And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2789)
Vierailija kirjoitti:
Aivan sietämätöntä, ja Miranda käyttäytyy kuin olisi asunut Alaskan perukoilla eikä ole ikinä muita kuin valkoisia ihmisiä tavannutkaan. Tykkään siitä että ovat vanhempia nyt, mutta ei se että on vanhempi tarkoita että on jotenkin ääliömpi kuin nuorena.
Aivan raivostuttavan huono ainakin tähän asti. Ja inhosin aina muutenkin kaikkea yliroisia seksijuttua, kuin homojen miesten kirjoittamaa koko homma.
Olivatkohan sarjan tekijät unohtaneet, että Miranda seurusteli mustan miehen kanssa yhdessä vaiheessa sarjaa? Oli vielä tosi komea kundi, nam! Toivoin silloin että jäisi pysyvästi Mirandan kumppaniksi. Harmitti silloin tosi paljon kun sille ei tullut jatkoa sarjaan vaan Steve tuli takaisin.
"Ensimmäisenä Carrie vinkuu Mirandalle BIGIN kuoleman jälkeen että "mitä MINÄ nyt teen"
Minä. Minä. Minä. Vinku vonku.
Huokaus."
Tällä palstalla on aina valitettu miten Carrie on niin "minäminä" mutta miten tämänkin voi kääntää itsekkyydeksi? Mitä sen olisi pitänyt sanoa? Te ootte jotkut rasittavia.
En tiedä jaksanko katsoa, mistä edes näkisi ilmaiseksi. Harmittaa että Samantha puuttuu ja vieläpä henkilökemioiden/riitojen takia. Alkuperäinen sarja kuuluu ehdottomiin suosikkeihini ja olen kaikki kaudet katsonut läpi useaan otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Bigin kuolema oli ainoa oikea ratkaisu. Siitä, että heillä menee parisuhteessa hyvin, ei olisi saanut sisältöä uuteen tuotantokauteen, ja vastaavasti kaikki mahdolliset juonenkäänteet heidän välillään on jo nähty, eivätkä katsojat olisi jaksaneet enää yhtään on-off-kuviota. Tähän Chris Noth itsekin viittasi kertoessaan, miksi toivoi tulevansa kirjoitetuksi ulos sarjasta. Hän ei kokenut, että hänellä olisi hahmona enää mitään annettavaa.
Niin totta. Mä jo siinä uumoilin, että kumpaan suuntaan lähtee, Big joko kuolee pyörälleen tai lähtee pettämään. Ja todella kiusallista oli katsella heidän "romanssiaan", niin teennäistä yhteistä kokkaamista ja sananvaihdossa ei ollut mitään nokkelaa saati sujuvaa.
Tavallaan olis voitu myös näyttää miten Big kuoleman sijaan vaihtaa Carrien nuorempaan, niin kuin Natashan kanssa. Big oli ihan mulkku Carrielle niin olis ollut viimenen perseily se. Mutta tuokin ratkaisu on hyvä, en tiedä mitä nuitte suhteesta olis enää muuta saatu.
Jokuhan päätähdistä tai miehistä varmaan vaihtaa puolisonsa nuorempaan jaksojen edetessä, yllätyn jos ei. Veikkaan Mirandaa puumailemaan yliopistolla, tai kenties lesboilemaan sen podcast pomon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Bigin kuolema oli ainoa oikea ratkaisu. Siitä, että heillä menee parisuhteessa hyvin, ei olisi saanut sisältöä uuteen tuotantokauteen, ja vastaavasti kaikki mahdolliset juonenkäänteet heidän välillään on jo nähty, eivätkä katsojat olisi jaksaneet enää yhtään on-off-kuviota. Tähän Chris Noth itsekin viittasi kertoessaan, miksi toivoi tulevansa kirjoitetuksi ulos sarjasta. Hän ei kokenut, että hänellä olisi hahmona enää mitään annettavaa.
Niin totta. Mä jo siinä uumoilin, että kumpaan suuntaan lähtee, Big joko kuolee pyörälleen tai lähtee pettämään. Ja todella kiusallista oli katsella heidän "romanssiaan", niin teennäistä yhteistä kokkaamista ja sananvaihdossa ei ollut mitään nokkelaa saati sujuvaa.
Hirveä tylsä papparainen oli Bigistä tehty. Ei se jaksanut kuin nyhjätä kotona ja olla nolo ja kyllästyttävä, joten pakko kai sen oli kuolla pois. Liian väsynyt edes pettämään vaimoaan kuten tapana oli ollut, joten draaman mahdollisuudet oli käytännössä enää nolla.
Mr Big oli 45v kun Carrie oli alle 30v, eli nyt Big olisi ollut kuollessaan jopa yli 70v.. ? 15 vuoden ikäero, jos Carrie on tossa 55?
Enpä tiedä mitä hauskaa olisi saatu irti heidän suhteestaan enää…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu muuten on toi lankapuhelimeen soittelu? Ei kai enää edes Amerikassa, vaikka aika takapajula onkin, enää ihmisillä oikeasti mitään lankapuhelimia ole? Onko se jotenkin vaan niin draamallista aina mennä vastaamaan puhelimeen.
Monet laittavat kännykän äänettömälle yön ajaksi, joten ehkä siinä lankapuhelimeen soittamisessa oli kyse siitä, että sen hälytysäänen varmasti kuulee, ja dramaattinen viesti menee perille. Tai näin ainakin järkeilin asian, kun ihmettelin myös sitä tilannetta.
No mutta ei meillä kyllä ole enää mitään lankapuhelimia yön ajaksi varalle. Toisaalta jenkeissä meno on kyllä niin hullua, että siellä varmaan monet vielä varmuudeksi säilyttää lankapuhelimen, jos internetti meneekin nurin tms. ja voi olla ihan aiheellinenkin veto pitää yllä jotain manuaalisempaa siellä.
Joku Amerikkaa paremmin tunteva voisi kommentoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bigin kuolemaan liittyen ihmetyttää paitsi se, ettei Carrie tehnyt mitään pelastaakseen miestään, myös se, että miksi Big oli avannut suihkun, vaikka oli vielä täysissä pukeissa?
Aikajana myös petti. John sai sydärin kun Carrie seurasi pianistia. Oli elossa yhä Carrien saapuessa. Aika pitkään kesti sydäri? Plus tuo ettei elvyttänyt saati soittanut häkeen…tosi epäuskottavasti tehty.
Siinä ajassa olisi luullut voivan mönkiä myös tuossa mainittuun lankapuhelimeen, kun näemmä heillä sellainenkin sitten oli.
Muutoinkin lätinä siitä, että eihän se ollut kenenkään vika - noh, jos Carrie olisi lähtenyt sinne ökymökille eikä konserttiin, hän olisi ollut läsnä, kun kohtaus alkoi. Mutta eihän siitä tosiaan olisi mitään hyötyä ollut, jos ei olisi edes häkeen soittanut vaan sylitellyt vain.
Yli 40 minsaa kestävän sydärin aikana varmaan pystys iteki soittamaan lanssin, ihmeellisesti tehty kohtaus. 🙄Tuskin Carrie vartissa sieltä katsomosta kotiinsa palasi…
Katsoin, katsoin jakson 2 myös. Minua häiritsi hirveästi se miten Mirandasta oli tehty valkoinen hölmö, kun muistin myös sen, miten hän seurusteli mustan miehen kanssa. Mirandan suusta ei tuollaisia kömpelyyksiä olisi odottanut. Oli sarjan suosikkejani, koska oli terävä, älykäs ja ei antanut kohdella itseään kuin roskaa. Toisin kuin Carrie ja Charlotte.
Snsimmäisessä jaksossa häiritsi kaiken siirappisuus. Samanthan olisi voinut korvata toisella näyttelijällä ihan hyvin. Esim. Täydellisten naisten Nicolette Sheridan (Edie Britt-rooli) olisi ollut hyvä Samantha. Lienee ollut budjettikysymys. Hahmon viiltäviä kommentteja kaipasi. Eniten minua häiritsi miten Kihon typerästi ja epärealistisesti kuolinkohtaus oli kirjoitettu. Siinä oli törkeää ammattitaidottomuutta.
Minulta on kuollut 2 läheistä sydänkohtaukseen. Joo, rasituksen jälkeen voi tulla sydänkohtaus. Se oli oikein. Mutta siinä tilanteessa kaikki käy nopeasti, jos kyseessä on massiivinen kohtaus. Carrie ei soittanut ambulanssia, ei yrittänytkään elvyttää. Ei, hän alkoi suudella kuolemaa tekevää tajuissaan olevaa miestä. Mitä helvettiä! Toisekseen konsertista tullessaan - varmaan siinä matka-aikaa meni sellaiset puoli tuntia, koska Kihon sydänkohtauksen alkaessa konsertti oli vielä kesken- hän olisi todennäköisimmin löytänyt Kihon joko tajuttomana tai täysin kuolleena. Hapenpuute tuppaa aiheuttamaan sellaista.
Toinen omaiseni kuoli hiihtoladun varteen, eli 30 minuuttia aikaisemmin oli nähty reippaana hiihtämässä, sitten makaamassa ladulla ja silloin oli jo kuollut. Elvyttää yritettiin, tuloksetta. Elvyttäjä oli pelastusalan ammattilainen, asui ladun vieressä. Meille kuolema oli shokki, sillä omainen ei ollut kertonut sydänvaivoistaan mitään, ja ruumiinavauksen tuloksia odotellessa löytyi kaapista nitrot ja kolestrolilääkkeet.
Toisessa tilanteessa seisoin isäni vieressä, kun kohtaus tuli. Tehtiin lumitöitä. Isä pässinä oli sitä mieltä, että lumilinko talossa tarpeeton. Olen ensiapukurssin käynyt, samoin äitini. Isän sydänvaivat oli tiedossa, soitin ambulanssin heti ja yritin elvyttää ambulanssin tuloon saakka vuorotellen äidin kanssa, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, isä kuoli eikä siinä mennyt montaa minuuttia. Ambulanssimiehet sanoivat, että en olisi voinut tehdä luultavasti yhtään mitään, aina ei apu auta. Isälle oli pari vuotta aiemmin tehty kolmen suonen ohitusleikkaus.
Carrien käytös tuossa tilanteessa oli idiootin kynästä. Tuossa tilanteessa soitetaan apua, eikä haeta viimeistä suudelmaa. Ihme tavalla kirjoitettu kohtaus, hävetti käsikirjoittajan hölmöys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Carrieta kestä kukaan.
Hän on kyllä aina ollut hyvin rasittava hahmo enkä tykkää Carriesta yhtään, mutta inhosin myös Mr Bigiä ensisilmäyksestä saakka.
Niin klassinen pelimies kuin voi olla.Aidan oli ihana, kaikki muut Carrien miehet yök.
No mä en tykännyt Aidanistakaan, moinen vinkuja, haluaa välttämättä trendikkään seksikirjoittelijan ja morning girlin ja sitten valittaa, kun se ei istukaan hänen kanssaan iltaa koiraa ulkoiluttaen.
Mä tykkäsin siitä hullusta kirjailijasta, joka jätti Carrien sanoen, että ei tästä sinun kanssa mitään tule, olet liian itseäsi täynnä ja sekopää, koska tästä olimme samaa mieltä.
Joo ei Aidan Carrielle sopiva ollut, mutta tykkäsin hänestä hahmona.
Samaa mieltä edeltävän kanssa, Aidan ei ollut todellakaan niin ihana kuin moni sanoo. Alusta asti yritti muuttaa Carrieta, tupakointi ym. Lisäksi otti Carrien takaisin pettämisen jälkeen, mikä oli nössoä, mutta myöskään ei antanut anteeksi vaan käyttäytyi passiivisaggressiivisesti.
Tavallaanhan tässä oli kyse just tosielämästä, eli noinhan siinä usein käy, ihastutaan johonkin ja ihastuksen kohde itsekin kuvittelee haluavansa/voivansa elää muuta elämää, petetään, mennään takaisin yhteen, mutta anteeksianto ei onnistukaan, vaan aletaan vttuilemaan.
Mutta tässä taas se Carrien uhriutuminen miten miksi hänellä ei miessuhteet onnistu ja muu ihme venkoilu molempien taholta jotenkin ärsytti niin saakuristi, että jäi mullekin huono fiilis Aidanisakin, Carriesta sitä oli jo koko ajan.
Ja juu, kuten joku muistutti, tämä venäläissekoilu! Eikös Carrie ollut Aidanista oppinut, että anna toisen edes työnsä tehdä älä vongu siellä työhuoneen ovella!
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto mitä kuraa. Arvasin että sarjasta on tehty woke. Ja koska Big on erittäin maskuliininen ja vahva mieshahmo, pitihän se kirjoittaa ulos sarjasta. En pystynyt edes katsomaan ekaa jaksoa loppuun, cis -sekoilun kohdalla lopetin.
Minua häiritsi myös tämä niin paljon, että en aio katsoa enempää. Ei sovi ollenkaan noiden naisten tarinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu muuten on toi lankapuhelimeen soittelu? Ei kai enää edes Amerikassa, vaikka aika takapajula onkin, enää ihmisillä oikeasti mitään lankapuhelimia ole? Onko se jotenkin vaan niin draamallista aina mennä vastaamaan puhelimeen.
Monet laittavat kännykän äänettömälle yön ajaksi, joten ehkä siinä lankapuhelimeen soittamisessa oli kyse siitä, että sen hälytysäänen varmasti kuulee, ja dramaattinen viesti menee perille. Tai näin ainakin järkeilin asian, kun ihmettelin myös sitä tilannetta.
No mutta ei meillä kyllä ole enää mitään lankapuhelimia yön ajaksi varalle. Toisaalta jenkeissä meno on kyllä niin hullua, että siellä varmaan monet vielä varmuudeksi säilyttää lankapuhelimen, jos internetti meneekin nurin tms. ja voi olla ihan aiheellinenkin veto pitää yllä jotain manuaalisempaa siellä.
Joku Amerikkaa paremmin tunteva voisi kommentoida?
Onhan Jenkkilässä vielä shekitkin käytössä :D Siellä monet saa yhä palkan shekkinä jonka jälkeen kävelevät shekkilunastustoimistoon hakemaan käteisensä. Ei kaikilla siellä ole edes pankkitilejä.
Jenkit oli meitä edellä autoissa joskus 50-60 luvuilla, oli jo ohjaustehostinta, avoautojen katot toimivat sähkönapilla, automaattivaihteistot jne. Sen jälkeen meitä edellä lankapuhelimien kanssa 80 ja 90-luvuilla kun heillä oli langattomat antenniversiot luureissa kun meillä oli kierrejohdot luureissa :D
Telkkareissaan oli kaukosäätimet ennen meitä.
Muuten aika jälkeenjäänyt maa nykyään.
Jos Mirandan älyllisen taantumisen takana onkin sellainen juonenkäänne, että hänellä on alkava muistisairaus. Se koskettaa monia työikäisiäkin. Tai sitten hän on vieläkin deekumpi kuin annetaan aluksi ymmärtää, alkoholin suurkulutus heikentää kognitiivisia kykyjä ja voi vaikuttaa muutenkin käytökseen.
Muutenkin jaksojen kaupallisuus ärsytti, eli jätettiin ovi auki Samanthalle palata, jos nyt kuitenkin jotenkin saatais neuvoteltu + marssitettiin joukko uusia hahmoja kehiin ja sitten vain katsojapaneelissa selvittämään, kuka saa eniten ääniä jatkoon joukon neljänneksi. Tarjolla olisi räväkkä ranskalaisia syövä musta nainen, kolmatta sukupuolta edustava latino tai uhmakas musta professori.
Laitetaanko veikkaus päälle, kuka voittaa:-)
TV maailman säätäjäpariskunnat, Carrie ja Big sekä Rachel ja Ross. En pidä kumpiakaan toisilleen sopivana.
Siis mun mielestä ne pari leffaa oli niin älytöntä kakkaa, etten nyt odota tältä mitään ihmeitä :D
Ne leffat oli pelkkää tuotesijoittelua, parin tunnin mainoksia. Täyttä kanamaista touhua, verrattuna nokkelaan sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mun mielestä ne pari leffaa oli niin älytöntä kakkaa, etten nyt odota tältä mitään ihmeitä :D
Ne leffat oli pelkkää tuotesijoittelua, parin tunnin mainoksia. Täyttä kanamaista touhua, verrattuna nokkelaan sarjaan.
Arvasihan sen, että leffat on kakkaa, en jaksanut kumpaakaan alusta loppuun edes katsoa, muun puuhailun ohessa vilkasin aina välillä telkkaria. On vaikea ymmärtää omiakin kavereita, jotka meni nää oikein teatteriin katsomaan ja leijuivat sieltä taivaissa ulos, miten ihhaanaaa.
Johtui toki varmaan katsomismetodistani, mutta etenkin tokasta en tajunnut edes, mitä helkkaria ne häsää, yks vaan kakkaa housuunkin ja se nauratti ihan kamalasti.
Ja tosiaan, kuten monet ovat sanoneet, alkuperäissarja nosti esille ilmiöitä ja käsitteli niitä nokkelasti, tämä teki 55 vuotiaista pihtiputaalaismummoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Carrieta kestä kukaan.
Hän on kyllä aina ollut hyvin rasittava hahmo enkä tykkää Carriesta yhtään, mutta inhosin myös Mr Bigiä ensisilmäyksestä saakka.
Niin klassinen pelimies kuin voi olla.Aidan oli ihana, kaikki muut Carrien miehet yök.
No mä en tykännyt Aidanistakaan, moinen vinkuja, haluaa välttämättä trendikkään seksikirjoittelijan ja morning girlin ja sitten valittaa, kun se ei istukaan hänen kanssaan iltaa koiraa ulkoiluttaen.
Mä tykkäsin siitä hullusta kirjailijasta, joka jätti Carrien sanoen, että ei tästä sinun kanssa mitään tule, olet liian itseäsi täynnä ja sekopää, koska tästä olimme samaa mieltä.
Ja minä kun luulin, että olen ainut, joka tykkäsi Bergeristä:).
Sinkkuelämää -sarja oli ehdottomasti mun suosikkisarja aikoinaan! Katsoin jopa ekat uusinnat innolla. Ensimmäinen elokuva oli hyvä. Toisenkin katsoin mutta se oli blaaah...en jaksa mennä yksityiskohtiin miksi. Mutta nyt jälkeenpäin ajatellen sarja alkoi läsähtää loppua kohti ja JSP alkoi jossain 3-4 kauden vaiheilla ylinäyttelemään ärsyttävästi. Itse asiassa sarja olisi ollut parempi lopettaa 4. kauteen. Toki olisin toivonut että Big ja Carrie olisivat olleet yhdessä siinä vaiheessa.
Tämä uusi jatko, en ole yhtään kiinnostunut, sarjan mainoksessa näin taas ärsyttävää ylinäyttelyä SJP.ltä, sitä makeilevaa ääntä ja ilmeilyä ei ole ollut ikävä. Lisäksi mielessä on hänen mean girl käyttäytyminen Kimiä kohtaan eikä sarja muutenkaan ole itsensä kuun siinä ei ole Samanthaa ja hänestä oli tehty ihan täysi k-pää (I was just an ATM to her -Carrie). Joten ei kiitos, ei todellakaan, kiitos.