And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2789)
Minusta alkuperäinen sarja oli monella tavalla jo katsomishetkellä konservatiivinen ja suhtatuminen sukupuolivähemmistöihin kummallinen.
En todellakaan arvosta uuden sarjan saarnaavuutta, vaikka oma ystäväpiirini oli jo ysärillä enemmän tätä uutta sarjaa muistuttavaa kuin vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas "kiva" kun teitä ei heivauta oikeat ongelmat ja asiat. Ettekö te näe, mitä ympärillä tapahtuu, ihan oikeassa elämässä?
Minua ärsyttää katsojeien liiallinen valistaminen ja luennointi. Silti sarjassa ei edelleenkään esiinny minkäänlaista kulutuskriittisyyttä. Hauskana vitsinä esitetään Carrien kärsimyksiä, kun hän joutui mainosta varten pitelemään vegaanista käsilaukkua. Tuollainen arvoristiriita näyttäytyy minulle, luultavasti kohderyhmään kuuluvalle katsojalle, todella tekopyhänä ja ärsyttävänä.
Se oli hauska vitsi ja piikki "vaikuttajille". Joutuu tekemään jotain mielestään typerää, että saa jotain hyötyä. Sinun kannattaisi miettiä miksi ärsyynnyit. Osuiko liian lähelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas "kiva" kun teitä ei heivauta oikeat ongelmat ja asiat. Ettekö te näe, mitä ympärillä tapahtuu, ihan oikeassa elämässä?
Minua ärsyttää katsojeien liiallinen valistaminen ja luennointi. Silti sarjassa ei edelleenkään esiinny minkäänlaista kulutuskriittisyyttä. Hauskana vitsinä esitetään Carrien kärsimyksiä, kun hän joutui mainosta varten pitelemään vegaanista käsilaukkua. Tuollainen arvoristiriita näyttäytyy minulle, luultavasti kohderyhmään kuuluvalle katsojalle, todella tekopyhänä ja ärsyttävänä.
Se oli hauska vitsi ja piikki "vaikuttajille". Joutuu tekemään jotain mielestään typerää, että saa jotain hyötyä. Sinun kannattaisi miettiä miksi ärsyynnyit. Osuiko liian lähelle?
Ei, käytän myös nahkatuotteita. Ekologinen tiedostavuus ja kuluttamisen palvonta muodostavat sarjassa ristiriidan, jota ei käsitellä mitenkään. Se, että sarjan tekijät kokevat kuitenkin aiheelliseksi valistaa sormi pystyssä katsojaa, tuntuu lähinnä naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, käytän myös nahkatuotteita. Ekologinen tiedostavuus ja kuluttamisen palvonta muodostavat sarjassa ristiriidan, jota ei käsitellä mitenkään. Se, että sarjan tekijät kokevat kuitenkin aiheelliseksi valistaa sormi pystyssä katsojaa, tuntuu lähinnä naurettavalta.
Mä käsitin tuon vitsin niin, että siinä juuri pilkataan nykytrendiä "vegaaninen käsilaukku" on tiedostavien muodin aallonharjalla. Sitä esitellään, koska se on muotia eikä siksi että oikeasti kiinnostaisi. Carrien heitto siitä, että voi rokottaa vegaanista käsilaukkua uudestaankin jos se auttaa, viittasi juuri tähän.
Ihan samaa kulutusta se vegaaninen käsilaukkukin on mutta vaan "parempaa".
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin huono! Miksi pitänyt väkisin tuoda muita hahmoja mukaan. Luksuskiinteistökuningatar, Charlotten tyttären kouluporukkaa ym. Ja Mirandan pilaaminen. Olisi hyvin voinut jatkaa siinä omassa lakiympäristössään mutta kun woke. Lisäksi olisi voinut seurata Markin elämää kun olivat eronneet. En jaksa myöskään Iihahaa-Carrieta.
Kuka Mark?
Jos Che on muunsukupuolinen, eihän Miranda silloin ole lesbo/bi, koska ei seurustele naisen kanssa. Pikemminkin panseksuaali.
Miksei Carrie törmää New Yorkin kaduilla Sinkkuelää-kausilta tuttuihin hahmoihin? Hänhän tuntee valtavasti ihmisiä seurapiireistä ja hänellä oli paljon seksikumppaneita. Samoin muillakin päänelikon naisilla. Kumma, ettei näitä entisiä hoitoja ja muita tuttuja ei tule vastaan kaduilla ja kuppiloissa?
Miten mua on käynyt ärsyttämään ton Sarah Jessica Parkerin naama ihan suunnattomasti. Toinen on Jennifer Lopez. Aikanaan tykkäsin molemmista.
Sofia Vergaran kanssa taas käynyt päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin osia katsoin nuoruudessani. Ainoa hahmo mistä pidin oli Samantha.
Katseleeko näitä kukaan oikeastaan, aikansa elänyt ilmiö.SJP jo sillon ruma hevosennaama, eikä ole kaunistunut vuosien mukana, mutta kuitenkin mukamas ukot pörräs ympärillä.
Näkee tossa selvästi ketkä määrää elokuva alalla.Minusta SJP on todella viehättävä. Ei ehkä perinteinen kaunotar, mitta kukapa meistä olisi. Aika harva. Pisteet siitä, että SJP vanhenee luonnollisesti, eikä ole lähtenyt kauneuskirurgiaan mukaan.
On sillä ainaki huulissa fyllinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten mua on käynyt ärsyttämään ton Sarah Jessica Parkerin naama ihan suunnattomasti. Toinen on Jennifer Lopez. Aikanaan tykkäsin molemmista.
Sofia Vergaran kanssa taas käynyt päinvastoin.
Peukku ylös! Peukku ylös! Peukku ylös!
Aivan samoin on käynyt mulle! Varsinkin SJP .... voi ... v... Noh, huokaus, en jaksa.
Kun taas Sofia! Ihana! Olen aivan helvetin kateellinen sille kropastaan, varsinkin, kun ollaan samaa vuosikertaa, mutta... nojoo... Ärsytys!
Mutta se on vaan niin mahtava Modernissa perheessä. :)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se milf-lista oli hauska. Oikeastaan ainoa hauska juttu koko jaksossa. Toinen hauska oli Carrien tokaisu: "roikutin vegaanilaukkua instagramissa" ja heitto, että voi tehdä sen uudestaankin, jos auttaa asiaa. Pientä kuittailua some-aktivismia kohtaan.
Siinä milf-listakohtauksessa oli myös osuva näpäytys: "hyväksytte sen vain koska olette molemmat listalla". Niinhän jokainen kai tekisi. Olisi kiva, jos olisi listalla mutta ärsyttää jos ei ole.
Teinipojan esineellistäminen oli vähän erikoista mutta missään ei huomatakseni mainittu ikää. Viimeisellä luokalla ollaan jo 19-vuotiaita.
19-vuotiaan esineellistäminen kypsien aikuisten osalta on kyllä mun mielestä vastenmielistä, vaikka täysi-ikäisestä onkin kyse.
Neljäs jakso katsottu, ja se taisi olla koko sarjan historian surkein. Carriesta tehdään mummo. Joo joo, Big on kuollut, mutta missä kaikki kiva deittailu, mitä hän aikoinaan harrasti? Miranda taas menee ihan liian pitkälle. Edellisosassa Che alkoi tuntua jo inhimilliseltä, mutta tässä sekin piirre kuopataan. Argh, kun ärsyttää.
Nelosjakso ei oikein vakuuttanut. Miksi koko ajan viitataan siihen, että Carrie olisi reilusti ikäistään vanhempi? Jotenkin myös ärsyttää että elitisti-Carriella olisi varaa tuosta noin vain heittää 100k mobile paylla pyydettäessä.
Illallisjuhlakohtaus oli todella tylsä, anoppijankutus ei ole hauskaa vaan tympeää. Samoin Charloten ja Harryn seksielämä oli tylsää ja vaivaannuttavaa. Toisaalta kai se on kulttuuriteko että sarja näyttää hieman ikääntyneempien ihmisten seksielämää, kiinnosti tai ei.
Chen ja Mirandan touhu tuntui aika kiusaannuttavalta. Toisaalta siitä tulee ihan kiinnostava ristiriita että Miranda joutuu uudessa suhteessa jatkuvasti pois mukavuusalueeltaan, mutta se tuntuu todennäköisesti monelle katsojallekin aika epämukavalta. Hyvä että vähän edes käsiteltiin Steven, Mirandan ja Bradyn välejä nyt kun perhe on hajonnut, koska olisi outoa sivuuttaa se puoli kokonaan. Piste siitä ettei Cheltä kuultu yhtään komiikkaa!
Minusta kaikki tilanteet on niin teenäisiä tekemällä tehtyjä, sammalla kaikki uudet hahmot, täysin päälle liimattuja, ei yhtään uskottavaa henkilökemiaa kuten joskus SATC sarjan alussa.
Monasti tilanteet vaikuttaa huvittavilta kun sarjan naishahmot ovat pukeutuneet kun joulukuusi täysin yliampuvasti ympärillä olevat arkisen normaalisti, kontrasti on silmiin pistävää ja ei todellakaan edukseen. Pään kokoisia korvakouruja ja nyrkin kokoisia sormuksia. Ainoa mikä puuttuu on jättlläismäinen vaahtosormi osoittamassa kyseisiä esineitä jos joku ei niitä vielä huomannut.
Täysin tekemällä väkisin kursittu kasaan ei mitään jäljellä siitä oivalluksesta mitä sarja antoi 24v sitten.
Karseaa kökköä ja aiheuttaa järkyttävää myötähäpeää...
Vierailija kirjoitti:
Neljäs jakso katsottu, ja se taisi olla koko sarjan historian surkein. Carriesta tehdään mummo. Joo joo, Big on kuollut, mutta missä kaikki kiva deittailu, mitä hän aikoinaan harrasti? Miranda taas menee ihan liian pitkälle. Edellisosassa Che alkoi tuntua jo inhimilliseltä, mutta tässä sekin piirre kuopataan. Argh, kun ärsyttää.
Mun mielestä taas tämä oli parempi kuin edellinen, jossa ärsytti se milf-juttu. Nelosjakso laittoi mut hymyilemään vaikka esim. se Charloten ja Harryn seksihomma oli vähän kuvottava.
Mun mielestä 4.jakso oli jo vähän parempi, siinä oli vanhaa Sinkkuelämän tunnelmaa. Miranda rauhassa etsiköön itseään, mutta toi Che on karsea. Haluaisin Mirandalle jotain parempaa, mutta valitettavasti Chen ihonväri kertoo sen puolesta, että siitä tehdään hyvä tyyppi ja varmaankin Mirandan tuleva vaimo tai jotain. Seena on hyvä hahmo näistä uusista, sopii hyvin tuohon porukkaa. Se proffa-akka on täys turhake, tässä jaksossa sitä ei tainnut olla ollenkaan ja siksi kai olikin niin hyvä jakso. Sama tämä "mustien" perhe, ensinnäkin kaikki ovat kaakaon värisiä ja naisella silmätkin vaaleat. Ja koko perhe on niin täydellistä. Ei kai värillisille voi kirjoittaa mitään alkoholiongelmaa tai pettämisdraamaa tai epäonnistumisia. Kaikki ovat sydämeltään hyviä ja muut pahat valkoiset ovat vaan heidän elämäänsä pilaamassa.
Mutta aion katsoa. Koska rakastan nostalgiaa ja olen niin toiveikas, että kyllä tämä vielä tästä.
Tosi tylsä sarja tämä. En oikein tiedä minkä ikäisille tämä sarja on suunnattu. Katsoin nuorena sinkkuelämää ja tykkäsin. Mutta nyt nelikymppisenä tämä sarja on vaan yksinkertaisesti tylsä. Kun ei tällä ikää kiinnosta pintaliitoelämä ja muka välillä aihetta mutta sekin ohitetaan heti esim. Rasismi. Ja hirveesti ihmisiä, jotka ei kiinnosta yhtään. Neljä jaksoa yritin ja katsoin. Mutta taidan jättää sarjan katsomisen.
Netflixissä on se grace&frankie sarja, se on hyvä. Olis tässäkin saanut olla samanlaista otetta.
Tuo koko Che-kuvio on ihan kummallinen ja ällöttävä. Joutaisi koko hahmo pois sarjasta. Mirandasta annetaan ihan vajaaälyinen kuva, miten on muka nykyään tuollainen tossukka entisen skarpin itsensä sijaan?
En tykännyt nelosjaksosta yhtään! Seksikohtaukset eivät olleet hauskoja saati kuumia, vaan lähinnä ällöttäviä. Uudet hahmot eivät ole millään tavalla kiinnostavia eivätkä viihdyttäviä, mikä johtuu siitä että rooleja ei ole kirjoitettu sellaisiksi, eivätkä näyttelijätkään osaa/voi niistä sellaisia tehdä.
En myöskään ymmärtänyt ikäteemaa ollenkaan. Ensin oli ikärasismia ja pilkattiin 70+ ikäisiä, mutta Gloria Steinem oli sitten kuitenkin khuul. En tajua mitä tällä haluttiin sanoa. Että 50 on parempi kuin 70? Mutta että ihmiset vanhenee, ei mahda mitään?
Yksi syy, mikseivät myöskään alkuperäiset henkilöhahmot enää puhuttele, on se, että he ovat superrikkaita nykyään. Ennen olivat lähempänä tavallista pulliaista, vaikka tyylikkäitä olivatkin. Sarja on nykyään jotenkin ihan irrallaan meidän katsojien elämästä. Sarjan käsikirjoittajat vaikuttavat olevan ihan hukassa 😔
Aloin katsomaan Sinkkuelämää alusta ja Miranda on niin kipakka, sarkastinen, pessimistinen, nokkela jne... Tässä uusimmassa jaksossa hississä sen perheterapian jälkeen näkyi muutaman sekunnin ajan vilaus entistä Mirandaa ja sit taas takaisin hitaaksi epävarmaksi idiootiksi Chen seuraan änkyttämään. Ihan raivostuttaa katsoa tätä hahmon pilaamista!!
Ja tämä tummaihoinen perhe on niiiin tylsä. Illalliskohtaus oli todella puuduttava. Oli ihan kutsut unohtunut lähettää...voi että.
Löytyyhän uusiakin, esim. Elemental ;) (= vitsi).