And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu muuten on toi lankapuhelimeen soittelu? Ei kai enää edes Amerikassa, vaikka aika takapajula onkin, enää ihmisillä oikeasti mitään lankapuhelimia ole? Onko se jotenkin vaan niin draamallista aina mennä vastaamaan puhelimeen.
Monet laittavat kännykän äänettömälle yön ajaksi, joten ehkä siinä lankapuhelimeen soittamisessa oli kyse siitä, että sen hälytysäänen varmasti kuulee, ja dramaattinen viesti menee perille. Tai näin ainakin järkeilin asian, kun ihmettelin myös sitä tilannetta.
Itse ajattelin, että lankapuhelin oli viittaus menneeseen. Carriehan kieltäytyi viimeiseen saakka hankkimasta kännykkää ja käytti lankapuhelinta ja vastaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, katsoin jakson 2 myös. Minua häiritsi hirveästi se miten Mirandasta oli tehty valkoinen hölmö, kun muistin myös sen, miten hän seurusteli mustan miehen kanssa. Mirandan suusta ei tuollaisia kömpelyyksiä olisi odottanut. Oli sarjan suosikkejani, koska oli terävä, älykäs ja ei antanut kohdella itseään kuin roskaa. Toisin kuin Carrie ja Charlotte.
Snsimmäisessä jaksossa häiritsi kaiken siirappisuus. Samanthan olisi voinut korvata toisella näyttelijällä ihan hyvin. Esim. Täydellisten naisten Nicolette Sheridan (Edie Britt-rooli) olisi ollut hyvä Samantha. Lienee ollut budjettikysymys. Hahmon viiltäviä kommentteja kaipasi. Eniten minua häiritsi miten Kihon typerästi ja epärealistisesti kuolinkohtaus oli kirjoitettu. Siinä oli törkeää ammattitaidottomuutta.
Minulta on kuollut 2 läheistä sydänkohtaukseen. Joo, rasituksen jälkeen voi tulla sydänkohtaus. Se oli oikein. Mutta siinä tilanteessa kaikki käy nopeasti, jos kyseessä on massiivinen kohtaus. Carrie ei soittanut ambulanssia, ei yrittänytkään elvyttää. Ei, hän alkoi suudella kuolemaa tekevää tajuissaan olevaa miestä. Mitä helvettiä! Toisekseen konsertista tullessaan - varmaan siinä matka-aikaa meni sellaiset puoli tuntia, koska Kihon sydänkohtauksen alkaessa konsertti oli vielä kesken- hän olisi todennäköisimmin löytänyt Kihon joko tajuttomana tai täysin kuolleena. Hapenpuute tuppaa aiheuttamaan sellaista.
Toinen omaiseni kuoli hiihtoladun varteen, eli 30 minuuttia aikaisemmin oli nähty reippaana hiihtämässä, sitten makaamassa ladulla ja silloin oli jo kuollut. Elvyttää yritettiin, tuloksetta. Elvyttäjä oli pelastusalan ammattilainen, asui ladun vieressä. Meille kuolema oli shokki, sillä omainen ei ollut kertonut sydänvaivoistaan mitään, ja ruumiinavauksen tuloksia odotellessa löytyi kaapista nitrot ja kolestrolilääkkeet.
Toisessa tilanteessa seisoin isäni vieressä, kun kohtaus tuli. Tehtiin lumitöitä. Isä pässinä oli sitä mieltä, että lumilinko talossa tarpeeton. Olen ensiapukurssin käynyt, samoin äitini. Isän sydänvaivat oli tiedossa, soitin ambulanssin heti ja yritin elvyttää ambulanssin tuloon saakka vuorotellen äidin kanssa, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, isä kuoli eikä siinä mennyt montaa minuuttia. Ambulanssimiehet sanoivat, että en olisi voinut tehdä luultavasti yhtään mitään, aina ei apu auta. Isälle oli pari vuotta aiemmin tehty kolmen suonen ohitusleikkaus.
Carrien käytös tuossa tilanteessa oli idiootin kynästä. Tuossa tilanteessa soitetaan apua, eikä haeta viimeistä suudelmaa. Ihme tavalla kirjoitettu kohtaus, hävetti käsikirjoittajan hölmöys.
Muusta kanssasi samaa mieltä, mutta minusta olisi ollut todella törkeää ottaa Samanthan rooliin joku muu. Samantha oli mun suosikkihahmo, hänellä oli niin paljon kuolemattomia one-lienereita ja edelleen muistan ne ilmeet mitkä näihin liittyivät. Lisäksi ottaen huomioon sen, että Kim Catrall on kritisoinut palkka-asioita sekä esimerkiksi sitä miten Samantha on välissä käsikirjoitettu olisi vähintään raukkamaista ottaa siihen rooliin joku muu. Jos on itse kustu omiin muroihin kun SJP on sanellut kaiken niin kärsikööt nyt siitä kun yksi avainhenkilö puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Carrieta kestä kukaan.
Hän on kyllä aina ollut hyvin rasittava hahmo enkä tykkää Carriesta yhtään, mutta inhosin myös Mr Bigiä ensisilmäyksestä saakka.
Niin klassinen pelimies kuin voi olla.Aidan oli ihana, kaikki muut Carrien miehet yök.
No mä en tykännyt Aidanistakaan, moinen vinkuja, haluaa välttämättä trendikkään seksikirjoittelijan ja morning girlin ja sitten valittaa, kun se ei istukaan hänen kanssaan iltaa koiraa ulkoiluttaen.
Mä tykkäsin siitä hullusta kirjailijasta, joka jätti Carrien sanoen, että ei tästä sinun kanssa mitään tule, olet liian itseäsi täynnä ja sekopää, koska tästä olimme samaa mieltä.
Mikä on ’morning girl’?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on kyllä aina ollut hyvin rasittava hahmo enkä tykkää Carriesta yhtään, mutta inhosin myös Mr Bigiä ensisilmäyksestä saakka.
Niin klassinen pelimies kuin voi olla.Aidan oli ihana, kaikki muut Carrien miehet yök.
No mä en tykännyt Aidanistakaan, moinen vinkuja, haluaa välttämättä trendikkään seksikirjoittelijan ja morning girlin ja sitten valittaa, kun se ei istukaan hänen kanssaan iltaa koiraa ulkoiluttaen.
Mä tykkäsin siitä hullusta kirjailijasta, joka jätti Carrien sanoen, että ei tästä sinun kanssa mitään tule, olet liian itseäsi täynnä ja sekopää, koska tästä olimme samaa mieltä.
Mikä on ’morning girl’?
Sori, ei varmaan niin tunnettu termi, viittasi aikanaan englanniksi tyttöihin, jotka juhlivat aamuun asti, opin sen Draken etsivätoimistosta:-) YLEn BBC sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu muuten on toi lankapuhelimeen soittelu? Ei kai enää edes Amerikassa, vaikka aika takapajula onkin, enää ihmisillä oikeasti mitään lankapuhelimia ole? Onko se jotenkin vaan niin draamallista aina mennä vastaamaan puhelimeen.
Monet laittavat kännykän äänettömälle yön ajaksi, joten ehkä siinä lankapuhelimeen soittamisessa oli kyse siitä, että sen hälytysäänen varmasti kuulee, ja dramaattinen viesti menee perille. Tai näin ainakin järkeilin asian, kun ihmettelin myös sitä tilannetta.
No mutta ei meillä kyllä ole enää mitään lankapuhelimia yön ajaksi varalle. Toisaalta jenkeissä meno on kyllä niin hullua, että siellä varmaan monet vielä varmuudeksi säilyttää lankapuhelimen, jos internetti meneekin nurin tms. ja voi olla ihan aiheellinenkin veto pitää yllä jotain manuaalisempaa siellä.
Joku Amerikkaa paremmin tunteva voisi kommentoida?
Onhan Jenkkilässä vielä shekitkin käytössä :D Siellä monet saa yhä palkan shekkinä jonka jälkeen kävelevät shekkilunastustoimistoon hakemaan käteisensä. Ei kaikilla siellä ole edes pankkitilejä.
Jenkit oli meitä edellä autoissa joskus 50-60 luvuilla, oli jo ohjaustehostinta, avoautojen katot toimivat sähkönapilla, automaattivaihteistot jne. Sen jälkeen meitä edellä lankapuhelimien kanssa 80 ja 90-luvuilla kun heillä oli langattomat antenniversiot luureissa kun meillä oli kierrejohdot luureissa :D
Telkkareissaan oli kaukosäätimet ennen meitä.
Muuten aika jälkeenjäänyt maa nykyään.
Jep siellä on edelleen vanhan aikaiset valokatkaisijat ja uutena sisustustrendinä puulattia kokolattiamaton sijaan.😄Yllätyin itse miten old schoolia siellä yhä on. Nk.lankapuhelimet ovat yhä käytössä, kun osavaltioiden sisällä soittaminen on ilmaista.
Alussa joku puhuu "epäodotetusta". Sellaista sanaa ei suomen kielessä ole, sana on odottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, katsoin jakson 2 myös. Minua häiritsi hirveästi se miten Mirandasta oli tehty valkoinen hölmö, kun muistin myös sen, miten hän seurusteli mustan miehen kanssa. Mirandan suusta ei tuollaisia kömpelyyksiä olisi odottanut. Oli sarjan suosikkejani, koska oli terävä, älykäs ja ei antanut kohdella itseään kuin roskaa. Toisin kuin Carrie ja Charlotte.
Snsimmäisessä jaksossa häiritsi kaiken siirappisuus. Samanthan olisi voinut korvata toisella näyttelijällä ihan hyvin. Esim. Täydellisten naisten Nicolette Sheridan (Edie Britt-rooli) olisi ollut hyvä Samantha. Lienee ollut budjettikysymys. Hahmon viiltäviä kommentteja kaipasi. Eniten minua häiritsi miten Kihon typerästi ja epärealistisesti kuolinkohtaus oli kirjoitettu. Siinä oli törkeää ammattitaidottomuutta.
Minulta on kuollut 2 läheistä sydänkohtaukseen. Joo, rasituksen jälkeen voi tulla sydänkohtaus. Se oli oikein. Mutta siinä tilanteessa kaikki käy nopeasti, jos kyseessä on massiivinen kohtaus. Carrie ei soittanut ambulanssia, ei yrittänytkään elvyttää. Ei, hän alkoi suudella kuolemaa tekevää tajuissaan olevaa miestä. Mitä helvettiä! Toisekseen konsertista tullessaan - varmaan siinä matka-aikaa meni sellaiset puoli tuntia, koska Kihon sydänkohtauksen alkaessa konsertti oli vielä kesken- hän olisi todennäköisimmin löytänyt Kihon joko tajuttomana tai täysin kuolleena. Hapenpuute tuppaa aiheuttamaan sellaista.
Toinen omaiseni kuoli hiihtoladun varteen, eli 30 minuuttia aikaisemmin oli nähty reippaana hiihtämässä, sitten makaamassa ladulla ja silloin oli jo kuollut. Elvyttää yritettiin, tuloksetta. Elvyttäjä oli pelastusalan ammattilainen, asui ladun vieressä. Meille kuolema oli shokki, sillä omainen ei ollut kertonut sydänvaivoistaan mitään, ja ruumiinavauksen tuloksia odotellessa löytyi kaapista nitrot ja kolestrolilääkkeet.
Toisessa tilanteessa seisoin isäni vieressä, kun kohtaus tuli. Tehtiin lumitöitä. Isä pässinä oli sitä mieltä, että lumilinko talossa tarpeeton. Olen ensiapukurssin käynyt, samoin äitini. Isän sydänvaivat oli tiedossa, soitin ambulanssin heti ja yritin elvyttää ambulanssin tuloon saakka vuorotellen äidin kanssa, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, isä kuoli eikä siinä mennyt montaa minuuttia. Ambulanssimiehet sanoivat, että en olisi voinut tehdä luultavasti yhtään mitään, aina ei apu auta. Isälle oli pari vuotta aiemmin tehty kolmen suonen ohitusleikkaus.
Carrien käytös tuossa tilanteessa oli idiootin kynästä. Tuossa tilanteessa soitetaan apua, eikä haeta viimeistä suudelmaa. Ihme tavalla kirjoitettu kohtaus, hävetti käsikirjoittajan hölmöys.
Muusta kanssasi samaa mieltä, mutta minusta olisi ollut todella törkeää ottaa Samanthan rooliin joku muu. Samantha oli mun suosikkihahmo, hänellä oli niin paljon kuolemattomia one-lienereita ja edelleen muistan ne ilmeet mitkä näihin liittyivät. Lisäksi ottaen huomioon sen, että Kim Catrall on kritisoinut palkka-asioita sekä esimerkiksi sitä miten Samantha on välissä käsikirjoitettu olisi vähintään raukkamaista ottaa siihen rooliin joku muu. Jos on itse kustu omiin muroihin kun SJP on sanellut kaiken niin kärsikööt nyt siitä kun yksi avainhenkilö puuttuu.
Tämä on musta niin totta! Ja todella ymmärrän, jos Catrall on kritisoinut juttuja, joita Samanthalle kirjoitettiin, sillä Samanthan hahmohan oli alkuperäisesti hyvin avoin, kokeileva mutta samalla järkiperäinen ja vahva ja jossain vaiheessa alettiin tälle suoltaa ihan älytöntä tunneperäistä sekoilua. Samanthalla on edelleen lineri, jota pidän ohjenuoranani: I love you, but I love me more!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun luulin, että olen ainut, joka tykkäsi Bergeristä:).
Oletin että tuo kirjoittaja tarkoitti sitä rillipää-miestä joka esiintyi vain yhdessä jaksossa, Carrie luottamuspulmaisena penkoi miehen koko kämpän läpi ja jäi kiinni, tällöin ukko totesi että joo olet ihan sekaisin.
Tosin en muista oliko tyyppi kirjailija vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Alussa joku puhuu "epäodotetusta". Sellaista sanaa ei suomen kielessä ole, sana on odottamaton.
Mitäs, jos pysyttäisiin viisastelujen ja näppäröinnin sijaan kivassa keskustelussa aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletin että tuo kirjoittaja tarkoitti sitä rillipää-miestä joka esiintyi vain yhdessä jaksossa, Carrie luottamuspulmaisena penkoi miehen koko kämpän läpi ja jäi kiinni, tällöin ukko totesi että joo olet ihan sekaisin.
Itse asiassa saatoin sekoittaa nämä kaksi hahmoa:-) Bergeristä, joka oli kirjailija, pidin, mutta muistelin jonkun jättäneen Carrien sekopäisyyden vuoksi - en muista, miksi Berger jätti, mutta eikös hänkin jättänyt? Kaikkihan sen jätti. Syystä.
Muistan miten katsoin alkuperäistä sarjaa kahden silloisen hyvän ystäväni kanssa, oltiin nuoria himobilettäjiä ja samaistuttiin näihin naisiin. Minä olin punapäänä tietenkin Miranda.
Surullista nähdä, miten ohjelma on mennyt v""ksi kuten omakin elämä. Olen läski ja työtön, toinen entisistä bestiksistä kuoli tapaturmassa ja toinen pamahti uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Charlotten teinitytöt oli ihanat! Näyttelijää on harmiksi näemmä leikelty aika paljon. Olisi antanut vanhentua vaan luonnollisesti.
Miksi luonnollisesti? Ei se ole parempi tapa vanheta, yksi tapa vaan muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa saatoin sekoittaa nämä kaksi hahmoa:-) Bergeristä, joka oli kirjailija, pidin, mutta muistelin jonkun jättäneen Carrien sekopäisyyden vuoksi - en muista, miksi Berger jätti, mutta eikös hänkin jättänyt? Kaikkihan sen jätti. Syystä.
Berger jätti Carrien Post-it-lapulla, jossa luki muistaakseni suurinpiirtein jotain vain että " Ei tästä tule mitään". Tätä kaikkea edelsi mm. se crunchie-episodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ’morning girl’?
Sori, ei varmaan niin tunnettu termi, viittasi aikanaan englanniksi tyttöihin, jotka juhlivat aamuun asti, opin sen Draken etsivätoimistosta:-) YLEn BBC sarja.
Kiitos kysyjälle ja vastaajalle, mäkin ihmettelin tuota ja taidan ottaa sanavarastoon, aika posh sana!
Itse olin aikoinaan team-Aidanissa ja naisista kiinnostavin tyyppi on Samantha. Carrie on minusta jotenkin tyhjä ja pinnallinen hahmo, niin en ole paljon ollut syytä katsella tuota uutta lämmittelyä sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Charlotten teinitytöt oli ihanat! Näyttelijää on harmiksi näemmä leikelty aika paljon. Olisi antanut vanhentua vaan luonnollisesti.
Miksi luonnollisesti? Ei se ole parempi tapa vanheta, yksi tapa vaan muiden joukossa.
Olen eri, mutta on se ainakin kauniimpi tapa vanheta kuin tuollainen Charlotten tapaan turvotettu pallonaama.
Saman näkee Hollywoodissa oikein hyvin; rehellisesti ryppyiset Helen Mirrenit, Meryl Streepit ja Brooke Shieldsit ovat oikeasti kauniita ja arvokkaan näköisiä, kun taas kasvonsa sileiksi pistelevät Madonnat ja vastaavat näyttävät vain oudoilta eivätkä yhtään kauniita.
Eivät myöskään nuoren näköisiä, vain omituisen näköisiä vanhoja naisia.
Sama myös miehissä; luonnollisesti vanhentunut Pierce Brosnan näyttää paljon paremmalta kuin vaikkapa naamansa täyttäneet Sylvester Stallone tai Mickey Rourke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berger jätti post-it-lapulla. Googlettelin ja muisti virkistyi: lapussa luki "I'm sorry. I can't. Don't hate me."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berger jätti post-it-lapulla. Googlettelin ja muisti virkistyi: lapussa luki "I'm sorry. I can't. Don't hate me."
Oliko tää se sama joka sutitti mopolla pois juhlista?
Musta oli hyvä aloitus. Laittoi miettimään ja sehän on aina hyvä.
Wokekin on vedetty tässä niin yli, niin kuin se joillan menee yli. Siis niillä vähemmistöillä itsellään, mutta myös sillä enemmistön edustajalla, joka yrittää kaikkensa olla korrekti. Sitähän tässä kuvataan.
Kuolema oli hyvä veto. Elämään kuuluu kuolema. Ja se voi saada aikaan toisissa hysteriaa, toinen menee robottivaihteelle. Hyvin oli kuvattu miten ystävä, jonka pitäisi lohduttaa onkin itse lohdutettavana.
Mirandan alkoholismille saamme varmaan selitystä vielä.
Samanthalle on jätetty ovi auki. Jos haluaakin palata. Samalla on esitetty anteeksipyyntö ja kuvaus surusta, jonka myös oikea välirikko on aiheuttanut.
Seksuaalisesti vapautunut teini oli aika raikas veto. Yleensä teinit ei ole noin avoimia.
Carrien ura on oikeastaan hyvä jatkumo vanhalle. Mutta puhuminen on vaikeampaa kuin kirjoittaminen.
Vaikka kasvainta ei tarvitsisi leikata, niin ei se tee siitä hyvää juttua. Tai kuka meistä kolmesta on tervein: minä, jolla ei ole aivokasvainta, kaveri, jolla on aivokasvain, jota ei tarvitse leikata, vai kaveri, jonka aivokasvain täytyy leikata?
Ja syöpään ei aina automaattisesti kuole. Rintasyövällä on ihan hyvät hoitotodennäköisyydet, kun taas haimasyövällä yleensä ei ole.