BED:sta kärsivät..Millä selviätte ahmimista seuraavasta päivästä :/
Kommentit (68)
on vähän törkeetä haukkua täällä laiskoiks ,kun et asiasta mitään tiedä!!mulla puhkes eka ortoreksia kun aloin odottaa lasta ja siitä kun yritin toipua vaihtu bed..tätä helvettiä nyt 10 vuotta "virallisesti" nykyään auttaa paljon ,että hyväksyy tän osaks elämää niin on vähenty todella paljon ahmimiset eikä kestä enää sitä viikkoa ekasta repsusta.ja aina ollut hoikka ja urheillut niin ei tavis tajua että voi tällästä sairastaa jos ei itse ole kokenut!se siitä laiskasta..ja toiseks en koe "herkuttelevani" jos mätän kaikkee paskaa sisääni!!!hyi hitto!!
Mun taas olis paras aikatauluttaa syöminen. Ja päättää etukäteen määrät mitä syön eikä kotona saa olla mitään ylimääräisiä herkkuja.
itse selvisin juomalla seuraavana päivänä litratolkulla teetä, enkä syönyt mitään.. kunnes repesin taas ja ahmin kunnes en turvonneelta ololtani pystynyt liikkumaan.
nykyisin olen omalta osaltani olen jo selättänyt tuon häiriön, mutta nyt olen sitten toisessa ääripäässä.. syön vähän ja ryntään heti lenkille! :( t. ennen 90 kg, nyt 55 kg
voimia ap, kunpa voisin sinua auttaa
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:22"]
Hei! Suosittelisin tekemään itsellenne erittäin säännölliset ruokailuajat, noin kolmen tunnin välein ruokailut. Ruisleipää, oikeaa lämmintä kotiruokaa, ei mitään light-tuotteita. Sitten päivään muutakin ohjelmaa ja liikunta on tärkeää joka päivälle. Tärkeää on tunnistaa tilanteet, milloin ahmiminen on alkamassa ja keksiä jotain korviketoimintaa siihen. Luulen, että tämä ongelma tosiaan johtuu laihdutusyrityksistä ja elimistö ns.huutaa ruokaa sisäänsä ja lopulta tapahtuu todellinen repsahtaminen, light ja muut liian kevyet hötöt vain pahentavat ongelmaa..
[/quote]
tarkoitat hyvää, mutta tuo ei toimi jos on B.E.D. se on yhteydessä tunnesyömiseen ja usein tarve syödä tuottaa jopa fyysistä kipua ! verratavissa alkoholismiin tai jopa narkomaniaan.. B.E.D-potilas saattaa syödä aamulla puuroa, töissä lounaalla keittoa.. ja kotona vetää sitten pussin leipää, köntin juustoa sekä vanilijasokeria purkista jos muuta ei ole!
Yksi keino mikä voi auttaa asiaan on että syöt aamulla hyvin ja ennenkaikkea terveellisesti. Hyvä ja terveellinen aamupala mikä se sinulle omalle kohdalle sitten onkaan (puuro/proteiinilätty?). Sitten tärkein asia eli harrastat (vaikka salilla juoksumatolla/crosstrainerilla/kuntopyörällä) 60min aerobista treeniä, syke voi olla ihan 115-130 eli ei mitään älyttömän vauhdikasta vääntöä. Hiki lähtee lentämään ja kehoon tulee minusta todella miellyttävä puhdistunut olo. Tämän jälkeen kotona terveellinen ruoka ja sitä myös tarpeeksi muista syödä. Sitten JOS vielä tuntuu että haluat oloosi syödä herkkuja ja niillä koittaa tunteitasi parantaa sitten teet sen. Pitkähkö aerobinen treeni 3-5 kertaa viikossa ehkäisee varmasti osittain tarvetta herkkujen syömiseen ja ainakin se selvästi vahvistaa ja tervehdyttää kehoa. Mitä enemmän sitä tekee sen enemmän minusta tarve syömiseen vähentyy.
Selvisin eilisestä onneks ihan kunnialla.Join paljon kahvia ja vettä ja söin vain prodepatukan, leivän kananmunalla ja illalla puuron rahkalla.Nyt lähden ulos ihmettelemään kevättä ja unohdan tuon repsun :) Kiitos tuesta ja hyvästä keskustelusta kaikille!!Myös sille trollille ;) Aurinkoa kaikille ja eteenpäin hetki kerrallaan!! -ap
NO MINÄ AINAKIN SYÖN VÄKISIN NORMAALISTI KOSKA SE EHKÄISEE TULEVIA AHMIMISKOHTAUKSIA..se että on syömättä petaaa jo seuraavaa ahmimista. ja kävelylle pystyn menemään.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:42"]Tajuatteko että tarvitsette terapiaa? Kuulostatte lähinnä laiskoista herkuttelijoille jotka yrittävät vedota mielisairauteen(syömishäiriöön), johon auttaa vaan terapia.
Pyytäkää lääkäriltä cipralexia, se hillitsee ahmimista.
[/quote]
Ei niitä niin vain saa. Mun lääkäri sanoi ettei mussa ole mitään vikaa, kun en ole tarpeeksi lihava. Ei puhettakaan, että olis antanut lähetteen jollekin tai antanut lääkettä.