Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BED:sta kärsivät..Millä selviätte ahmimista seuraavasta päivästä :/

Vierailija
17.03.2015 |

Tekis mieli olla vaan syömättä :/

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:36"]Mistä tuollainen olotila aiheutuu? Huono lapsuus (varmaan)?
[/quote]

Itse tulen hyvästä perheestä. Onnellinen lapsuus ja nuoruus siis.
Itsellä tämän laukaisi laihdutus joskus aikanaan. Siis raskauskilojen tiputus. Tai siis ensin oli vuosia vuosia enemmän anorexia tyyppistä. Nyt yli kolmekymppisenä tuli tämä.
Ja muilta osin edelleen onnellinen, hyvä parisuhde ja lapsia. Ystäviä löytyy ja hyvät välit vanhempiin ja sisaruksiin. Kaunis koti.
Minulla on tarve olla hoikka, olen esteetikko ja rakastan muotia! Nyt vaan olen tämmöinen läskipallo enkä saa otetta syömisistä. Olen 163cm ja painan jo melkein 90kg!!!
T: 7 ja 12

Vierailija
2/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:42"]

Tajuatteko että tarvitsette terapiaa? Kuulostatte lähinnä laiskoista herkuttelijoille jotka yrittävät vedota mielisairauteen(syömishäiriöön), johon auttaa vaan terapia. Pyytäkää lääkäriltä cipralexia, se hillitsee ahmimista.

[/quote]

Herkuttelijoilta, heh. Näkisitpä vaikka minut ahmimassa, siitä on herkuttelu kaukana. Usein syön kaikenlaista mikä ei ole edes mitenkään herkullista, pakonomaisesti. 

Käyn Syömishäiriökeskuksessa niin psykologilla kuin ravitsemusterapeutiilla saamassa hoitoa ongelmaani. Lääkkeisiin en halua koskea, vaan oppia syömään normaalisti ilman. Paljon parannusta on tullutkin jo, mutta sitten kun repeää, niin tuppaa repeämään viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on paha mieli ja näyttää sen tässä ketjussa. Ensin valitti "vieraskielisistä" sanoista, sitten siirtyi meidän huonoon lapsuuteen ja siihen, että ollaan vain laiskoja.
Parempi olla vastaamatta noihin viesteihin, menköön ärhentelemään muualle.

Vierailija
4/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:42"]Tajuatteko että tarvitsette terapiaa? Kuulostatte lähinnä laiskoista herkuttelijoille jotka yrittävät vedota mielisairauteen(syömishäiriöön), johon auttaa vaan terapia.

Pyytäkää lääkäriltä cipralexia, se hillitsee ahmimista.
[/quote]
Oksettava ihminen olet, tulet tällaiseen vertaistukiketjuun loukkaamaan ihmisiä sairaudesta, josta he todella kärsivät ja josta et todellakaan näytä tietävän yhtään mitään. Menet varmaan syöpäsairaillekin nauramaan, että ootte varmaan vaan laiskoja, kun teette hidasta kuolemaa?

Vierailija
5/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilukerhosta taas päivää. Syömishäiriöiset pyytää ettei vittuiltaisi, niin tottakai joku jatkaa sitä. Ei sekään ihan tervettä ole että saa nautintoa toisille ilkeilystä.

Vierailija
6/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:51"]Jollakin on paha mieli ja näyttää sen tässä ketjussa. Ensin valitti "vieraskielisistä" sanoista, sitten siirtyi meidän huonoon lapsuuteen ja siihen, että ollaan vain laiskoja.
Parempi olla vastaamatta noihin viesteihin, menköön ärhentelemään muualle.
[/quote]
Joo, mokoma trolli kannattaa jättää yksin. Voimia kaikille, itse en oo syömishäiriöinen, mutta se on ollut lähellä ja syömisen kanssa ongelmia edelleen. Iso halaus kaikille.

Vierailija
7/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:58"]

Miten tälläinen on mahdollista? Miten se muka pakolla se käsi kauhoo suuhun ruokaa valtavat määrät? Oon lukenut muualta noita määriä mitä ne voi olla. Miten kehenkään mahtuu? Eikö tuo ole hengenvaarallista?

[/quote]

Jo viitisen vuotta ahmimishäiriöstä kärsineenä, en vieläkään itsekään ymmärrä mikä tuollaisen pakkokäytöksen aiheuttaa pohjimmiltaan. Luulisin että se on jotain samantapaista kuin alkoholistin pakko saada alkoholia tai narkomaanin huumetta. Yhtäkkiä vaan tulee levottomuus ja ahdistus, ja mielen täyttää halu ahmia. Kuten aineriippuvainen, myös ahmimishäiriöinen on usein itsepetoksen ekspertti. Kun se ahmimishalu tulee, ajattelu menee oudoille radoille, ja sitä voi oikeasti saada itsensä uskomaan että kaikki on kontrollissa, en minä aio ahmia vaan vähän vaan syön nyt, vaikka oikeasti on täysillä jo ahmimishimot päällä ja se ensimmäisen suupalan laitto suuhun laukaisee kunnon ahmimisen. Sitten kun se laukeaa, ajatus- ja tunnemaailma on niin sekava ja hajanainen, että tuntuu ettei mitään "minää" ole edes paikalla joka voisi kontrolloida hommaa. Sitä on vaan kuin joku eläin joka viettiensä vallassa syö. Joskus minä on myös kuin sivustakatsoja, joka tuntee olevansa täysin erillinen siitä otuksesta joka syö hullun lailla.

Hengenvaarallista ahmiminen ei yleensä ole onneksi. Ei sitä pysty esim. syömään niin paljon että vatsalaukku ratkeaa, kyllä sitä luonnolliset poistomekanismit kuten oksentaminen alkavat toimia ennen. Ja lisäksi vatsa venyy kun ahmii säännölllisesti, jolloin sinne alkaa mahtua paljon sitä ruokaa. 

Vierailija
8/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:58"]Miten tälläinen on mahdollista? Miten se muka pakolla se käsi kauhoo suuhun ruokaa valtavat määrät? Oon lukenut muualta noita määriä mitä ne voi olla. Miten kehenkään mahtuu? Eikö tuo ole hengenvaarallista?
[/quote]
Ihan samalla tavalla kuin muillakin jotka ei pysty hallitsemaan käytöstään, joku on alkkis, joku siivousneurootikko, joillain on syömishäiriö. Ei se nyt niin harvinaista ole ja syitä ja mrkanismeja on tietysti monia.

Vierailija
9/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on sairaus siinä missä esim.alkoholismi.jos nyt sen ymmärtäisitte alkuun.ja itellä tuntuu olevan ns. kiertävä addiktio.jos en syö niin juon jos en juo niin vaikka pelaan tai shoppaan.ei tuota nautintoa missään määrin mikään noista vaan valtavaa ahdistusta ja kierre on valmis!tavallaan kurjuuden maksimointia :D -ap

Vierailija
10/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmäsin viime viikolla blogiin jossa puhutaan just tästä aiheesta. Siellä on paljon kirjoituksia bedistä ja sitä vastaan kamppailusta etenkin nyt parilta viimeiseltä viikolta. Itellä on paljon ongelmia laihtumisen kanssa ja tekis aina vaan mieli ahmia. Sitte elämä on yhtä ahmimista ja paastoamista. Tosta blogista ajattelin hakea vertaistukea kuten myös keskustelupalstoilta kun tuntuu et se auttaa. Näkee ettei oo yksin vaikka tuntuu et kaikilla muilla on anoreksia.

Vierailija
11/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:07"]

tää on sairaus siinä missä esim.alkoholismi.jos nyt sen ymmärtäisitte alkuun.ja itellä tuntuu olevan ns. kiertävä addiktio.jos en syö niin juon jos en juo niin vaikka pelaan tai shoppaan.ei tuota nautintoa missään määrin mikään noista vaan valtavaa ahdistusta ja kierre on valmis!tavallaan kurjuuden maksimointia :D -ap

[/quote]

Mulla ollut tuota samaa että addiktiot on elämänä varrella vaihtuneet. Nuorena olin shoppailuriippuvainen. Jossain vaiheessa minusta tuli alkoholin suurkuluttaja, jokapäiväinen tissuttelija. Sille panin pisteen kun tajusin miten epäterveellistä ja lihottavaa se on. Mutta tilalle tuli sitten ahmimishäiriö. Nykyisinkin toisinaan pääsen eroon ahmimisesta mutta silloin tulee taas tilalle alkoholin suurkulutus. 

Vierailija
12/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, unohtu sanoa mikä blogi. Eli tää http://queenofeverything.fitfashion.fi/

Vierailija
13/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:19"]Aids aka immuunikatosairauuuus.

Niin että lopettakaapas läskit se ahmiminen, ei ole vaikeaa, ette vaan tunge kaikkea kurkusta alas.

"Heikottaa ja nälättää" Haha joo varmaan heikottaa ja nälättää jos juuri vetänyt 5000kcal :D

Vinkki: ostakaa porkkanoita ym ja ahmikaa niitä kun kerta pakko ahmia. Takaan ettette jaksa syödä kasviksia 5000kcal.

Joko otatte haasteen vastaan tai olette vaan heikkoja jotka keksii tekosyitä herkkujen vetämiseen
[/quote]
Mee nyt vittuun täältä provoilemasta.

Vierailija
14/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:19"]

Aids aka immuunikatosairauuuus. Niin että lopettakaapas läskit se ahmiminen, ei ole vaikeaa, ette vaan tunge kaikkea kurkusta alas. "Heikottaa ja nälättää" Haha joo varmaan heikottaa ja nälättää jos juuri vetänyt 5000kcal :D Vinkki: ostakaa porkkanoita ym ja ahmikaa niitä kun kerta pakko ahmia. Takaan ettette jaksa syödä kasviksia 5000kcal. Joko otatte haasteen vastaan tai olette vaan heikkoja jotka keksii tekosyitä herkkujen vetämiseen

[/quote]

Otatte haasteen vastaan... Eiköhän jokainen meistä ole yrittänyt hallita käytöstään kaiken mahdollisin tavoin mitä keksii. Mutta tämä oikeasti on melko vaikea riippuvuussairaus, eikä se useimmilta tuollaisilla kikkakolmosilla ratkea kuten että ahmi vain porkkanaa. Sitten kun se hiimo iskee, sitä pääsee kyllä äkkiä lähikauppaan ja hankkii parempaa ahmittavaa, vaikka olisi kuinka päättänyt että ei niin tee. 

Mutta kyllä minä ainakin olen ahminut joskus tosi outojakin juttuja jos on ahmimishimo iskenyt kun on kaupat jo kiinni. Esim. olen  rouskuttanut 500 g pussin raakaa kuivaa makaronia, pakastekasvispihvejä ilman että olen "ehtinyt" kypsentää niitä suoraan jäisenä jne.

Vierailija
15/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naltexone voisi auttaa. Sillä hoidetaan alkoholismia, mutta sitä on kokeiltu myös BED:in hoitoon hyvin tuloksin. Lääke on vaaraton eikä aiheuta riippuvuutta, sivuvaikutuksia ei myöskään ole. Naltexone estää endorfiinin sitoutumisen synapseissa, jolloin aivot eivät saa sitä mielihyvää johon ovat tottuneet. Lääke otetaan tuntia ennen kuin ongelmana oleva toiminta aloitetaan, ja tätä toistetaan kuurina. Aivot oppivat pakkomielteisestä toiminnasta pois.

Vierailija
16/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Oletteko varmoja ettette olisi vain aineenvaihduntatyypiltänne proteiinityyppejä? (fast oxidizer) En ole BED, mutta samaistun teksteihinne jonkinverran. Jo söisin paljon hiilareitä tai liian ylipäätään vähän, se aiheuttaisi minulle varmasti ahmimisen kaltaisia tunteita. Se ei olisi silti mitenkään psyyksitä, olen vain sellaista tyyppiä että yksinkertaisesti tarvitsen tuhdimmin ruokaa.

Tässä yksi testi

http://www.proprofs.com/quiz-school/personality/quizshow.php?title=metabolic-typing-test_1&q=1

Karppaaminen spii minulle mainiosti, ja vain yleisesti ottaen rakastan ruokaa ja syömistä :D Ja kun syön oman tyyppini mukaan voin syödä enemmän kuin mieheni, enkä edes liho. Googlaamalla löytyy lisää tietoa. 

Ehkä ette olekaan sairaita, varsinkaan psyykkisesti. Mitä jos olette vain rajoittaneet  liikaa ruoan tarvetta (tai syöneet tyypillinne "väärin") joka sitten kostautuu myöhemmin, koska ette pysty muuttamaan sitä paljonko kroppanne tarvii ravintoa, sitä voi korkeintaan tukahduttaa hetken. Suosittelen kokeilemaan! Hyvää kevättä jokatapauksessa, ja lämmin halaus! :) Ette ole epäonnistuneuta tai pahoja ihmisiä.

Vierailija
17/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:42"]Tajuatteko että tarvitsette terapiaa? Kuulostatte lähinnä laiskoista herkuttelijoille jotka yrittävät vedota mielisairauteen(syömishäiriöön), johon auttaa vaan terapia.

Pyytäkää lääkäriltä cipralexia, se hillitsee ahmimista.
[/quote]
Ei niitä niin vain saa. Mun lääkäri sanoi ettei mussa ole mitään vikaa, kun en ole tarpeeksi lihava. Ei puhettakaan, että olis antanut lähetteen jollekin tai antanut lääkettä.

[/quote]

Ymmärrätkö että tuo on masennusta? Väittelitkö vastaan lääkärille? Ei lääkäri varmaan bediä tunnusta mutta masennuksen kyllä, jos ei, vaihda lääkäriä.

Vierailija
18/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:58"]

Miten tälläinen on mahdollista? Miten se muka pakolla se käsi kauhoo suuhun ruokaa valtavat määrät? Oon lukenut muualta noita määriä mitä ne voi olla. Miten kehenkään mahtuu? Eikö tuo ole hengenvaarallista?

[/quote]

Jo viitisen vuotta ahmimishäiriöstä kärsineenä, en vieläkään itsekään ymmärrä mikä tuollaisen pakkokäytöksen aiheuttaa pohjimmiltaan. Luulisin että se on jotain samantapaista kuin alkoholistin pakko saada alkoholia tai narkomaanin huumetta. Yhtäkkiä vaan tulee levottomuus ja ahdistus, ja mielen täyttää halu ahmia. Kuten aineriippuvainen, myös ahmimishäiriöinen on usein itsepetoksen ekspertti. Kun se ahmimishalu tulee, ajattelu menee oudoille radoille, ja sitä voi oikeasti saada itsensä uskomaan että kaikki on kontrollissa, en minä aio ahmia vaan vähän vaan syön nyt, vaikka oikeasti on täysillä jo ahmimishimot päällä ja se ensimmäisen suupalan laitto suuhun laukaisee kunnon ahmimisen. Sitten kun se laukeaa, ajatus- ja tunnemaailma on niin sekava ja hajanainen, että tuntuu ettei mitään "minää" ole edes paikalla joka voisi kontrolloida hommaa. Sitä on vaan kuin joku eläin joka viettiensä vallassa syö. Joskus minä on myös kuin sivustakatsoja, joka tuntee olevansa täysin erillinen siitä otuksesta joka syö hullun lailla.

Hengenvaarallista ahmiminen ei yleensä ole onneksi. Ei sitä pysty esim. syömään niin paljon että vatsalaukku ratkeaa, kyllä sitä luonnolliset poistomekanismit kuten oksentaminen alkavat toimia ennen. Ja lisäksi vatsa venyy kun ahmii säännölllisesti, jolloin sinne alkaa mahtua paljon sitä ruokaa. 
[/quote]

Ruuassa tosin ei ole samanlaisia riippuvuutta aiheuttavia aineita kuin huumeissa tai alkossa.

Vierailija
19/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:58"]Miten tälläinen on mahdollista? Miten se muka pakolla se käsi kauhoo suuhun ruokaa valtavat määrät? Oon lukenut muualta noita määriä mitä ne voi olla. Miten kehenkään mahtuu? Eikö tuo ole hengenvaarallista?
[/quote]
Ihan samalla tavalla kuin muillakin jotka ei pysty hallitsemaan käytöstään, joku on alkkis, joku siivousneurootikko, joillain on syömishäiriö. Ei se nyt niin harvinaista ole ja syitä ja mrkanismeja on tietysti monia.
[/quote]

Ja nämä kaikki ovat mielensairauksia, ahdistuneisuushäiriötäpohjimmiltaan. Hakekaa siihen apua. Lääkärin tehtävä on auttaa teitä ja teidän oikeutemme on saada apua. Edellämainittu masennuslääke on myös syömishäiriöihin käytetty.

Vierailija
20/68 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:58"] Miten tälläinen on mahdollista? Miten se muka pakolla se käsi kauhoo suuhun ruokaa valtavat määrät? Oon lukenut muualta noita määriä mitä ne voi olla. Miten kehenkään mahtuu? Eikö tuo ole hengenvaarallista? [/quote] Jo viitisen vuotta ahmimishäiriöstä kärsineenä, en vieläkään itsekään ymmärrä mikä tuollaisen pakkokäytöksen aiheuttaa pohjimmiltaan. Luulisin että se on jotain samantapaista kuin alkoholistin pakko saada alkoholia tai narkomaanin huumetta. Yhtäkkiä vaan tulee levottomuus ja ahdistus, ja mielen täyttää halu ahmia. Kuten aineriippuvainen, myös ahmimishäiriöinen on usein itsepetoksen ekspertti. Kun se ahmimishalu tulee, ajattelu menee oudoille radoille, ja sitä voi oikeasti saada itsensä uskomaan että kaikki on kontrollissa, en minä aio ahmia vaan vähän vaan syön nyt, vaikka oikeasti on täysillä jo ahmimishimot päällä ja se ensimmäisen suupalan laitto suuhun laukaisee kunnon ahmimisen. Sitten kun se laukeaa, ajatus- ja tunnemaailma on niin sekava ja hajanainen, että tuntuu ettei mitään "minää" ole edes paikalla joka voisi kontrolloida hommaa. Sitä on vaan kuin joku eläin joka viettiensä vallassa syö. Joskus minä on myös kuin sivustakatsoja, joka tuntee olevansa täysin erillinen siitä otuksesta joka syö hullun lailla. Hengenvaarallista ahmiminen ei yleensä ole onneksi. Ei sitä pysty esim. syömään niin paljon että vatsalaukku ratkeaa, kyllä sitä luonnolliset poistomekanismit kuten oksentaminen alkavat toimia ennen. Ja lisäksi vatsa venyy kun ahmii säännölllisesti, jolloin sinne alkaa mahtua paljon sitä ruokaa.  [/quote] Ruuassa tosin ei ole samanlaisia riippuvuutta aiheuttavia aineita kuin huumeissa tai alkossa.

[/quote]

Ei ole, mutta elimistö voi tuottaa riippuvuutta aiheuttavia aineita kuten mielihyvähormoneita ahmimisen seurauksena. Voihan ihminen olla riippuvainen vaikka uhkapelaamisestakin, vaikkei siinä kehoon ulkopuolelta tuoda mitään kemiallista riippuvuutta aiheuttavaa ainetta. 

Syömishäiriökeskuksessa ovat ainakin sitä mieltä että ahmimisella on niin psykologinen kuin fysiologinenkin puolensa. Ahmimiskäytös (ja usein asiaan kuuluvat paastoamiskaudet) sotkevat erilaisia sisäeritysjärjestelmiä niin ettei näläntunne enää toimi normaalisti, verensokeri saattaa heitellä normaalia enemmän, ja aivokemiakin voi muuttua niin ettei ihminen tunne enää psyykkistä hyvää oloa muuten kuin ahmiessaan. Vaikea ja monisyinen ongelma tuo häiriö on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä