leivonnaista söit viimeksi?
Minä syön juuri viimeistä palaa Britankakkua, oli kaupan valmis, Elonen? Ja ostin -30 alelapulla.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Luciapullan
Ai, hienoa, olen kateellinen. Harva Suomessa leipoo Lucia pullia, koska meillä Lucian päivä ei ole suuri juhla. Ja sehän onkin vasta ensi viikolla.
Mutta vain Ruotsissa asunut tietää, miten herkullisia nuo kunnolla ja oikein leivotut Lucia pullat ovat.
Harva, hyvin harva ruotsalainen jättää sellaisen herkun syömättä Ruotsissa Lucian päivänä.
Ja niitä on toki on tarjolla ja ostettavissa jo ennen Lucian päivää ja vähän sen jälkeenkin.
Lucian päivä on Ruotsissa suuri ja arvostettu juhlapäivä keskellä joulun odotuksen arkea.
Viikko sitten söin voisilmäpullan. Yleensä herkuttelen viikonloppuisin, pitääkin huomenna taas ostaa joku kiva herkku kahvin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Bostonkakkua
Leivoitko itse vai oliko se ostettua?
Dallaspullaa, taisi olla Fazerin paistopistetuote. Oli kyllä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Mies toi gluteenittomia joulutorttuja, sellasia puolikuun muotoisia. Olivat tarjouslaputettu.
Mauttomia olivat, mutta niin vaan syötiin kaikki 3.
Minusta ne ovat todella herkullisia. Meilläpäin ei ole paljoa gluteenittomia vaihtoehtoja tarjolla ja siksi ajattelen noita puolikuita vesi kielellä.
Joulutortun. Mies rakastaa noita, minä en erityisemmin välitä, mutta tein yhden itsellenikin samalla. Söin sen ja muistin taas, miksi en tykkää noista.
Tänään söin töissä pullaa, täytekakkua, kasvispiirakkaa, joulutorttua ja pasteijaa.
Helsinki-pitkoa, Vantaa-pullia, Espoo-leivoksia, Kirkkonummi-torttua, Porvoo-rullaa, Tampere-kakkua.
Juuri nyt syön Anna's Pepparkakor, ihania vegaanisia pipareita ❤️
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt syön Anna's Pepparkakor, ihania vegaanisia pipareita ❤️
Mutta juuri itse huomasin, että näissä on palmuöljyä! Eli voi hitto. En varmaan osta näitä enää 😾
Macaron-leivoksen ja kaksi piparia.
Marian konditorian suklaamousseleivoksen. Parempaa ei ole!
Taatelikakkua, tein pari tuntia sitten.
Itsenäisyys päivä leivoksia ei näkynyt missään kaupassa eikä kermamansikka kakkuja edes. Huono valikoima kyllä ehkä nuoret ei enää edes tiedä mikä on lusikka kun syö sormin hampurilaisia. No vanhan ajan banaanikakku olisi kiva ei niitäkään ole. Pullaa voisi leipoa ja mustikka piirakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään söin töissä pullaa, täytekakkua, kasvispiirakkaa, joulutorttua ja pasteijaa.
Työajalla ja lihot hirveästi sillä söit rasvaa sokeria. Ei työssä syödä kuin kevyt lounas.
Lasketaanko keksi. Nimittäin Marianne-Dominoa.
Jos ei lasketa, niin eläkeläistutun tekemää joulutorttua (söin väkisin, en tykkää niistä).