And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2790)
Onpa jälkeen jäänyt sarja ja koko poppoo. Tyhjää päässä vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo käsikirjoittaja koettaa puolustella ja selitellä sitä, miksei Carrie soittanut ambulanssia!
Missä? Miten?
Toisaalta Carrie on aina ollut surkea kriisin hetkellä ja yllättävissä tilanteissa. Mirandalta meni selkä ja Carrie lähetti Aidanin apuun koska oli itsellä muuta menoa ja totesi itsekin Aidanin olevan parempi tilanteessa.
Koira rupesi ripuloimaan kadulle niin Carrie kirkuu ja juoksee perässä lehden kanssa. Orava tuli mökkiin niin Carrie kirkuu ja Aidan taas pelastaa...
Carrie kaatuu catwalkilla ja jää sinne tönöttämään kun toiset mallit tyyliin kävelee yli :D no, nousi se lopulta sieltä.
Mutta niin, jopa Carrien olettaisi soittavan ambulanssin. Alkushokkia ehkä 20sek ja sitten puhelin käteen. Carrie elvyttämässä keskuksen ohjeilla, ensihoitajat rynnimässä ovesta sisään, Big kärrätään sairaalan ovista sisään ja Carrie jää katsomaan perään. Kengänkorkokin on katkennut tässä hötäkässä, Carrie roikuttaa kenkiä kädessä.
Ja sitten se voiceover että just like that, he died.
Klisee? Joo. Parempi? Kyllä.
Eihän Nina Mikkonenkaan soittanut ambulanssia vaan antoi hierontaa miehelleen, jolla oli aivohalvaus.
New Yorkissa asuvan mietteitä: Carrie ja Big asuvat osoitteessa 1010 Fifth Avenue eli 83rd Streetin paikkeilla. Carrie sai Bigin viestin seistessään pianoesityksen ulkopuolella ja se talo on Times Squaren liepeillä. Jos otti taksin tai Uberin niin oli vajaassa 15 minuutissa kotona, joten Bigin kohtaus ei olisi ehtinyt kovin pitkälle. Lähin sairaala on Lenox Hill 77th Streetillä eli ambulanssilla ihan parin minuutin päässä. Hyvin olisivat ehtineet sairaalaan!
Katsoin eilen promoja mitä nämä näyttelijättäret olivat tehneet ihan omana itsenään sarjaa varten. Jotenkin näyttävät paljon nuoremmilta ja normaaleilta 50v naisilta niissä. Ihan kuin oltaisiin laitettu ja meikattu vanhemman näköiseksi sarjaa varten? Onko käsikirjoittajatiimillä näkemys, että 50v on ikäloppu?
Katsoin myös tulevien jaksojen trailerin. Miksi Carrie ei vaan osaa jättää Natashaa rauhaan? Jo sarjassa ärsytti kun yritti väkisin kaveerata mm änkeämällä samaan ravintolaan ja tapahtumaan. Miksi Natasha haluaisi olla Carrien kaveri, tai missään tekemisissä ylipäätään?
Sarjat, jotka tulevat useiden vuosien tauoilta takaisin, tahtovat epäonnistua. Esim. Twin Peaks ja Dexter.
Joo kyllä niin väljähtyneeltä vaikuttaa, aika on ajanut tästä sarjasta ohi.
3. jakso:
Mä en tajua, miksi tuo Natasha asia oli Carrielle niin iso juttu? Etsi jopa todisteita, olisiko miehensä pettänyt N:n kanssa. Tekopyhää, kun itse oli se, joka aikanaan petti.
Ilmeisesti oli hänelle yllätys ja helpotus, ettei miehensä ollut N:n kanssa tekemisissä enää parin kymmenen vuoden takaisen eron jälkeen. Kuka Carrie olisi tuota yhteydenpitoa ollut arvostelemaan? Itse pussaili mm. Aidanin kanssa leffassa nro 2.
Toivon todella, ettei Carrie päädy kauden lopussa yhteen Aidanin kanssa. Pidin Aidanista sarjan aikana, oli aivan liian hyvä Carrielle. Eivätkä sopisi yhteen, ovat niin erilaisia. Mieluummin näkisin Carrien ihan erityylisen miehen kanssa.
mä odotan yhä sitä, missä vaiheessa carrie alkaisi oikeasti itkeskellä mr. bigin kuolemaa. oli sarjassa ja leffoissa niin ärsyttävää, kun teatraalinen carrie itki ja kiljui pienimmistäkin asioista. nyt mies kuoli ja porskuttaa vaan menemään ilman kunnon itkukohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan jaa tuskaa?
Jaksoit odottaa vastauksia alle 4 minuuttia?
Minäkin näkisin Carrien mieluummin jonkun uuden miehen kanssa, kuin että päätyisi Aidanin kanssa yhteen.
Mua ihmetyttää se, miten muka n. 15 vuodessa joidenkin hahmojen luonteenpiirteet ovat muuttuneet totaalisesti. Älykäs uranainen Miranda tuntuu hukanneensa puolet aivoistaan jonnekin, oikeasti olisi varmasti oikein fiksu aikuisopiskelija ja nyt on kuin olisi unohtanut kaiken tietämänsä. Luonnollinen ja äidillinen Charlotte on turvautunut huulipistoksiin sekä miettii vain pukeutumista ja muuta pinnallista suurimman osan ajasta. Suurista tunteista kohkannut Carrie ei ole juuri moksiskaan Mr. Bigin kuolemasta, vaan jankkaa kaikesta epäoleellisesta. Toki ihmiset muuttuvat ajan kanssa, mutta tuntuu kuin hahmoista olisi jäänyt ne "parhaat" piirteet pois ja tilalle tullut jotain epämääräistä.
Hei, tiedoksi kaikille. Tämä on fiktiivinen sarja, aikuisten satu. Miksi odotatte realistisia juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Hei, tiedoksi kaikille. Tämä on fiktiivinen sarja, aikuisten satu. Miksi odotatte realistisia juttuja?
Täm ketju ei vissiin ole sulle? Mene niihin tärkeisiin ketjuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo käsikirjoittaja koettaa puolustella ja selitellä sitä, miksei Carrie soittanut ambulanssia!
Missä? Miten?
Toisaalta Carrie on aina ollut surkea kriisin hetkellä ja yllättävissä tilanteissa. Mirandalta meni selkä ja Carrie lähetti Aidanin apuun koska oli itsellä muuta menoa ja totesi itsekin Aidanin olevan parempi tilanteessa.
Koira rupesi ripuloimaan kadulle niin Carrie kirkuu ja juoksee perässä lehden kanssa. Orava tuli mökkiin niin Carrie kirkuu ja Aidan taas pelastaa...
Carrie kaatuu catwalkilla ja jää sinne tönöttämään kun toiset mallit tyyliin kävelee yli :D no, nousi se lopulta sieltä.
Mutta niin, jopa Carrien olettaisi soittavan ambulanssin. Alkushokkia ehkä 20sek ja sitten puhelin käteen. Carrie elvyttämässä keskuksen ohjeilla, ensihoitajat rynnimässä ovesta sisään, Big kärrätään sairaalan ovista sisään ja Carrie jää katsomaan perään. Kengänkorkokin on katkennut tässä hötäkässä, Carrie roikuttaa kenkiä kädessä.
Ja sitten se voiceover että just like that, he died.
Klisee? Joo. Parempi? Kyllä.
Eihän Nina Mikkonenkaan soittanut ambulanssia vaan antoi hierontaa miehelleen, jolla oli aivohalvaus.
😁
Oliko tämä ennen vai jälkeen sen kohtauksen, kun harkitsi koko poppoon päästämistä päiviltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täm ketju ei vissiin ole sulle? Mene niihin tärkeisiin ketjuihin.
No kyllä se on siinä mielessä, että olen todellinen SATC-fani, joka rakasti sarjaa ja tykkäsi elokuvistakin. En ole uutta sarjaa vielä nähnyt, mutta aion ostaa omaksi heti kun tulee myyntiin, omistan aikaisemmatkin. Nämä hahmot ovat mulle kuin vanhoja ystäviä ja jotenkin loukkaannun melkein kun heitä haukutaan. Mun on hyvin vaikea uskoa, että itse tulisin mäkättämään jostain pikkuasioista, koska en suhtaudu sarjaan liian tosikkomaisesti - tämähän on kevyttä viihdettä, ystävät hyvät!
Ärsyttävää on myös se, miten paljon hahmot selittelevät 20 v vanhoja juttuja eli uutta koitetaan keinotekoisesti linkittää alkuperäiseen sarjaan.
Esim Miranda, joka oli aiemmin intohimoinen lenkkeilijä. Mirandan polvea jomottaa ja ääneen alleviivaten toteaa, että polvet nykyään kipeinä ja tämän vuoksi ei enää juokse. Ihan kuin itse nyt aikuisena avautuisin baarissa frendeilleni, että oijoi kylläpä kiljua olikin hauskaa juoda ysärillä, mutta koska olen aikuinen niin tilaanpas skumpaa.
Arghh!!!
Katsoin kolmosjakson ja Mirandan juonikuviot etenivät odotetta latua, samoin Charlotten tyttären. Nyt oli jaksossa jo vähän edes huumoriakin. Se kolmen hengen pöytävaraus ja Stanfordin mukanaolo toi jotain koomisia elementtejä jaksoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan jaa tuskaa?
Jaksoit odottaa vastauksia alle 4 minuuttia?
Neljässä minuutissa ketju ehtii painua jo näkymättömiin. Ei siihen sen jälkeen enää kukaan vastaa.
En tiedä johtuuko sarjan tunkkaisuus siitä, että itse on varttunut vai mikä on. Sarja käsittelee asioita kuin ajastaan jälkeenjäänyt myöhäisherännyt. Kaikki kliseet mukana.